Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) As tecnoloxías da información e comunicación nas artes plásticas e visuais Código 652611B12
Titulación
8 Mestrado Universitario en Profesorado de Educación Secundaria: Artes Plásticas e Visuais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial Anual
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Composición
Coordinación
Macho Eiras, Javier
Correo electrónico
javier.macho@udc.es
Profesorado
Macho Eiras, Javier
Correo electrónico
javier.macho@udc.es
Web http://www.udc.es/sotanodelarte
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 (CE-G2)Comprender o desenvolvemento da personalidade destes estudantes e as posibles disfuncións que afectan á aprendizaxe.
A4 (CE-G4)Identificar e planificar a resolución de situacións educativas que afectan a estudantes con diferentes capacidades e ritmos de aprendizaxes
A5 (CE-G5)Coñecer os procesos de interacción e comunicación no aula e no centro, abordar e resolver posibles problemas
A6 (CE-G6) Coñecer a evolución histórica do sistema educativo no noso país
A8 (CE-G8)Promover accións de educación emocional, en valores e formación cidadá
A9 (CE-G9)Participar na definición do proxecto educativo e nas actividades xerais do centro atendendo a criterios de mellora da calidade, atención á diversidade, prevención de problemas de aprendizaxe e convivencia
A11 (CE-G11)Coñecer a evolución histórica da familia, os seus diferentes tipos e a incidencia do contexto familiar na educación.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
AP2
AP4
CM3
AP5
AP6
AP8
CM3
AP4
CM3
AP9
CM3
AP11
AP5
CM6
CM8

Contidos
Temas Subtemas
1. Compartir os recursos e materiais. Os recursos elaborados por outros docentes
2. Materiais propios das novas tecnoloxías. Diferenzas cos tradicionais. Os materiais tradicionais e os de nova creación. Diferenzas e similitudes.
3. Elaboración de recursos en colaboración a distancia. Elaboración de recursos para compartir a través da rede.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos A5 A6 C3 3 10 13
Aprendizaxe colaborativa A4 A5 A8 A9 C6 C8 8 10 18
Obradoiro A2 A5 C3 C6 C8 7 22 29
Presentación oral A2 A5 A8 C8 3 0 3
 
Atención personalizada 12 0 12
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos Análise de plataformas de comunicación que comparten recursos e materiais.
Aprendizaxe colaborativa Elaboración de entornos de comunicación e colaboración
Obradoiro Elaboración de estratexias de comunicación. Adecuación aos destinos establecidos.
Presentación oral Defensa e debate sobre o traballodesenvolvido

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Estudo de casos
Descrición
Trato directo con cada alumno sobre as propostas particulares. Busca da dirección correcta.
Traballo colaborativo.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Aprendizaxe colaborativa A4 A5 A8 A9 C6 C8 Capacidade de traballar en conxunto obtendo resultados axeitados aos fines propostos. 30
Obradoiro A2 A5 C3 C6 C8 Traballo en colaboración na aula e a través das redes sociais. 50
Estudo de casos A5 A6 C3 Valoración da análise dos contios alleos. 20
 
Observacións avaliación
A avaliación atenderá a consecución dos obxectivos propostos. No caso do presente módulo, a avaliación versará sobre a capacidade de comunicación didáctica e artística do traballo do alumno.
Trátase agora de integrar axeitadamente o realizado no módulo de recursos e materias nunha plataforma de eficaz comunicación.
A adecuación dos productos elaborados aos fines propostos e as súas potencialidades de difusión e aproveitamento colaborativo.

Fontes de información
Bibliografía básica
Plataformas web de comunicación educativa. Decretos curriculares das materias da especialidade. Programacións didácticas de departamentos de artes.
Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Deseño curricular e didáctica das artes plásticas e visuais/652611B21

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías