Identifying Data 2018/19
Subject (*) Projects of innovation and educational investigation(research) in training and employment guidance Code 652606E3I6
Study programme
5 Mestrado Universitario en Profesorado de Educación Secundaria: Formación e Orientación Laboral
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree Yearly
First Obligatory 2
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Coordinador
Arza Arza, Neves
E-mail
neves.arza@udc.es
Lecturers
Arza Arza, Neves
E-mail
neves.arza@udc.es
Web
General description Esta materia converxe coas materias do itinerario de FOL. Ten como finalidade a busca, selección e análise de experiencias innovadoras e de investigación na Formación Profesional, especialmente, na orientación profesional e nos módulos da especialidade de FOL.




Study programme competencies
Code Study programme competences
A25 (CE-E11)Coñecer e aplicar propostas docentes innovadoras no ámbito da especialización cursada.
A26 (CE-E12)Analizar críticamente o desempeño da docencia, das boas prácticas e da orientación utilizando indicadores de calidade.
A28 (CE-E14)Coñecer e aplicar metodoloxías e técnicas básicas de investigación e avaliación educativas e ser capaz de deseñar e desenvolver proxectos de investigación, innovación e avaliación. .
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Buscar, seleccionar e analizar propostas docentes innovadoras nos módulos da especialidade de FOL AJ25
AJ26
CC3
CC6
CC7
Comprender e valorar a importancia da innovación e da investigación como ferramentas para a mellroa dos procesos de ensino e aprendizaxe e para a propia aprendizaxe profesional. AJ28
CC3
CC6
CC7
Analizar e valorar ámbitos de innovación e investigación no centro de prácticas AJ25
AJ26
CC7

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. A innovación nos módulos e materias da especialidade.

Ambitos de innovación
Experiencias innovadoras.



Tema 2. A investigación no ámbito docente e orientador Ámbitos e temáticas
Estudos de inserción laboral
estudos sobre orientación profesional
orientación profesional como temática de investigación




Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Document analysis A25 A26 C3 C6 C7 4 22 26
Oral presentation A25 C3 C6 4 2 6
ICT practicals C3 C6 C7 3 8 11
Guest lecture / keynote speech A25 A28 3 0 3
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Document analysis Busca e análise de experiencias anovadoras e de pesquisas de investigación aplicables a función docente e orientadora do profesorado de FOL
Oral presentation Das experiencias innovadoras analizadas
ICT practicals As prácticas a través de TIC son compartidas coas materias de Aprendizaxe e Inserción e orientación laboral. Na materia de Proxectos de innovación e investigación, amplíase o marcador social cos recursos dixitais localizados e seleccionados a través da análise de fontes documentais e da utilización das redes sociais e incorporánse novas fontes e recursos á contorna persoal de aprendizaxe.



Guest lecture / keynote speech Coa lección maxistral preséntanse os principais ámbitos de innovación e investigación nos módulos e materias da especialidade

Personalized attention
Methodologies
Document analysis
Description
A atención personalizada está vencellada principalmente a análise das fontes documentais. O seu obxectivo é proporcionar a axuda e as orientacións necesarias para a selección e análise das experiencias innovadoras. Está ligada a unha avaliación formativa.

O alumnado con matrícula a tempo parcial con dispensa académica terá unha atención personalizada ao serizo do seguimento e supervisión das actividades que computan na avaliación.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Document analysis A25 A26 C3 C6 C7 O produto da análise das fontes documentais é a elaboración dun informe no que se describen, analizan e valoran experiencias innovadoras e os recursos dixitiais e ferramentas incorporadas ó marcador social é a contorna persoal de aprendizaxe. O informe é de elaboración grupal e cada alumna/o ha de seleccionar e analizar dúas ou tres experiencias. A contribución individual será cualificada co 35% a través de procesos de autoavaliación e coavaliación. 70
ICT practicals C3 C6 C7 A creación do marcador social é grupal. Os criterios de avaliación son o número de recursos incorporados, as etiquetas utilizadas para a súa clasificación e o nivel de descrición e valoración dos recursos incorporados. O peso na cualificación é de 5 puntos.
A construción da contorna persoal de aprendizaxe é individual, o peso na cualificación é de 5 puntos.
10
Oral presentation A25 C3 C6 Todas as persoas do grupo expoñen as experiencias analizadas. A cualificación das presentacións vai ser outorgada polo alumnado a partir dunha rúbrica, previamente consensuada co alumnado. Esta rúbrica vai ser utilizada, coas adaptacións correspondentes, ás presentacións noutras materias do módulo específico.


20
 
Assessment comments

ASISTENCIA ÁS AULAS 

  • A asistencia  ás aulas é obrigatoria.
  • O alumnado con asistencia regular que ocasionalmente non acuda a unha sesión deberá de facer  individualmente as actividades realizadas na aula.   
  • En caso de non acadar  a asistencia ó   80% das aulas,  a cualificación   na primeira oportundiade será a de non presentado/a.  Na oportunidade de xullo realizará  un exame (teórico e práctico) e   as actividades que se determinen. O exame ten un peso do  40% e as actividades do  60%. Para aprobar hai que superar  as dúas  partes. 
  • A cualificación  final será  o resultado das puntuacións obtidas nas tres actividades que computan para a cualificación. Para superar a materia é  indispensábel  realizar as tres actividades e obter a metade da cualificación (35)  na actividade de análise de fontes documentais.  
  • Aquelas persoas con matrícula a tempo parcial  e dispensa académica poden acollerse a unha modalidade de avaliación específica. Para isto, antes do inicio da materia, debe de solicitarse unha titoría para establecermos as actividades de avaliación e o proceso de seguimento e supervisión.

INTEGRIDADE ACADÉMICA

A) Ausencia  de citación de fontes

As citas e referencias a calquer tipo de documento deben declararse ao longo do texto e no apartado de referencias bibliográficas, utilizando as normas APA 6º edición. 

b) Plaxio

O plaxio nas actividades de avaliación será motivo de suspeonso, en aplicación do artigo 14.4 danormativa académica de avaliación da UDC que establece:  “na realización de traballos, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través de internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación de suspenso na actividade"

Normativa académica de avaliación, revisión e reclamación da UDC

https://www.udc.es/export/sites/udc/normativa/_galeria_down/academica/Normas_avaliacion_revision_reclamacion_consolidado_l.pdf


Sources of information
Basic Instituto de Tecnologías Educativas (). . http://www.ite.educacion.es/
Ministerio de Educación, Cultura y Deporte (). Insituto de Tecnologías Educativas y de Formación del profesorado . http:77www.ite.educacion.es/
Navas Baena, R. (2010). Investigación e innovación en el aula.. Granada: Ada.
Castañeda, L y Adell, J. (2013). La anotamía de los PLEs . Alcoy: Marfíl
EDUCAweb (). Premios Educaweb Orientación Acacémica y Profesional. http//www.eudcaweb.com/premios/ediciones/
INTEF: Ministerio de Educación, Cultura y Deporte (). Red de buenas prácticas 2.0. http://recursostic.educacion.es/buenaspracticas20/web/es/formacion-prefional/608-buenas-practicas

Para a busca de experiencias innovadoras  proporcionase unha listaxe comentada de fontes,  na súa maioría electrónicas. 

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Insertion and labour orientation/652606612
Learning and education of the modules of formation(training) and labour orientation/652606621
Iniciación á investigación educativa/652606E32
Innovación docente/652606E42

Other comments

Débese facer un uso sustentábel  dos recursos co obxecto de evitar  impactos negativos sobre o medio natural.

Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais.

En coherencia cos principios enunciados,  os   traballos impresos que se teñan que entregar non utilizarán plásticos, estarán  impresos a dobre cara e  empregarán  papel reciclado 



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.