Identifying Data 2019/20
Subject (*) Resources, strategies and didactic materials Code 652611B22
Study programme
8 Mestrado Universitario en Profesorado de Educación Secundaria: Artes Plásticas e Visuais
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree Yearly
First Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Coordinador
Macho Eiras, Javier
E-mail
javier.macho@udc.es
Lecturers
Macho Eiras, Javier
E-mail
javier.macho@udc.es
Web http://www.udc.es/sotanodelarte
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 (CE-G1)Coñecer as características dos estudantes, os seus contextos sociais e motivacións
A3 (CE-G3)Elaborar propostas baseadas na adquisición de coñecementos, destrezas e aptitudes intelectuais e emocionais.
A4 (CE-G4)Identificar e planificar a resolución de situacións educativas que afectan a estudantes con diferentes capacidades e ritmos de aprendizaxes
A5 (CE-G5)Coñecer os procesos de interacción e comunicación no aula e no centro, abordar e resolver posibles problemas
A6 (CE-G6) Coñecer a evolución histórica do sistema educativo no noso país
A7 (CE-G7)Coñecer e aplicar recursos e estratexias de información, tutoría e orientación académica e profesional
A8 (CE-G8)Promover accións de educación emocional, en valores e formación cidadá
A9 (CE-G9)Participar na definición do proxecto educativo e nas actividades xerais do centro atendendo a criterios de mellora da calidade, atención á diversidade, prevención de problemas de aprendizaxe e convivencia
A10 (CE-G10)Relacionar a educación co medio e comprender a función educadora da familia e a comunidade, tanto na adquisición de competencias e aprendizaxe como na educación no respecto dos dereitos e liberdades, na igualdade de dereitos e oportunidades entre homes e mulleres e na igualdade de trato e non discriminación das persoas con discapacidade.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer as materias da especialidade e a súa contribución na formación. Coñecer a evolución das materias e as súas didácticas. Os desenvolvementos didácticos das materias na práctica educativa. AJ1
AJ3
AJ5
CC5
Coñecer as materias da especialidade e a súa contribución na formación. Desenvolverse nos diversos contextos dos contidos curriculares. Entender a avaliación como un proceso continuo de mellora da práctica educativa AJ1
AJ4
AJ10
CC4
CC8
Desenvolvementos teórico-práctico das materiais a nivel de secundaria e artes. Criterios pedagóxicos e adecuación as metodoloxías. Fomentar a participación e colaboración. Integrar os novos medios en recursos adecuados. AJ5
AJ7
AJ8
AJ9
CC6
CC8
Os desenvolvementos didácticos das materias na práctica educativa. Traballar a partir do currículo para una práctica educativa eficaz. Selección dos materiais en función da didácticas. AJ5
AJ6
AJ7
CC6
CC8

Contents
Topic Sub-topic
1. Materia e recurso educativo. Apoyo a docencia na aula.
Correspondencia entre a didáctica e os recursos empregados.
Os recursos como material para o alumnado.
A autoformación. Apoios necesarios
2. Os obxectivos da docencia específica e o valor dos recursos auxiliares. Apoyo a docencia na aula.
Correspondencia entre a didáctica e os recursos empregados.
Os recursos como material para o alumnado.
A autoformación. Apoios necesarios
3. Adecuación dos materiais e recursos a didáctica empregada. Apoyo a docencia na aula.
Correspondencia entre a didáctica e os recursos empregados.
Os recursos como material para o alumnado.
A autoformación. Apoios necesarios

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Case study A1 A3 A5 A6 A7 A8 A9 C4 C5 C8 12 24 36
Workshop A1 A4 A10 C4 C6 24 48 72
Student portfolio A1 A3 A4 A6 A7 0 26 26
Oral presentation A1 A3 A6 A8 A10 6 0 6
 
Personalized attention 10 0 10
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Case study Estudiar e analizar os materiais elaborados polo profesorado e disponibles nos portáis de recursos educativos das distintas institucións.
Workshop Creación de materiais e recursos educativos para o seun emprego nas aulas en función dos currículos e as metodoloxías didácticas.
Student portfolio Traballo persoal. Adecuación ao nivel establecido.
Oral presentation Defensa do realizado. Debate e mellora.

Personalized attention
Methodologies
Case study
Workshop
Student portfolio
Oral presentation
Description
Análise dos recursos a disposición da comunidade educativa.
Traballo colaborativo na elaboración de recursos.
Prfesentación dos traballos e discusión sobre os mesmos.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Case study A1 A3 A5 A6 A7 A8 A9 C4 C5 C8 A importancia do traballo previo. Estudio das realizacións alleas. 15
Workshop A1 A4 A10 C4 C6 Traballo en común, na aula e a distancia. 35
Student portfolio A1 A3 A4 A6 A7 Amosasr a personalidade e realizacións persoais. 40
Oral presentation A1 A3 A6 A8 A10 CApacidade de comunicación. 10
 
Assessment comments
A avaliación atenderá a consecución dos obxectivos propostos. No caso do presente módulo, a avaliación versará sobre a capacidade de comunicación didáctica e artística do traballo do alumno.
Os materiais serán considerados en función de que logren a comunicación pretendida, e que esta teña a cualidade plástica demandada.

Sources of information
Basic
As principais fontes de información serán as publicacións actualizadas de recursos e materiais educativos. Decretos curriculares das materias da especialidade. Programacións didácticas de departamentos de artes.
Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Teaching Methology, Syllabuses and School Organisation/652611001

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Information and communication technologies in plastic and visual arts/652611B12

Subjects that continue the syllabus
Proxectos de innovación e investigación educativa en artes plásticas e visuais/652611E31

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.