Competencias del título |
Código
|
Competencias del título
|
A1 |
1. (CE-G1)Conocer las características de los estudiantes, sus contextos sociales y motivaciones |
A3 |
(CE-G3)Elaborar propuestas basadas en la adquisición de conocimientos, destrezas y aptitudes intelectuales y emocionales |
A4 |
4. (CE-G4)Identificar y planificar la resolución de situaciones educativas que afectan a estudiantes con diferentes capacidades y ritmos de aprendizajes |
A8 |
8. (CE-G8)Promover acciones de educación emocional, en valores y formación ciudadana. |
A10 |
10. (CE-G10)Relacionar la educación con el medio y comprender la función educadora de la familia y la comunidad, tanto en la adquisición de competencias y aprendizaje como en la educación en el respeto de los derechos y libertades, en la igualdad de derechos y oportunidades entre hombres y mujeres y en la igualdad de trato y no discriminación de las personas con discapacidad. |
A13 |
13. (CE-G13)Comprender las implicaciones educativas de la situación lingüística gallega y adquirir y aplicar criterios, estrategias y recursos pedagógicos para participar en la planificación y desarrollo del plan lingüístico del centro. |
A14 |
14. (CE-G14)Respetar y promover los derechos humanos, los valores de la cultura de la paz y de los valores democráticos, y el reconocimiento de los principios y fundamentos de la atención a la diversidad. |
A15 |
(CE-E1) Conocer el valor formativo y cultural de las materias correspondientes a la especialización. |
A16 |
(CE-E2) Conocer los contenidos que se cursan en las respectivas enseñanzas |
A18 |
(CE-E4) Conocer contextos y situaciones en que se usan o aplican los diversos contenidos curriculares. |
A19 |
(CE-E5)Conocer los desarrollos teórico_prácticos de la enseñanza y el aprendizaje de las materias correspondientes. |
A20 |
(CE-E6)Transformar los currículos en programas de actividades y de trabajo. |
A21 |
(CE-E7)Adquirir criterios de selección y elaboración de materiales educativos. |
A23 |
(CE-E9)Integrar a formación en comunicación audiovisual y multimedia en el proceso de enseñanza-aprendizaje. |
A24 |
(CE-E10) Conocer estrategias y procedimientos de evaluación y entender la evaluación como un procedimiento de regulación del aprendizaje y estímulo al esfuerzo. |
A25 |
(CE-E11) Conocer y aplicar propuestas docentes innovadoras en el ámbito de la especialización cursada. |
A26 |
(CE-E12) Analizar críticamente el desempeño de la docencia, de las buenas prácticas y de la orientación utilizando indicadores de calidad. |
A29 |
(CE-E15) Conocer la evolución del mundo laboral, la interacción entre sociedad, trabajo y calidad de vida, así como la necesidad de adquirir la formación adecuada para la adaptación apropiada y permanente de las distintas profesiones (FP). |
A30 |
(CE-P1) Adquirir experiencia en la planificación, en la docencia y en la evaluación de las materias correspondientes a la especialización. |
A33 |
(CE-P4) Participar en las propuestas de mejora en los distintos ámbitos de actuación a partir de la reflexión sobre la práctica. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C3 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. |
C4 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. |
C6 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. |
C7 |
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
C8 |
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias del título |
Elaborar a fundamentación teórica e legal, analizando e valorando as bases legais aplicables a etapa educativa |
AP1 AP10 AP13 AP14 AP15 AP16 AP18 AP19 AP21 AP24 AP26 AP29
|
|
CM1 CM3 CM4 CM6 CM7 CM8
|
Deseñar unha programación ou unidade didáctica contextualizada,viable, coherente co marco teórico e curricular |
AP1 AP3 AP4 AP8 AP10 AP13 AP14 AP15 AP16 AP18 AP19 AP20 AP21 AP23 AP24 AP25 AP26 AP29 AP30 AP33
|
|
CM1 CM3 CM4 CM6 CM7 CM8
|
Comunicar o coñecemento adquirido |
|
|
CM1 CM3
|
Contenidos |
Tema |
Subtema |
Deseño dunha proposta didáctica ou dunha programación
|
1. Fundamentación teórica e legal
2. Deseño da proposta
- Contextualización (curricular, centro e alumnado)
- Obxectivos e contidos
- Contidos
- Metodoloxía
- Actividades
- Avaliación
3. Conclusións
|
En caso de que o TFM non se centre no deseño do segundo ou terceiro nivel do currículo, as temáticas adaptaranse á modalidade escollida e as características específicas do Itinerario de FOL
|
1. Fundamentación
2. Desenvolvemento
3. Conclusións |
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competéncias |
Horas presenciales |
Horas no presenciales / trabajo autónomo |
Horas totales |
Trabajos tutelados |
A33 A30 A29 A26 A25 A24 A23 A21 A20 A19 A18 A16 A15 A14 A13 A10 A8 A4 A3 A1 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
1 |
136 |
137 |
Presentación oral |
A1 A2 A12 A17 C1 C8 C3 |
1 |
9 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Trabajos tutelados |
O TFM pode acollerse a distintas modalidades que están descritas no seu documento marco. Entre outras, estarían: o deseño e desenvolvemento dunha investigación educativa, a revisión e investigación bibliográfica, un proxecto integrado ou actividades complementarias, innovación educativa con elaboración de materiais didácticos, temáticas transversais ( perspectiva de xénero, educación mediática, competencia dixital docente etc.), programacións dos módulos ou materias da especialidade e deseño de unidades didácticas.
|
Presentación oral |
Consiste na presentación e defensa do TFM ante un tribunal composto por profesorado do mestrado. Para a exposición, que é pública, o alumnado disporá de 20 minutos. O tribunal realizará as valoracións e preguntas que estime oportunas e debatirá co alumno/a.
|
Atención personalizada |
Metodologías
|
Presentación oral |
Trabajos tutelados |
|
Descripción |
A elaboración do TFM estará supervisada pola profesora ou profesor asignado. Este labor de orientación e supervisión tamén se estende á preparación da presentación e defensa do TFM. |
|
Evaluación |
Metodologías
|
Competéncias |
Descripción
|
Calificación
|
Presentación oral |
A1 A2 A12 A17 C1 C8 C3 |
Presentación e defensa
• Calidade nos medios e/ou materiais de apoio.
• Selección e síntese da información
• Utilización de vocabulario profesional.
• Utilización da lingua galega con calidade lingüística
•Capacidade de argumentar na defensa
|
15 |
Trabajos tutelados |
A33 A30 A29 A26 A25 A24 A23 A21 A20 A19 A18 A16 A15 A14 A13 A10 A8 A4 A3 A1 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
Cuestións formais (5%)
• Claridade expositiva e organización da información
• Marxes, identificación das táboas, diferenciación tipográfica dos distintos apartados e subapartados.
• Pertinencia dos anexos
Fundamentación teórica e legal (30%)
• Suficiencia e profundidade do marco teórico
•Incorporación das aportacións/temáticas abordadas nas materias do mestrado.
•Bibliografía actualizada e refrenciada conforme ás normas APA 6ª edición.
•Análise e valoración crítica das prescricións normativas e curriculares que aplicables a proposta
• Orixinalidade na presentación da temática
Proposta (35%)
• Contextualización (centro, alumnado, currícular)
• Nivel de concreción e formulación de obxectivos e contidos
• Nivel de concreción (desenvolvemento das actividades e coherencia coa propasta metodolóxica ...)
• Nivel de concreción da proposta de avaliación (construción de instrumentos, participación do alumnado, criterios de cualificación, avaliación da proposta...)
• Viabilidade da proposta atendendo a súa contextualización.
• Relación e coherencia coa fundamentación teórica e normativa
Valoración persoal e conclusións (15%)
• Relación das conclusións cos obxectivos do TFM.
• REflexión sobre as competencias adquiridas e os ámbitos de mellora profesional.
•Grao de integración dos coñecementos coseguidos nas distintas materias do mestrado
Utilización da lingua galega con calidade lingüística
Utilización da lingua inclusiva
|
85 |
|
Observaciones evaluación |
RÚBRICA PARA A AVALIACIÓN Os criterios de avaliación e cualificación detállanse nunha rúbrica que se pode consultar en moodel. UTILIZACIÓN DA LINGUA GALEGA
A utilización da ligua galega no documento escrito e na presentación pode incrementar a cualificación até un punto. REQUIRIMENTO PARA PRESENTAR O TFM O TFM só se pode presentar tendo a totalidade das materias do mestrado aprobadas.
CONVOCATORIAS/OPORTUNIDADES , TRIBUNAIS E DEFENSA O alumnado disporá dunha convocatoria con dúas oportunidades. A primeira oportunidade é a finais de xuño, a segunda en setembro. Para a avaliación dos TFM constituiranse tribunais formados por tres persoas titulares e unha ou dúas suplentes. Os membros dos tribunais son docentes do Mestrado, na súa maioria das materias do itinerario específico. A dirección do TFM non poderá formar parte dos tribunais que xulguen os TFM do alumnado que titorizou.
Para a defensa do TFM o alumnado disporá dun máximo de 20 minutos. O tribunal formulará as preguntas,comentarios e suxestións que estime oportunas. Finalizadas todas as defensas dos TFM o tribunal publicará as cualificacións provisionais no taboleiro do mestrado ou en moodel e indicará a data, hora e lugar para a revisión.
FALTA DE INTEGRIDADE ACADÉMICA Ausencia de citación de fontes As citas e referencias a calquer tipo de texto deben declararse ao longo do texto e no apartado de referencias bibliográficas, utilizando as normas APA 6º edición. Plaxio O plaxio será motivo de suspenso. O artigo 14.4 da normativa académica de avaliaicón da UDC establece que " na realización de traballos, o plaxio e a utilización de material non orixianl, incluido aquel obtido a través de internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación de suspenso na actividade" NORMAS PARA A AVALIACIÓN, REVISIÓN E RECLAMACIÓNS https://www.udc.es/export/sites/udc/normativa/_galeria_down/academica/Normas_avaliacion_revision_reclamacion_consolidado_l.pdf http://www.educacion.udc.es/?pagina=propiedad-intelectual
|
Fuentes de información |
Básica
|
(). . |
No Documento Marco para a elaboración do TFM dase conta das posibles temáticas do TFM, da súa dirección (asignación de titor/a e funcións), da estrutura e cuestións formais do TFM, dos criterios de avaliación, do procedemento de avaliación e do calendario e procedemento de entrega e defensa. Pode consultarse en moodel e na web da Facultade de Educación no apartado do Mestrado de Profesorado. O alumnado ha de facer buscas específicas e o profesorado titor do TFM proporcionará algunha bibliografía acaída á temática. Na medida en que no TFM converxen a case totalidade das materias do Mestrado, o alumnado ha de recuperar as fontes proporcionadas polo seu profesorado. En moodel amósanse recursos para a elaboración de traballos académicos (guías para mellorar a redacción, para mellorar a escrita en galego, para a busca de fontes de información, para as normas APA e para a utilización da lingua inclusiva etc. ) |
Complementária
|
|
|
Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
|
Asignaturas que continúan el temario |
|
Otros comentarios |
Relación coas materias do mestrado Para a realización do TFM son imprescindíbeis as achegas de todas materias do Mestrado, maiormente as propias da especialidade (Aprendizaxe, Inserción e orientación laboral, Practicum e Mercado laboral e FP). Polo tanto, un bo aproveitamento das materias facilita a elaboración do TFM. Lectura do documento marco do TFM No documento marco do TFM pode obterse información máis detallada sobre modalidades ou temáticas, funcións e asignación da direccioón, procedemento de avaliación e procedemento e calendario para a presentación e defensa. Este documento está dispoñible na web da Facultade, no apartado destinado ó Mestrado e en moodel. COMPROMISO COA SUSTENTABILIDADE AMBIENTAL Débese facer un uso sustentábel dos recursos co obxecto de evitar impactos negativos sobre o medio natural. Débese
ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos
valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais. En coherencia cos principios enunciados, os
traballos impresos que se teñan que entregar non utilizarán plásticos,
estarán impresos a dobre cara e empregarán papel reciclado |
|