Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Traballo fin de Mestrado Código 652606607
Titulación
5 Mestrado Universitario en Profesorado de Educación Secundaria: Formación e Orientación Laboral
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Pedagoxía e Didáctica
Coordinación
Arza Arza, Neves
Correo electrónico
neves.arza@udc.es
Profesorado
Arza Arza, Neves
Perea Vega, Gustavo Ariel
Varela Urrutia, Roberto
Correo electrónico
neves.arza@udc.es
gustavo.perea@udc.es
roberto.urrutia@udc.es
Web
Descrición xeral No Traballo de fin de mestrado (TFM) converxen a maior parte das competencias do mestrado. E un traballo individual que se realiza baixo a dirección do profesor ou profesora asignada. O tempo total de dedicación é de 150 hs. (6 ECTS). Pode presentarse en dúas oportunidades: a primeira a finais de xuño, a segunda no mes de setambro.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 (CE-G1)Coñecer as características dos estudantes, os seus contextos sociais e motivacións
A15 CE-E1)Coñecer o valor formativo e cultural das materias correspondentes á especialización.
A16 (CE-E2)Coñecer os contidos que se cursan nos respectivos ensinos.
A19 (CE-E5)Coñecer os desenvolvementos teórico-prácticos do ensino e a aprendizaxe das materias correspondentes.
A20 (CE-E6)Transformar os currículos en programas de actividades e de traballo.
A21 (CE-E7)Adquirir criterios de selección e elaboración de materiais educativos.
A23 (CE-E9)Integrar a formación en comunicación audiovisual e multimedia no proceso de ensino-aprendizaxe.
A24 (CE-E10)Coñecer estratexias e procedementos de avaliación e entender a avaliación como un procedemento de regulación da aprendizaxe e estímulo ao esforzo.
A25 (CE-E11)Coñecer e aplicar propostas docentes innovadoras no ámbito da especialización cursada.
A33 (CE-P4) Participar nas propostas de mellora nos distintos ámbitos de actuación a partir da reflexión sobre a práctica.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Elaborar a fundamentación teórica, analizar e valorar as bases legais, e deseñar unha proposta didáctica contextualizada, viable, coherente co marco teórico e curricular. AP1
AP15
AP16
AP19
AP20
AP21
AP23
AP24
AP25
AP33
CM1
CM3
CM4
CM6
CM7
Capacidade para indagar e producir coñecemento nun determinado campo. AP35
AP35
AP35
AP35
AP35
AP35
AP35
AP35
AP35
AP35
AP35
AP35
AP35
AP35
AP35
AP35
AP35
AP35
CM9
CM9
CM9
CM9
CM9
CM9
CM9
CM9
Capacidade para comunicar o coñecemento adquirido a unha audiencia. AP35
AP35
AP35
AP35
AP35
AP35
AP35
AP35
AP35
AP35
AP35
AP35
AP35
AP35
AP35
AP35
AP35
AP35
CM9
CM9
CM9
CM9
CM9
CM9
CM9
CM9

Contidos
Temas Subtemas


Deseño dunha proposta didáctica ou dunha programación

1. Fundamentación teórica e legal
2. Deseño da proposta
- Contextualización (curricular, centro e alumnado)
- Obxectivos e contidos
- Contidos
- Metodoloxía
- Actividades
- Avaliación
3. Conclusións
En caso de que o TFM non se centre no deseño do segundo ou terceiro nivel do currículo, as temáticas adaptaranse á modalidade escollida e as características específicas do Itinerario de FOL
1. Fundamentación
2. Desenvolvemento
3. Conclusións

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A33 A25 A24 A23 A21 A20 A19 A18 A16 A16 A15 A15 A14 A13 A11 A10 A9 A8 A7 A6 A5 A4 A3 A1 C7 C6 C6 C5 C4 C4 C7 C3 C3 C2 C1 C1 1 136 137
Presentación oral A1 A2 A12 A17 C1 C8 C3 1 9 10
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados O TFM pode acollerse a distintas modalidades que están descritas no seu documento marco. Entre outras, estarían: o deseño e desenvolvemento dunha investigación educativa, a revisión e investigación bibliográfica, un proxecto integrado ou actividades complementarias, innovación educativa con elaboración de materiais didácticos, temáticas transversais ( perspectiva de xénero, educación mediática, competencia dixital docente etc.), programacións dos módulos ou materias da especialidade e deseño de unidades didácticas.
Presentación oral Consiste na presentación e defensa do TFM ante un tribunal composto por profesorado do mestrado. Para a exposición, que é pública, o alumnado disporá de 20 minutos. O tribunal realizará as valoracións e preguntas que estime oportunas e debatirá co alumno/a.

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Traballos tutelados
Descrición
A elaboración do TFM estará supervisada pola profesora ou profesor asignado. Este labor de orientación e supervisión tamén se estende á preparación da presentación e defensa do TFM.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Presentación oral A1 A2 A12 A17 C1 C8 C3 Presentación e defensa
• Calidade nos medios e/ou materiais de apoio.
• Selección e síntese da información
• Utilización de vocabulario profesional.
• Utilización da lingua galega con calidade lingüística
•Capacidade de argumentar na defensa
15
Traballos tutelados A33 A25 A24 A23 A21 A20 A19 A18 A16 A16 A15 A15 A14 A13 A11 A10 A9 A8 A7 A6 A5 A4 A3 A1 C7 C6 C6 C5 C4 C4 C7 C3 C3 C2 C1 C1 Cuestións formais (5%)
• Claridade expositiva e organización da información
• Marxes, identificación das táboas, diferenciación tipográfica dos distintos apartados e subapartados.
• Pertinencia dos anexos

Fundamentación teórica e legal (30%)

• Suficiencia e profundidade do marco teórico
•Incorporación das aportacións/temáticas abordadas nas materias do mestrado.
•Bibliografía actualizada e refrenciada conforme ás normas APA 6ª edición.
•Análise e valoración crítica das prescricións normativas e curriculares que aplicables a proposta
• Creatividade e orixinalidade na presentación da temática, na súa abordaxe ou no seu tratamento.

Proposta (35%)

• Contextualización (centro, alumnado, currícular)
• Nivel de concreción e formulación de obxectivos e contidos
• Nivel de concreción (desenvolvemento das actividades e coherencia coa propasta metodolóxica ...)
• Nivel de concreción da proposta de avaliación (construción de instrumentos, participación do alumnado, criterios de cualificación, avaliación da proposta...)
• Viabilidade da proposta atendendo a súa contextualización.
• Relación e coherencia coa fundamentación teórica e normativa

Valoración persoal e conclusións (15%)

• Relación das conclusións cos obxectivos do TFM.
• REflexión sobre as competencias adquiridas e os ámbitos de mellora profesional.
•Grao de integración dos coñecementos coseguidos nas distintas materias do mestrado

A utilización da lingua galega con calidade lingüística
85
 
Observacións avaliación

UTILIZACIÓN DA LINGUA GALEGA

 A utilización da ligua galega no  documento escrito e na presentación pode incrementar a cualificación ate un punto.

REQUIRIMENTO PARA PRESENTAR O TFM

O TFM só se pode presentar   tendo   a totalidade das materias do mestrado  aprobadas.


CONVOCATORIAS/OPORTUNIDADES , TRIBUNAIS  E DEFENSA 

O alumnado disporá dunha convocatoria con dúas oportunidades. A primeira oportunidade é a finais de xuño, a segunda  en setembro. 

Para a avaliación dos TFM constituiranse tribunais  formados por tres persoas titulares e unha ou dúas suplentes. Os membros dos tribunais son profesorado do Mestrado, na súa maioria  das materias do itinerario específico. A dirección  do TFM non poderá formar parte dos  tribunais que xulguen os TFM do alumnado que titorizou.  

Para a defensa do TFM o alumnado disporá dun máximo de 20 minutos. O  tribunal  formulará   as preguntas e suxestións que estime  necesarias.  Finalizadas todas as defensas dos TFM  o tribunal publicará as cualificacións provisionais no taboleiro do mestrado ou en  moodel e indicará a data, hora e lugar para a revisión.

FALTA DE INTEGRIDADE ACADÉMICA
a) Ausencia de citación de fontes 
As citas e referencias a calquer tipo de texto deben declararse ao longo do texto e no apartado  de referencias bibliográficas, utilizando as normas APA 6º edición. 
b) Plaxio
O plaxio  será motivo de suspenso, en aplicación do artigo  14.4 da normativa académica de avaliaicón da UDC, que  establece: " na realización de traballos, o plaxio e a utilización  de material non orixianl, incluido aquel obtido a través de internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o permido do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación de suspenso na actividade"
 
NORMAS PARA A AVALIACIÓN,  REVISIÓN E RECLAMACIÓNS
 https://www.udc.es/export/sites/udc/normativa/_galeria_down/academica/Normas_avaliacion_revision_reclamacion_consolidado_l.pdf
http://www.educacion.udc.es/?pagina=propiedad-intelectual


Fontes de información
Bibliografía básica

As propostas pola dirección académica do Traballo de Fin de Mestrado e as proporcionadas nas distintas materias do  mestrado, nomeadamente as específicas do itinerario de FOL.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Relación coas materias do mestrado

Para a realización do TFM son imprescindíbeis  as achegas das materias do Mestrado, maiormente as propias da especialidade (Aprendizaxe, Inserción e orientación laboral, Practicum  e  Mercado laboral e FP). Polo tanto,   un bo aproveitamento das  materias  facilita   a  elaboración do TFM.

Lectura  do documento marco do TFM

 No documento marco    do TFM pode obterse información máis detallada sobre    modalidades ou temáticas, funcións  e asignación da  direccioón,  procedemento de avaliación e  procedemento  e calendario para a presentación e defensa. Este documento está dispoñible na  web da Facultade,  no apartado destinado ó Mestrado e en moodel.

COMPROMISO COA SUSTENTABILIDADE AMBIENTAL 

Débese facer un uso sustentábel  dos recursos co obxecto de evitar  impactos negativos sobre o medio natural.

Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais.

En coherencia cos principios enunciados,  os   traballos impresos que se teñan que entregar non utilizarán plásticos, estarán  impresos a dobre cara e  empregarán  papel reciclado



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías