Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Métodos de Elaboración de Escalas en Logopedia Código 652911315
Titulación
Diplomado en Logopedia
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 2º cuadrimestre
Terceiro Optativa 4
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral MATERIA EN EXTINCIÓN.

Se realizará un examen teórico-práctico con preguntas de opción múltiple y de completar, en la fecha que marque el calendario de exámenes de la Facultad.

La bibliografía mínima para prepararar el examen de la asignatura es:
- Barbero, I. (1993). Métodos de elaboración de escalas. Madrid: UNED. Capítulos: I a VII, ambos inclusive.

Competencias do título
Código Competencias do título
A8 Coñecer a terminoloxía propia do método científico.
A14 Coñecer as técnicas e os instrumentos de avaliación e diagnóstico en logopedia.
A18 Usar as técnicas e os instrumentos de exploración propios da profesión e rexistrar, sintetizar e interpretar os datos contribuídos e integralos no conxunto da información.
A35 Redactar de forma apropiada informes e outros documentos profesionais.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B11 Traballar en equipo e, no seu caso, de forma interdisciplinaria.
B18 Resolver problemas.
B19 Razoar de forma crítica.
B20 Capacidade de análise e síntese.
B21 Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada.
B22 Coñecer e manexar as novas tecnoloxías da comunicación e da información.
B24 Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional.
B26 Saber expresarse en público.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conocer y ser capaz de aplicar los conceptos básicos del escalamiento y sus métodos A8
A14
B2
B3
C8
Conocer y ser capaz de aplicar las principales técnicas de elaboración de escalas psicofísicas y psicológicas A14
A18
A35
B3
B4
B5
B11
B18
B19
B20
B26
C6
Conocer las fuentes bibliográficas más relevantes para poder realizar una posterior profundización de la materia A35
B21
B22
B24
C3

Contidos
Temas Subtemas
1. Introducción a los métodos de escalamiento Aproximación histórica. Criterios de clasificación de los métodos de escalamiento. Clasificación de los métodos de escalamiento en función de: la existencia o no de un continuo físico relacionado, el tipo de respuesta requerida a los sujetos, el objeto a escalar, las dimensiones implicadas, y la incorporación o no del error.
2. Elaboración de escalas psicofísicas 2.1. La psicofísica clásica
La psicofísica clásica. Las leyes de Weber y Fechner. Métodos para la obtención de umbrales (absoluto y diferencial) y estadísticos relacionados (intervalo de incertidumbre, punto de igualdad subjetiva, error constante): método de límites, método de ajuste o error promedio, método de estímulos constantes. Aplicaciones prácticas.
2.2. La psicofísica moderna
La ley de Stevens. Métodos para la obtención de datos: emparejamiento, estimación y producción de magnitudes, emparejamiento, estimación y producción de razones, emparejamiento, estimación y producción de intervalos. Aplicaciones prácticas
3. Elaboración de escalas psicológicas 3.1. El modelo de Thurstone
Introducción al modelo escalar de Thurstone. Supuestos básicos. La ley del juicio comparativo: supuestos, casos, procedimiento para la obtención de datos (método de comparación por pares aplicado a matrices completas y a matrices incompletas). La ley del juicio categórico: supuestos, restricciones, procedimientos para la obtención de datos (método de intervalos sucesivos, método de intervalos aparentemente iguales, método de ordenación por rangos). Aplicaciones prácticas.
3.2. Generalización de las técnicas de Thurstone
Conceptos básicos. Procedimiento para la construcción de una escala: preparación de los items, clasificación de los items (prueba de jueces), criterios de selección de los items (valor escalar, criterio de ambigüedad, criterio de irrelevancia), escala definitiva, fiabilidad y validez de la escala. Obtención de puntuaciones a partir de la escala. Aplicaciones prácticas.
3.3. La técnica de Likert
Fundamentos. Procedimiento para la construcción de una escala: preparación de los items, recogida de datos, asignación de puntuaciones a los items y a los sujetos, análisis y selección de los items según su homogeneidad y su poder discriminativo, escala definitiva, fiabilidad y validez de la escala. Obtención de puntuaciones a partir de la escala. Aplicaciones prácticas.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Lecturas 0 40 40
Proba obxectiva 0 50 50
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Lecturas Conxunto de textos y documentación escrita para profundizar en la materia
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Descrición
Atención individual (presencial ou por correo electrónico).

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Lecturas Se evaluarán a través de la prueba objetiva. 0
Proba obxectiva Examen con preguntas de opción múltiple y de completar 100
 
Observacións avaliación

La prueba objetiva teórico-práctica se realizará en la fecha que marque el centro.


 


Fontes de información
Bibliografía básica García Cueto, E. (1993). Introducción a la psicometría. Madrid: Siglo XXI
Muñiz, J. (1990). Introducción a los métodos psicofísicos. Barcelona: PPU
Barbero, I. (1993). Métodos de elaboración de escalas. Madrid: U.N.E.D.
Blanco, M. J. (1996). Psicofísica. Madrid: Universitas
Underwood, B. J. (1973). Psicología experimental. México: Trillas
Arce, C. (1994). Técnicas de construcción de escalas psicológicas. Madrid: Síntesis

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Introdución Aos Mét. de Investigación en Educación/652911106
Investigación de Caso único/652911107

Observacións

Bibliografía mínima para prepararar el examen de la asignatura:

Barbero, I. (1993). Métodos de elaboración de escalas. Madrid: UNED. Capítulos: I a VII, ambos inclusive.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías