Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A19 |
(CE-E5) Coñecer os desenvolvementos teórico-prácticos do ensino e a aprendizaxe das materias correspondentes. |
A24 |
(CE-E10) Coñecer estratexias e procedimentos de avaliación e entender a avaliación como un procedemento de regulación da aprendizaxe e estímulo ao esforzo. |
A28 |
(CE-E14) Coñecer e aplicar metodoloxías e técnicas básicas de investigación e avaliación educativas e ser capaz de deseñar e desenvolver proxectos de investigación, innovación e avaliación. |
A33 |
(CE-P2) Acreditar un bo uso da expresión oral e escrita na práctica docente. |
A35 |
(CE-P4) Participar nas propostas de mellora nos distintos ámbitos de actuación a partir da reflexión sobre a práctica. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cós que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
O alumnado debe ser capaz de deseñar as fases do proceso de investigación educativa desde a formulación do problema ata a planificación do análise de datos ou da información. |
AJ19 AJ28 AJ33
|
|
CJ1 CJ5 CJ7 CJ8
|
O alumnado debe ser capaz de desenvolver as accións implicadas nas fases de investigación educativa (recollida de datos, análise, obtención e discusión de resultados e conclusións). |
AJ19 AJ28 AJ33 AJ35
|
|
CJ1 CJ3 CJ4 CJ6
|
O alumnado deberá ser capaz de presentar un informe de investigación por escrito e, se é o caso, de forma oral e colaborativa |
AJ19 AJ24 AJ28 AJ33
|
|
CJ1 CJ3 CJ4 CJ6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. A Investigación evaluativa: O problema de investigación. |
1.1. Plantexamento do problema.
1.2. As hipóteses de traballo e os obxectivos |
Tema 2. Metodoloxías e técnicas de investigación educativa. |
2.1. A metodoloxía cuantitativa
2.2. A metodoloxía cualitativa
2.3. Técnicas de recollida de información |
Tema 3. Deseños de proxectos de investigación educatica. |
3.1. Elaboración dun proxecto de investigación |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A19 A28 C6 C8 |
4 |
0 |
4 |
Collaborative learning |
A19 A24 A28 A33 A35 C1 C3 C4 C6 C8 |
6 |
18 |
24 |
Research (Research project) |
A19 A24 A28 A33 A35 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
3 |
14 |
17 |
Oral presentation |
A28 A33 A35 C1 C3 C5 |
1 |
2 |
3 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas ao alumnado, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe dos contidos da materia. |
Collaborative learning |
Baséase na organización da clase en grupos de 5-6 persoas para deseñar un proxecto de investigación educativa a partir dunha temática proposta polo grupo. El alumnado, polo tanto, traballará conxuntamente na resolución de tarefas encomendadas e supervisadas polo profesorado para optimizar a súa aprendizaxe |
Research (Research project) |
Proceso de ensinanza orientado á aprendizaxe do alumnado mediante a realización de actividades que requiran desenvolver os procesos relevantes como a recollida e análise de datos, a obtención e discusión dos resultados e a extracción de conclusións. |
Oral presentation |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal da investigación realizada |
Personalized attention |
Methodologies
|
Collaborative learning |
Research (Research project) |
|
Description |
A docente estará dispoñible, tanto na aula como nas titorías, para aclarar calquera tipo de dúbida. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Oral presentation |
A28 A33 A35 C1 C3 C5 |
Se presentará, de forma oral e cos recursos adecuados, a investigación ante a profesora e demais compañeiros/as de aula. Nesta, poderanse facer preguntas sobre a información presentada. A cualificación será a mesma para todo o grupo |
15 |
Collaborative learning |
A19 A24 A28 A33 A35 C1 C3 C4 C6 C8 |
Ao longo das sesións iranse desenvolvendo de forma teórica e práctica os diferentes apartados dun proxecto de investigación educativa centrado nunha temática seleccionada polo grupo de traballo. Isto se materializará nun informe escrito denominado “Proxecto de investigación”. A cualificación será a mesma para todo o grupo. |
60 |
Research (Research project) |
A19 A24 A28 A33 A35 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
O proxecto de investigación se desenvolverá nas fases que requiren un traballo de campo, como recollida e análise de datos, obtención e discusión de resultados e extracción de conclusións. Isto se presentará nun informe escrito co título de investigación e que completa o Proxecto da investigación. A cualificación será a mesma para todo o grupo. A cualificación será a mesma para todo o grupo. |
25 |
|
Assessment comments |
Atendendo as Normas de Avaliación, revisión e
reclamación das cualificacións dos estudos de Grao e Mestrado Universitario a
materia aposta pola avaliación continua e as metodoloxías activas de aprendizaxe.
Para superar a materia o alumnado deberá acadar un 5 na cualificación global da
mesma. Polo tanto, o día marcado no calendario oficial non se
realizará ningún exame, xa que a avaliación continua terá rematado ao finalizar
a docencia da materia. O alumnado que durante o curso perda a condición de
asistente (80% da presencialidade nas sesións) terá que realizar as actividades
restantes de forma individualizada. Para o alumnado que por motivos xustificados non poda
asistir, se manterá o mesmo sistema de avaliación, polo que deberá estar
pendente das actividades e das datas de entrega das mesmas. É obrigatorio que o alumnado
baixo esta modalidade (non asistente) o comunique nas dúas primeiras sesións do
cuadrimestre mediante unha titoría coas docentes. A convocatoria de Xullo estará destinada ao alumnado
que ben no superase a materia ou ben que non se presentase.
- No
primeiro caso (alumnado que non superou a materia na convocatoria de
xuño), realizará novamente as actividades de avaliación continua que non
aprobou.
- No segundo caso (alumnado non
presentado) realizará as actividades de avaliación continua.
Nos dous casos é preciso entregar as actividades con
data límite dúas semanas antes da data oficial do exame de xullo de 2023, na
que terá lugar, si é o caso, a presentación oral da investigación.
|
Sources of information |
Basic
|
Carvajal Sánchez, J. (Coord.) (2012). Iniciación a la investigación. INICIEN
McMillan, J.H. e Schumacher, S. (2010). Investigación educativa (5ª. ed.). Pearson
Arana, F. (2014). Método experimental para participantes. Fondo de Cultura Económica
Bisquerra Alzina, R. (2004). Metodología de la investigación educativa. La Muralla.
Fernández, C., Hernández, R. e Baptista, P. (2006). Metodología en la investigación . McGraw-Hill
Sánchez Huete, J.C. (2013). Métodos de investigación educativa. Punto Rojo Libros, S.L. |
|
Complementary
|
Kumar, R. (2014). Research methodology: A step-by-step guide for beginners. APH Publishing Corporation
Kothary, C.R. (2006). Research methodology: Methods and techniques. New Age International Publisher
Bryman, A. (2016). Social research methods. Oxford University Press |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Recoméndase o envío dos traballos por
vía telemática, e de non ser posible, non utilizar plásticos, elixir a
impresión a dobre cara, empregar papel reciclado e evitar imprimir borradores.
Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos
sobre o medio natural. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos
relacionados cos valores da sostenibiliade nos comportamentos persoais e
profesionais |
|