Identifying Data 2016/17
Subject (*) Aprendizaxe e ensino dos módulos da especialidade de formación e orientación laboral Code 652606621
Study programme
5 Mestrado Universitario en Profesorado de Educación Secundaria: Formación e Orientación Laboral
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree Yearly
First Obligatoria 12
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Filosofía e Métodos de Investigación en Educación
Coordinador
Varela Urrutia, Roberto
E-mail
roberto.urrutia@udc.es
Lecturers
Varela Urrutia, Roberto
E-mail
roberto.urrutia@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A5 5. (CE-G5)Coñecer os procesos de interacción e comunicación no aula e no centro, abordar e resolver posibles problemas
A6 6. (CE-G6) Coñecer a evolución histórica do sistema educativo no noso país
A7 7. (CE-G7)Coñecer e aplicar recursos e estratexias de información, tutoría e orientación académica e profesional
A8 8. (CE-G8)Promover accións de educación emocional, en valores e formación cidadá
A9 9. (CE-G9)Participar na definición do proxecto educativo e nas actividades xerais do centro atendendo a criterios de mellora da calidade, atención á diversidade, prevención de problemas de aprendizaxe e convivencia
A10 10. (CE-G10)Relacionar a educación co medio e comprender a función educadora da familia e a comunidade, tanto na adquisición de competencias e aprendizaxe como na educación no respecto dos dereitos e liberdades, na igualdade de dereitos e oportunidades entre homes e mulleres e na igualdade de trato e non discriminación das persoas con discapacidade.
A11 11. (CE-G11)Coñecer a evolución histórica da familia, os seus diferentes tipos e a incidencia do contexto familiar na educación.
A13 13. (CE-G13)Comprender as implicacións educativas da situación lingüística galega e adquirir e aplicar criterios, estratexias e recursos pedagóxicos para participar na planificación e desenvolvemento do plano lingüístico do centro.
A14 CE-G14) Respectar e promover os dereitos humanos, os valores da cultura da paz e dos valores democráticos, e o recoñecemento dos principios e fundamentos da atención á diversidade.
A15 CE-E1)Coñecer o valor formativo e cultural das materias correspondentes á especialización.
A16 (CE-E2)Coñecer os contidos que se cursan nos respectivos ensinos.
A17 (CE-E3)Coñecer a historia e os desenvolvementos recentes das materias e as súas perspectivas para poder transmitir unha visión dinámica das mesmas.
A18 (CE-E4)Coñecer contextos e situacións en que se usan ou aplican os diversos contidos curriculares
A19 (CE-E5)Coñecer os desenvolvementos teórico-prácticos do ensino e a aprendizaxe das materias correspondentes.
A20 (CE-E6)Transformar os currículos en programas de actividades e de traballo.
A21 (CE-E7)Adquirir criterios de selección e elaboración de materiais educativos.
A22 (CE-E8)Fomentar un clima que facilite a aprendizaxe e poña en valor as achegas dos estudantes.
A23 (CE-E9)Integrar a formación en comunicación audiovisual e multimedia no proceso de ensino-aprendizaxe.
A24 (CE-E10)Coñecer estratexias e procedementos de avaliación e entender a avaliación como un procedemento de regulación da aprendizaxe e estímulo ao esforzo.
A25 (CE-E11)Coñecer e aplicar propostas docentes innovadoras no ámbito da especialización cursada.
A26 v (CE-E12)Analizar críticamente o desempeño da docencia, das boas prácticas e da orientación utilizando indicadores de calidade.
A27 (CE-E13)Identificar os problemas relativos ao ensino e a aprendizaxe das materias da especialización e expor alternativas e solucións.
A30 CE-P1) Adquirir experiencia na planificación, na docencia e na avaliación das materias correspondentes á especialización..
A32 (CE-P3) Dominar as destrezas e as habilidades sociais necesarias para fomentar un clima que facilite a aprendizaxe e a convivencia
A34 (CE-P5) Coñecer a tipoloxía empresarial correspondente aos sectores produtivos e comprender os sistemas organizativos máis comúns nas empresas (FP)
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Analizar o funcionamento e organización dos centros onde se imparte a FP. AJ5
AJ6
AJ7
AJ9
AJ10
AJ13
AJ34
Introducir o enfoque de xénero como contido nas programacións curriculares e levalo o traballo diario da aula. AJ8
AJ11
CC4
Analizar a organización e funcións do departamento de FOL. AJ5
AJ8
AJ9
AJ13
AJ15
AJ16
AJ26
Analizar os currículos dos módulos da especialidade de FOL para a súa posterior utilizaación na planificación currícular. AJ15
AJ16
AJ17
AJ18
AJ23
AJ26
CC5
CC7
CC8
Realizar unha planificación curricular adaptada a un contexto concreto e coas estratexias e dinámicas de aula necesarias. AJ15
AJ16
AJ19
AJ20
AJ21
AJ22
AJ23
AJ24
AJ25
AJ27
AJ30
AJ32
AJ34
CC1
CC3
Identificar as funcións do profesorado de FOL e calcular as súas retribucións. AJ5
Analizar as condicións de acceso a condición de profesor no ensino público. AJ5
Utilizar as TIC para obter e elaborar información no traballo de aula. CC3
CC6
Valorar o papel do profesor de FOL como dinamizador da formación de cidadáns críticos implicados na loita contra as desigualdades e a inxustiza social. AJ13
AJ26
AJ32
CC4
CC7
Identificar, analizar e clasificar a normativa aplicable na actividade docente na FP. AJ6
AJ9
AJ13
AJ14

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1.-Contexto organizativo e funcional dos centros de Formación Profesional. -Tipoloxía dos centros de FP, espazos e equipamentos.
-A organización docente nos centros onde se imparte FP: Órganos de Goberno, Proxecto Educativo, Proxecto Funcional e funcionamento e coordinación dos distintos departamentos.
-Análise da normativa aplicable a organización e funcionamento.
-Avaliación e xestión da calidade nos centros de FP
Tema 2.-O Departamento de FOL -Composición
-Funcións
-O traballo en equipo.
-A colaboración co Departamento de Orientación e no desenvolvemento do PAT.
Tema 3.-Análise dos currículos dos módulos da especialidade de FOL -Análise do currículo dos módulos LOXSE.
-Análise do currículo dos módulos LOE: FOL e EIE.
-A FCT: funcións e actividades do profesorado.
-Análise, interpretación e clasificación da normativa aplicable.
-
Tema 4.-Planificación nos distintos niveis de concreción curricular: do currículo a programación de aula. -A Planificación Curricular: estrutura e organización.
-Do currículo a programación de aula
-Técnicas e estratexias didácticas
-Selección, deseño e elaboración de materiais didácticos.
-Recursos
-A atención a diversidade
-A transversalidade
- O uso das TIC na planificación curricular e como imprescindible recurso didáctico.
-Estratexias e procedementos de avaliación.
Tema 5.- O profesor de FOL -Requisitos.
-Funcións
-Acceso a Función Pública: Oposicións
-Retribucións do profesorado.
-Acceso ao ensino privado.
-Autoemprego.
-


Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities A6 A15 A16 3 0 3
Guest lecture / keynote speech A19 A24 A25 A26 A27 A30 A34 32 32 64
Glossary A16 4 4 8
Objective test A16 A18 A19 A24 A30 A34 3 30 33
Supervised projects A27 A26 A25 A24 A23 A22 A21 A20 A19 A18 A17 A16 A15 A14 A13 A11 A10 A9 A8 A7 A5 A30 A32 A34 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 45 135 180
 
Personalized attention 12 0 12
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Presentación da programación do módulo: contidos, metodoloxía, avaliación e criterios de cualificación.
Proba de avaliación inicial.
Visionado dun documental
Guest lecture / keynote speech Na sesión maxistral expóñense dunha maneira sintética os contidos do módulo.
Glossary Recompilación e explicación da terminoloxía específica de FP e módulo de FOL.
Objective test Exame tipo test sobre os contidos do módulo.
Supervised projects Traballo grupal dunha planificación curricular.
Traballos individuais:
-Fracaso Escolar
-Lectura do libro Mal de Escola.
-Activiades de aula

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Objective test
Description
A atención personalizada esta dirixida o asesoramento e apoio ó alumnado na realización das tarefas propostas.
O alumnado con matrícula a tempo parcial terá unha atención personalizada vinculada a modalidade de avaliación específica que se describe no apartado de avaliación.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Glossary A16 Realización individual do glosario 5
Supervised projects A27 A26 A25 A24 A23 A22 A21 A20 A19 A18 A17 A16 A15 A14 A13 A11 A10 A9 A8 A7 A5 A30 A32 A34 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Traballo grupal de planificación curricular
Traballos Individuais
65
Objective test A16 A18 A19 A24 A30 A34 Exame tipo test 30
 
Assessment comments

ACTUALIZACIÓN DO PERFIL PERSOAL

 Como máis tardar, na terceira sesión de clase, todo o alumnado ha de pendurar unha foto actual no seu perfil na plataforma de moodel

ASISTENCIA
 A asistencia ás sesións presenciais é obrigatoria. O alumnado con asistencia regular que ocasionalmente non acuda a unha aula deberá de facer individualmente a actividade correspondente.

No caso de non acadar o 80% de asistencia, a cualificación será non presentado na primeira oportunidade. Na oportunidade de xullo haberá una proba con preguntas de carácter teórico e práctico. Tamén se poderá acordar a realización e seguimento de actividades que reforzen as aprendizaxes máis vinculadas ó saber facer.

As persoas con matrícula a tempo parcial poderán acollerse a unha modalidade de avaliación específica. Para isto, cómpre solicitar unha titoría, antes ou inmediatamente despois do inicio da materia, co obxecto de establecer as actividades de avaliación e o proceso de supervisón e seguemento necesario para superar a materia.Na oportunidade de xullo haberá una proba con preguntas de carácter teórico e práctico.

 REQUIRIMENTOS PARA APROBAR A MATERIA

A cualificación final será o resultado das puntuación obtidas nas actividades de avaliación. Para superar a materia é indispensábel obter a metade da cualificación en cada unha das actividades. Cando non se realice algunha das actividades de avaliación a cualificación será non presentado.

Na segunda oportunidade deberán de facerse as actividades de avaliación non superadas.

É obrigatorio o uso dunha linguaxe inclusiva. O non cumprimento deste requisito terá consecuencias negativas na cualificación, restando un punto.

 FALTA DE INTEGRIDADE ACADÉMICA

Ausencia de citación de fontes

As citas e referencias a calquera tipo de texto deben declararse,o uso de texto literal ou ideas doutros autores ou autoras parafraseadas sendeclarar a fonte supón o suspenso do traballo en aplicación do artigo 14.4 da normativa académica de avaliacións, cualificacións e reclamacións,aprobada polo Consello de Goberno do 19 de decembro de 2013: “na realización de traballos, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través de internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación de suspenso na actividade"

Os contidos incluídos nos traballos deben estar referenciados ao longo do texto e no apartado de referencias bibliográficas usando as normas APA 6ª edición. O texto literal debe declararse usando as normas APA 6ªedición. No parafraseo deben figurar as fontes orixe das ideas que se re-elaboran
 FALSIFICACIÓN DE SINATURA
Asinar na folla de asistencia por unha compañeira ou compañeiro ausente será penalizado coa
perda de avaliación continua
 Copiar nos exames e o uso indebido de información durante os exames tamén será motivo de suspenso.
LECTURAS RECOMENDADAS
Normativa académica de avaliacións, cualificacións e reclamacións: https://www.udc.es/export/sites/udc/normativa/_galeria_down/academica/Normas_avaliacion_revision_reclamacion_consolidado_l.pdf

http://www.ugr.es/~plagio_hum/0401Prevencion.
htm

http://www.ugr.es/~plagio_hum/

http://blogbibliotecas.mecd.gob.es/2015/01/22/plagio-academico/


Sources of information
Basic

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.