Identifying Data 2019/20
Subject (*) Audiovisual Languages and Artistic Education Code 652G01043
Study programme
Grao en Educación Infantil
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Optional 4.5
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Coordinador
Calviño Santos, Guillermo Francisco
E-mail
guillermo.calvino@udc.es
Lecturers
Calviño Santos, Guillermo Francisco
E-mail
guillermo.calvino@udc.es
Web http://http://www.arte-facto.org/
General description Neste módulo preténdese que o alumno adquira unha visión xeral do que supón o uso das novas ferramentas tecnolóxicas da información e comunicación na práctica educativa, achegándose ao seu uso e mellor aproveitamento.

En particular trataranse aqueles medios de maior proxección para o ensino das artes plásticas e visuais.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A55 Saber utilizar o xogo como recurso didáctico, así como deseñar actividades de aprendizaxe baseadas en principios lúdicos.
A57 Analizar as linguaxes audiovisuais e as súas implicacións educativas.
A58 Promover a sensibilidade relativa á expresión plástica e á creación artística.
B1 Aprender a aprender.
B22 Creatividade ou capacidade para pensar as cousas desde diferentes perspectivas, ofrecendo novas solucións aos problemas.
B25 Utilización das TIC no ámbito de estudo e do contexto profesional.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Saber utilizar o xogo como recurso didáctico, así como deseñar actividades de aprendizaxe baseadas en principios lúdicos. A55
Analizar as linguaxes audiovisuais e as súas implicacións educativas. A57
Promover a sensibilidade relativa á expresión plástica e á creación artística. A58
Aprender a aprender. B1
Creatividade ou capacidade para pensar as cousas desde diferentes perspectivas, ofrecendo novas solucións aos problemas. B22
Utilización das TIC no ámbito de estudo e do contexto profesional. B25
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C8

Contents
Topic Sub-topic
BLOQUE I: INICIACIÓN A LINGUAXE AUDIOVISUAL Concepto de linguaxe audiovisual. Gramática e semiótica do discurso audiovisual. Composición visual. Estratexias temporais, narrativas e espaciais da linguaxe visual. Elementos técnicos e prácticos da fotografía e o vídeo.
BLOQUE II: A LINGUAXE AUDIOVISUAL NO CURRICULO DA EDUCACIÓN ARTÍSTICA. Presenza da linguaxe audiovisual no curriculo de Infantil. Concepto posmoderno de Educación Artística e cultura visual na etapa de infantil. Manifestacións artísticas contemporáneas relacionadas coa linguaxe audiovisual: video-art e instalacións.
BLOQUE III: PROXECTOS AUDIOVISUAIS NA ETAPA DE INFANTIL Metodoloxía de proxectos aplicados á etapa de infantil en torno á linguaxe audiovisual.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Workshop A55 A57 A58 B1 B22 B25 17 52 69
Research (Research project) B25 C3 C7 C8 13 12 25
ICT practicals A58 B1 B22 B25 C3 1 7.5 8.5
 
Personalized attention 10 0 10
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Workshop Obradoiros teórico-prácticos sobre os contidos técnicos da materia: fotografía e video.
Encargos individuais e en grupo para a realización de proxectos audiovisuais.
Research (Research project) Investigación sobre o videoarte na arte contemporánea e no ámbito escolar.
ICT practicals Prácticas para a mellora da creación audiovisual.

Personalized attention
Methodologies
ICT practicals
Workshop
Research (Research project)
Description
Trato directo con cada alumno sobre as propostas particulares. Busca da dirección correcta.
Traballo colaborativo.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
ICT practicals A58 B1 B22 B25 C3 Participación activa na experimentación proposta. 10
Workshop A55 A57 A58 B1 B22 B25 Avaliación dos proxectos (puntualidade, adecuación ao encargo e creatividade)
Avaliación da participación activa nas actividades propostas.
60
Research (Research project) B25 C3 C7 C8 Adecuación ao tema da investigación, profundidade e claridade nos contidos e creatividade na exposición da mesma.
Capacidade de traballar en conxunto obtendo resultados axeitados aos fines propostos.
30
 
Assessment comments

Asistencia necesaria e imprescindible. O alumno non presencial terá
dereito a exame teórico-practico sobre a bibliografía. Para o alumnado
con matrícula a tempo parcial recoñecida, flexibilizaranse os criterios
de asistencia en función da situación acreditada; en calquera caso, as
probas de avaliación serán as mesmas.

Para aprobar a materia haberá que entregar todos os proxectos individuais e participar nos traballos de grupo.


Sources of information
Basic VILARIÑO, MANUEL (ED.) (1995). A FOTOGRAFÍA NA ARTE CONTEMPORÁNEA. A CORUÑA: CGAI
BUSTMANTE, ENRIQUE (2002). COMUNICACIÓN Y CULTURA EN LA ERA DIGITAL. BARCELONA: GEDISA
SHORT, MARIA (2013). CONTEXTO Y NARRACIÓN EN FOTOGRAFÍA. BARCELONA: GUSTAVO GILI
ACASO, MARÍA (2006). EL LENGUAJE VISUAL. BARCELONA: PAIDÓS
TISSERON, SERGE (2000). EL MISTERIO DE LA CÁMARA LÚCIDA. FOTOGRAFÍA E INCONSCIENTE. SALAMANCA: EDICIONES UNIVERSIDAD DE SALAMANCA
AUMONT, J. BERGALA, A. MARIE, M. VERNET, M. (1983). ESTÉTICA DEL CINE. ESPACIO FÍLMICO, MONTAJE, NARRACIÓN, LENGUAJE. BARCELONA: PAIDÓS
SEDEÑO VALDELLÓS, ANA (2011). HISTORIA Y ESTÉTICA DEL VIDEOARTE EN ESPAÑA. ZAMORA: COMUNICACIÓN SOCIAL EDICIONES Y PUBLICACIONES
BARTHES, ROLAND (1990). LA CÁMARA LÚCIDA. NOTA SOBRE LA FOTOGRAFÍA. BARCELONA: PAIDÓS
COSTA, JOAN (2008). LA FORMA DE LAS IDEAS. BARCELONA: COSTA PUNTO
ESCAÑO, CARLOS (2003). LÁGRIMAS EN LA LLUVIA: EDUCACIÓN ARTÍSTICA Y POSMODERNISMO. MADRID: PRENTICE HALL
ENCINAS, JOSÉ ÁNGEL (1998). LENGUAJE AUDIOVISUAL. MADRID: AKAL
KRAUSS, ROSALIND (1990). LO FOTOGRÁFICO: POR UNA TEORÍA DE LOS DESPLAZAMIENTOS. BARCELONA: GUSTAVO GILI
BERGER, JOHN (2001). MIRAR. BARCELONA: GUSTAVO GILI
BLOCK, BRUCE (2008). NARRATIVA VISUAL: CREACIÓN DE ESTRUCTURAS VISUALES PARA CINE, VIDEO Y MEDIOS DIGITALES. BARCELONA: OMEGA
WALKER, JOHN E CHAPLIN, SARAH (2002). UNA INTRODUCCIÓN A LA CULTURA VISUAL. BARCELONA: OCTAEDRO-EUB

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.

Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sosenibiliade nos comportamentos persoais e profesionais.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.