Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Métodos de Avaliación de Progr. e Servizos en E.s. Código 652811303
Titulación
Diplomado en Educación Social
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 4.5
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A16 Planificar procesos de avaliación e avaliar a calidade de proxectos, programas, servizos e accións nos ámbitos de traballo socioeducativo.
B2 Analizar, sintetizar e valorar criticamente a información.
B3 Saber presentar, defender e debater ideas utilizando argumentos sólidos.
B8 Ser capaz de resolver problemas e tomar decisións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
A16
B2
B3
B8
C1
C6

Contidos
Temas Subtemas
1. A Investigación Avaliativa - As políticas públicas do Estado do Benestar: Programas e Servizos Socioeducativos.
- Precisións terminolóxicas na Avaliación.
- Avaliación: Información, valoración, decisión
•Información e Xuízos de valor na Avaliación
•A toma de decisións
2. Modelos ou perspectivas de Avaliación -Perspectivas metodolóxicas en avaliación
-Introdución histórica da Avaliación de Programas.
-Avaliación centrada en obxectivos: Tyler
-Avaliación libre de obxectivos: Scriven
-A avaliación como “accountability” (rendición de contas)
-Avaliación para a toma de decisións: modelo CEPP
-Modelos de negociación. Avaliación democrática deliberativa
3. Conceptualizacións da Calidade -Problemática na conceptualización da calidade no ámbito educativo.
-Evolución do concepto de calidade.
-Calidade nos Servizos Públicos
4. Fases Avaliativas -Avaliación de necesidades: suficiencia
-Avaliación do deseño: pertinencia
-Avaliabilidade do programa/servizo.
-Execución, seguimento e cobertura.
-Avaliación de resultados, económica e do impacto.

5. Deseños da avaliación. -Os deseños da avaliación
-Técnicas de recolleita da información
-As análises da Información
6. Indicadores da Calidade -Dos conceptos aos índices
-Características dos indicadores
-Indicadores de rendemento: Eficacia, Eficiencia, Economía
7. Normas Internacionais de Avaliación de Programas e Informe de Avaliación -Normas de Utilidade
-Normas de Viabilidade
-Normas de Adecuación
-Normas de Precisión

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición

Atención personalizada
Metodoloxías
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

ALVIRA MARTÍN, F. (1991). Metodología de la evaluación de programas. (Cuadernos metodológicos, 2). Madrid: C.I.S.

COMITÉ CONJUNTO DE ESTÁNDARES PARA LA EVALUACIÓN EDUCATIVA (1994). Estándares para la evaluación de programas. Bilbao: Edic. Mensajero, 1998.

HOUSE, E.R. y HOWE, K.R. (1999). Valores en evaluación e investigación social. Madrid: Edic. Morata, 2001.

REBOLLOSO, E.; FERNÁNDEZ-RAMIREZ, B. y CANTÓN, P. (2008). Evaluación de programas de intervención social. Madrid: Edt. Síntesis.

Bibliografía complementaria

AEC (2000). Guía para la Gestión de la Calidad de los Servicios Públicos (Adaptación de la Norma UNE-EN-ISO 9004-2). Madrid: MAP.

AGUILAR, M.J. y ANDER-EGG, E. (1992). Evaluación de servicios y programas sociales. Madrid: Siglo XXI.

ÁLVAREZ ROJO, V. (coord.) (2002). Diseño y Evaluación de Programas. Madrid: Edt. Eos.

AMEZCUA, C. y JIMÉNEZ, A. et. al. (1996). Evaluación de programas sociales. Madrid: Edic. Díaz de Santos.

COHEN, E. y FRANCO, R. (1993). Evaluación de proyectos sociales. Madrid: Edt. Siglo XXI (2ª edic.).

COLÁS, M.P. y REBOLLO, M.A. (1993). Evaluación de programas (una guía práctica). Sevilla: Edt. Kronos.

DE MIGUEL, M. (1995). “Indicadores de rendimiento y evaluación de programas”, en R. PÉREZ JUSTE et. al. Evaluación de Programas y Centros Educativos. Madrid: UNED; pp: 169-192.

DOCUMENTACIÓN SOCIAL. Revista de Estudios Sociales y de Sociología Aplicada, nº 128, julio-Setiembre 2002. La Calidad como imperativo en la Acción Social.

FERNÁNDEZ-BALLESTEROS, R. (1995). Evaluación de programas. Una guía práctica en ámbitos sociales, educativos y de salud. Madrid: Edt. Síntesis.

GARCÍA HERRERO, G.A. y RAMÍREZ NAVARRO, J.M. (1996). Diseño y evaluación de proyectos sociales. Zaragoza: Libros Certeza.

GARCÍA RAMOS, J.M. (1992). “Recursos metodológicos en la evaluación de programas”. Bordón, 43(4); pp: 461-476.

GENTO PALACIOS, S. (1996). Instituciones educativas para la calidad total. Madrid: Edt. La Muralla.

HOUSE, E.R. (1980). Evaluación, ética y poder. Madrid: Edic. Morata, 1994.

HOUSE, E.R. (1992). “Tendencias en evaluación”. Revista de Educación, 299; pp: 43-55.

LÁZARO MARTÍNEZ, A. (1992). “La formalización de indicadores de evaluación”. Bordón, 43 (4); pp: 477-494.

LÓPEZ DE CEBALLOS, P.; MERLO, J. y GARCÍA GONZÁLEZ-GORDÓN, H. (2001). Un método de evaluación formativa en el campo social. Madrid: Edt. Popular.

McCORMICK, R. y JAMES, M. (1989). Evaluación del currículum en los centros escolares. Madrid: Edic. Morata, 1995.

MUNICIO, P. (2000). Herramientas para la evaluación de la calidad. Barcelona: Cisspraxis.

NIRENBERG, O.; BRAWERMAN, J. y RUIZ, V. (2000). Evaluar para la transformación. Innovaciones en la evaluación de programas y proyectos sociales. Barcelona: Paidós

PÉREZ JUSTE, R. (2006). Evaluación de programas educativos. Madrid: Edt. La Muralla.

PÉREZ-LLANTADA, M.C. y LÓPEZ DE LA LLAVE, A. (1999). Evaluación de programas de salud y servicios sociales: metodología y ejemplos. Madrid: Edt. Dykinson.

ROSSI, P.H. y FREEMAN, H.E. Evaluación: un enfoque sistemático para programas sociales. México: Trillas, 1989

SENLLE, A. e GUTIERREZ, N. (2004). Calidad en los Servicios Educativos. Barcelona: Edit. Díaz de Santos.

STAKE, R. E. (2004). Evaluación comprensiva y evaluación basada en criterios. Barcelona: Edt. GRAÓ, 2006.

STUFFLEBEAN, D. y SHINKFIELD, A.J. (1984). Evaluación Sistemática. Madrid: Paidós-MEC, 1987.

VEDUNG, E. (1996). Evaluación de políticas públicas y programas. Madrid: INSERSO, 1997.

VENTOSA, V.J. (2001). Desarrollo y Evaluación de Proyectos Socioculturales. Madrid: Edt. CCS.

WEISS, C.H. (1987). Investigación evaluativa: métodos para determinar la eficacia de los programas de acción. México: Trillas.

WORTHEN, B.R. “Evaluación de Programas”. En HUSEN, T. y POSTLETHWAITE, T. (Eds.) (1989-1992) Enciclopedia Internacional de la Educación vol 5; pp: 2523-30.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías