Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Deseño curricular e didáctica da lingua estranxeira Código 652609921
Titulación
7 Mestrado Universitario en Profesorado de Educación Secundaria: Linguas Extranxeiras
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial Anual
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Letras
Coordinación
Barros Grela, Eduardo
Correo electrónico
eduardo.barros@udc.es
Profesorado
Barros Grela, Eduardo
Cancelo Lopez, Pablo
Correo electrónico
eduardo.barros@udc.es
pablo.cancelo2@udc.es
Web
Descrición xeral Esta asignatura pretende achegar ao alumno/a as destrezas fundamentais de como deseñar o currículo e como levar a cabo as diferentes estrateias didácticas no Ensino Secundario e nas Escolas Oficiais de Idiomas nas materias de Linguas Estranxeiras.

Competencias do título
Código Competencias do título
A3 (CE-G3)Elaborar propostas baseadas na adquisición de coñecementos, destrezas e aptitudes intelectuais e emocionais.
A4 (CE-G4)Identificar e planificar a resolución de situacións educativas que afectan a estudantes con diferentes capacidades e ritmos de aprendizaxes
A5 (CE-G5)Coñecer os procesos de interacción e comunicación no aula e no centro, abordar e resolver posibles problemas
A6 (CE-G6) Coñecer a evolución histórica do sistema educativo no noso país
A7 (CE-G7)Coñecer e aplicar recursos e estratexias de información, tutoría e orientación académica e profesional
A9 (CE-G9)Participar na definición do proxecto educativo e nas actividades xerais do centro atendendo a criterios de mellora da calidade, atención á diversidade, prevención de problemas de aprendizaxe e convivencia
A10 (CE-G10)Relacionar a educación co medio e comprender a función educadora da familia e a comunidade, tanto na adquisición de competencias e aprendizaxe como na educación no respecto dos dereitos e liberdades, na igualdade de dereitos e oportunidades entre homes e mulleres e na igualdade de trato e non discriminación das persoas con discapacidade
A19 (CE-E5)Coñecer os desenvolvementos teórico-prácticos do ensino e a aprendizaxe das materias correspondentes.
A20 (CE-E6)Transformar os currículos en programas de actividades e de traballo.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Saber estructurar axeitadamente un currículo docente dentro dos ámbito do ensino secundario ou nas EOI. AP4
AP5
AP6
AP7
AP9
AP10
AP19
AP20
CM2
Coñecer o desenvolvemento das diferentes estratexias para realizar un currículo docente AP3
AP4
AP5
AP6
AP7
CM2
CM6
Coñecer os diversos achegamentos técnicos e teoréticos para a construción dun currículo docente. AP5
AP6
AP19
CM2
Coñecemento do Common European Framework for Languages AP5
AP6
AP19
CM2
Entender a trascendencia sociolóxica na elaboración do currículo docente AP5
AP6
AP19
CM6
Coñecer as diferentes escolas e teorías para o desenvolvemento do aprendizaxe das linguas estranxeiras AP5
AP6

Contidos
Temas Subtemas
1.Que entendemos por aprender unha lingua estranxeira ou L2? Traballo practico e teorico. A lingua non materna.
2.Common European Framework of Reference of Languages. Documentación
Descripción
Caracteristicas
Os niveis de adquisición de lingua estranxeira segundo o Common European Framework.
3.-Modelos de desenvolvemento curricular. Estudo das diversas aproximacións aos modelos de deseño curricular.
As tarefas.
Os proxectos.
4.-Da competencia comunicativa ao ensino efectivo da lingua. O ensino por competencias.
A constución curricular a través das competencias.
5.-Adquisición da competencia comunicativa. Características da competencia comunicativa.
Exemplos de competencia comunicativa na aula.
Outros modelos de construción curricular (constructivismo, etc).
6.Integración e atención á diversidade no currículo. Modelos de integración escolar. Mixed-ability classes. Diversificación. Necesidades especiais.
7.-O Portfolio Europeo das linguas Descripción
Características
Exemplos
Desenvolvemento.
8.-Outras competencias chave no deseño curricular. -Competencia discursiva.
-A competencia de estratexia. Desenvolvemento de estratexias na aula.
-Competencia gramatical.
O concepto de transversalidade.
9.O proceso ensino-aprendizaxe. Novas tendencias. -O novo papel do profesor como facilitador no contexto da aula.
-A importancia dos elementos multimedia.
-Os elementos tecnolóxicos. A integración das TICs no proceso educativo.
10.-A programación docente e o deseño curricular. Exemplos de deseño curricular.
O currículo de linguas integrado.
Ultimas tendencias no deseño curricular.
11.-O concepto de 'learning sequence' dentro do deseño curricular. - Metodoloxia e parte dunha 'learning sequence'
12.- O deseño curricular e os centros. O Proxecto educativo de centro. (POC)
Curriculo e programación.
O contexto educativo.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Portafolios do alumno A19 A20 C2 0 8 8
Presentación oral A3 A5 A19 A20 C2 2 10.5 12.5
Análise de fontes documentais A6 A7 A19 C2 0 10 10
Traballos tutelados A4 A5 A7 A9 A19 A20 C2 C6 0 8 8
Proba obxectiva A4 A5 A6 A19 A20 C2 2 5.5 7.5
Obradoiro A3 A4 A7 A10 A20 C2 10 11 21
Prácticas a través de TIC C2 C6 2 0 2
Discusión dirixida A3 A4 A5 A10 A19 C2 C6 5 0 5
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Portafolios do alumno Exercicios dos alumnos
Presentación oral Exposición oral dun traballo sobre currículo ou dunha clase.
Análise de fontes documentais Estudo de documentos oficiais, lexislativos, etc
Traballos tutelados Realización de traballos encargados polo profesor durante o desenvolvemento da asignatura para levar a cabo a avaliación continuada dos alumnos.
Proba obxectiva Proba escrita con preguntas referidas aos contidos da materia pertencentes as clases maxistrais.
Obradoiro Moitas clases terán un formato que combina a teoría coa práctica.
Prácticas a través de TIC Realización de exercicios con intervención das novas tecnoloxías (TICs)
Discusión dirixida Formato de clase que implica a participación activa do alumnado en diversas tarefas e na discusión de aspectos teóricos do programa.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Seguimento na plataforma Moodle, a UDC

Seguimento das actividades para entregar na aula.

Os alumnos disporán de supervisión online. Seguimento continuado en giral@udc.es

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Presentación oral A3 A5 A19 A20 C2 Exame practico cunha presentación realizada en inglés e de xeito individual ou en parellas. 30
Traballos tutelados A4 A5 A7 A9 A19 A20 C2 C6 Traballos encargados aos alumnos polo profesor co obxetivo de avaliar dun xeito continuado. Os traballos poderán ser de moitos tipos, individuais, colectivos (grupais en pares, en equipo, etc). A maioría destes traballos serán realizados na aula, ou a través da participación na plataforma virtual. 30
Proba obxectiva A4 A5 A6 A19 A20 C2 Proba de contidos con preguntas breves, non necesariamente tipo test. 40
 
Observacións avaliación

As clases serán impartidas fundamentalmente en inglés. A asistencia é obrigatoria, salvo dispensa solicitada en
tempo e forma e concedida pola Comisión Académica Universitaria do título, e
sempre respetando as normativas de asistencia a clase, así como os sistemas de avaliación que figuran
expresamente nas guías docentes das diferentes materias, e sen prexuízo das
consecuencias que poida ter para a súa avaliación final a ausencia a
determinadas sesións presenciais. Quen teña concedida a dispensa académica, e
como establece a Normativa de permanencia da universidade, será avaliado ou avaliada seguindo os criterios aplicables.


Fontes de información
Bibliografía básica

-CANDLIN, C.N. (ed.), The Communicative Teaching of English: Principles and an Exercise Typology, Longman, Londres, 1981.
- CANDLIN, Ch., Hacia la enseñanza de lenguas basada en tareas en Comunicación, Lenguaje y Educación, 7-8, pp.33-53, 1990.
- ELLIS, R., Instructed second language acquisition: learning in the classroom, Cambridge, Basil Blackwell, Ma, 1990.
- ELLIS, R., Understanding Second Language Acquisitionm O.U.P., Oxford, 1986.
- ESTAIRE, S. e ZANÓN, J., El diseño de unidades didácticas mediante tareas: principios y desenvolvemento, en
- GALISSON, R., D'hier à aujourd' hui, la didactique générale des langues, CLE International, París, 1980..
- GALISSON, R. (ed.), Lignes de force du renouveau actuel en didactique des langues étrangères, Clé International, París, 1980.
- GAONAC’H, D. (Coord.) Acquisition et utilisation d’une langue ‘etrangère. L’approche cognitive,: Hachette, Paris 1990.
- GIACOBBE, J. "Le recours à la langue première (une approche cognitive)", en - GAONAC'H (ed.), Acquisition et utilisation d'une langue étrangère, Hachette, París, 1990.
- KRASHEN, S. D., The Input Hypothesis: Issues and Implications, Longman, Londres, 1985.
- VEZ, J. M., Pensar la innovación en el aula de lengua extranjera en Aula de Innovación Educativa, nº 33, pp. 5-11, 1994.
- VEZ, J. M., Le véhicule de culture de proximité en J.-P. Atal et al. (coord.), Comprendre les langues, aujourd'hui, pp. 95-108, La TILV, París, 1995.
- VEZ, J. M., Perspectives communicatives et développement des curricula des langues européennes en E.L.A. (Etudes de Linguistique Appliquée), nº 100, pp. 55-66, 1995.
- VEZ, J. M., Planificar na aula de lingua inglesa en ADAXE, nº 11, pp. 153-164, 1995.
- VEZ, J. M., Aspectos innovadores en el área de lengua extranjera en C. Rosales et al., I Congreso de Innovación Educativa, Tórculo, Ed. Santiago de Compostela, pp. 69-89, 1996.
- VEZ, J. M., La intercomprensión (aprender a comprender las lenguas): Una autopista comunicativa para Europa en J. M. Oro e J. Varela (eds.), Adquisición e Aprendizaxe das linguas Segundas e as súas Literaturas, Deputación Provincial, Lugo, 1996 (en prensa).
- VEZ, J. M., Mujer y desarrollo profesional: estudio de caso de una maestra de lengua inglesa en A. Marco (coord), Estudios sobre mujer, lengua y literatura, Servizo de Publicacións, Universidade de Santiago de Compostela, pp. 57-97, 1996 (en prensa).
- VEZ, J.M. (dir.), English Language Modular Packs for ESO, vols. I-VII, M.E.C.-Edelvives, Zaragoza, 1995.
- VEZ, J. M., As aprendizaxes de linguas estranxeiras. Avances da investigación no marco dunha dimensión europea en Revista Galega do Ensino (Xunta de Galicia), 23, pp. 115-145, 1999.
- VEZ, J. M., Argumentos favorables a un pacto curricular en las áreas lingüísticas en J. A. González Riaño (coord.), Enseñances Llingüístiques y Competencies Educatives, pp. 15-39, Academia de la Llingua Asturiana, Oviedo, 2001a.
- VEZ, J. M., Formación en Didáctica de las Lenguas Extranjeras.), Ed. Homo Sapiens, Rosario, Argentina, 2001b.
- VEZ, J. M., TEFL as a learning profession en E. García Sánchez (ed.), Present and Future Trends in TEFL, pp. 15-30, Servicio de Publicaciones de la Universidad de Almería, Almería, 2001c.
.

 

Bibliografía complementaria

CABERO, J. (2001). “Tecnología educativa. Diseño y utilización de medios en la enseñanza”. Barcelona, Paidós.

COM. (2000). “Designing Tomorrow´s Education. Promoting Innovation with New Technologies”. Informe de la Comisión para el Consejo y el Parlamento Europeo, Bruselas, 27/1/2000.

GISBERT, M. (2001). “Nuevos Roles para el profesorado en entornos digitales”. En SALINAS, J. y BATISTA, A. (Coord.) “Didáctica y tecnología educativa para una Universidad en un mundo digital”. Ciudad de Panamá: Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad de Panamá. ICC (2002). “The Impact of Information and Communications Technologies

on the Teaching of Foreign Languages and on the Role of Teachers of Foreign Languages”. Directorio General de Educación y Cultura, Unión Europea.

LUFTI, T.; GISBERT, M. y FANDOS, M. (2001). “El ciberprofesor, formador en la aldea global”. En “Las ciencias sociales en Internet”. Mérida: Consejería de Educación, Ciencia y Tecnología. pp. 59-76.

__________________________

Ali, I./Ganuza, J.L. (1997) Internet en la educación, Anaya Multimedia, Madrid.

Andrieu, O. (1997) Cómo buscar y encontrar en Internet, Ediciones Gestión 2000, Barcelona.

Arnanz, C. (22/04/1998) Enredar en Inglés, Aprender Idiomas sin esfuerzo, ABC Informática, pp. 30-31.

Barron, A. (1998) "Designing Web-based Training", en British Journal of Educational Technology, Vol. 29, no.4, pp. 355-370, Blackwell, London (UK).

Collis, B. (1996) Tele-learning in a Digital World: The Future of Distance Learning. Thomson Computer Press, Oxford (UK).

Kearsley, G./Hunter, B./Furlong, M. (1992) We teach with Technology: New Visions for Education, Franklin, Beedle & Associates, Oregon (EEUU)


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

A lingua das clases, exames e traballos será o inglés.
Os alumnos que non podan asistir a algunha das sesións deberán xustificar a súa ausencia axeitadamente. Non se admitirá a non asistencia a acase agás completamente certificada. 
Recoméndase os envíos dos traballos telematicamente e se non é posible, non utilizar plásticos, elixir a impresión a dobre cara, empregar papel reciclado e evitar imprimir borradores.
Débese facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.
Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías