Identifying Data 2019/20
Subject (*) Early Childhood Clinical Psychology Code 652G01009
Study programme
Grao en Educación Infantil
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Psicoloxía
Coordinador
Simon Lopez, Miguel Angel
E-mail
miguel.angel.simon@udc.es
Lecturers
Bueno Palomino, Ana Maria
Simon Lopez, Miguel Angel
E-mail
ana.bueno@udc.es
miguel.angel.simon@udc.es
Web
General description A materia atópase no segundo cuadrimestre do primeiro curso do grao en educación infantil. Nela abórdanse cuestións totalmente novas para os estudantes, pois non teñen ningún precedente en materias cursadas con anterioridade. Nesta materia proporcionarase unha visión actual do ámbito da psicoloxía clínica infantil, particularmente referido á psicopatoloxía e o tratamento dos principais problemas de saúde mental que afectan á infancia.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A8 Saber informar a outros profesionais especialistas para abordar a colaboración do centro e do mestre na atención ás necesidades educativas especiais que se propoñan.
A9 Adquirir recursos para favorecer a integración educativa de estudantes con dificultades.
A15 Coñecer os principios básicos dun desenvolvemento e comportamento saudables.
A16 Identificar trastornos no sono, a alimentación, o desenvolvemento psicomotor, a atención e a percepción auditiva e visual.
A17 Colaborar cos profesionais especializados para solucionar ditos trastornos.
A18 Detectar carencias afectivas, alimenticias e de benestar que perturben o desenvolvemento físico e psíquico adecuado dos estudantes.
A20 Valorar a importancia da estabilidade e a regularidade no contorno escolar, os horarios e os estados de ánimo do profesorado como factores que contribúen ao progreso harmónico e integral dos estudantes.
A29 Valorar a importancia do traballo en equipo.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas e tomar decisións de forma efectiva.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B12 Capacidade de organización e planificación.
B15 Capacidade para asumir a necesidade dun desenvolvemento profesional continuo, a través da reflexión sobre a propia práctica.
B16 Capacidade para integrarse e comunicarse con expertos noutras áreas e en contextos diferentes.
B17 Capacidade para presentar, defender e debater ideas utilizando argumentos sólidos.
B18 Capacidade para relacionarse positivamente con outras persoas.
B24 Recoñecemento e respecto á diversidade e á multiculturalidade.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer as principais variables implicadas na xénese e desenvolvemento dos trastornos mentais na infancia A15
A16
B1
C6
C7
C8
Definir a psicopatoloxía descritiva e manifestacións clínicas dos principais trastornos mentais e do comportamento na infancia A16
Colaborar cos pais e co sistema de saúde para promocionar hábitos saudables A8
A29
B5
B12
B16
B17
B18
Colaborar cos pais e cos profesionais da saúde mental especializados no tratamento dos trastornos infantís A17
B15
B24
Definir modelos e técnicas de intervención para o tratamento dos principais trastornos mentais e do comportamento na infancia A9
A16
A18
A20
B2

Contents
Topic Sub-topic
Panorama xeral dos trastornos infantís Concepto e método da psicoloxía clínica infantil
Clasificación da conduta anormal
Trastornos de la eliminación Enuresis
Encopresis
Trastornos do soño Características básicas do soño
Principais trastornos do soño na infancia
Técnicas de avaliación e tratamento
Trastornos de ansiedade e do estado de ánimo Caracterización clínica dos trastornos de ansiedade na infancia
Técnicas de avaliación e tratamento dos trastornos de ansiedade
Descrición clínica e tratamento da depresión na infancia
Trastornos por déficit de atención e comportamento perturbador Trastorno por déficit de atención con hiperactividade
Trastorno negativista desafiante
Trastorno disocial
Trastornos da inxestión e da conduta alimentaria Características clínicas dos trastornos da inxestión e da conduta alimentaria
Instrumentos de avaliación
Tratamento dos trastornos da conduta alimentaria
Trastornos da comunicación Trastorno da linguaxe expresiva
Trastorno mixto da linguaxe receptiva-expresiva
Trastorno fonológico
Tartamudez
Outros problemas da infancia Problemas de relación
Problemas relacionados co abuso ou a neglixencia

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A9 A15 A16 A17 A18 A20 B15 B16 C6 C7 C8 33 33 66
Objective test B2 2 55 57
Case study A8 A29 B1 B2 B5 B12 B17 B18 B24 9 9 18
 
Personalized attention 9 0 9
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Ao longo das mesmas presentaranse os contidos básicos da materia. Preténdese que os estudantes adquiran os coñecementos fundamentais para comprender os trastornos mentais e colaborar na súa prevención e tratamento
Objective test Ao finalizar o curso realizarase unha proba obxectiva para avaliar os coñecementos dos estudantes.
Case study Seleccionaranse unha serie de casos clínicos para a súa discusión e análise. O estudante deberá entregar un informe final dos casos estudados

Personalized attention
Methodologies
Case study
Description
Orientación e titoría do traballo individual a desenvolver para elaborar o informe final dos casos clínicos estudados

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test B2 Proba de verdadeiro/falso 90
Case study A8 A29 B1 B2 B5 B12 B17 B18 B24 Informe dos casos clínicos estudados 10
 
Assessment comments

Para superar a materia deberá obterse unha puntación mínima de 5 na proba obxectiva, así como participar na discusión e análise dos casos clínicos, sendo preceptivo entregar o oportuno informe de cada un deles. En aplicación da "Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de grao na UDC" (aprobada en Consello de Goberno do 29 de maio de 2012), os alumnos aos que se recoñeceu a condición de estudantes a tempo parcial e solicitasen ao Decano/á correspondente dispensa académica, quedarán eximidos da obrigatoriedade de asistencia ás sesións de discusión e análise de casos; con todo, estes alumnos deberán entregar os correspondentes informes antes da data establecida para a realización do exame da materia.


Sources of information
Basic American Psychiatric Association (2014). DSM-5. Manual Diagnóstico y Estadístico de los Trastornos Mentales. Madrid. Médica Panamericana.
Walker, C. E. y Roberts, M. C. (2001). Handbook of Clinical Child Psychology. New York. John Wiley & Sons
Caballo, V. E. y Simón, M. A. (Eds.) (2002). Manual de Psicología Clínica Infantil y del Adolescente. Trastornos Específicos. Madrid. Pirámide
Caballo, V. E. y Simón, M. A. (Eds.) (2001). Manual de Psicología Clínica Infantil y del Adolescente. Trastornos Generales. Madrid. Pirámide
Rodríguez Sacristán, J. (Ed.) (2000). Psicopatología Infantil Básica. Madrid. Pirámide
Carr, A. (2006). The Handbook of Child and Adolescent Clinical Psychology. New York. Taylor & Francis

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.