Identifying Data 2019/20
Subject (*) Psicopedagoxía da Lectura e Escritura Code 652711209
Study programme
Licenciado en Psicopedagoxía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle 2nd four-month period
Second Obligatory 3.5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Psicoloxía
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A3 Detectar e diagnosticar os problemas de aprendizaxe que se presentan no ambiente escolarizado e non escolarizado.
A5 Comprender os modelos teóricos da psicoloxía educativa e da pedagoxía contemporáneas.
A6 Comprender os factores que permitan a mellora dos procesos educativos.
A8 Coordinar, facilitar e impulsar a utilización de medios e recursos didácticos.
A9 Orientar sobre os materiais didácticos e recursos educativos favorecedores da atención á diversidade.
A17 Aplicar técnicas e instrumentos de diagnóstico, de identificación e de avaliación de necesidades e de capacidades das persoas, grupos ou institucións.
A18 Deseñar, aplicar e avaliar programas e estratexias de intervención e de investigación sobre a incidencia e os efectos psicopedagóxicos da introdución de determinados medios, materiais e tecnoloxías no ensino.
A21 Potenciar a utilización de estratexias favorecedoras do ensino cooperativo.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Aprender a aprender.
B3 Capacidade de resolución de problemas.
B7 Habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas.
B8 Traballar de forma autónoma e con iniciativa.
B9 Traballar de forma colaborativa.
B10 Capacidade de organización e planificación.
B11 Rigor profesional.
B13 Creatividade.
B15 Capacidade de crítica e autocrítica.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Aprendizaxe autónomo de planificación e colaboración activa en grupo de traballo B8
B9
B10
B11
C1
C8
Aplicar coñecementos B1
B2
B3
B7
B8
B9
B10
B11
B13
B15
Resolución de problemas: orientación e aplicación de propostas A3
A5
A6
A8
A9
A17
A18
A21
Coñecementos teóricos básicos A5
A6
A8
A9

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1. PROCESOS PSICOLÓGICOS BÁSICOS EN LECTURA
TEMA 2. MODELOS TEÓRICOS EXPLICATIVOS SOBRE EL FUNCIONAMIENTO LECTOR
TEMA 3. COMPRENSIÓN LECTORA
TEMA 4. DIFICULTADES DE APRENDIZAJE LECTOR
TEMA 5. PROCESOS DE ESCRITURA
TEMA 6. MODELOS TEÓRICOS SOBRE AQUISISCIÓN, DESARROLLO Y FUNCIONAMIENTO DE LA ESCRITURA
TEMA 7. DIFICULTADES DE APRENDIZAJE DE LA ESCRITURA
TEMA 1.
PROCESOS LÉXICOS, SINTÁCTICOS Y SEMANTICOS
MEMORIA DE TRABAJO

TEMA 2.
MODELOS DE FUNCIONAMIENTO LECTOR
MODELOS DE DESARROLLO DE LA ELCTURA
MODELO DE REPRESENTACIÓN LÉXICA: MORTON

TEMA 3.
MODELOS SUPERESTRUCTURALES
MODELSO MACROESTRUCTURALES
MODELOS DE INTEGRACIÓN

TEMA 4.
RETARSO LECTOR: DIAGNÓSTICO E INTERVENCIÓN
DISLEXIA: DIAGNÓSTICO E INTERVENCIÓN

TEMA 5.
PROCESOS DE ESCRITURA REPRODUCTIVA: COPIA Y DICATDO
PROCESOS DE ESCRITUAR PRODUCTIVA

TEMA 6.
MODELO DE BEREITER Y SCARDAMALA
MODELO DE HAYES Y FLOWER

TEMA 7.
RETRASO ESCRITOR: DIAGNÓSTICO E INTERVENCIÓN
DISGRAFÍAS: DIAGNÓSTICO E INTERVENCIÓN

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Student portfolio A3 A8 A9 A17 A18 A21 B1 B2 B3 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B15 C1 C8 3 60 63
Multiple-choice questions A5 A6 4 20 24
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Student portfolio el alumno deberá realizar una serie de actividades prácticas consistentes en la evaluación y tratamiento de diferentes DA de la lecto-escritura así como diseñar actividades de entrenbamiento y adquisición de tales aprendizajes instrumentales
Multiple-choice questions La prueba objetiva se utilizará como metodología de evaluación. Ésta consistirá en una prueba teórico-práctica sobre los objetivos y contenidos de la asignatura.

Personalized attention
Methodologies
Student portfolio
Multiple-choice questions
Description
El alumno deberá realizar en grupo una serie de casos que la profesora entregará en el llamado "Dosier de prácticas".
Se corregirán en clase y es condición de evaluación.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Student portfolio A3 A8 A9 A17 A18 A21 B1 B2 B3 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B15 C1 C8 La presentación del portafolios con los casos prácticos es condición para ser evaluado 0
Multiple-choice questions A5 A6 Examen tipo test con 3 alternativas de respuesta 100
 
Assessment comments

Sources of information
Basic

BRYANT, P. y BRADLEY, L. (1998). Problemas infantiles de lectura. Madrid. Alianza Editorial.

GARCÍA MADRUGA, J.A.; ELOSÚA, R.; GUTIERREZ, F.; LUQUE, J.L. y GÁRATE, M. (1999). Comprensión lectora y memoria operativa. Barcelona: Paidós.

GARCÍA MADRUGA, J.A. (2006). Lectura y Conocimiento. Barcelona: Paidós

RUEDA, M. (1995). La lectura: adquisición, dificultades e intervención. Salamanca. Amaru.

SÁNCHEZ, E. (1998). Comprensión y redacción de textos. Barcelona: Edebé.

VIEIRO, P. Y GÓMEZ, I. (2004). Psicología de la Lectura. Madrid: Pretince-Hall.

VIEIRO, P; MEILÁN ,E. Y GÓMEZ, I. (2000). Entrenamiento y evaluación d elos procesos de lecto-escritura. Santiago: Tórculo.

VIEIRO, P.; PERALBO, M. y GARCÍA MADRUGA, J.A. (1997). Procesos de adquisición y producción de la lecto-escritura. Madrid: Aprendizaje- Visor.

VIEIRO, P. (2004). Psicopedagogía de la escritura. Madrid: Pirámide.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Pensamento e Linguaxe/652711614
Procesos Psicolóxicos Básicos/652711706

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Psicoloxía da Educación e Intervención Psicopedagóxica/652711105
Psicoloxía da Instrución/652711204

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.