Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A6 |
Coñecer a dimensión pedagóxica da interacción cos iguais e os adultos e saber promover a participación en actividades colectivas, o traballo cooperativo e o esforzo individual. |
A10 |
Crear e manter lazos de comunicación coas familias para incidir eficazmente no proceso educativo. |
A19 |
Comprender que a dinámica diaria en educación infantil é cambiante en función de cada estudante, grupo e situación e saber ser flexible no exercicio da función docente. |
A30 |
Participar na elaboración e seguimento de proxectos educativos de educación infantil no marco de proxectos de centro e na colaboración co territorio e con outros profesionais e axentes sociais. |
A33 |
Coñecer os fundamentos científicos, matemáticos e tecnolóxicos do currículo desta etapa así como as teorías sobre a adquisición e desenvolvemento das aprendizaxes correspondentes. |
A34 |
Coñecer estratexias didácticas para desenvolver representacións numéricas e nocións espaciais, xeométricas e de desenvolvemento lóxico. |
A35 |
Comprender as matemáticas como coñecemento sociocultural. |
A36 |
Coñecer a metodoloxía científica e promover o pensamento científico e a experimentación. |
A37 |
Adquirir coñecemento sobre a evolución do pensamento, as costumes, as crenzas e os movementos sociais e políticos ao longo da historia. |
A39 |
Elaborar propostas didácticas en relación coa interacción ciencia, técnica, sociedade e desenvolvemento sustentable. |
A40 |
Promover o interese e o respecto polo medio natural, social e cultural a través de proxectos didácticos adecuados. |
A41 |
Fomentar experiencias de iniciación ás tecnoloxías da información e a comunicación. |
A51 |
Adquirir formación literaria e en especial coñecer a literatura infantil. |
A54 |
Coñecer e utilizar cancións para promover a educación auditiva, rítmica e vocal. |
A58 |
Promover a sensibilidade relativa á expresión plástica e á creación artística. |
A62 |
Relacionar teoría e práctica coa realidade da aula e do centro. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas e tomar decisións de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, autocrítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa e espírito emprendedor. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B9 |
Autonomía na aprendizaxe. |
B10 |
Capacidade de análise e síntese. |
B11 |
Capacidade de busca e manexo de información. |
B25 |
Utilización das TIC no ámbito de estudo e do contexto profesional. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Reflexionar a partir da práctica escolar matemática sobre o desenvolvemento profesional.
|
A6 A19
|
|
|
Descubrir que as matemáticas están íntimamente relacionadas coa realidade e coas situacións que nos rodean, non so na institución educativa, senón tamén na vida fora dela. |
A35
|
B1
|
C5
|
Procurar que as matemáticas esperten nos alumnos curiosidade, interese e gusto. |
A40 A62
|
|
|
Crear nos estudantes a necesidade de acudir ás matemáticas para achar solucións aos problemas cotiás. |
A30
|
|
|
Reflexionar a partir da práctica escolar matemática sobre o desenvolvemento profesional.
|
A6 A19
|
|
|
Fomentar a construción de aprendizaxe matemático a través da música, dos contos, das cancións, da expresión plástica, da cesta da compra e da cociña mediante actividades lúdicas. |
A34 A35 A36 A37 A51 A54 A58
|
B1
|
C7
|
Elaborar propostas didácticas en relación coa interacción ciencia, técnica, sociedade e desenvolvemento sustentable. |
A39
|
|
|
Coñecer os fundamentos científicos, matemáticos e tecnolóxicos do currículo desta etapa así como as teorías sobre a adquisición e desenvolvemento das aprendizaxes correspondentes. |
A33
|
|
|
Fomentar experiencias de iniciación ás tecnoloxías da información e a comunicación. |
A41
|
|
|
Autonomía na aprendizaxe. |
|
B9
|
|
Aplicar un pensamento crítico, autocrítico, lóxico e creativo. |
|
B3
|
|
Traballar de forma autónoma con iniciativa e espírito emprendedor. |
|
B4
|
|
Capacidade de análise e síntese |
A10
|
|
|
Utilización das TIC no ámbito de estudo e do contexto profesional. |
|
B25
|
C3 C6 C8
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
B10 B11
|
C1
|
Traballar de forma colaborativa. |
|
B2 B5
|
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
B5
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
As matemáticas na cesta da compra e na cociña |
-Códigos de barras.
-Análise das ofertas.
-Análise e comparación dos envases.
-Variación dos prezos.
-Análise dos recibos.
-Medidas de masa e capacidade.
-Formas dos utensilios.
-Deseño dunha cociña.
-A enerxía dos electrodomésticos.
-Planificación do gasto.
|
As matemáticas dos contos e das cancións |
-A narración e a fantasía.
-O tempo como sucesión de acontecementos.
-Propiedades e relación de obxectos e coleccións.
-Cantidades discretas, continuas.
-O espacio e a formas.
-A medida. |
As matemáticas na música |
-Os Pitagóricos.
-Exemplos históricos das matemáticas na música.
-Escalas, ritmos, compases, instrumentos, notas.
-O contraste: rápido/lento, grave/agudo, longo/corto….a danza.
-A matemáticas e a música na Educación Infantil. |
As matemáticas na expresión plástica |
-A cor.
-As construcións.
-Os puzzles.
-Os laberintos.
-As formas.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A6 B1 B2 B3 |
1 |
4 |
5 |
Aprendizaxe colaborativa |
A10 A19 A30 A34 A36 A39 A58 B3 B5 C6 |
18 |
18 |
36 |
Lecturas |
A35 A37 A51 A54 B1 B10 C7 C1 |
2 |
9 |
11 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A30 A33 A39 B4 B9 |
2 |
20 |
22 |
Presentación oral |
C4 C1 |
1 |
4 |
5 |
Sesión maxistral |
A40 A41 A62 B25 |
4 |
12 |
16 |
Análise de fontes documentais |
A33 A35 A36 A37 |
2 |
5 |
7 |
Prácticas a través de TIC |
B11 C3 C5 C8 |
1 |
7.5 |
8.5 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación e contextualización dos temas.
Actividades de xustificación e motivación.
Detección do coñecemento que posúe o alumnado sobre o tema, a través de distintos procedementos: debate, tormenta de ideas, etc.
|
Aprendizaxe colaborativa |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial y/ou apoiados con tecnoloxías da información e a comunicación, que se basa na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. |
Lecturas |
Serán previamente indicadas na aula e serven de complemento ou ampliación dos temas tratados. |
Investigación (Proxecto de investigación) |
Traballo extenso realizado sobre un tema de interese e de actualidade. Será exposto a toda a clase. |
Presentación oral |
Exposición do proxecto de investigación. |
Sesión maxistral |
Exposición xeral introductoria de cada un dos temas de que consta o programa, indicando os aspectos que o alumnado debe ampliar co seu traballo persoal e coas oportunas orientacións bibliográficas. |
Análise de fontes documentais |
Utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades específicamente deseñadas para o análise dos mesmos.
|
Prácticas a través de TIC |
Presentación e traballo sobre diferentes ferramentas TIC, principalmente baseadas en Internet. Os alumnos deberán familiarizarse con estes materiais. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Prácticas a través de TIC |
Lecturas |
Actividades iniciais |
Aprendizaxe colaborativa |
Sesión maxistral |
Análise de fontes documentais |
Investigación (Proxecto de investigación) |
|
Descrición |
A atención personalizada que se describe en relación a estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo presencial co profesor, polo que implican unha participación obrigatoria para o alumnado.
A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.
Estas medidas serán aplicábeis tanto ao alumnado que asiste regularmente ás aulas como a aquel con dispensa académica. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
C4 C1 |
Valorarase a claridade, habilidade para presentar a información e a comunicación de resultados e conclusións. |
12.5 |
Prácticas a través de TIC |
B11 C3 C5 C8 |
Valorarase o material empregado, as destrezas e orixinalidade na súa realización, a pertinencia e o interés dos contidos. |
12.5 |
Aprendizaxe colaborativa |
A10 A19 A30 A34 A36 A39 A58 B3 B5 C6 |
Valorarase a sua adecuación ós obxetivos previstos para cada traballo en concreto, así como a participación, interese, esforzo, actitude... |
25 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A30 A33 A39 B4 B9 |
Terase en conta a dificultade do tema elexido, a metodoloxía seguida no seu desenvolvemento, a exposición
dos resultados e a argumentación das conclusións, entre outras cousas. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Segundo a participación do alumnado na materia, hai dúas opcións para facer a avaliación:
Opción A. Avaliación Continua. Para o alumnado que segue o sistema ECTS, aquel que regularmente asiste/participa nas actividades de clase. Neste caso o sistema de avaliación será o descrito anteriormente. Por tanto será obrigatoria a asistencia ás clases (como mínimo o 85% das horas presenciais). Opción B). O alumnado con dispensa académica de exención de asistencia ou que non asista ao 85% das horas presenciais, será avaliado a través de dous traballos individuais: un Proxecto de investigación (50%) e a súa correspondente presentación oral (12.5%) con axuda das tics (12.5%), e un resumo das lecturas fixadas pola docente sobre a matemática en Educación Infantil (25%). A nota final será a media das calificacións obtidas, solicitándose en cada unha delas unha nota igual ou superior a 5 sobre 10 para poder aprobar a materia.
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|