Identifying Data 2016/17
Subject (*) Didáctica da dramatización e do teatro infantil Code 652G01042
Study programme
Grao en Educación Infantil
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Optativa 4.5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Didácticas Específicas
Coordinador
Rodriguez Lopez-Vazquez, Alfredo
E-mail
alfredo.lopez-vazquez@udc.es
Lecturers
Rodriguez Lopez-Vazquez, Alfredo
E-mail
alfredo.lopez-vazquez@udc.es
Web
General description La asignatura se propone actuar en el terreno teórico, aclarando la comprensión de conceptos básicos sobre teatro, dramatización, teatralidad y en el terreno práctico, dotando al alumnado de la capacidad de proponer acciones educativas en el período 0-6 años en lo que atañe a la producción de actividades con carácter didáctico para aplicar a grupos de niños de educación infantil dentro de un plan educativo general.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Comprender os procesos educativos e de aprendizaxe no período de 0-6, no contexto familiar, social e escolar.
A5 Saber promover a adquisición de hábitos en torno á autonomía, a liberdade, a curiosidade, a observación, a experimentación, a imitación, a aceptación de normas e de límites, o xogo simbólico e heurístico.
A6 Coñecer a dimensión pedagóxica da interacción cos iguais e os adultos e saber promover a participación en actividades colectivas, o traballo cooperativo e o esforzo individual.
A9 Adquirir recursos para favorecer a integración educativa de estudantes con dificultades.
A13 Analizar e incorporar de forma crítica as cuestións máis relevantes da sociedade actual que afectan á educación familiar e escolar: impacto social e educativo das linguaxes audiovisuais e das pantallas; cambios nas relacións de xénero e interxeracionais; multiculturalidade e interculturalista; discriminación e inclusión social e desenvolvemento sustentable.
A14 Coñecer a evolución histórica da familia, os diferentes tipos de familias, de estilos de vida e educación no contexto familiar.
A15 Coñecer os principios básicos dun desenvolvemento e comportamento saudables.
A21 Saber traballar en equipo con outros profesionais de dentro e fóra do centro na atención a cada estudante, así como na planificación das secuencias de aprendizaxe e na organización das situacións de traballo na aula e no espazo de xogo, identificando as peculiaridades do período 0-3 e do período 3-6.
A28 Coñecer experiencias internacionais e exemplos de prácticas de innovadoras en educación infantil.
A29 Valorar a importancia do traballo en equipo.
A36 Coñecer a metodoloxía científica e promover o pensamento científico e a experimentación.
A40 Promover o interese e o respecto polo medio natural, social e cultural a través de proxectos didácticos adecuados.
A42 Coñecer o currículo de lingua e lectoescritura desta etapa así como as teorías sobre a adquisición e desenvolvemento das aprendizaxes correspondentes.
A43 Favorecer as capacidades da fala e da escritura.
A44 Coñecer e dominar técnicas de expresión oral e escrita.
A45 Coñecer a tradición oral e o folclore.
A46 Comprender o paso da oralidade á escritura e coñecer os diferentes rexistros e usos da lingua.
A47 Coñecer o proceso de aprendizaxe da lectura e a escritura e o seu ensino.
A48 Afrontar situacións de aprendizaxe de linguas en contextos multilingües.
A49 Recoñecer e valorar o uso adecuado da linguaxe verbal e non verbal.
A50 Coñecer e utilizar adecuadamente recursos para a animación á lectura e á escritura.
A51 Adquirir formación literaria e en especial coñecer a literatura infantil.
A52 Ser capaz de fomentar unha primeira aproximación a unha lingua estranxeira.
A53 Coñecer os fundamentos musicais, plásticos e de expresión corporal do currículo desta etapa así como as teorías sobre a adquisición e desenvolvemento das aprendizaxes correspondentes.
A54 Coñecer e utilizar cancións para promover a educación auditiva, rítmica e vocal.
A55 Saber utilizar o xogo como recurso didáctico, así como deseñar actividades de aprendizaxe baseadas en principios lúdicos.
A62 Relacionar teoría e práctica coa realidade da aula e do centro.
B1 Aprender a aprender.
B3 Aplicar un pensamento crítico, autocrítico, lóxico e creativo.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun contorno de traballo.
B10 Capacidade de análise e síntese.
B11 Capacidade de busca e manexo de información.
B12 Capacidade de organización e planificación.
B15 Capacidade para asumir a necesidade dun desenvolvemento profesional continuo, a través da reflexión sobre a propia práctica.
B16 Capacidade para integrarse e comunicarse con expertos noutras áreas e en contextos diferentes.
B17 Capacidade para presentar, defender e debater ideas utilizando argumentos sólidos.
B19 Comunicación oral e escrita na lingua materna.
B20 Coñecemento de outras culturas e de outras costumes.
B21 Coñecemento e comunicación en linguas estranxeiras.
B22 Creatividade ou capacidade para pensar as cousas desde diferentes perspectivas, ofrecendo novas solucións aos problemas.
B25 Utilización das TIC no ámbito de estudo e do contexto profesional.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
A1
A6
A9
A13
A14
A15
A21
A42
A43
A44
A45
A49
A51
B7
B10
B11
B12
B19
B20
B25
C1
C2
C8
A5
A40
A42
A43
A44
A45
A46
A47
A48
A49
A51
A62
B1
B7
B10
B15
B17
B22
C1
C8
A práctica do saber ser/saber estar conleva a reflexión sobre cada un dos feitos didácticos que son obecto de prática, n ocaso do saber estar corresponde á práctica no grupo que leva a cabo a dramatizacióN; no caso do saber ser á reflexión intelectual sobre o contido didático da devandita práctica.En cnato ao saber facer, require a selección entre os diversos contidos en orde á unha implementación didáctico dos feitos. No caso do saber facer, a posta en práctica de todo o devandito. A21
A28
A29
A36
A40
A53
A54
A55
A40
A42
A43
A44
A45
A50
A51
A52
A53
A54
A62
B3
B5
B11
B12
B16
B21
B22
C3
A1, A5, A40 A1
A5
A6
A9
A21
A28
A29
A40
A42
A43
A44
A47

Contents
Topic Sub-topic
definidos definidos
definidos definidos
definidos definidos
definidos definidos
definidos definidos
definidos definidos
definidos definidos

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Workbook A28 A29 A36 A51 A52 A53 A54 A55 B1 B3 B7 B10 B11 B12 B15 B16 B17 B19 B20 B21 C1 8 24 32
Panel discussion A1 A5 A62 B1 B5 B25 C1 C2 C3 C8 7 21 28
Workshop A1 A6 A9 A13 A14 A15 A21 A42 A43 A44 A45 B1 B5 B22 C1 8 16 24
Directed discussion A1 A40 A46 A47 A48 A49 A50 A62 B5 B1 C1 8 16 24
 
Personalized attention 4.5 0 4.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Workbook Especificadas
Panel discussion especificadas
Workshop especificadas
Directed discussion especificada

Personalized attention
Methodologies
Workbook
Panel discussion
Directed discussion
Workshop
Description

Son obligatorias las lecturas de varios cuentos de Charles Perrault, los hermanos Grimm y Hans Chirstian Andrsen. A partir de ahí, cada grupo y cada alumno deberá complementar con otras lecturas de carácter práctico y teórico sobre elaboración y diseño de títteres, metodología de trabajos en talleres de teatro y en improvisaciones y en general, aproximaciones didácticas a los distinos aspectos del hecho teatral y de la dramatización para las etapas de infantil y primaria.Se recomienda muy expresamente la asistencia a las tutoróas para poner a punto los conocimientos adquiridos en las lecturas.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Directed discussion A1 A40 A46 A47 A48 A49 A50 A62 B5 B1 C1 . 40
Workshop A1 A6 A9 A13 A14 A15 A21 A42 A43 A44 A45 B1 B5 B22 C1 . 60
 
Assessment comments

El taller, o sea, el 'obradoiro', implica todo el proceso desde la planificación inicial de los trabajos de cada grupo hasta el momento de la representación final de la obra. En ese sentido integra ya la actividad de 'lectura', que es inicial, desde la primera semana del curso y que debe servir para la planificación y debate gradual sobre la forma y el contenido del proceso general. La idea de 'discusión dirigida'. La 'discusión dirigida' se plasma en el doble trabajo escrito, colectivo e individual, que cada grupo y cada alumno deben presentar una vez hecha la representación, de modo que se está calificando tanto la capacidad de trabajo en grupo como las propuestas individuales sobre ese trabajo y su crítica y alternativas. Así pues, en el concepto 'taller' se integra todo el proceso constante, a lo largo de cuatro meses y que se basa en la creación, con todo lo que esto conlleva. En cuanto a la 'discusión dirigida', para la que se deben utilizar las consultas en tutorías, tanto individuales como en grupo, lo que se califica es la plasmación escrita del proceso global, en sus dos niveles.


Sources of information
Basic Cañas, Jesús (2008). Didáctica de la expresión dramática. Una aproximación a la didáctica teatral en el aula.. Barcelona: Octaedro
Sánchez Montes, M.J. (2004). El cuerpo como signo. Madrid: Biblioteca Nueva
Renel, G. (2000). El lenguaje corporal. Madrid: Edaf
Alonso de Santos, José Luis (1999). Escritura dramática. Madrid: Castalia
Castronuovo, J. (2008). Lecciones de pantomima. Madrid: Fundamentos
Lázaro Cantarín, Julio (1998). Taller de teatro. Madrid: CCS
García del Toro, Antonio (2011). Teatralidad, cómo y por qué enseñar textos dramáticos . Barcelona: Graó
Boal, Augusto (2009). Teatro del oprimido. Barcelona: Alba
Svoboda, J. (1993). The secret of theatrical space. Nueva York: Applause, Theater Books

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Literatura infantil e a súa didáctica/652G01024

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Educación psicomotriz e habilidades motrices/652G01039

Subjects that continue the syllabus
Didáctica da expresión corporal/652G01020

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.