Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A15 |
CE-E1)Coñecer o valor formativo e cultural das materias correspondentes á especialización. |
A16 |
(CE-E2)Coñecer os contidos que se cursan nos respectivos ensinos. |
A17 |
(CE-E3)Coñecer a historia e os desenvolvementos recentes das materias e as súas perspectivas para poder transmitir unha visión dinámica das mesmas. |
A18 |
(CE-E4)Coñecer contextos e situacións en que se usan ou aplican os diversos contidos curriculares |
A19 |
(CE-E5)Coñecer os desenvolvementos teórico-prácticos do ensino e a aprendizaxe das materias correspondentes. |
A20 |
(CE-E6)Transformar os currículos en programas de actividades e de traballo. |
A21 |
(CE-E7)Adquirir criterios de selección e elaboración de materiais educativos. |
A22 |
(CE-E8)Fomentar un clima que facilite a aprendizaxe e poña en valor as achegas dos estudantes. |
A23 |
(CE-E9)Integrar a formación en comunicación audiovisual e multimedia no proceso de ensino-aprendizaxe. |
A24 |
(CE-E10)Coñecer estratexias e procedementos de avaliación e entender a avaliación como un procedemento de regulación da aprendizaxe e estímulo ao esforzo. |
A25 |
(CE-E11)Coñecer e aplicar propostas docentes innovadoras no ámbito da especialización cursada. |
A27 |
(CE-E13)Identificar os problemas relativos ao ensino e a aprendizaxe das materias da especialización e expor alternativas e solucións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Analizar o funcionamento e organización dos centros onde se imparte a FP. |
AP18
|
|
|
Analizar a organización e funcións do departamento de FOL. |
AP15 AP18
|
|
|
Analizar os currículos dos módulos da especialidade de FOL para a súa posterior utilizaación na planificación currícular. |
AP15 AP16 AP17 AP18
|
|
CM5
|
Realizar unha planificación curricular adaptada a un contexto concreto e coas estratexias e dinámicas de aula necesarias. |
AP19 AP20 AP21 AP23 AP24 AP25 AP27
|
|
CM1
|
Identificar as funcións do profesorado de FOL e calcular as súas retribucións. |
AP16 AP18
|
|
|
Analizar as condicións de acceso a condición de profesor no ensino público. |
AP18
|
|
|
Utilizar as TIC para obter e elaborar información no traballo de aula. |
|
|
CM3
|
Introducir o enfoque de xénero como contido nas programacións curriculares e levalo o traballo diario da aula. |
|
|
CM4
|
Valorar o papel do profesor de FOL como dinamizador da formación de cidadáns críticos implicados na loita contra as desigualdades e a inxustiza social. |
AP22
|
|
CM4 CM7
|
Identificar, analizar e clasificar a normativa aplicable na actividade docente na FP. |
AP18
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1.-Contexto organizativo e funcional dos centros de Formación Profesional. |
-Tipoloxía dos centros de FP, espazos e equipamentos.
-A organización docente nos centros onde se imparte FP: Órganos de Goberno, Proxecto Educativo, Proxecto Funcional e funcionamento e coordinación dos distintos departamentos.
-Análise da normativa aplicable a organización e funcionamento.
-Avaliación e xestión da calidade nos centros de FP |
Tema 2.-O Departamento de FOL |
-Composición
-Funcións
-O traballo en equipo.
-A colaboración co Departamento de Orientación e no desenvolvemento do PAT. |
Tema 3.-Análise dos currículos dos módulos da especialidade de FOL |
-Análise do currículo dos módulos LOXSE.
-Análise do currículo dos módulos LOE: FOL e EIE.
-A FCT: funcións e actividades do profesorado.
-Análise, interpretación e clasificación da normativa aplicable.
- |
Tema 4.-Planificación nos distintos niveis de concreción curricular: do currículo a programación de aula. |
-A Planificación Curricular: estrutura e organización.
-Do currículo a programación de aula
-Técnicas e estratexias didácticas
-Selección, deseño e elaboración de materiais didácticos.
-Recursos
-A atención a diversidade
-A transversalidade
- O uso das TIC na planificación curricular e como imprescindible recurso didáctico.
-Estratexias e procedementos de avaliación.
|
Tema 5.- O profesor de FOL |
-Requisitos.
-Funcións
-Acceso a Función Pública: Oposicións
-Retribucións do profesorado.
-Acceso ao ensino privado.
-Autoemprego.
-
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A15 A16 A17 |
3 |
0 |
3 |
Sesión maxistral |
A27 C4 C7 |
32 |
32 |
64 |
Glosario |
C3 |
4 |
4 |
8 |
Proba obxectiva |
C1 C5 |
3 |
30 |
33 |
Traballos tutelados |
A24 A23 A22 A21 A20 A19 A18 A17 A16 A15 A25 |
45 |
135 |
180 |
|
Atención personalizada |
|
12 |
0 |
12 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación da programación do módulo: contidos, metodoloxía, avaliación e criterios de cualificación.
Proba de avaliación inicial.
Visionado dun documental |
Sesión maxistral |
Na sesión maxistral expóñense dunha maneira sintética os contidos do módulo. |
Glosario |
Recompilación e explicación da terminoloxía específica de FP e módulo de FOL. |
Proba obxectiva |
Exame tipo test sobre os contidos do módulo. |
Traballos tutelados |
Traballo grupal dunha planificación curricular.
Traballos individuais:
-Fracaso Escolar
-Lectura do libro Mal de Escola.
-Activiades de aula
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
A atención personalizada esta dirixida o asesoramento e apoio os alumnos, no desenvolvemento dos seus traballos |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A24 A23 A22 A21 A20 A19 A18 A17 A16 A15 A25 |
Traballo grupal de planificación curricular
Traballos Individuais |
65 |
Glosario |
C3 |
Realización individual do glosario |
5 |
Proba obxectiva |
C1 C5 |
Exame tipo test |
30 |
|
Observacións avaliación |
ASISTENCIA- A asistencia ás sesións presenciais é obrigatoria.
- O alumnado con asistencia regular que non acudira a unha aula na que se realizase algunha actividade debéraa de facer individualmente e entregala na seguinte sesión.
- Se un/ha alumno/a non acada o 80% da asistencia, terá unha
cualificación de non presentado na primeira oportunidade. A asistencia
xustifícase en base a que unha boa parte das actividades de avaliación
desenvolvense na aula. Na oportunidade de xullo realizará un exame
teórico e práctico. Tamén se poderá acordar a realización dalgunhas
actividades. - Aquelas persoas con matrícula a tempo parcial
poderán acollerse a unha modalidade de avaliación específica. Para isto,
cómpre solicitar unha titoría, antes ou inmediatamente despois do
inicio da materia, co obxecto de establecer as actividades de avaliación
e o proceso de supervisón e seguemento.
REQUIRIMENTOS PARA APROBAR A MATERIA
- A cualificación final será o resultado das puntuación obtidas nas tres actividades de avaliación.
- Para superar a materia é indispensábel obter a metade da cualificación en cada unha das tres actividades. Cando non se realice algunha das tres actividades a cualificación será non presentado. Na segunda oportunidade deberán de facerse as actividades de avaliación non superadas.
FALTA DE INTEGRIDADE ACADÉMICA Ausencia de citación de fontes - As citas e referencias a calquera tipo de texto deben declararse, o uso de texto literal ou ideas doutros autores ou autoras parafraseadas sen declarar a fonte supón o suspenso do traballo en aplicación do artigo 14.4 da Normativa académica de avaliacións, cualificacións e reclamacións, aprobada polo Consello de Goberno do 19 de decembro de 2013, que establece “na realización de traballos, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través de internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación de suspenso na actividade"
- Os contidos incluídos nos traballos deben estar referenciados ao longo do texto e no apartado de referencias usando as normas APA 6ª edición. O texto literal debe declararse usando as normas APA 6ª edición. No parafraseo deben figurar as fontes orixe das ideas que se re-elaboran.
Plaxio - O plaxio en calqueira das actividades da avaliación será motivo de suspenso.
Falsificar unha sinatura - Asinar na folla de asistencia por unha compañeira ou compañeiro ausente será penalizado coa perda de avaliación continua.
Copiar nos exames - O uso indebido de información durante os exames tamén será motivo de suspenso.
NORMATIVA ACADÉMICA DE AVALIACIÓNS, CUALIFICACIÓNS E RECLAMACIÓNS
https://www.udc.es/export/sites/udc/normativa/_galeria_down/academica/Normas_avaliacion_revision_reclamacion_consolidado_l.pdf
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|