Identifying Data 2020/21
Subject (*) Information and communication technologies in plastic and visual arts Code 652611B12
Study programme
8 Mestrado Universitario en Profesorado de Educación Secundaria: Artes Plásticas e Visuais
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree Yearly
First Obligatory 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Coordinador
Calviño Santos, Guillermo Francisco
E-mail
guillermo.calvino@udc.es
Lecturers
Calviño Santos, Guillermo Francisco
E-mail
guillermo.calvino@udc.es
Web http://www.udc.es/sotanodelarte
General description
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non hai modificacións
2. Metodoloxías
– Discusión dirixida (computa na avaliación)
– Traballos tutelados (con Atención personalizada) (computa na avaliación)
– Atención personalizada

*Metodoloxías docentes que se modifican
Non cambian

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
– Correo electrónico: Diariamente. De uso pra facer consultas, solicitar encontros virtuais para
resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados.
– Moodle: Semanalmente. Segundo a necesidade do alumando.
– Teams: 1 sesión semanal en gran grupo para o avance dos contidos teóricos e dos traballos
tutelados na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario de aulas da facultade.
De 1 a 2 sesións semanais en pequeno grupo (ate
6 persoas), para o seguimento e apoio na realización dos “traballos tutelados”. Esta dinámica
permite facer un seguimento normalizado e axustado as necesidades da aprendizaxe do
alumando para desenvolver o traballo da materia.

4. Modificacións na avaliación
Traballos tutelados (100%): En relación cos traballos tutelados valorarase:
– A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
– A profundidade do contido.
– O dominio das aplicacións utilizadas na elaboración das propostas socioeducativas.
– O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
– A utilización de fontes documentais complementarias e actuais.
– A presentación e a claridade da exposición.

*Observacións de avaliación:
Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente, agás que:
– As referencias ao cómputo da asistencia, que só se realizará respecto das sesión que houbo
presencial ate o momento no que se suspendeu a actividade presencial.
1. SITUACIÓNS:
A) Alumnado con dedicación completa:
Asistencia/participación nas actividades de clase mínima do 80%:
a) Elaboración e presentación dos traballos de pequeno grupo (100%).
B) Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de
exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN
AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b e 4.5) (29/5/212):
Asistencia/participación nas actividades de clase mínima do 80%:
a) Elaboración e presentación dos traballos de pequeno grupo (100%).
2. REQUISITOS PARA SUPERAR A MATERIA:
1. Asistir e participar regularmente nas actividades da clase.
2. Obter unha puntuación do 50% do peso de cada unha das partes obxecto de avaliación
(traballos tutelados).
3. Entregar e expoñer os traballos tutelados na data que se indique.
4. A oportunidade de xullo estará sometida aos mesmos criterios que a de xuño.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se realizarán cambios. Os materiais de traballo da materia estarán dispoñibles en Moodle.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 (CE-G2)Comprender o desenvolvemento da personalidade destes estudantes e as posibles disfuncións que afectan á aprendizaxe.
A4 (CE-G4)Identificar e planificar a resolución de situacións educativas que afectan a estudantes con diferentes capacidades e ritmos de aprendizaxes
A5 (CE-G5)Coñecer os procesos de interacción e comunicación no aula e no centro, abordar e resolver posibles problemas
A6 (CE-G6) Coñecer a evolución histórica do sistema educativo no noso país
A8 (CE-G8)Promover accións de educación emocional, en valores e formación cidadá
A9 (CE-G9)Participar na definición do proxecto educativo e nas actividades xerais do centro atendendo a criterios de mellora da calidade, atención á diversidade, prevención de problemas de aprendizaxe e convivencia
A11 (CE-G11)Coñecer a evolución histórica da familia, os seus diferentes tipos e a incidencia do contexto familiar na educación.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Xestionar fontes de información baseadas en novos medios tecnolóxicos. Crear, edita e compartir material de apoio educativo mediante novas tecnoloxías. AJ4
CC3
Coñecer as novas tecnoloxías da información e as comunicacións e o seu uso diario no ensino das artes plásticas e visuais. AJ2
Desenvolver actividades de aula co uso de novas tecnoloxías, controlando procesos e obtendo resultados verificables. AJ5
AJ6
AJ8
CC3
Coñecer contextos e situacións en que se utilizan ou aplican os diversos contidos curriculares. AJ4
CC3
Integrar a formación en comunicación audiovisual e multimedia no proceso de ensino-aprendizaxe. AJ9
CC3
Coñecer e aplicar propostas didácticas innovadoras no campo da especialización. AJ11
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver os problemas que deben enfrontar. AJ5
CC6
Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. CC8

Contents
Topic Sub-topic
1. Compartir os recursos e materiais. Os recursos elaborados por outros docentes
2. Materiais propios das novas tecnoloxías. Diferenzas cos tradicionais. Os materiais tradicionais e os de nova creación. Diferenzas e similitudes.
3. Elaboración de recursos en colaboración a distancia. Elaboración de recursos para compartir a través da rede.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Case study A5 A6 C3 2 6 8
Collaborative learning A4 A5 A8 A9 C6 C8 8 10 18
Workshop A2 A5 C3 C6 C8 7 22 29
Directed discussion A11 1 1 2
Oral presentation A2 A5 A8 C8 3 3 6
 
Personalized attention 12 0 12
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Case study Análise de plataformas de comunicación que comparten recursos e materiais.
Collaborative learning Elaboración de entornos de comunicación e colaboración
Workshop Elaboración de estratexias de comunicación. Adecuación aos destinos establecidos.
Directed discussion Tratar os temas en colaboración e discusión común.
Oral presentation Defensa e debate sobre o traballo desenvolvido.

Personalized attention
Methodologies
Workshop
Case study
Description
Trato directo con cada alumno sobre as propostas particulares. Busca da dirección correcta.
Traballo colaborativo.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Collaborative learning A4 A5 A8 A9 C6 C8 Capacidade de traballar en conxunto obtendo resultados axeitados aos fines propostos. 30
Workshop A2 A5 C3 C6 C8 Traballo en colaboración na aula e a través das redes sociais. 50
Case study A5 A6 C3 Valoración da análise dos contios alleos. 20
 
Assessment comments
A avaliación atenderá a consecución dos obxectivos propostos. No caso do presente módulo, a avaliación versará sobre a capacidade de comunicación didáctica e artística do traballo do alumno.
Trátase agora de integrar axeitadamente o realizado no módulo de recursos e materias nunha plataforma de eficaz comunicación.
A adecuación dos productos elaborados ao fin proposto e as súas potencialidades de difusión e aproveitamento colaborativo.

Para iso, a avaliación será continua e mediante a presentación de traballos. O alumnado con dispensa académica, será avaliado mediante exame.


Sources of information
Basic
Plataformas web de comunicación educativa. Decretos curriculares das materias da especialidade. Programacións didácticas de departamentos de artes.
Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Curriculum design and didactics in plastic and visual arts/652611B21

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.