Identifying Data 2020/21
Subject (*) Methodology of the education - learning of the foreign language Code 652609923
Study programme
7 Mestrado Universitario en Profesorado de Educación Secundaria: Linguas Extranxeiras
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree Yearly
First Obligatory 3
Language
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Letras
Coordinador
Lasa Álvarez, María Begoña
E-mail
b.lasa@udc.es
Lecturers
Lasa Álvarez, María Begoña
E-mail
b.lasa@udc.es
Web
General description A materia céntrase nas metodoloxías, técnicas e estratexias relacionadas co proceso de ensino-aprendizaxe das linguas estranxeiras,
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos: Non se modifican

2. Metodoloxías

*Metodoloxías docentes que se manteñen: As metodoloxías docenten son as mesmas, utilizando no caso necesario medios telemáticos (Teams, Stream, Moodle).

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado: Farase mediante correo electrónico, Teams ou Moodle.

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación: Os instrumentos e porcentaxes da evaluación serán os mesmos, aínda que se poderán utilizar medios telemáticos (Teams, Stream, Moodle).

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía: Non se realizan cambios.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 (CE-G1)Coñecer as características dos estudantes, os seus contextos sociais e motivacións
A3 (CE-G3)Elaborar propostas baseadas na adquisición de coñecementos, destrezas e aptitudes intelectuais e emocionais.
A5 (CE-G5)Coñecer os procesos de interacción e comunicación no aula e no centro, abordar e resolver posibles problemas
A15 (CE-E1)Coñecer o valor formativo e cultural das materias correspondentes á especialización.
A17 (CE-E3)Coñecer a historia e os desenvolvementos recentes das materias e as súas perspectivas para poder transmitir unha visión dinámica das mesmas
A18 (CE-E4)Coñecer contextos e situacións en que se usan ou aplican os diversos contidos curriculares
A19 (CE-E5)Coñecer os desenvolvementos teórico-prácticos do ensino e a aprendizaxe das materias correspondentes.
A21 (CE-E7)Adquirir criterios de selección e elaboración de materiais educativos.
A22 (CE-E8)Fomentar un clima que facilite a aprendizaxe e poña en valor as achegas dos estudantes.
A23 (CE-E9)Integrar a formación en comunicación audiovisual e multimedia no proceso de ensino-aprendizaxe.
A27 (CE-E13)Identificar os problemas relativos ao ensino e a aprendizaxe das materias da especialización e expor alternativas e solucións.
A28 (CE-E14)Coñecer e aplicar metodoloxías e técnicas básicas de investigación e avaliación educativas e ser capaz de deseñar e desenvolver proxectos de investigación, innovación e avaliación.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
To develop students' knowledge of current theories of first and second language acquisition AJ17
AJ19
CC2
to increase students' critical awareness of approaches and methodologies and the principles underpinning these used in a range of ESL contexts. AJ17
AJ19
CC2
CC6
To extend students' knowledge of language systems and skills in their contexts of use AJ1
AJ3
AJ19
AJ22
AJ27
CC2
CC3
CC6
To increase students' knowledge of learners' problems in developing language and skill proficiency AJ19
AJ21
AJ22
CC2
To identify and explain linguistic, psycholinguistic and pedagogical theories about the teaching of listening, speaking, reading and writing skills in English as a second language (ESL). AJ5
AJ15
AJ17
AJ18
AJ19
AJ21
AJ22
AJ23
AJ27
AJ28
CC2

Contents
Topic Sub-topic
Metodoloxía do ensino e aprendizaxe da lingua estranxeira 1. Intrudución: "From the teacher-centred classroom to the student-centred classroom"
2. Métodos e estratexias no ensino-aprendizaxe de linguas estranxeiras
3. Xestión da aula e planificación didáctica no ensino-aprendizaxe da lingua estranxeira
4. Ensino-aprendizaxe por competencias na lingua estranxeira: Estratexias e técnicas
5. Didáctica de gramática e vocabulario en lingua estranxeira
6. A cultura no ensino-aprendizaxe da lingua estranxeira. A literatura
Diseño de materiais para a didáctica das linguas estranxeiras
O uso das TICs no ensino e aprendizaxe da lingua estranxeira
Análise crítico dos libros de texto da especialidade

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Collaborative learning A5 A15 A17 A19 A21 A23 A28 C2 C3 4 22 26
Directed discussion A5 A19 A27 C2 2 2 4
Guest lecture / keynote speech A1 A3 A5 A15 A17 C2 C6 10 17 27
Workbook A17 A19 C2 C6 0 7 7
Mixed objective/subjective test A5 A15 A17 A18 A19 A27 C2 1 0 1
Oral presentation A5 A15 A17 A18 A19 A22 A27 C2 4 2 6
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Collaborative learning Traballo grupal na aula ou fóra dela. Tamén, no entorno virtual.
Directed discussion Haberá un debate participativo en torno a cada un dos métodos de E/A
Guest lecture / keynote speech Exposición por parte do/a profesor/a de contidos teóricos e de actividades prácticas sobre metodoloxía de ensino-aprendizaxe
Workbook Lecturas diversas, obrigatorios ou voluntarias (indicarase no seu momento) que deben ou poden facer os alumnos e alumnas fóra da aula.
Mixed objective/subjective test Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas. En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Forma parte da avaliación final.
Oral presentation Prueba oral, individual ou grupal (3 alumnos por grupo, máximo), que forma parte da avaliación final da materia. Deberá ser en inglés e ter o apoio dun sistema de exposición en pantalla, por exemplo, Powerpoint, ou as presentacións de prezi.com

Personalized attention
Methodologies
Collaborative learning
Oral presentation
Description
A profesora atenderá persoalmente, e tamén por correo electónico, as dúbidas que os alumnos e alumnas podan ter. Asemade, dirixirá dun xeito persoal as prácticas coas TICs. Igualmente, deberá exercer atención personalizada no traballo grupal na aula e no estudo documental o de casos concretos que integran o programa.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Collaborative learning A5 A15 A17 A19 A21 A23 A28 C2 C3 Conxunto de procedimientos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoxados con tecnoloxías da información e das comunicacións, que se basean na organización da aula en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarejas asignadas polo profesorado para optimizar o seu propio aprendizaxe e o dos outros membros do grupo. 30
Oral presentation A5 A15 A17 A18 A19 A22 A27 C2 Presentación oral dun tema relativo a metodololoxía (teorías, investigación, estratexias, aspectos prácticos, simulacións....). 30
Mixed objective/subjective test A5 A15 A17 A18 A19 A27 C2 Preguntas concretas sobre os contidos explicados nas clases maxistrais. 40
 
Assessment comments
<p><font size="2">As persoas matriculadas a tempo parcial e que solicitasen e obtivesen dispensa académica deberán entregar as actividades avaliábeis nas condicións e nos prazos específicos que se establecerán a tal efecto e que o/a profesor/a comunicará ao alumnado afectado no inicio <span id="OBJ_PREFIX_DWT110" class="Object">do</span> curso.</font></p>

Sources of information
Basic Ur, Penny (2012). A Course in English Language Teaching. Cambridge: CUP
Richards, Jack C & Rodgers, Theodore S. (2014). Approaches and Methods in Language Teaching. 3rd edition. Cambridge: CUP
House, Susan, coord. (2011). Didáctica del inglés. Classroom Practice. Barcelona: Graò
O'Malley, J. Michael & Uhl Chamot, Anna (1990). Learning Strategies in Second Language Acquisition. Cambridge: CUP
Macaro, Ernesto (2003). Teaching and Learning a Second Language. A Guide to Recent Research and Its Applications. London: Continuum
Gebhard, Jerry G. (2006). Teaching English as a Foreign or Second Language. A Self-Development and Methodology Guide. Ann Arbor: The University of Michigan Press
Larsen-Freeman, Diane & Anderson, Marti (2011). Techniques & Principles in Language Teaching. Oxford: OUP

Complementary

Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Oral presentations, activities, tasks and the portfolio done throughout the module may need individual support during office hours.

Resources must be used sustainably in order to avoid negative effects on the environment. Therefore, it is recommended to send activities, projects and task online. Otherwise, it is preferable that plastic is not used, double-page printing, recycled paper and avoid printing drafts.

It is crucial to remember the ethical principles regarding sustainability values in professional and personal behaviour.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.