Identifying Data 2023/24
Subject (*) Information and communication technologies in plastic and visual arts Code 652611B12
Study programme
8 Mestrado Universitario en Profesorado de Educación Secundaria: Artes Plásticas e Visuais
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree Yearly
First Obligatory 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Coordinador
Macho Eiras, Javier
E-mail
javier.macho@udc.es
Lecturers
Macho Eiras, Javier
E-mail
javier.macho@udc.es
Web http://http://arte-facto.org/
General description Neste módulo preséntase unha visión xeral do que supón o emprego das Tecnoloxías da Información e Comunicación na práctica educativa, achegándose ó seu uso e mellor aproveitamento na aula así como ás implicacións identitarias vinculadas ó alumnado, traballando dende a óptica das ensinanzas en artes plásticas e visuais.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 (CE-G2)Comprender o desenvolvemento da personalidade destes estudantes e as posibles disfuncións que afectan á aprendizaxe.
A4 (CE-G4)Identificar e planificar a resolución de situacións educativas que afectan a estudantes con diferentes capacidades e ritmos de aprendizaxes
A5 (CE-G5)Coñecer os procesos de interacción e comunicación no aula e no centro, abordar e resolver posibles problemas
A6 (CE-G6) Coñecer a evolución histórica do sistema educativo no noso país
A8 (CE-G8)Promover accións de educación emocional, en valores e formación cidadá
A9 (CE-G9)Participar na definición do proxecto educativo e nas actividades xerais do centro atendendo a criterios de mellora da calidade, atención á diversidade, prevención de problemas de aprendizaxe e convivencia
A11 (CE-G11)Coñecer a evolución histórica da familia, os seus diferentes tipos e a incidencia do contexto familiar na educación.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Xestionar fontes de información baseadas en novos medios tecnolóxicos. Crear, edita e compartir material de apoio educativo mediante novas tecnoloxías. AJ4
CC3
Coñecer as novas tecnoloxías da información e as comunicacións e o seu uso diario no ensino das artes plásticas e visuais. AJ2
Desenvolver actividades de aula co uso de novas tecnoloxías, controlando procesos e obtendo resultados verificables. AJ5
AJ6
AJ8
CC3
Coñecer contextos e situacións en que se utilizan ou aplican os diversos contidos curriculares. AJ4
CC3
Integrar a formación en comunicación audiovisual e multimedia no proceso de ensino-aprendizaxe. AJ9
CC3
Coñecer e aplicar propostas didácticas innovadoras no campo da especialización. AJ11
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver os problemas que deben enfrontar. AJ5
CC6
Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. CC8

Contents
Topic Sub-topic
1. Tecnoloxías da Información e da Comunicación na práctica educativa.
2. Sensibilidade, estética e prácticas actuáis na didáctica das artes visuais na contemporaneidade.
3. Estratexias de ensinanza-aprendizaxe para o desenvolvemento de procesos artísticos vinculas ás TICS no contexto da Educación Secundaria.
4. Recursos, ferramentas e o espazo aberto na rede.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Case study A5 A6 C3 2 6 8
Collaborative learning A4 A5 A8 A9 C6 C8 8 10 18
Workshop A2 A5 C3 C6 C8 7 22 29
Directed discussion A11 1 1 2
Oral presentation A2 A5 A8 C8 3 3 6
 
Personalized attention 12 0 12
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Case study Análise de plataformas de comunicación que comparten recursos e materiais.
Collaborative learning Elaboración de entornos de comunicación e colaboración
Workshop Elaboración de estratexias de comunicación. Adecuación aos destinos establecidos.
Directed discussion Tratar os temas en colaboración e discusión común.
Oral presentation Defensa e debate sobre o traballo desenvolvido.

Personalized attention
Methodologies
Workshop
Case study
Description
Trato directo con cada alumno sobre as propostas particulares. Busca da dirección correcta.
Traballo colaborativo.

O alumnado de matrícula parcial e/ou con dispensa académica realizará os traballos e tarefas de forma individual, con entregas nas datas marcadas polo docente, e terá atención personalizada no horario de titorías, para aclarar dúbidas sobre os traballos e tamén sobre o marco teórico e práctico da materia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Collaborative learning A4 A5 A8 A9 C6 C8 Capacidade de traballar en conxunto obtendo resultados axeitados aos fines propostos. 30
Workshop A2 A5 C3 C6 C8 Investigación, experimentación e desenvolvemento de ferramentas propias.
50
Case study A5 A6 C3 Valoración da análise dos contios alleos. 20
 
Assessment comments

A asistencia a clase resulta necesaria, dado que os procesos viviranse na propia aula e esixirase a participación activa e crítica do alumnado dentro da mesma.

Na avaliación terase moi en conta o grado de implicación do alumnado, de experimentación, de autoexisencia, de satisfacción persoal así como a capacidade de síntese e reflexiva do estudante ao longo da asignatura; así como o grado de innovación e implicación no desenvolvemento do proxecto proposto.

Desta forma, teranse en conta os seguintes ítems:

· Participación na asignatura.

· Investigación e evolución.

· Búsqueda, adaptación, transformación e creación das ferramentas.

· Adecuación á etapa educativa correspondente e do proceso metodolóxico.

· Creatividade como resolución de problemas.

NORMAS ESPECÍFICAS DE AVALIACIÓN PARA:

Alumnado con recoñecemento de dispensa académica

Segundo o establecido na " NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO E APERMANENCIA E A PROGRESIÓN DOS ESTUDANTES DE GRAO E MÁSTER UNIVERSITARIO NAUNIVERSIDADE DA CORUÑA (aprobada polo Consello Social do 04/05/2017): 

1. Deberá poñelo en coñecemento do docente na primeira semana de clase, ou, se isto non foraposible, nun prazo non superior a 7 días desde que lle fora concedido o recoñecemento. 
2. Terán que realizar, individualmente, todas as actividades/traballos propostos ao longo do curso e entregalos nas datas establecidas polo docente. Se non se cumpre a entrega na data sinalada considerarase non presentado.
 3. A cualificación será a media ponderada das notas das actividades e traballos realizados durante ocurso e da nota da proba realizada na data do calendario oficial de exames, debendo obter en cada unha das partes un aprobado (5 sobre 10) para podersuperar a materia. No caso de non superar algunha das partes na segunda oportunidade, deberán repetir todas as partes non aprobadas (actividades/traballose/ou proba).

Sources of information
Basic Capasso, V., & Jean, M. J. (2013). LAS TIC EN LAS PROPUESTAS DE EDUCACIÓN ARTÍSTICA Una reflexión desde la Cultura Visual Contemporánea.. Question
Lughi, G. (2014). Digital Media and Contemporay Art.. Mimesis Journal. Scritture Della Performance
Álvarez Rodríguez, M. D., Bellido Márquez, M. D. C., & Atencia Barrero, P. (2019). Enseñanza artística mediante TIC en la Educación Secundaria Obligatoria?: análisis de herramientas docentes en línea.. RED. Revista de Educación a Distancia
Editorial (2017). The Serious Relationship of Art and Technology . Widewalls. https://www.widewalls.ch/magazine/the-serious-relationship-of-art-and-technology
Plataformas web de comunicación educativa. Decretos curriculares das materias da especialidade. Programacións didácticas de departamentos de artes.
Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Curriculum design and didactics in plastic and visual arts/652611B21

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.