Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Orientación Ocupacional Código 652811306
Titulación
Diplomado en Educación Social
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
1º y 2º Ciclo 1º cuatrimestre
Tercero Obligatoria 4.5
Idioma
Gallego
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinador/a
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web http://orientacionprofesional.org
Descripción general

Competencias del título
Código Competencias del título
A4 Conocer las políticas de bienestar social y la legislación que sustentan los procesos de acción socioeducativa.
A8 Conocer las características de los entornos de intervención del/la educador/a social, de su evolución y prospectiva, así como de su configuración y reglamentación a través de instituciones profesionales.
A10 Comprender los fundamentos del diseño y uso de los medios y recursos para la acción socioeducativa.
A21 Conocer, utilizar y evaluar las TIC con fines formativos.
B4 Conocer las contribuciones de las TIC y ser quien de utilizarlas en el estudio y en las tareas profesionales.

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias del título
o Adoptar unha actitude crítica fronte ós acontecementos que provocan novas necesidades de orientación e de formación
Adquirir unha actitude reflexiva, crítica e transformadora ante a problemática da orientación ocupacional, analizando e valorando as súas achegas e as súas limitacións na consecución dun emprego e na promoción da igualdade de oportunidades
Comprende-la terminoloxía específica e usala axeitadamente
Analiza-las bases teóricas da orientación ocupacional e comprender as súas implicacións para a práctica
Deseñar unha proposta de intervención aplicable o campo profesional do educador social.
Analizar e valorar programas e recursos de orientación ocupacional A10
A21
B4
Identifica-la información que precisa un orientador ocupacional, coñecer e consultar as fontes onde se pode obter
Caracteriza-lo desenvolvemento institucional da orientación ocupacional, coñecer e valorar as súas funcións e a súa situación organizativa actual. A4
A8
Adquirir coñecementos, destrezas e actitudes aplicables a súa futura inserción laboral.
Consolidar hábitos de traballo cooperativo e potencia-las habilidades e actitudes sociais necesarias no desenvolvemento profesional
Adquirir actitudes e destrezas de indagación que posibiliten o estudo independente e a futura formación permanente

Contenidos
Tema Subtema
Tema 1. O escenario sociolaboral: máis necesidades, máis destinatarios e novas funcións para a orientación profesional.
DIMENSIÓN CONTEXTUAL DA ORIENTACIÓN OCUPACIONAL
Tema 2. A Formación Profesional: concepto, características e organización
Tema 1. O escenario sociolaboral: máis necesidades, máis destinatarios e novas funcións para a orientación profesional.
BLOQUE II. DELIMITACIÓN CONCEPTUAL E BASES TEÓRICAS DA ORIENTACIÓN OCUPACIONAL
Tema 3. Orientación Profesional e Orientación Ocupacional: delimitación conceptual
Tema 4. A inserción laboral: concepto e enfoques explicativos.
Tema 5. Áreas e modelos de intervención

Planificación
Metodologías / pruebas Competéncias Horas presenciales Horas no presenciales / trabajo autónomo Horas totales
Prueba de respuesta breve 0 2 2
Sesión magistral 35 20 55
Trabajos tutelados 2 25 27
Portafolio del alumno 0 30 30
 
Atención personalizada 4 0 4
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Prueba de respuesta breve
Sesión magistral
Trabajos tutelados
Portafolio del alumno

Atención personalizada
Metodologías
Trabajos tutelados
Sesión magistral
Portafolio del alumno
Prueba de respuesta breve
Descripción
o alumnado vai dispor de apoio no horario de titoría. A atención as dúbidas, a revisión das cualificacións, o seguimento e apoio as actividades académicas dirixidas
A realización dos traballos tutelados esixe do seguimento por parte do profesorado. A titoría será grupal e pode ser presencial e virtual, a través do correo electrónico. Establecerase un calendario no que se asignará a cada grupo un horario.


Evaluación
Metodologías Competéncias Descripción Calificación
Trabajos tutelados
A avalicación do traballo tutelado obrigatorio efectúarase a partir da asistencia ás clases-prácticas que se determinen, do informe entregado, da asistencia a titoría e das observacións recollidas no proceso de titorización. O traballo tutelado obrigatoria ten un valor de cinco puntos na cualifiación final. Para poder superar a materia hai que obter un mínimo de 2, 5 no TTO.

O alumnado pode sumar ate 3 puntos máis coa realización das actividades tuteladas opcionais,
40
Portafolio del alumno O alumnado que queira pode sustituir o exame pola elaboración dun cartafol. O igual co exame o cartafol puntúa un 3.
60
Prueba de respuesta breve Nesta proba haberá preguntas sobre os contidos teóricos e sobre os contidos prácticos traballados na AAD obrigatoria. As preguntas serán de resposta breve e nelas demándanse tarefas de síntese, análise, comparación, relación e aplicación práctica dos contidos abordados . O alumnado que queira pode sustituir esta proba pola elaboración dun cartafol. Esta proba ten un valor de 3 puntos.
60
 
Observaciones evaluación
A cualificación final será o resultado das puntuacións obtidas na proba escrita (seis puntos) e na actividade académica dirixida obrigatoria (AAD)(catro puntos).
Para poder aprobar a materia é preciso un 3 no exame ou no cartafol e un 2 na actividade académica dirixida. . O alumnado pode sumar ate 3 puntos máis coa realización doutras actividades opcionais

diferencias nos sistemas de avaliación para o alumnado asistente ou non asistente.

Fuentes de información
Básica

Alberici,A. e Serreri, P. (2005). Competencias y formación en la edad adulta. El balance de competencias. Barcelona: Editorial Laertes

Amador, M. (1993). Programa de orientación de la motivación académico-ocupacional. Barcelona: PPU

Arbizú,F. (1998). La formación profesional específica. Claves para el desarrollo curricular. Madrid: Santillana.

Caballero, L. e outros (1997). Orienta. Sevilla: Consejería de Trabajo e Industria de la Junta de Andalucia.

Cabero, J. ( dir) (2000). Formate para orientar. CD- ROM

D’Anna, y Hernández, L. (2000). Introducción a la psicopedagogia laboral. Madrid: Círculos de Aprendizaje.

Filella, G.(1998). L’orientacio ocupacional en els centres penitenciaris. Lleida: Pagès Editors.

Frago, E; Jover, D.; López, V.M. e Mora, G. (1996).El empleo de los inempleables. Metodologías y recursos para la inserción laboral. Madrid: Editorial Popular

Fullana, J. (Coord.). (1999). Els ambits de treball de l’educador social. Málaga: Aljibe

Guerrrero, A. Acosta, E. Taborda. (1999). Competencias claves para la orientación ocupacional. Madrid: Ediciones GPS

Jato, E. e Iglesias da Cunha, L. (Coords.) (2004). Xénero e educación social.Santiago de Compostela: Edicións Laiovento

Leite, E. (2003). Trabajo, calificación y formación: cuestiones de modernidad y la vulnerabilidad. Cinterfor

Maciá, L. (2000). Orientación laboral en la formación ocupacional. Córdoba: Ediciones Gráficas Vistaalegre

Miranda Santana, Cristina (2003) Género y orientación sociolaboral: una aproximación desde la interdisciplinariedad y la integración en el curriculum. Las Palmas de Gran Canaria: Universidad de Las Palmas de Gran Canaria

Miranda, C.Aguirar,Mª.V. y Marti, A (coord) (2003) . Programa de Iniciación a la emprenduduria en el entorno rural: un recurso para el desarrollo sociolaboral de los nuevos yacimientos de empleo. La Palma de Gran Canaria: Federación Canaria del Desarrollo Rural

Monclús, A. (Coord.).(2000) Formación y empleo: enseñanza y competencias. Granada: Comares

Montané, J. (1993). Orientación Ocupacional.Barcelona:Ceac

Pérez Escoda, N. (1996). Programa de formació per a la inserció laboral. Barcelona:CEAC

Reina, J. (2000). El espejismo de la formación ocupacional. Reflexiones sobre su vinculación con el empleo. Madrid: Los libros de la catarata

Salva, F. e Nicolau, I. (2000). Formación e inserción sociolaboral. Conceptos básicos, políticas, programas y recursos. Madrid: Pirámide

Sánchez García, M. F( 2004) Orientación laboral. Para la diversidad y el cambio. Madrid: Sanz y Torres

Sarriera, J.C. , Rocha, ,K.B. e Pizzinato, A.(2004). Desafios do mundo do traballo: orientaçao, inserçao e mudanzas. Porto Alegre: EDIPUCRS

Sebastián Ramos, A. (Coord.) (2003). Orientación Profesional. Un proceso a lo largo de la vida. Madrid: Dykinson

Sebastian, A; Malik, B. e Sánchez MF: (2001). Educar y orientar para la igualdad en razón del género. Madrid: UNED

Sobrado, L (1998) (edit.). Orientación e inserción laboral. Barcelona: Edit. Estel / Universidade de Santiago.

Sobrado, L. (1999) (edit.). Orientación e intervención sociolaboral. Barcelona: Editorial Estel

Sobrado, L. (2000) (edit). Orientación profesional: diagnóstico e inserción sociolaboral. Barcelona: Editorial Estel.

Sobrado, L. (edit) (2004). Evaluación y orientación de competencias y cualificaciones profesionales. Barcelona: Editorial Estel.

Complementária


Recomendaciones
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente

Asignaturas que continúan el temario

Otros comentarios
Orientación e Políticas de Emprego da continuidade os contidos abordados nos temas 1 e 2 .


(*) La Guía Docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la UDC. Este documento es público y no se puede modificar, salvo cosas excepcionales bajo la revisión del órgano competente de acuerdo a la normativa vigente que establece el proceso de elaboración de guías