Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Contidos no ensino-aprendizaxe dunha lingua estranxeira Código 652609911
Titulación
7 Mestrado Universitario en Profesorado de Educación Secundaria: Linguas Extranxeiras
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial Anual
Primeiro Obrigatoria 4
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Letras
Coordinación
Barros Grela, Eduardo
Correo electrónico
eduardo.barros@udc.es
Profesorado
Barros Grela, Eduardo
Correo electrónico
eduardo.barros@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.es/moodle/
Descrición xeral Estudo e avaliación dos contidos no ensino-aprendizaxe das materias de inglés no contexto da Educación Secundaria Obligatoria e Bacharelato, Formación Profesional e Ensino de Idiomas.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
- Non se realizarán modificacións nos contidos.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

- Ningunha
*Metodoloxías docentes que se modifican
- Presentación oral: Manterase o formato pero será realizada por cada alumnx de forma telemática.
- Proba de ensaio: O alumnado desenvolverá o tema elexido no seu domicilio e será entregado en Moodle na data oficial de exame.
- Sesión maxistral: O profesor dirixirá estas sesións (ou partes das sesións) por vía telemática.
- Discusión dirixida: Os debates realizaranse de forma telemática.
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
- As sesións de titoría se realizarán de forma telemática.

4. Modificacións na avaliación
Manteranse as porcentaxes e os métodos de avaliación.

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
En caso de emerxencia sanitaria, poderase distribuir entre o alumnado a bibliografía necesaria.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 (CE-G1)Coñecer as características dos estudantes, os seus contextos sociais e motivacións
A2 (CE-G2)Comprender o desenvolvemento da personalidade destes estudantes e as posibles disfuncións que afectan á aprendizaxe.
A3 (CE-G3)Elaborar propostas baseadas na adquisición de coñecementos, destrezas e aptitudes intelectuais e emocionais.
A4 (CE-G4)Identificar e planificar a resolución de situacións educativas que afectan a estudantes con diferentes capacidades e ritmos de aprendizaxes
A5 (CE-G5)Coñecer os procesos de interacción e comunicación no aula e no centro, abordar e resolver posibles problemas
A16 (CE-E2)Coñecer os contidos que se cursan nos respectivos ensinos.
A18 (CE-E4)Coñecer contextos e situacións en que se usan ou aplican os diversos contidos curriculares
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Analizar a adecuación dos contidos en linguas extranxeiras (inglés). AP1
AP2
AP3
AP4
AP5
AP16
AP18
CM2
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8
Coñecer os contidos relevantes na especialidade de LEs. AP1
AP2
AP3
AP4
AP5
AP16
AP18
CM2
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas
Contidos da especialidade de Linguas estranxeiras. Temas dos temarios de oposición.
Análisis da adecuación de contidos en linguas estranxeiras. Discusión crítica sobre o ensino práctico das linguas estranxeiras
Coñecemento dos contidos relevantes na especialidade de LEs. Pensamento crítico colectivo sobre as diferentes presentacións que se farán na aula como simulación de clases reais nas aulas de secundaria.
Modelos e pautas de adquisición da Lingua Estranxeira. Desenvolvemento de criterios e modelos.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Discusión dirixida A1 A2 A4 A5 10 0 10
Presentación oral A3 A16 A18 C2 C3 10 60 70
Proba de ensaio C2 C6 1 3 4
Sesión maxistral A3 A4 A16 C4 C5 C6 C7 C8 7 7 14
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Discusión dirixida Discusión e valoración dos temas propostos por os/as profesores/as e das presentacións do resto do alumnado.
Presentación oral Cada estudante realizará unha presentación oral sobre un dos contidos do temario da especialidade de lingua estranxeira (inglés). Os/as profesores/as explicarán previamente os aspectos a ter en conta á hora de preparala: tanto o desenvolvemento dos contidos como a mecánica da propia presentación (organización, coherencia, uso da lingua inglesa e linguaxe corporal, entre outros aspectos).
Proba de ensaio Na data oficial do exame final cada estudante desenvolverá por escrito un tema do temario de linguas estranxeiras.
Sesión maxistral Os/as profesores/as tratarán do temario da especialidade de lingua estranxeira (inglés), así como o desenvolvemento efectivo das presentacións.

Atención personalizada
Metodoloxías
Discusión dirixida
Presentación oral
Descrición
Cada estudante realizará unha presentación oral dun tema relacionado cos contidos da materia. Despois da presentación analizarase na clase o desenvolvemento e profundidade da mesma, polo que se lle dedicará tempo de clase á comprensión de cada estudante dos contidos da materia. Para a elaboración da presentación tamén contarán co apoio do profesor fóra da aula.

Anímase ao alumnado a que asista ás titorías do profesor ou que se dirixa a él mediante os medios telemáticos postos a súa disposición pola universidade, principalmente por correo electrónico (eduardo.barros@udc.es), pero tamén a través de Moodle e Teams.

As horas de atención ao alumnado para o curso 2020-2021 son:
- Luns, de 12.15 a 14.15 no Instituto de Estudos Irlandeses, Edificio de Servizos Centrais de Investigación, Campus de Elviña.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Discusión dirixida A1 A2 A4 A5 Valorarase o compromiso continuo de cada estudante coa discusión dos temas propostos por os/as profesores/as e das presentacións do resto do alumnado. 20
Presentación oral A3 A16 A18 C2 C3 Valoraranse tanto os contidos espostos como o desenvolvemento da propia presentación (organización, coherencia, dotes expositivas, dominio da lingua inglesa e linguaxe corporal, entre outros aspectos). 50
Proba de ensaio C2 C6 Terase en conta tanto o desenvolvemento como a organización e estructura do tema e a calidade da lingua inglesa empregada. 30
 
Observacións avaliación

-Todos os traballos e actividades deberán ser entregados en tempo e forma.

-Calquera falta á honorabilidade académica (e.g. plaxio, copia) suporá a descalificación automática das actividades e o suspenso da materia.

-Tanto a asistencia como a participación significativa na aula (ou de forma telemática) será valorada polo profesorado. 

-Na oportunidade de xullo e na convocatoria adiantada de decembro realizarase a proba mixta e entregaranse as actividades  equivalentes aos obradoiros.

-Na oportunidade de setembro sustituirase o traballo da presentación por un traballo escrito de 8 páxinas e unha presentación en formato pdf ou Power Point que deberán ser entregados ao profesor na data oficial do exame. 

-Na oportunidade de xullo recuperarase a proba oficial.

-Os/As alumnos/as que non fagan a súa presentación acadarán a cualificación de NP

-Os/as estudantes matriculados/as a tempo parcial que teñan concedida a dispensa académica deberán poñerse en contacto co profesor o antes posible para determinar as formas de avaliación en cada parte. 

-O alumnado con discapacidade poderá pedir asesoramento ao profesorado e á Unidade de Atención á Diversidade (ADI): http://www.udc.es/cufie/adi/ (tel. 881015622; email: adi@udc.es).


Fontes de información
Bibliografía básica

Council of Europe (2001). The Common European Framework of Reference for Languages . Cambridge: CUP.

Dinçay, T. (2010). A Quick Chronological Review of the ELT Methods along with their Techniques andprinciples: Choosing Eclecticism from along Language Teaching Methods. Ocak-Subal-Mart,147. Ankara University: Dil Dergisi.

Maicusi, T., Maicusi, P. & Carrillo López,M.J. (1999-200). The Error in the Second Language Acquisition. Encuentro. Revista de investigación e innovaciónen la clase de idiomas, 11, pp.168-173.

McLaughlin, B. (1987). Theories of second-language learning . London: Arnold. Mitchell, R. & Myles, F. (1998). Second language learning theories . London: Arnold.

Richards, J.C. &Rodgers, T.S. (2001). Approaches andMethods in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press.

Sánchez-Reyes, S. (2011). The Common European Framework of Reference. In House, S. (coord.), Ingles Complementos de formacióndisciplinar. Theory and Practice in English Language Teaching. Vol.9, ( pp.85-100). Barcelona: Grao

FRAMEWORK OF REFERENCE

1. Organic Law 8/2013 (LOMCE): https://www.boe.es/diario_boe/txt.php?id=BOE-A-2013-12886

Referencia general y punto de partida para la programación.

2. Royal Decree 1105/2014: https://boe.es/diario_boe/txt.php?id=BOE-A-2015-37

Referencia básica para el Currículo de ESO y Bachillerato (especial atención págs.. 422+).

3. 2006/962/EC (Council of Europe). http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:32006H0962&from=EN

Información sobre las key competences.

4. Decree 86/2015 Galicia http://www.xunta.gal/dog/Publicados/2015/20150629/AnuncioG0164-260615-0002_es.html

Datos sobre el currículo de ESO y Bachillerato en el ámbito gallego.

5. Order ECD/65/2015 https://www.boe.es/boe_gallego/dias/2015/01/29/pdfs/BOE-A-2015-738-G.pdf

Relación entre key competences, contents y assessment criteria.

6. Resolution of the 27th July 2015 http://www.xunta.gal/dog/Publicados/2015/20150729/AnuncioG0164-240715- 0003_es.html

Instrucciones para la implementación del currículo en Galicia.

7. Decree 79/2010: http://www.edu.xunta.gal/portal/sites/web/files/protected/content_type/advertisement/2010/05/25/20100525_decreto_pluringuismo.pdf

Atención a plurilingüismo/ lenguas de instrucción

8. Common European Framework of Reference (CEFR: 2001) https://www.coe.int/t/dg4/linguistic/Source/Framework_EN.pdf

Guías enseñanza lenguas extranjeras y niveles

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Se recomienda los envíos de los trabajos telemáticamente y si no es posible, no utilizar plásticos, elegir la impresión a doble cara, emplear papel reciclado y evitar imprimir borradores.

Se debe hacer un uso sostenible de los recursos y la prevención de impactos negativos sobre el medio natural.

Se debe tener en cuenta la importancia de los principios éticos relacionados con los valores de la sostenibilidad en los comportamientos personales y profesionales.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías