Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Proyectos de innovación e investigación educativa en formación profesional y orientación laboral Código 652606E31
Titulación
5 Mestrado Universitario en Profesorado de Educación Secundaria: Formación e Orientación Laboral
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
Máster Oficial Anual
Primero Obligatoria 2
Idioma
Castellano
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Filosofía e Métodos de Investigación en Educación
Coordinador/a
Arza Arza, Neves
Correo electrónico
neves.arza@udc.es
Profesorado
Arza Arza, Neves
Correo electrónico
neves.arza@udc.es
Web
Descripción general

Competencias del título
Código Competencias del título
A25 (CE-E11) Conocer y aplicar propuestas docentes innovadoras en el ámbito de la especialización cursada.
A26 (CE-E12) Analizar críticamente el desempeño de la docencia, de las buenas prácticas y de la orientación utilizando indicadores de calidad.
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida.
C6 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse.
C7 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida.

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias del título
Analizar e deseñar propostas docentes innovadoras nos módulos da especialidade AP25
AP26
CM3
CM6
CM7
Comprender e valorar a importancia da innovación e da investigación como ferramentas para a mellora dos procesos de ensino e aprendizaxe e para a propia aprendizaxe profesional. CM6
CM7
Analizar e valorar ámbitos de innovación e investigación no centro de prácticas. AP25
AP26
CM7

Contenidos
Tema Subtema
Tema 1. Innovación nos modulos e materias da especialidade de FOL

1.1. Conceptos básicos de referencia
1.2. TICs e innovación docente
1.3. Experiencias innovadoras con TICs
1.4. A educación mediática e a integración da perspectiva de xénero como ámbitos de innovación.

Tema 2. Proxectos de investigación no ámbito docente e orientador de Formación e Orientación Laboral 2.1O papel do profesorado de FOL nos estudos de inserción laboral
2.2.Os estudos de inserción laboral: obxectivos, metodoloxía e instrumentos


Planificación
Metodologías / pruebas Competéncias Horas presenciales Horas no presenciales / trabajo autónomo Horas totales
Análisis de fuentes documentales A25 A26 C7 4 11 15
Presentación oral C3 1 1 2
Sesión magistral A25 3 0 3
Portafolio del alumno A25 A26 C3 C6 C7 0 5 5
Trabajos tutelados A26 A25 C6 6 15 21
 
Atención personalizada 4 0 4
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Análisis de fuentes documentales Busca e análise de experiencias anovadoras e de pesquisas de investigación aplicables a función docente e orientadora do profesorado de FOL
Busca e utilización de bibliografía específica para a fundamentación e deseño dun proxecto de anovación ou pesquisa.
Presentación oral Das experiencias innovadoras analizadas e do proxecto de innovación ou pesquisa deseñados
Sesión magistral Para a presentación e síntese das temáticas que se abordan na materia
Portafolio del alumno As mesmas características que na materia Inserción e orientación laboral
Trabajos tutelados Deseño dun proxecto innovador ou dun proxecto de investigación. Esta actividade é grupal e debe de desenvolverse baixo os principios do traballo colaborativo

Atención personalizada
Metodologías
Trabajos tutelados
Descripción
A atención personalizada ten como obxectivo proporcionar a axuda e orientacións necesarias para unha boa relización dos traballos tutelados. É obrigatoria a asistencia a unha titoria.

Evaluación
Metodologías Competéncias Descripción Calificación
Portafolio del alumno A25 A26 C3 C6 C7 Informe de aprendizaxe no que o alumnado dará conta das aprendizaxes adquiridas. 50
Presentación oral C3 Exposición do traballo tutelado 10
Trabajos tutelados A26 A25 C6 Análise e deseño dun proxecto de innovación ou investigación (actividade grupal) 40
 
Observaciones evaluación


ACTUALIZACIÓN DO PERFIL PERSOAL 
  • Como máis tardar,  na segunda sesión  de clase,  todo o alumnado  ha de actualizar o seu perfil na plataforma de moodel, na que hai que pendurar unha foto actual. 
ASISTENCIA
  • A asistencia ás sesións presenciais é obrigatoria.
  • O alumnado con asistencia regular que non  acudira  a unha aula  na que se realizase algunha actividade debéraa   de facer individualmente  e entregala na seguinte sesión.
  • Se un/ha alumno/a non acada o 80% da asistencia, terá unha
    cualificación de non presentado na primeira oportunidade. A asistencia
    xustifícase en base a que unha boa parte das actividades de avaliación
    desenvolvense na aula. Na oportunidade de xullo realizará un exame
    teórico e práctico. Tamén se poderá acordar a realización dalgunhas
    actividades.
  • Aquelas persoas con matrícula a tempo parcial
    poderán acollerse a unha modalidade de avaliación específica. Para isto,
    cómpre solicitar unha titoría, antes ou inmediatamente despois do
    inicio da materia, co obxecto de establecer as actividades de avaliación
    e o proceso de supervisón e seguemento
  • .
A cualificación final será o resultado das puntuación obtidas nas tres actividades de avaliación:
  • Cartafol individual (5 puntos)
  • Tarefas grupais (4)
  • Presentación oral  (1 puntos)
  • Para superar a materia é indispensábel  obter  a metade da cualificación no cartafol individual  e nas actividades grupais. Cando  non se realice algunha das tres actividades a cualificación será   non presentado. Na segunda oportunidade deberán de facerse as actividades de avaliación non superadas (cartafol individual e  tarefas grupais). 
  • O portafolio do alumnado é unha actividade individual e ha de conter os seguintes apartados:
  • Aprendizaxes adquiridas (que sabía /que aprendín, utilizando como criterios os resultados de aprendizaxe da materia)
  • Marcador social
  • Reflexión sobre o proceso de aprendizaxe (forma de afrontar o estudo, dúbidas, dificultades e superación das mesmas, cuestións nas que afondar...
  • Relación/vinculación coas materias do módulo xenérico e nomeadamente coas materias do itinerario de FOL.
  • Aplicación na elaboración do TFM
  • Aportacións  para  a observación e análise  durante o Practicum
  • Balance de competencias  profesionais  e  ámbitos nos que seguir formándose.
  • Elaboración dun glosario de termos e un  mapa conceptual dos contidos da materia.
  • Relación co resto das materias do módulo específico.
  • Valoración e reflexión da propia presentación oral.

CARTAFOL GRUPAL

  • Ó rematar a materia e na data que se fixe, cada grupo presentará un cartafol grupal  que ha de incluir:
    • As  actividades realizadas en grupo e unha reflexión/valoración sobre as aprendizaxes adquiridas.
    • As fichas de  auto-avaliación e co-avaliación  das tarefas grupais  e do funcionamento do grupo. 
    • Número e obxectivos  das reunións  realizadas.
    • Balance  sobre o funcionamento do grupo (cambios introducidos  para a súa  mellora do funcionamento do grupo, fortalezas e debilidades).
    • Valoración argumentada das presentacións  orais  do resto dos grupos.
  • Para cualificar as actividades grupais tense en conta a autoavaliación e coavaliación realizada entre e polas persoas do grupo. O procedemento e criterios para estas modalidades de avaliación serán fixados en colaboración co alumnado.

FALTA DE INTEGRIDADE ACADÉMICA

Ausencia de citación de fontes

  • As citas e referencias a calquera tipo de texto deben declararse, o uso de texto literal ou ideas doutros autores ou autoras parafraseadas sen declarar a fonte supón o suspenso do traballo en aplicación do artigo 14.4 da Normativa académica de avaliacións, cualificacións e reclamacións, aprobada polo Consello de Goberno do 19 de decembro de 2013,  que  establece “na realización de traballos, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través de internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación de suspenso na actividade"
  • Os contidos incluídos nos traballos deben estar  referenciados ao longo do texto e no apartado de referencias usando as normas APA 6ª edición. O texto literal debe declararse usando as normas APA 6ª edición. No parafraseo deben figurar as fontes orixe das ideas que se re-elaboran.

Plaxio

  • O plaxio en calqueira das  actividades da avaliación será motivo  de suspenso.

Falsificar  unha sinatura

  • Asinar na folla de asistencia por unha compañeira ou compañeiro  ausente será  penalizado coa perda de avaliación continua. A avaliación da oportunidade de xuño será  non presentado.


NORMATIVA ACADÉMICA DE AVALIACIÓNS, CUALIFICACIÓNS E RECLAMACIÓNS 

 

  • Valoración  e reflexión sobre a propia presentación oral.
  • Para avaliar a presentación oral tamén nos imos valer da co-avaliación e auto-avaliación. 



Fuentes de información
Básica Instituto de Tecnologías Educativas (). . http://www.ite.educacion.es/
Rosa Cobo, C. (2010). Innovación educativa e historia de las relaciones e género.. Valladolid: Universidad de Valladolid.
Navas Baena, R. (2010). Investigación e innovación en el aula.. Granada: Ada.
EDUCAWEB (). Premios Educaweb Orientación Académica y Profesional. http://www.educaweb.com/premios/ediciones/
INTEF. Ministerio de Educación, Cultura y Deporte (). Red de buenas prácticas 2.0. http://recursostic.educacion.es/buenaspracticas20/web/es/formacion-profesional/608-buenas-practicas-

Complementária Victor Cuevas (). Busca tu camino. Blog de orientación. http://victorcuevas.es/orientacion/
EDUCAWEB (2011). El blog como herramienta de orientación profesional . http://static.educaweb.com/pdf/premi/3-edicio/1B.pdf
Victor Cuevas (). El portafolio vocacional. http://victorcuevas.es/orientacion/?page_id=1455
Victor Cuevas (). El uso del blog como herramienta de orientación académica y profesional. http://static.educaweb.com/pdf/premi/3-edicio/2B.pdf
(). Guía de blogs de orientación. http://www.netvibes.com/guia-de-informacion-academica-e-profesional#BLOGS
EDUCAWEB (2010). Premios Educaweb Orientación Académica y Profesional. http://www.educaweb.com/publicaciones/hey/2012/proyectos-ganadores-premios-educaweb-orientacion-acad
(2013). Premios Educaweb. 5ª Edición. http://www.educaweb.com/noticia/2013/01/16/educaweb-premia-proyectos-orientacion-dirigida-adultos-5-


Recomendaciones
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente

Asignaturas que continúan el temario

Otros comentarios


(*) La Guía Docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la UDC. Este documento es público y no se puede modificar, salvo cosas excepcionales bajo la revisión del órgano competente de acuerdo a la normativa vigente que establece el proceso de elaboración de guías