Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Proxectos de innovación e investigación educativa en linguas estranxeiras Código 652609E31
Titulación
7 Mestrado Universitario en Profesorado de Educación Secundaria: Linguas Extranxeiras
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial Anual
Primeiro Obrigatoria 2
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Coordinación
Couto Cantero, Pilar
Correo electrónico
pilar.couto@udc.es
Profesorado
Couto Cantero, Pilar
Correo electrónico
pilar.couto@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A23 (CE-E9)Integrar a formación en comunicación audiovisual e multimedia no proceso de ensino-aprendizaxe.
A28 (CE-E14)Coñecer e aplicar metodoloxías e técnicas básicas de investigación e avaliación educativas e ser capaz de deseñar e desenvolver proxectos de investigación, innovación e avaliación.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conocer y aplicar metodologías y técnicas básicas de investigación y evaluación educativas y ser capaz de diseñar y desarrollar proyectos de investigación, innovación y evaluación. AP23
AP28
CM2
CM3
CM4
CM6
CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas
Principales líneas de investigación en didáctica de las LEs. .
Análisis y elaboración de propuestas y proyectos innovadores en la enseñanza-aprendizaje de la LE. .
Participación en discusiones y foros relacionados con la especialidad. .
Publicación de investigaciones y conclusiones. .

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A23 C2 C3 7 3 10
Presentación oral C2 C3 C4 C6 2 10 12
Investigación (Proxecto de investigación) A23 A28 C7 C8 1 15 16
Proba obxectiva A28 C2 1 10 11
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral .
Presentación oral .
Investigación (Proxecto de investigación) .
Proba obxectiva .

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Investigación (Proxecto de investigación)
Descrición
Las presentaciones orales y los proyectos implican la posibilidad que tiene el alumno/a de recibir una atención personalizada. Éstos serán revisados por el profesor/a al menos una vez en horario de tutorías y siempre y cuando el alumno/a lo considere oportuno.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Presentación oral C2 C3 C4 C6 . 30
Investigación (Proxecto de investigación) A23 A28 C7 C8 . 40
Proba obxectiva A28 C2 . 30
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Bestard Monroig, J. y Pérez Martín, Mª C. (1992): la Lengua Inglesa. Fundamentos lingüísticos y metodológicos. Madrid. Síntesis.

Bronckart, J. P. & Plazaola Giger, I. (1996): “Théorie des actes de langage et enseignement de Un exemple de transposition didactique”. Diálogos Hispánicos, 18. 13-35.

Brown, G. (1996): Performance and Competence in Second Language Acquisition. (edited by Gillian Brown, Kirsten Malmkjaer and John Williams). New York. Cambridge University Press.

Cantero, F. J., Mendoza, A. y Romea, C. (Eds.)(1997): Didáctica de la Literatura para una sociedad plurilingüe del siglo XXI. Barcelona.

Madrid, D. y McLaren, N. (1995): Didactic Procedures for TEFL. Valladolid: La Calesa (286 págs.) Dep. Legal: VA. 664?1995, ISBN: 84?8105?045?8, 550 páginas.

Martín Vegas, R. A. (2009): Manual de didáctica de la lengua y la literatura. Madrid. Síntesis.

McLaren, N. y Madrid, D. (eds.) (1996): A Handbook for TEFL. Alicante: Marfil (550 págs.) Dep. Legal: A?391?1996, ISBN: 84?268?0875?1.

McLaren, N. , Madrid, D. y Bueno, A. (eds.) (2005): TEFL in Secondary Education. Granada: Editorial Universidad de Granada, ISBN 84-338-3638-2 Depósito Legal: GR./1.8010-2005, 737 páginas.

Nussbaum, L. y Bernaus, M. (2001): Didáctica de las lenguas extranjeras en la Educación Secundaria Obligatoria. Madrid. Síntesis.

Vez Jeremías, J. M. y Montero Mesa, L. (1993): Las Didácticas Específicas en la formación del profesorado. (2 vols.) Santiago. Tórculo.

Bibliografía complementaria

-Verbal tenses/ grammar

http://www.englishpage.com/verbpage/verbtenseintro.html

http://www.englishforjapanese.com/exercises/verb%20forms/29%20gerund.html

http://www.autoenglish.org/index.html

http://perso.wanadoo.es/autoenglish/freeexercises.htm (the grammar aquarium)

http://www.edufind.com/english/grammar/

-English Grammar for Spanish

http://www.ompersonal.com.ar/omgrammar/indicetematico.htm

-Physical Education

http://www.pecentral.org/lessonideas/searchresults.asp?category=50

- Games

http://www.learnenglish.org.uk/kids/games/index.asp

http://www.tefl.net/esl-lesson-plans/esl-games.htm

- Skimming exercises

http://web2.uvcs.uvic.ca/elc/studyzone/570/pulp/hemp1.htm

-Scanning exercises

http://web2.uvcs.uvic.ca/elc/studyzone/570/pulp/hemp2.htm

- TEFL

http://iteslj.org/

http://iteslj.org/t/ppt/

http://www.tefl.net/esl-teaching.htm

http://www.tefl.net/teacher-tips/teacher-taboos.htm

- Listening

http://www.web-pop.com/flashindex.html

- BBC the British Council

http://www.teachingenglish.org.uk/

http://www.britishcouncil.org/learnenglish-central-grammar-grammar-games-archive.htm

Lesson Plans

http://www.teachingenglish.org.uk/try/lesson-plans

-Council of Europe. Common European Framework of Reference

http://coe.int

-Ministerio de Educación. ELP (Portfolio)

http://www.mec.es/programas-europeos/docs/resolution.pdf

http://www.oapee.es/iniciativas/portfolio/portfolios-validados-esp.html

http://www.coe.int/T/DG4/Portfolio/documents/ELPguide_teacherstrainers.pdf

http://www.mec.es/programas-europeos/docs/guia_pel_primaria.pdf

http://aplicaciones.mec.es/programas-europeos/jsp/plantilla.jsp?id=pel_docs

- Unión Europea

http://europa.eu/pol/educ/index_es.htm

- European Profile for LT Education

http://ec.europa.eu/education/policies/lang/doc/profilebroch_en.pdf

- ESL

http://esl.about.com

http://www.eslteachersboard.com/

http://www.englishclub.com/vocabulary/english-phonetic-spelling.htm

- Cambridge University Press

http://www.cambridge.org/elt/letstalk/support/default.htm

- Dictionaries

http://dictionary.cambridge.org/

http://visual.merriam-webster.com/

-younger students

http://www.youthonline.ca/

-classic short stories

http://www.world-english.org

-primary school (profesores de universidades españolas)

http://www.bazoypenate.com/

-Asociación de profesores de Inglés de Cataluña

http://www.apac.es/

http://www.cambridge.org/elt/

http://www.learnenglish.org.uk/kids/games/index.asp

http://esl.about.com/od/teachingenglish/Teaching_English_Techniques_Resources_Certificates_Employment.htm

http://www.tefl.net/esl-teaching.htm

http://iteslj.org/links/TESL/Handouts_for_Classroom_Use/

http://www.autoenglish.org/index.html

http://www.ecml.at/aboutus/memberdetail.asp?m=26&l=E

http://www.englishclub.com/

http://www.eslteachersboard.com/

http://www.oapee.es/home.html

http://www.iatefl.org/

http://www.teachenglish.co.uk/contact%20us.htm

Songs

http://www.isabelperez.com/songs/worldholdon.htm

http://www.englishlearner.com/teachers/speaking.html#wonmoney

http://www.teachingideas.co.uk/english/contents.htm

http://www.ego4u.com/en/cram-up/vocabulary/directions

http://www.une.edu.au/tlc/aso/students/factsheets

http://www.bbc.co.uk/schools/ks1bitesize/literacy/

Secondary school

http://www.uel.ac.uk/programmes/education/postgraduate/secondaryenglishpgce.htm

http://www.bbc.co.uk/schools/websites/11_16/site/english.shtml

http://www.bbc.co.uk/scotland/learning/bitesize/standard/english/

http://www.uel.ac.uk/programmes/education/postgraduate/secondaryenglishpgce.htm

http://www.uel.ac.uk/education/teacher/secondary/subjects/english.htm

http://www.bbc.co.uk/schools/gcsebitesize/english/speaking/speakingact.shtml Public presentations

Bolonia en secundaria
http://www.boloniaensecundaria.es/

Qué es bolonia.es
http://www.queesbolonia.es/

- www.becas.com/ : encuentra todas las becas del mundo.

- curiosos.com/ : buscador para los más pequeños.

- www.portaldelmenor.es/ : para encontrar información sobre todos los temas del colegio, juegos on-line, música, cine, ...

- www.supersaber.com/ : ¿eres capaz de ayudar a los distintos personajes a superar todas las pruebas?

- www.educateca.com/ : un lugar para aprender.

- www.educar.org/ : para aprender de forma divertida.

- www.educaguia.com/ : encuentra toda la información relacionada con el mundo educativo.

- www.portaleso.com/ : aquí podrás encontrar todo tipo de contenidos referentes a la ESO.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías