Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Métodos y Técnicas de la Evaluación de Centros Código 652711208
Titulación
Licenciado en Psicopedagoxía
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
1º y 2º Ciclo 1º cuatrimestre
Segundo Obligatoria 3.5
Idioma
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinador/a
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descripción general

Competencias del título
Código Competencias del título
A4 Asesorar a los centros, a los profesionales, a las familias y a las instituciones con el fin de ayudar a resolver problemas educativos.
A6 Comprender los factores que permitan la mejora de los procesos educativos.
A15 Colaborar en el diseño, en la aplicación y en la evaluación de auditorías de calidad en los procesos educativos.
A19 Organizar y gestionar acciones, programas y servicios orientados a la promoción de la calidad.
B1 Capacidad de análisis y síntesis.
B2 Aprender a aprender.
B3 Capacidad de resolución de problemas.
B4 Capacidad de aplicar conocimientos en la práctica.
B6 Preocupación por la calidad.
B7 Habilidades para localizar y analizar información de fuentes diversas.
B8 Trabajar de forma autónoma y con iniciativa.
B9 Trabajar de forma colaborativa.
B10 Capacidad de organización y planificación
B11 Rigor profesional.
B13 Creatividad.
B16 Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional.

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias del título
Asumir las diferencias conceptuales de evaluación y de calidad educativa subyacentes de las diversas corrientes evaluativas. * Realizar una evaluación de centros orientado a la mejora desde una visión holista. * Conocer, analizar y reflexionar sobre las últimas tendencias en evaluación de centros. - Reflexionar sobre la metodología de la investigación en evaluación de centros, de su proceso. * Reflexionar sobre la utilidad de los instrumentos para la recogida de información A6
B1
B2
B8
B13
Colaborar no deseño, na aplicación e na avaliación de modelos de avaliación orientados a mellora da calidade dos procesos educativos. A15
B4
B6
B7
B9
B16
Organizar e xestionar accións, programas e servizos orientados á promoción da calidade e a mellora continua nos centros educativos Saber utilizar y valorar la pertinencia de los métodos y técnicas de evaluación de centros y de mejora de la calidad educativa A19
B3
B4
B9
B10
Asesorar os centros, os profesionais, as familias e as institucións co fin de axudar a resolver problemas educativos. A4
B4
B9
B11
B16

Contenidos
Tema Subtema
1. A importancia da avaliación de centros e as súas características. Modelos de avaliación de centros.
O concepto de avaliación. Definicións e correntes.
Características da avaliación de centros.
O proceso de avaliación de centros.
O Modelo CIPP e as súas aplicacións.
2. A avaliación de centros e a calidade educativa. Modelos de xestión da calidade.
Aproximación histórica á calidade.
Modelos de xestión de calidade. EFQM, ISO, Cartas de servizos.
3. Métodos e técnicas de avaliación de centros. Métodos e técnicas de avaliación de centros.

Planificación
Metodologías / pruebas Competéncias Horas presenciales Horas no presenciales / trabajo autónomo Horas totales
Prueba mixta A4 A6 A15 A19 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B16 3 74.5 77.5
 
Atención personalizada 10 0 10
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Prueba mixta A exame final fixada pola Xunta de Facultade realizarase mediante unha proba mixta. Esta proba, integrará preguntas tipo de probas de ensaio (abertas e de desenvolvemento) e preguntas tipo de probas obxectivas, que poderán combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.

Atención personalizada
Metodologías
Prueba mixta
Descripción
Tempo que cada profesor reserva para atender e resolver dúbidas ao alumnado en relación aos contidos da materia. Esta atención desenvolverase a través de titorías previa petición de cita. Esta actividade académica desenvolvida polo profesorado, individual ou en pequeno grupo, terá como finalidade atender as necesidades e consultas do alumnado relacionadas co estudo e/ou temas vinculados coa materia, proporcionándolle orientación, apoio e motivación no proceso de aprendizaxe. Esta actividade pode desenvolverare de forma presencial (nos momentos que o profesor ten asignados a titorías de despacho).

Evaluación
Metodologías Competéncias Descripción Calificación
Prueba mixta A4 A6 A15 A19 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B16 Ademais da avaliación continua realizada, a exame final fixada pola Xunta de Facultade realizarase mediante unha proba mixta.

A exame centrarase nos contidos traballados en todas as clases (expositivas e interactivas).

O sistema de corrección da dita proba será o seguinte:

- Para preguntas de verdadeiro/falso: unha resposta incorrecta, restará unha resposta correcta.

- Para preguntas de varias alternativas aplicarase a fórmula de corrección ao azar: acertos - errores/nº alternativas - 1.

A puntuación total da exame é de 8 puntos pero é preciso acadar a mitade da puntuación (é dicir, 4 puntos) para poder aprobar a materia. Esta puntuación deberá estar repartida entre a parte teórica e a parte práctica (é dicir, 2 puntos en cada unha como mínimo).
100
 
Observaciones evaluación








Fuentes de información
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