Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Métodos e Técnicas da Avaliación de Centros Código 652711208
Titulación
Licenciado en Psicopedagoxía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 3.5
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A4 Asesorar os centros, os profesionais, as familias e as institucións co fin de axudar a resolver problemas educativos.
A6 Comprender os factores que permitan a mellora dos procesos educativos.
A15 Colaborar no deseño, na aplicación e na avaliación de auditorías de calidade nos procesos educativos.
A19 Organizar e xestionar accións, programas e servizos orientados á promoción da calidade.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Aprender a aprender.
B3 Capacidade de resolución de problemas.
B4 Capacidade de aplicar coñecementos na práctica.
B6 Preocupación pola calidade.
B7 Habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas.
B8 Traballar de forma autónoma e con iniciativa.
B9 Traballar de forma colaborativa.
B10 Capacidade de organización e planificación.
B11 Rigor profesional.
B13 Creatividade.
B16 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Asumir las diferencias conceptuales de evaluación y de calidad educativa subyacentes de las diversas corrientes evaluativas. * Realizar una evaluación de centros orientado a la mejora desde una visión holista. * Conocer, analizar y reflexionar sobre las últimas tendencias en evaluación de centros. - Reflexionar sobre la metodología de la investigación en evaluación de centros, de su proceso. * Reflexionar sobre la utilidad de los instrumentos para la recogida de información A6
B1
B2
B8
B13
Colaborar no deseño, na aplicación e na avaliación de modelos de avaliación orientados a mellora da calidade dos procesos educativos. A15
B4
B6
B7
B9
B16
Organizar e xestionar accións, programas e servizos orientados á promoción da calidade e a mellora continua nos centros educativos Saber utilizar y valorar la pertinencia de los métodos y técnicas de evaluación de centros y de mejora de la calidad educativa A19
B3
B4
B9
B10
Asesorar os centros, os profesionais, as familias e as institucións co fin de axudar a resolver problemas educativos. A4
B4
B9
B11
B16

Contidos
Temas Subtemas
1. A importancia da avaliación de centros e as súas características. Modelos de avaliación de centros.
O concepto de avaliación. Definicións e correntes.
Características da avaliación de centros.
O proceso de avaliación de centros.
O Modelo CIPP e as súas aplicacións.
2. A avaliación de centros e a calidade educativa. Modelos de xestión da calidade.
Aproximación histórica á calidade.
Modelos de xestión de calidade. EFQM, ISO, Cartas de servizos.
3. Métodos e técnicas de avaliación de centros. Métodos e técnicas de avaliación de centros.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba mixta A4 A6 A15 A19 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B16 3 74.5 77.5
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba mixta A exame final fixada pola Xunta de Facultade realizarase mediante unha proba mixta. Esta proba, integrará preguntas tipo de probas de ensaio (abertas e de desenvolvemento) e preguntas tipo de probas obxectivas, que poderán combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba mixta
Descrición
Tempo que cada profesor reserva para atender e resolver dúbidas ao alumnado en relación aos contidos da materia. Esta atención desenvolverase a través de titorías previa petición de cita. Esta actividade académica desenvolvida polo profesorado, individual ou en pequeno grupo, terá como finalidade atender as necesidades e consultas do alumnado relacionadas co estudo e/ou temas vinculados coa materia, proporcionándolle orientación, apoio e motivación no proceso de aprendizaxe. Esta actividade pode desenvolverare de forma presencial (nos momentos que o profesor ten asignados a titorías de despacho).

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A4 A6 A15 A19 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B16 Ademais da avaliación continua realizada, a exame final fixada pola Xunta de Facultade realizarase mediante unha proba mixta.

A exame centrarase nos contidos traballados en todas as clases (expositivas e interactivas).

O sistema de corrección da dita proba será o seguinte:

- Para preguntas de verdadeiro/falso: unha resposta incorrecta, restará unha resposta correcta.

- Para preguntas de varias alternativas aplicarase a fórmula de corrección ao azar: acertos - errores/nº alternativas - 1.

A puntuación total da exame é de 8 puntos pero é preciso acadar a mitade da puntuación (é dicir, 4 puntos) para poder aprobar a materia. Esta puntuación deberá estar repartida entre a parte teórica e a parte práctica (é dicir, 2 puntos en cada unha como mínimo).
100
 
Observacións avaliación








Fontes de información
Bibliografía básica Camison et al. (2006). Gestión de la calidad: conceptos, enfoques, modelos y sistemas. Madrid. Pearson
(). .
Desler, G. (2001). Administración del personal. México. Perason.
Álvarez Ferández, M (1998). El liderazgo de l caidad total. Madrid. Escuela Española
Stufflebeam y Skinfield (1987). Evalaución sistemática. Barcelona. Paidós
Club de excelencia (2003). Guía práctica para desarrollar, implantar y revisar la Autoevaluacsión de mi organización. Madrid. EFQM
Club de excelencia (2003). Introducción a la excelenciaia. Madrid. EFQM
Palom Rico, S. (1998). ISO 9000 y la base documental. Barcelona. Granica

Álvarez fernández, M. (1998)
El liderazgo de la calidad total
Escuela española

Álvarez, M. y López, J. (1999)
La evaluación de profesorado y de los equipos docentes
Síntesis educación

Airasian, P. y Gullickson, A. (1999)
Herramientas de autoevaluación del profesorado
Edicicones mensajero

Blanco Felip, L. (1992)
Autoevaluación Modular de centros educativos
PPU

Cantón, I. (coord) (2001)
La implantación de la calidad en los centros educativos. Una perspectiva aplicada y refelxiva
CCS

Cardona Andujar, J. (Coord). (1994)
Metodología innovadora de evaluación de centros educativos
Sanz y Torres

CASANOVA, M.A. (1992 )
La evaluación, garantía de calidad para el centro educativo.
Zaragoza. Ed: Edelvives.

COSTA RICO, A. ((1985). )
Organización e administración educativa.
Santiago de Compostela: Tórculo Textos.

De miguel, M, Madrid, V.; Noriega, J. y Rodríguez, B. (1994)
Evaluación para la calidad de los institutos de Educación Secuendaria.
Escuela española

De Miguel, M. (1989)
Modelos de investigación sobre organizaciones educativas
Revista de Investigación educativa, 7, 13, 21-56

DE MIGUEL, M. (1989)
“Modelos de investigación sobre organizaciones educativas”.
En Revista de Investigación Educativa RIEPáginas 21 – 57. Volumen 7. Nº 13.

DE MIGUEL, M.; MADRID, V.; NORIEGA, J. y RODRÍGUEZ, B. (1994. )
Evaluación para la calidad de los institutos de educación secundaria
Madrid: Escuela Española.

ESCUDERO ESCORZA, T. (1997)
Enfoques Modélicos y estrategias en la evaluación de centros educativos.
(RELIEVE). Volumen 3. Nº1 / 1.

García Álvarez, J. (1997)
Evaluación de la formación: marcos de referencia.
Educiones mensajero

GONZÁLEZ RAMÍREZ, T (2000.)
Evaluación y gestión de la calidad educativa. Enfoque metodológico.
Málaga:Aljibe.

González Muñoz, Mª et al. (1995)
Evaluación del profesorado de educación secundaria (análisis de tendencias y diseño de un plan de evaluación)
CIDE - MEC-

HOUSE, E. R. ((1994). )
Evaluación, ética y poder.
Madrid: Morata. Capítulos 2 y 3

López Mojarro, M. (1999)
A la calidad poor la evaluación
Escuela Española

Luján Castro, J. y Puente Azcutia, J. (1996)
Evaluación de centros docentes. El Plan EVA
MEC

MUÑOZ CANTERO, J. M. (2000). (null)
“Evaluación y gestión de la calidad de los centros educativos”.
En GONZÁLEZ RAMÍREZ, T. (2000). Evaluación y gestión de la calid

NEVO, D. ((1997))
Evaluación basada en el centro.
Bilbao. Ediciones Mensajero.

Nieto Gil, J. (1996)
La autoevaluación del profesor
Esucela española

Pérez Juste, R. (Coordinador) (2000)
Evaluación de Programas Educativos
RIE

Pérez Juste, R. y Martínez Aragon, L. (1992)
Evaluación de centros y calidad educativa
Cincel

Pérez Serrano, G. (2000)
Modelos de Investigación Cualitativa
Narcea

Bibliografía complementaria Camison et al. (2006). Gestión de la calidad: conceptos, enfoques, modelos y sistemas. Madrid. Pearson


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

 



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías