Identifying Data 2019/20
Subject (*) Orientación Ocupacional Code 652811306
Study programme
Diplomado en Educación Social
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle 1st four-month period
Third Obligatory 4.5
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web http://orientacionprofesional.org
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A4 Coñecer as políticas de benestar social e a lexislación que sustentan os procesos de acción socioeducativa.
A8 Coñecer as características dos contornos de intervención do/a educador/a social, da súa evolución e prospectiva, así como da súa configuración e regulamentación a través de institucións profesionais.
A10 Comprender os fundamentos do deseño e uso dos medios e recursos para a acción socioeducativa.
A21 Coñecer, utilizar e avaliar as TIC con fins formativos.
B4 Coñecer as contribucións das TIC e ser quen de utilizalas no estudo e nas tarefas profesionais.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
o Adoptar unha actitude crítica fronte ós acontecementos que provocan novas necesidades de orientación e de formación
Adquirir unha actitude reflexiva, crítica e transformadora ante a problemática da orientación ocupacional, analizando e valorando as súas achegas e as súas limitacións na consecución dun emprego e na promoción da igualdade de oportunidades
Comprende-la terminoloxía específica e usala axeitadamente
Analiza-las bases teóricas da orientación ocupacional e comprender as súas implicacións para a práctica
Deseñar unha proposta de intervención aplicable o campo profesional do educador social.
Analizar e valorar programas e recursos de orientación ocupacional A10
A21
B4
Identifica-la información que precisa un orientador ocupacional, coñecer e consultar as fontes onde se pode obter
Caracteriza-lo desenvolvemento institucional da orientación ocupacional, coñecer e valorar as súas funcións e a súa situación organizativa actual. A4
A8
Adquirir coñecementos, destrezas e actitudes aplicables a súa futura inserción laboral.
Consolidar hábitos de traballo cooperativo e potencia-las habilidades e actitudes sociais necesarias no desenvolvemento profesional
Adquirir actitudes e destrezas de indagación que posibiliten o estudo independente e a futura formación permanente

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. O escenario sociolaboral: máis necesidades, máis destinatarios e novas funcións para a orientación profesional.
DIMENSIÓN CONTEXTUAL DA ORIENTACIÓN OCUPACIONAL
Tema 2. A Formación Profesional: concepto, características e organización
Tema 1. O escenario sociolaboral: máis necesidades, máis destinatarios e novas funcións para a orientación profesional.
BLOQUE II. DELIMITACIÓN CONCEPTUAL E BASES TEÓRICAS DA ORIENTACIÓN OCUPACIONAL
Tema 3. Orientación Profesional e Orientación Ocupacional: delimitación conceptual
Tema 4. A inserción laboral: concepto e enfoques explicativos.
Tema 5. Áreas e modelos de intervención

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Short answer questions 0 2 2
Guest lecture / keynote speech 35 20 55
Supervised projects 2 25 27
Student portfolio 0 30 30
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Short answer questions
Guest lecture / keynote speech
Supervised projects
Student portfolio

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Guest lecture / keynote speech
Student portfolio
Short answer questions
Description
o alumnado vai dispor de apoio no horario de titoría. A atención as dúbidas, a revisión das cualificacións, o seguimento e apoio as actividades académicas dirixidas
A realización dos traballos tutelados esixe do seguimento por parte do profesorado. A titoría será grupal e pode ser presencial e virtual, a través do correo electrónico. Establecerase un calendario no que se asignará a cada grupo un horario.


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects
A avalicación do traballo tutelado obrigatorio efectúarase a partir da asistencia ás clases-prácticas que se determinen, do informe entregado, da asistencia a titoría e das observacións recollidas no proceso de titorización. O traballo tutelado obrigatoria ten un valor de cinco puntos na cualifiación final. Para poder superar a materia hai que obter un mínimo de 2, 5 no TTO.

O alumnado pode sumar ate 3 puntos máis coa realización das actividades tuteladas opcionais,
40
Student portfolio O alumnado que queira pode sustituir o exame pola elaboración dun cartafol. O igual co exame o cartafol puntúa un 3.
60
Short answer questions Nesta proba haberá preguntas sobre os contidos teóricos e sobre os contidos prácticos traballados na AAD obrigatoria. As preguntas serán de resposta breve e nelas demándanse tarefas de síntese, análise, comparación, relación e aplicación práctica dos contidos abordados . O alumnado que queira pode sustituir esta proba pola elaboración dun cartafol. Esta proba ten un valor de 3 puntos.
60
 
Assessment comments
A cualificación final será o resultado das puntuacións obtidas na proba escrita (seis puntos) e na actividade académica dirixida obrigatoria (AAD)(catro puntos).
Para poder aprobar a materia é preciso un 3 no exame ou no cartafol e un 2 na actividade académica dirixida. . O alumnado pode sumar ate 3 puntos máis coa realización doutras actividades opcionais

diferencias nos sistemas de avaliación para o alumnado asistente ou non asistente.

Sources of information
Basic

Alberici,A. e Serreri, P. (2005). Competencias y formación en la edad adulta. El balance de competencias. Barcelona: Editorial Laertes

Amador, M. (1993). Programa de orientación de la motivación académico-ocupacional. Barcelona: PPU

Arbizú,F. (1998). La formación profesional específica. Claves para el desarrollo curricular. Madrid: Santillana.

Caballero, L. e outros (1997). Orienta. Sevilla: Consejería de Trabajo e Industria de la Junta de Andalucia.

Cabero, J. ( dir) (2000). Formate para orientar. CD- ROM

D’Anna, y Hernández, L. (2000). Introducción a la psicopedagogia laboral. Madrid: Círculos de Aprendizaje.

Filella, G.(1998). L’orientacio ocupacional en els centres penitenciaris. Lleida: Pagès Editors.

Frago, E; Jover, D.; López, V.M. e Mora, G. (1996).El empleo de los inempleables. Metodologías y recursos para la inserción laboral. Madrid: Editorial Popular

Fullana, J. (Coord.). (1999). Els ambits de treball de l’educador social. Málaga: Aljibe

Guerrrero, A. Acosta, E. Taborda. (1999). Competencias claves para la orientación ocupacional. Madrid: Ediciones GPS

Jato, E. e Iglesias da Cunha, L. (Coords.) (2004). Xénero e educación social.Santiago de Compostela: Edicións Laiovento

Leite, E. (2003). Trabajo, calificación y formación: cuestiones de modernidad y la vulnerabilidad. Cinterfor

Maciá, L. (2000). Orientación laboral en la formación ocupacional. Córdoba: Ediciones Gráficas Vistaalegre

Miranda Santana, Cristina (2003) Género y orientación sociolaboral: una aproximación desde la interdisciplinariedad y la integración en el curriculum. Las Palmas de Gran Canaria: Universidad de Las Palmas de Gran Canaria

Miranda, C.Aguirar,Mª.V. y Marti, A (coord) (2003) . Programa de Iniciación a la emprenduduria en el entorno rural: un recurso para el desarrollo sociolaboral de los nuevos yacimientos de empleo. La Palma de Gran Canaria: Federación Canaria del Desarrollo Rural

Monclús, A. (Coord.).(2000) Formación y empleo: enseñanza y competencias. Granada: Comares

Montané, J. (1993). Orientación Ocupacional.Barcelona:Ceac

Pérez Escoda, N. (1996). Programa de formació per a la inserció laboral. Barcelona:CEAC

Reina, J. (2000). El espejismo de la formación ocupacional. Reflexiones sobre su vinculación con el empleo. Madrid: Los libros de la catarata

Salva, F. e Nicolau, I. (2000). Formación e inserción sociolaboral. Conceptos básicos, políticas, programas y recursos. Madrid: Pirámide

Sánchez García, M. F( 2004) Orientación laboral. Para la diversidad y el cambio. Madrid: Sanz y Torres

Sarriera, J.C. , Rocha, ,K.B. e Pizzinato, A.(2004). Desafios do mundo do traballo: orientaçao, inserçao e mudanzas. Porto Alegre: EDIPUCRS

Sebastián Ramos, A. (Coord.) (2003). Orientación Profesional. Un proceso a lo largo de la vida. Madrid: Dykinson

Sebastian, A; Malik, B. e Sánchez MF: (2001). Educar y orientar para la igualdad en razón del género. Madrid: UNED

Sobrado, L (1998) (edit.). Orientación e inserción laboral. Barcelona: Edit. Estel / Universidade de Santiago.

Sobrado, L. (1999) (edit.). Orientación e intervención sociolaboral. Barcelona: Editorial Estel

Sobrado, L. (2000) (edit). Orientación profesional: diagnóstico e inserción sociolaboral. Barcelona: Editorial Estel.

Sobrado, L. (edit) (2004). Evaluación y orientación de competencias y cualificaciones profesionales. Barcelona: Editorial Estel.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
Orientación e Políticas de Emprego da continuidade os contidos abordados nos temas 1 e 2 .


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.