Identifying Data 2019/20
Subject (*) Projects of innovation and educational investigation(research) in the galician and spanish educatio Code 652608E4I8
Study programme
6 Mestrado Universitario en profesorado de Educación Secundaria: Lingua e Literatura Galega e Lingua e Literatura Castelá
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree Yearly
First Obligatory 2
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Coordinador
Carballal Miñan, Patricia
E-mail
patricia.carballal@udc.es
Lecturers
Carballal Miñan, Patricia
Sobrino Freire, Iria
E-mail
patricia.carballal@udc.es
iria.sobrino@udc.es
Web
General description A materia constituirá un achegamento á metodoloxía de proxectos e unha iniciación ao desenvolvemento dos mesmos na área de Didáctica da Lingua e a Literatura.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A23 Integrar a formación en comunicación audiovisual e multimedia no proceso de ensino-aprendizaxe.
A25 Coñecer e aplicar propostas docentes innovadoras no ámbito da especialización cursada.
A26 Analizar críticamente o desempeño da docencia, das boas prácticas e da orientación utilizando indicadores de calidade.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer a noción de proxecto e o seu desenvolvemento histórico. AJ25
AJ26
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8
Coñecer algúns exemplos significativos do traballo por proxectos na ESO e no Bacharelato. AJ25
AJ26
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8
Coñecer e aplicar a metodoloxía de proxectos. AJ23
AJ25
CC1
CC3
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8

Contents
Topic Sub-topic
1. Concepto de proxecto educativo.
.
2. Contextualización histórica. .
3. Os proxectos no marco lexislativo actual. .
4. Algúns exemplos significativos de traballo por proxectos na ESO e no Bacharelato. .
5. A importancia da literacidade crítica nos proxectos educativos. .

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Long answer / essay questions A25 A26 C1 C4 C5 C6 C7 C8 1 3 4
Document analysis A26 C1 C7 C8 2 8 10
Collaborative learning A23 A25 A26 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 3 6 9
Case study A25 A26 C1 C6 C8 2 2 4
Workshop A23 A25 A26 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 2 6 8
Supervised projects A23 A25 A26 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 2 11 13
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Long answer / essay questions Proba consistente en dúas preguntas de certa amplitude, na que se valorarán os coñecementos adquiridos na materia, a capacidade de razoamento, a creatividade e o espírito crítico. Terá carácter individual.
Document analysis Utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos.
Collaborative learning Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo.
Case study Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Workshop Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Supervised projects Realización de traballos titorizados

Personalized attention
Methodologies
Long answer / essay questions
Document analysis
Collaborative learning
Case study
Workshop
Supervised projects
Description
Resolución de dúbidas e discusión dos métodos e materiais de traballo.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Long answer / essay questions A25 A26 C1 C4 C5 C6 C7 C8 Proba consistente nunha reflexión sobre a metodoloxía do traballo por proxectos e a súa posta en práctica. Valoraranse os coñecementos adquiridos na materia, a capacidade de razoamento, a creatividade e o espírito crítico. Tamén se terá en conta a corrección expresiva e a claridade expositiva. 30
Supervised projects A23 A25 A26 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Realización dun proxecto educativo interdisciplinar en grupo. 70
 
Assessment comments

Para a realización do traballo tutelado é imprescindíbel a asistencia a clase. O alumnado que falte a máis do 20% das sesións será avaliado mediante unha proba de ensaio máis extensa.


Sources of information
Basic (). .

Algás, P. et. alii (2010). Los proyectos de trabajo en el aula. Barcelona: Graó.

Apple, M. W. e Beane, J. A. (2000). Escuelas democráticas. Madrid: Morata.

Arias Correa, A. et. alii ( 2009). O traballo por proxectos en Infantil, Primaria e Secundaria. (s. l.): Consellería de Educación e Ordenación Universitaria.

Beane, J.A. (2005). La integración del currcículum. Madrid: Morata.

Cassany, D. (2005). Navegar con timón crítico. Cuadernos de pedagogía, 352, 36-39.

Fisher, R. (2013). Diálogo creativo: hablar para pensar en el aula. Madrid: Morata.

González Caravaca, G., Huerta López, A., Iglesias Varela, B., De la Madrid Heitzmann, L., Ramos Pérez, A. (2013). Encuentro de cuentos: reflexiones en torno a una experiencia de trabajo por proyectos en secundaria. Tendencias pedagógicas, 21 (Monográfico: Experiencias innovadoras en Educación), 47-62.

Kilpatrick, W. (2006). O método de projecto.  [s.l.]: Livraria Pretexto e Edições Pedago.

Nemirovsky, M. (coord.) (2009). Experiencias escolares con la lectura y la escritura. Barcelona: Graó.

Rancière, J. (2003). El maestro ignorante: cinco lecciones sobre la emancipación intelectual. Barcelona: Laertes.

Rudduck, J. (2007). Cómo mejorar tu centro escolar dando la voz al alumnado. Madrid : Morata.

Stenhouse, L. (2004). La investigación como base de la enseñanza. Madrid: Morata.

Textos de Didáctica de la Lengua y la Literatura (2012), 59 (Monográfico: Investigar para aprender).

Vargas Franco, A. (2015). Literacidad crítica y literacidades digitales: ¿una relación necesaria? Una aproximación a un marco teórico para la lectura crítica. Folios. Revista de la Facultad de Humanidades, 42, 139-160.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.