Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Orientación Ocupacional Código 652811306
Titulación
Diplomado en Educación Social
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 4.5
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web http://orientacionprofesional.org
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A4 Coñecer as políticas de benestar social e a lexislación que sustentan os procesos de acción socioeducativa.
A8 Coñecer as características dos contornos de intervención do/a educador/a social, da súa evolución e prospectiva, así como da súa configuración e regulamentación a través de institucións profesionais.
A10 Comprender os fundamentos do deseño e uso dos medios e recursos para a acción socioeducativa.
A21 Coñecer, utilizar e avaliar as TIC con fins formativos.
B4 Coñecer as contribucións das TIC e ser quen de utilizalas no estudo e nas tarefas profesionais.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
o Adoptar unha actitude crítica fronte ós acontecementos que provocan novas necesidades de orientación e de formación
Adquirir unha actitude reflexiva, crítica e transformadora ante a problemática da orientación ocupacional, analizando e valorando as súas achegas e as súas limitacións na consecución dun emprego e na promoción da igualdade de oportunidades
Comprende-la terminoloxía específica e usala axeitadamente
Analiza-las bases teóricas da orientación ocupacional e comprender as súas implicacións para a práctica
Deseñar unha proposta de intervención aplicable o campo profesional do educador social.
Analizar e valorar programas e recursos de orientación ocupacional A10
A21
B4
Identifica-la información que precisa un orientador ocupacional, coñecer e consultar as fontes onde se pode obter
Caracteriza-lo desenvolvemento institucional da orientación ocupacional, coñecer e valorar as súas funcións e a súa situación organizativa actual. A4
A8
Adquirir coñecementos, destrezas e actitudes aplicables a súa futura inserción laboral.
Consolidar hábitos de traballo cooperativo e potencia-las habilidades e actitudes sociais necesarias no desenvolvemento profesional
Adquirir actitudes e destrezas de indagación que posibiliten o estudo independente e a futura formación permanente

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1. O escenario sociolaboral: máis necesidades, máis destinatarios e novas funcións para a orientación profesional.
DIMENSIÓN CONTEXTUAL DA ORIENTACIÓN OCUPACIONAL
Tema 2. A Formación Profesional: concepto, características e organización
Tema 1. O escenario sociolaboral: máis necesidades, máis destinatarios e novas funcións para a orientación profesional.
BLOQUE II. DELIMITACIÓN CONCEPTUAL E BASES TEÓRICAS DA ORIENTACIÓN OCUPACIONAL
Tema 3. Orientación Profesional e Orientación Ocupacional: delimitación conceptual
Tema 4. A inserción laboral: concepto e enfoques explicativos.
Tema 5. Áreas e modelos de intervención

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba de resposta breve 0 2 2
Sesión maxistral 35 20 55
Traballos tutelados 2 25 27
Portafolios do alumno 0 30 30
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba de resposta breve
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Portafolios do alumno

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Portafolios do alumno
Proba de resposta breve
Descrición
o alumnado vai dispor de apoio no horario de titoría. A atención as dúbidas, a revisión das cualificacións, o seguimento e apoio as actividades académicas dirixidas
A realización dos traballos tutelados esixe do seguimento por parte do profesorado. A titoría será grupal e pode ser presencial e virtual, a través do correo electrónico. Establecerase un calendario no que se asignará a cada grupo un horario.


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados
A avalicación do traballo tutelado obrigatorio efectúarase a partir da asistencia ás clases-prácticas que se determinen, do informe entregado, da asistencia a titoría e das observacións recollidas no proceso de titorización. O traballo tutelado obrigatoria ten un valor de cinco puntos na cualifiación final. Para poder superar a materia hai que obter un mínimo de 2, 5 no TTO.

O alumnado pode sumar ate 3 puntos máis coa realización das actividades tuteladas opcionais,
40
Portafolios do alumno O alumnado que queira pode sustituir o exame pola elaboración dun cartafol. O igual co exame o cartafol puntúa un 3.
60
Proba de resposta breve Nesta proba haberá preguntas sobre os contidos teóricos e sobre os contidos prácticos traballados na AAD obrigatoria. As preguntas serán de resposta breve e nelas demándanse tarefas de síntese, análise, comparación, relación e aplicación práctica dos contidos abordados . O alumnado que queira pode sustituir esta proba pola elaboración dun cartafol. Esta proba ten un valor de 3 puntos.
60
 
Observacións avaliación
A cualificación final será o resultado das puntuacións obtidas na proba escrita (seis puntos) e na actividade académica dirixida obrigatoria (AAD)(catro puntos).
Para poder aprobar a materia é preciso un 3 no exame ou no cartafol e un 2 na actividade académica dirixida. . O alumnado pode sumar ate 3 puntos máis coa realización doutras actividades opcionais

diferencias nos sistemas de avaliación para o alumnado asistente ou non asistente.

Fontes de información
Bibliografía básica

Alberici,A. e Serreri, P. (2005). Competencias y formación en la edad adulta. El balance de competencias. Barcelona: Editorial Laertes

Amador, M. (1993). Programa de orientación de la motivación académico-ocupacional. Barcelona: PPU

Arbizú,F. (1998). La formación profesional específica. Claves para el desarrollo curricular. Madrid: Santillana.

Caballero, L. e outros (1997). Orienta. Sevilla: Consejería de Trabajo e Industria de la Junta de Andalucia.

Cabero, J. ( dir) (2000). Formate para orientar. CD- ROM

D’Anna, y Hernández, L. (2000). Introducción a la psicopedagogia laboral. Madrid: Círculos de Aprendizaje.

Filella, G.(1998). L’orientacio ocupacional en els centres penitenciaris. Lleida: Pagès Editors.

Frago, E; Jover, D.; López, V.M. e Mora, G. (1996).El empleo de los inempleables. Metodologías y recursos para la inserción laboral. Madrid: Editorial Popular

Fullana, J. (Coord.). (1999). Els ambits de treball de l’educador social. Málaga: Aljibe

Guerrrero, A. Acosta, E. Taborda. (1999). Competencias claves para la orientación ocupacional. Madrid: Ediciones GPS

Jato, E. e Iglesias da Cunha, L. (Coords.) (2004). Xénero e educación social.Santiago de Compostela: Edicións Laiovento

Leite, E. (2003). Trabajo, calificación y formación: cuestiones de modernidad y la vulnerabilidad. Cinterfor

Maciá, L. (2000). Orientación laboral en la formación ocupacional. Córdoba: Ediciones Gráficas Vistaalegre

Miranda Santana, Cristina (2003) Género y orientación sociolaboral: una aproximación desde la interdisciplinariedad y la integración en el curriculum. Las Palmas de Gran Canaria: Universidad de Las Palmas de Gran Canaria

Miranda, C.Aguirar,Mª.V. y Marti, A (coord) (2003) . Programa de Iniciación a la emprenduduria en el entorno rural: un recurso para el desarrollo sociolaboral de los nuevos yacimientos de empleo. La Palma de Gran Canaria: Federación Canaria del Desarrollo Rural

Monclús, A. (Coord.).(2000) Formación y empleo: enseñanza y competencias. Granada: Comares

Montané, J. (1993). Orientación Ocupacional.Barcelona:Ceac

Pérez Escoda, N. (1996). Programa de formació per a la inserció laboral. Barcelona:CEAC

Reina, J. (2000). El espejismo de la formación ocupacional. Reflexiones sobre su vinculación con el empleo. Madrid: Los libros de la catarata

Salva, F. e Nicolau, I. (2000). Formación e inserción sociolaboral. Conceptos básicos, políticas, programas y recursos. Madrid: Pirámide

Sánchez García, M. F( 2004) Orientación laboral. Para la diversidad y el cambio. Madrid: Sanz y Torres

Sarriera, J.C. , Rocha, ,K.B. e Pizzinato, A.(2004). Desafios do mundo do traballo: orientaçao, inserçao e mudanzas. Porto Alegre: EDIPUCRS

Sebastián Ramos, A. (Coord.) (2003). Orientación Profesional. Un proceso a lo largo de la vida. Madrid: Dykinson

Sebastian, A; Malik, B. e Sánchez MF: (2001). Educar y orientar para la igualdad en razón del género. Madrid: UNED

Sobrado, L (1998) (edit.). Orientación e inserción laboral. Barcelona: Edit. Estel / Universidade de Santiago.

Sobrado, L. (1999) (edit.). Orientación e intervención sociolaboral. Barcelona: Editorial Estel

Sobrado, L. (2000) (edit). Orientación profesional: diagnóstico e inserción sociolaboral. Barcelona: Editorial Estel.

Sobrado, L. (edit) (2004). Evaluación y orientación de competencias y cualificaciones profesionales. Barcelona: Editorial Estel.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
Orientación e Políticas de Emprego da continuidade os contidos abordados nos temas 1 e 2 .


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías