Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Historia do ensino-aprendizaxe de linguas estranxeiras Código 652609912
Titulación
7 Mestrado Universitario en Profesorado de Educación Secundaria: Linguas Extranxeiras
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial Anual
Primeiro Obrigatoria 4
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Letras
Coordinación
Dopico Garcia, Alberto
Correo electrónico
alberto.dopico@udc.es
Profesorado
Dopico Garcia, Alberto
Correo electrónico
alberto.dopico@udc.es
Web
Descrición xeral Esta asignatura abarca la evolución de los métodos de enseñanza y el aprendizaje de las lenguas extranjeras.
Se identificarán y analizarán los métodos más importantes así como los marcos teóricos en los que se encuadran.


Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos. Esencialmente non se modifican os contidos. 2. Metodoloxías. Metodoloxías docentes que se manteñen. Inicialmente mantense a metodoloxía. Metodoloxías docentes que se modifican. Se se pasa a docencia non presencial utilizaríase medios telemáticos (Teams, Moodle, correo electrónico). Sesión maxistral – Discusión dirixida e participación na aula. – Traballos que se encomendarán con publicación na plataforma Moodle. Os traballos serán susceptibles de atención personalizada e computan na valoración. – Atención personalizada 3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado. A través das plataformas habilitadas para o efecto e a periodicidade que resulte necesaria, acorde ás necesidades do alumnado. Correo electrónico. Moodle e Teams. 4. Modificacións na avaliación. Mantense a avaliación continua e traballos tutelados. Observacións de avaliación: Os traballos tutelados supoñerán o 100% da cualificación final. En relación cos traballos tutelados valorarase: A Adecuación á metodoloxía das propostas do traballo. A profundidade do contido. O dominio das aplicacións utilizadas na elaboración das propostas socioeducativas. O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar. A utilización de fontes documentais complementarias e actuais. A presentación e a claridade da exposición. 5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía. Non se realizan modificacións. Os materiais de traballo publicaranse no Moodle mediante arquivos dixitalizados.


Competencias do título
Código Competencias do título
A1 (CE-G1)Coñecer as características dos estudantes, os seus contextos sociais e motivacións
A3 (CE-G3)Elaborar propostas baseadas na adquisición de coñecementos, destrezas e aptitudes intelectuais e emocionais.
A8 (CE-G8)Promover accións de educación emocional, en valores e formación cidadá
A9 (CE-G9)Participar na definición do proxecto educativo e nas actividades xerais do centro atendendo a criterios de mellora da calidade, atención á diversidade, prevención de problemas de aprendizaxe e convivencia
A10 (CE-G10)Relacionar a educación co medio e comprender a función educadora da familia e a comunidade, tanto na adquisición de competencias e aprendizaxe como na educación no respecto dos dereitos e liberdades, na igualdade de dereitos e oportunidades entre homes e mulleres e na igualdade de trato e non discriminación das persoas con discapacidade
A11 (CE-G11)Coñecer a evolución histórica da familia, os seus diferentes tipos e a incidencia do contexto familiar na educación.
A13 (CE-G13)Comprender as implicacións educativas da situación lingüística galega e adquirir e aplicar criterios, estratexias e recursos pedagóxicos para participar na planificación e desenvolvemento do plano lingüístico do centro.
A15 (CE-E1)Coñecer o valor formativo e cultural das materias correspondentes á especialización.
A17 (CE-E3)Coñecer a historia e os desenvolvementos recentes das materias e as súas perspectivas para poder transmitir unha visión dinámica das mesmas
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Ao termo do curso, o alumno deberá ser capaz de comprender as competencias necesarias implicadas na aprendizaxe dunha lingua. AP3
AP15
AP17
CM2
CM3
CM6
Desenvolver materiais que promovan determinadas competencias lingüísticas. CM3
Fomentar un clima que facilite a aprendizaxe e poña en valor as achegas dos estudantes. AP8
Coñecer e aplicar propostas docentes innovadoras no ámbito da especialización cursada. AP11
AP15
Integrar a formación en comunicación audiovisual e multimedia no proceso de ensino-aprendizaxe. AP9
Coñecer estratexias e procedementos de avaliación e entender a avaliación como un procedemento de regulación da aprendizaxe e estímulo ao esforzo. AP1
AP10
Identificar os problemas relativos ao ensino e a aprendizaxe das materias da especialización e expor alternativas e solucións. AP13
AP15
AP17
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. CM4
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. CM7

Contidos
Temas Subtemas
Language, Learning and Teaching

1 Questions about Second Language Acquisition
– Learner Characteristics
– Learning Processes
– Age and Acquisition
2 Language
3 Learning and Teaching
4 Schools of Thought in Second Language Acquisition
– Structural Linguistics and Behavioral Psychology
– Generative Linguistics and Cognitive Psychology
– Constructivism: A Multidisciplinary Approach
5 Nineteen Centuries of Language Teaching
– The Grammar-Translation Method
First Language Acquisition







Age Factors
1 First Language Acquisition
– Theories and Approaches
2 First Language Acquisition Insights Applied to Language Teaching
– The Direct Method
– The Gouin Series

Human Learning
Styles and Strategies
Personality Factors
Psychological Factors
1 Human Learning
– Learning and Training
– Types of Learning
– The Audio-Lingual Method
2 Styles and Strategies
– Learning Styles
– Strategies
– The Silent Way
3 Personality Factors
– Affective Factors in Second Language Acquisition
– Motivation
– Desuggestopedia
4 Two more Language Teaching Methods
– Community Language Learning
– Total Physical Response
Communicative Competence Sociocultural Factors
1 Communicative Competence
– Language Functions
– Communicative Language Teaching
– Concept-Based, Task-Based, and Participatory Approaches
Toward a Theory of Second Language Acquisition
Linguistic Factors
1 Krashen's Input Hypothesis
– The Natural Approach
The Post-Method Era Putting everything together
– Learning Strategy Trainig
– Cooperative Learning
– Multiple Intelligences

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Aprendizaxe colaborativa A1 A8 A10 A11 C2 10 10 20
Portafolios do alumno C4 C7 2 6 8
Presentación oral A15 A17 C2 C3 C6 3 17 20
Obradoiro A3 A9 A13 A15 A17 10 25 35
Proba obxectiva A15 A17 C2 3 12 15
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Aprendizaxe colaborativa Traballo en parellas ou grupos reducidos para optimizar a aprendizaxe.
Portafolios do alumno O alumno elaborará un portafolios que inciuirá:
– diversos cuestionarios
– fichas de sobre os distintos métodos de ensino de idiomas
– glosario
Presentación oral Ao longo do curso, cada alumno terá que facer unha presentación oral individual que consistirá na demostración dun dos métodos estudados en clase.
Obradoiro Taller orientado a identificar os diferentes estilos de aprendizaxe.
Proba obxectiva Exame final.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Portafolios do alumno
Descrición
Os alumnos que necesiten atención personalizada serán atendidos nas horas de titorías.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Obradoiro A3 A9 A13 A15 A17 Taller práctico. 20
Aprendizaxe colaborativa A1 A8 A10 A11 C2 Participación en los trabajos en grupo y exposición de los mismos en el aula. 15
Portafolios do alumno C4 C7 Cuestionarios, fichas y glosario. 15
Proba obxectiva A15 A17 C2 Examen final 35
Presentación oral A15 A17 C2 C3 C6 Presentación de trabajo individual. 15
 
Observacións avaliación
A cualificación final consistirá na suma das cualificacións obtidas nos sete apartados incluídos nas metodoloxías e a avaliación. A asistencia non será obrigatoria pero recoméndase asistir ás sesións, salvo dispensa solicitada en tempo e forma, que sexa concedida pola Comisión Académica Universitaria do título, e sempre respectando as normativas sobre asistencia a clase dás tres universidades participantes no título, así como os sistemas de avaliación que figuran expresamente nas guías docentes das diferentes materias, e sen prexuízo das consecuencias que puidesen supoñer para a valoración final a ausencia a determinadas sesións presenciais para os traballos tanto de grupo como individuais.

Quen teña concedida dispénsaa académica, e tal como establece a Normativa de permanencia da universidade, será avaliado seguindo os criterios aplicables á oportunidade de xullo. Quen non leve a cabo os traballos tutelados, ou non realizase traballo igual ou superior ao 50% do resto das categorías de avaliación, conseguirá a cualificación de Non Presentado. Quen non aprobe na primeira oportunidade terá á posibilidade da oportunidade de xullo, na que cada estudante terá que demostrar alcanzar as competencias da materia mediante dous tipos de avaliación: un traballo tutelado do mesmo valor porcentual e natureza que na primeira oportunidade, máis os exercicios convidos que poidan suplir o resto das actividades.

Fontes de información
Bibliografía básica Atkinson, Dwight (2011). Alternative approaches to second language acquisition . New York: Routledge
Thornbury, Scott (2006). An A–Z of ELT. Macmillan Books for Teachers
Thornbury, Scott (). An A–Z of ELT. http://scottthornbury.wordpress.com/index/
Richards, Jack (2001). Approaches and Methodos in Language Teaching. Cambridge, CUP
Kumaravadivelu, B (2004). Beyond Methods. New Haven, Yale University Press
Littlewood, William (2002). Communicative Language Teaching. Cambridge, CUP
Brown, Douglas H. (2007). Principles of Language Learning and Teaching. White Planes, NY, Pearson
Nunan, David (2004). Task-based Language Teaching. Cambridge, CUP
Tanner, Rosie & Catherine Green (2009). Tasks for Teacher Education. London, Longman
Brown, Douglas H. (2007). Teaching by Principle. White Planes, NY, Pearson
Larsen-Freeman, Diane (2004). Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford, OUP
Kumaravadivelu, B (2008). Understanding Language Teaching. New Jersey, Lawrence Erlbaum Associates
Proporcionarase bibliografía específica adicional para cada método.
Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Deseño curricular e didáctica da lingua estranxeira/652609921
Recursos. estratexias e materiais didácticos na aula de linguas estranxeiras/652609922
Metodoloxía do ensino-aprendizaxe da lingua estranxeira/652609923
Avaliación do ensino-aprendizaxe da lingua estranxeira/652609924
Proxectos de innovación e investigación educativa en linguas estranxeiras/652609E31

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías