Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Prácticum Código 652711210
Titulación
Licenciado en Psicopedagoxía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo Anual
Segundo Troncal 12
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Pedagoxía e Didáctica
Psicoloxía
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral Preténdese realizar unha reflexión sobre os conceptos dominantes na educación especial através do tempo....
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título

Contidos
Temas Subtemas
2. A integración educativa 2.1. A crítica práctica á educación especial
2.2. A crítica teórica á educación especial
1. A xénese da anormalidade máis alá dos factores psicbiolóxicos 1.1. Deconstrucción e reconstrucción do coñecemento en Educación Especial

1.2. A segregación educativa
3. A perspectiva inclusiva 3.1. : unha crítica ás bases teóricas e prácticas da integración educativa

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Lecturas 0 20 20
Portafolios do alumno 7 20 27
Eventos científicos e/ou divulgativos 0 2 2
Análise de fontes documentais 7 10 17
Seminario 9 0 9
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Lecturas Serán facilitadas con antelación para que se revisen antes das sesións presenciais co fin de potenciar unha discusión informada nas sesións de seminario.
Portafolios do alumno Nel recolleranse os resultados das actividades realizadas no seminario, a análise de fontes documentais, os eventos científicos e divulgativos que se analicen nas sesións presenciais, debidamente enriquecidas polo traballo persoal e individual do alumno ou alumna
Eventos científicos e/ou divulgativos Utilizaranse as ocasións propiciadas polo entorno do alumnado para afondar na realidade da inclusión socioeducativa: conferencias, exposicións, congresos, etc, que serán expostos no grupo e incluídos no portaflio
Análise de fontes documentais Utilizaranse documentos audiovisuais e bibliográficos: fragmentos de reportaxes, documentais, películas, noticias de actualidade, biografías, que son relevantes para analizar a segregación, a integración e a inclusión social e educativa
Seminario Nas sesións presenciais potenciarase a discusión argumentada de todos os membros do grupo, así como a elaboración dos esquemas básicos que logo os alumnos e alumnas desenvolveran máis ampliamente en base ao estudo e reflexión individual

Atención personalizada
Metodoloxías
Portafolios do alumno
Seminario
Descrición
Tanto no período no que se desenvolve a docencia presencial como a non presencial farase un seguimento personalizado do traballo que realiza o alumno ou alumna co fin de desenvolver unha avaliación contínua que sexa en si mesma un acto de aprendizaxe

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Portafolios do alumno Nel recolleránse as actividades teórico-prácticas levadas a cabo nas sesións presencias, debidamente enriquecidas coas lecturas persoais e as distintas actividades levadas a cabo ao longo do seminario 40
Eventos científicos e/ou divulgativos Para ser tomados en consideración na avaliación deben ser analizados e valorados polo alumno ou alumna en base a outros documentos de análise e lecturas facilitadas no seminario 10
Seminario Será o núcleo global de toda a actividade presencial. Nel englobarase e reflectirase a aportación através das distintas metodoloxías. Valorarase a discusión argumentada e a participación activa e informada 50
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

BIBLIOGRAFÍA BÁSICA

BARTON, LEN (1998): Discapacidad y sociedad. Madrid. Morata.
FRANKLIN, Barry (1996): Interpretación de la discapacidad. Madrid. Pomares
GOULD,Stephen (1981): La falsa medida del hombre. Barcelona. Antoni Bosch editor.
KAMIN, León (1983): Ciencia y Política del Cociente Intelectual.Madrid. Siglo XXI
MORRIS, Jenny (1996): Encuentros con desconocidas. Madrid. Narcea.
NÚÑEZ MAYÁN, Mª Teresa (2008): Da segregación á inclusión educativa. Bertamiráns. Laiovento
VLACHOU, Anastasia (1999): Caminos hacia una educación inclusiva. Madrid. La Muralla.

BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA

AINSCOW, Mel (2003): “El desarrollo de escuelas inclusivas”. En Álvaro, MARCHESI y C. HERNÁNDEZ
GIL (2003): Fracaso escolar. Perspectiva internacional. Madrid. Alianza.
AISCOW, M. (1995). Necesidades especiales en el aula. Narcea. Madrid.
BRENNAN,W.K. (1.988).El curriculo para niños con necesidades especiales. Siglo XXI.
BOGDASHINA, O (2007): Percepción sensorial en el autismo y síndrome de Asperger. Autismo Ávila.
CARRIÓN, J.J. (2001): Integración escolar ¿plataforma para la escuela inclusiva?. Aljibe. Málaga.
ECHEITA, G.(2006): Educación para la inclusión o educación sin exclusiones. Narcea. Madrid.
FERNANDEZ SIERRA (1995). El trabajo docente y psicopedagógico en educación secundaria. Aljibe
FORTES,A.(1994).Teoría y práctica de la integración escolar . Aljibe. Granada.
FRITH,U.(1989 ) El autismo. Alianza.
GARCÍA PASTOR,C.(2005): Educación y diversidad. Ediciones Aljibe. Málaga.
GARCIA PASTOR,C.(1993,95,98).Una escuela común para niños diferentes.PPU. Barcelona.
ILLAN, N. (1997). La diversidad y la diferencia en la educación secundaria obligatoria: retos educativos para el siglo XXI. Aljibe. Málaga.
LOPEZ MELERO,M. (2004). Construyendo una escuela sin exclusiones. Málaga. Aljibe.
MINISTERIO DE EDUCACION Y CIENCIA(1992) Alumnos con necesidades educativas especiales.
MOLINA, S. (2007): Educar en la diversidad. Davinci. Barcelona.
NUSSBAUM, M. (2007): Las fronteras de la justicia. Consideraciones sobre la exclusión.Piados. Barcelona.
RIVIERE,A. (1988) y otros. Evaluación y alteraciones de las funciones psicológicas en autismo infantil.
SÁNCHEZ ASÍN,A.(2004): Tecnologías de la información y comunicación para la discapacidad. Aljibe. Málaga.
STAINBACK,S y W. (1999). Aulas inclusivas. Narcea
VLACHOU, A. (1999): Caminos hacia una educación inclusiva. La Muralla. Madrid.
WANG, M.C. (1995). Atención a la diversidad del alumnado. Madrid. Narcea.
WARNOCK,M.H. (1990):Informe sobre necesidades educativas especiales. Siglo Cero,130,12-24.


Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías