Identifying Data 2020/21
Subject (*) Education in Mathematics II Code 652G02018
Study programme
Grao en Educación Primaria
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatory 6
Language
Galician
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Pedagoxía e Didáctica
Coordinador
Soneira Calvo, Carlos
E-mail
carlos.soneira@udc.es
Lecturers
Soneira Calvo, Carlos
E-mail
carlos.soneira@udc.es
Web
General description Nesta materia preténdese describir e analisar os procesos que interveñen na aprendizaxe das matemáticas na Educación Primaria, así como coñecer métodos, técnicas e recursos para o seu traballo na aula.

Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non existen
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Sesión maxistral virtual
Probas mixtas de avaliación continua virtuais.
Lecturas
*Metodoloxías docentes que se modifican
Prácticas de laboratorio, que pasarán a realizarse mediante sesións síncronas que serán gravadas e subidas a Teams.
Actividades iniciais e Discusión dirixida, que se realizarán mediante Teams.
Aqueles estudantes que se reuninsen fisicamente para realizar os traballos en grupo pasarán a facelo virutalemente, a través preferentemente das plataformas institucionais da UDC.
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
As titorías individuais realizaranse por Teams.
4. Modificacións na avaliación
O exame final presencial para aqueles estudantes que non participen na avaliación continua será virtual.
Para realilzar os traballos tutelados, os estudantes de cada grupo organizarnase e comunicaranse entre si mediante a plataforma Teams e calesquera outras plataformas institucionais da UDC.
*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non hai modificacións

Study programme competencies
Code Study programme competences
A38 Adquirir competencias matemáticas básicas (numéricas, cálculo, xeométricas, representacións espaciais, estimación e medida, organización e interpretación da información, etc.).
A39 Coñecer o currículo escolar de matemáticas. Analizar, razoar e comunicar propostas matemáticas.
A40 Formular e resolver problemas vinculados coa vida cotiá.
A41 Valorar a relación entre matemáticas e ciencias como un dos pilares do pensamento científico.
A42 Desenvolver e avaliar contidos do currículo mediante recursos didácticos apropiados e promover as competencias correspondentes nos estudantes.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B8 Capacidade para elaborar discursos coherentes e organizados loxicamente.
B9 Capacidade para expoñer as ideas elaboradas, de forma oral e na escrita.
B10 Capacidade de expresión oral e escrita en varias linguas (a lo menos nunha lingua estranxeira).
B11 Capacidade de comprensión dos distintos códigos audiovisuais e multimedia e manexo das ferramentas informáticas.
B12 Capacidade de selección, de análise, de avaliación e de utilización de distintos recursos na rede e multimedia.
B15 Capacidade para utilizar diversas fontes de información, seleccionar, analizar, sintetizar e extraer ideas importantes e xestionar a información.
B18 Compromiso ético para o exercicio das tarefas docentes.
B19 Capacidade de adaptarse a novas situacións nunha sociedade cambiante e plural.
B21 CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B22 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B23 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B24 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B25 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Potenciar e desenvolver coñecementos de conceptos matemáticos básicos. A38
B1
B2
B3
B4
B5
B8
B9
B10
B11
B12
B15
B18
B19
B22
C1
C3
C4
C6
C7
C8
Coñecer e analisar o currículo escolar de matemáticas na Educación Primaria. A39
B1
B2
B3
B4
B5
B8
B9
B10
B11
B12
B15
B18
B19
C1
C3
C4
C6
C7
C8
Coa finalidade de que os estudantes experimenten a utilidade das matemáticas na vida cotíá, resolverán problemas matemáticos e non propiamente matemáticos. A40
B1
B2
B3
B4
B5
B8
B9
B10
B11
B12
B15
B18
B19
B25
C1
C3
C4
C6
C7
C8
O progreso científico, en tódalas súas ramas, require dunha estreita e forte interacción coa matemática; de aquí a necesidade de valorar a forte e longa relación entre a matemática e a ciencia. A41
B1
B2
B3
B4
B5
B8
B9
B10
B11
B12
B15
B18
B19
B21
B24
C1
C3
C4
C6
C7
C8
Avaliar e analizar a ensinanza e o aprendizaxe das matemáticas na etapa de Educación Primaria utilizando recursos e materiais didácticos. A42
B1
B2
B3
B4
B5
B8
B9
B10
B11
B12
B15
B18
B19
B23
C1
C3
C4
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
Os números racionais na Educación Primaria. A necesidade de ampliar o sistema numérico.
As fraccións.
Os números decimais.
As porcentaxes.
Os números enteiros na Educación Primaria.
Os números positivos e negativos: conflitos na aprendizaxe.
As operacións con números enteiros.
Situacións e recursos.
A proporcionalidade. Dificultades e problemas. Magnitudes proporcionais.
O razoamento proporcional.
O desenvolvemento do pensamento aleatorio na Educación Primaria. O pensamento probabilístico no currículo.
O tratamento do azar.
A estatística na Educación Primaria.

Análise fenomenolóxica.
Organización e representación de datos.
Métodos estatísticos para a análise crítica de datos.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A38 18 29 47
Workbook A39 A41 A42 B1 B15 C7 C8 0 11.5 11.5
Laboratory practice A38 A39 A40 A41 A42 B1 B2 B3 B4 B8 B9 B11 B12 B15 B18 B19 C1 C3 C6 C7 C8 19 28 47
Mixed objective/subjective test B2 B3 B4 B8 B9 C1 3 11 14
Introductory activities B18 C4 C7 1 0 1
Directed discussion A39 A40 B2 B3 B8 1 1 2
Supervised projects A38 A39 A40 A41 A42 B3 B5 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B19 B21 B22 B23 B24 B25 C1 C3 C6 C7 C8 0 25.5 25.5
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición dos distintos contidos da materia por parte do profesor, buscando presentar a información, motivar o estudo e o traballo e a participación do alumnado.
Workbook Material escrito que se lle propoñerá ós estudantes para coñecer diferentes cuestións do temario.

Laboratory practice Traballo na aula sobre aspectos concretos dos diferentes temas, seguindo guións máis ou menos abertos, e coa axuda de materiais.Tamén se resolverán problemas matemáticos.

Mixed objective/subjective test Probas on-line individuais ao longo do cuadrimestre para realizar unha avaliación continua da materia. Nestas probas avaliaranse os contidos impartidos na sesións maxistrais, nas prácticas de laboratorio e nas lecturas dos apuntamentos da materia subidos ao Moodle.
Introductory activities Diálogo entre o/a docente e o estudantado para coñecer os intereses e motivacións do estudantado
Directed discussion Diálogo na aula entre estudantes e co profesorado, dirixido por este último, sobre aspectos concretos dos diferentes temas
Supervised projects Proporase un traballo relacionado con algún ou algúns contidos da materia. Presentarase un informe escrito, e realizarase a defensa do traballo mediante un vídeo. Eses vídeos serán proxectados na aula nas últimas semanas do curso para un debate aberto. Realizarase polo menos unha titoría de seguimento na que o grupo debe expor oralmente os progresos ata o momento e as liñas de continuidade, ademais de presentar un guión escrito. Serán traballos a realizar en grupo.

Personalized attention
Methodologies
Mixed objective/subjective test
Supervised projects
Laboratory practice
Description
A atención personalizada descríbese como momentos de traballo presencial co/coa docente.
A forma e o momento en que se desenvolven indicaranse en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia. As titorías grupais realizaranse vía Teams.

Os traballos tutelados guiaranse mediante titorías individuais presenciais ou grupais vía Teams. No caso das titorías grupais, cada grupo de estudantes deberá acudir a aquelas titorías de seguimento que convoque o docente, e expor oralmente os seus progresos ata esa data e liñas de continuidade previstas.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test B2 B3 B4 B8 B9 C1 Realizaranse probas on-line ao longo do cuadrimestre. Valorarase o grao de corrección seguindo os requerimentos de cada pregunta, así como a claridade. Engloban contidos das prácticas de laboratorio, das lecturas e da sesión maxistral. Serán probas individuais. 60
Supervised projects A38 A39 A40 A41 A42 B3 B5 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B19 B21 B22 B23 B24 B25 C1 C3 C6 C7 C8 Valorarase o grado de consecución dos obxectivos propostos e a adecuación ás directrices docentes.Terase en conta tamén a calidade da redacción. Realizaranse en grupo.
40
 
Assessment comments

The faults of spelling in the works and material presented will reduce the final punctuation.

The assistance considers  compulsory.

It
will be necessary to obtain a minimum note of 4 points on 10 in the
final examination (mixed Proof) to be able to do average with the other
activities evaluables, according to the further up indicated planning.

The
student that do not assist to 80% of the classes, will not be evaluated
by means of the previous system. It will be evaluated by means of a
final examination (80%) and the realisation of the test of each subject
(20% the average of the 5 tests), constituting this conjoint note the
final qualification of this matter.


Sources of information
Basic S. Schuck & P. Pereira (2011). What counts in teaching mathematics. Springer New York

ALSINA, C. y otros. (1996) "Enseñar matemáticas" (Graó:Barcelona)

BAROODY, A.J. (1988) "El pensamiento matemático de los niños" (Vi­sor?MEC:Ma­drid)

BATANERO C., CAÑIZARES J., DÍAZ GODINO J.C. (1987) Probabilidad (Síntesis:Madrid)

CASTELNUOVO, E. (1990) "Didáctica de la matemática moderna" (Trillas:Mexico)

CASTRO, E. (2001)"Didáctica de la Matemática en la Educación Primaria" (Síntesis: Madrid)

CHAMORRO, Mª del CARMEN (coord.) (2003) Didáctica de las Matemáticas para Primaria. (Pearson: Madrid)

CHAMOSO, JOSÉ; RAWSON, WILLIAM ( 2003 ) Matemáticas en una tarde de paseo ( Nivola: Madrid)

CHEVALLARD, Yves - BOSCH, Marianna - GASCÖN, Josep (1997) "Estudiar Matemáticas. El eslabón perdido entre enseñanza y aprendizaje" (Horsori: Barcelona)

COMAP (1999) Las matemáticas en la vida cotidiana (Addison-Wesley: Madrid)

CORBALÁN, F. (1995) "La matemática aplicada a la vida cotidiana" (Graó:Barcelona)

CRUZ C., GONZÁLEZ C., LLORENTE J.(1997) Actividades sobres Azar y Probabilidad. Narcea. M.E.C.

FISHER, R. - VINCE, A. (1990) "Investigando las Matemáticas" 4 vol. (Akal:Madrid)

GALLEGO LÁZARO, CARLOS... [et al.] (2005) Repensar el aprendizaje de las matemáticas: Matemáticas para convivir comprendiendo el mundo (Graó: Barcelona)

GIMÉNEZ, JOAQUIM; SANTOS, LEONOR; DA PONTE, JOAO PEDRO (coords.) (2004) La actividad matemática en el aula Homenaje a Pablo Abrantes (Graó: Barcelona)

GODINO, JUAN D. (2003) “Proyecto Edumat-Maestros. Matemáticas y su Didáctica para Maestros” URL: http://www.ugr.es/~jgodino/edumat-maestros/welcome.html

GORGORIÓ, N.; DEOULOFEU, J.; BISHOP, A. (coords.) ( 2000) Matemáticas y educaciónRetos y cambios desde una perspectiva internacional / (Graó:ICE de la Universitat de Barcelona; Barcelona)

N.C.T.M. (1995) "Estándares curriculares y de evaluación para la educación matemática Addenda series:'Geometría y sentido espacial', 'Geometría en el ciclo medio', 'Geometría desde múltiples perspectivas'" (S.A.E.M. Thales: Sevilla)

N.C.T.M. (2003) "Principios y Estándares para la educación matemática" (S.A.E.M. Thales:Sevilla)

SCHUNK, S., PEREIRA, P. (2011) "What counts in teaching mathematics" (Springer New York)

UDINA IABELLÓ, F. (1989) "Aritmética y calculadoras" (Síntesis:Madrid)

VELÁSQUEZ, FIDELA (coord.) (2004) Matemáticas e Internet (Graó: Barcelona)

Os libros da colección "Matemáticas:cultura y aprendizaje" da editorial Síntesis.

Complementary

ALSINA, C. ‑ FORTUNY, J.M. (1994) "La matemática del consumidor" (Institut Català del Consum:Barcelona)

ALSINA, C. y otros. (1996) "Enseñar matemáticas" (Graó:Barcelona)

ÁLVAREZ, A. (1995) "Uso de la calculadora en el aula"(carpeta E.S.O.) (Narcea:Madrid)

ÁLVAREZ, A. (1996) "Actividades matemáticascon materiales didácticos" (carpeta para la E.S.O.) (Narcea:Madrid)

ANTÓN, J.L. y otros (1994) "Taller de Matemáticas" (carpeta E.S.O.) (Narcea:Madrid)

CHAMOSO, JOSÉ; RAWSON, WILLIAM ( 2003 ) Matemáticas en una tarde de paseo ( Nivola: Madrid)

CORBALÁN, F. (1995) "La matemática aplicada a la vida cotidiana" (Graó:Barcelona)

CRUZ C., GONZÁLEZ C., LLORENTE J.(1997) Actividades sobres Azar y Probabilidad. Narcea. M.E.C.

GALLEGO LÁZARO, CARLOS... [et al.] (2005) Repensar el aprendizaje de las matemáticas: Matemáticas para convivir comprendiendo el mundo (Graó: Barcelona)

GIMÉNEZ, JOAQUIM; SANTOS, LEONOR; DA PONTE, JOAO PEDRO (coords.) (2004) La actividad matemática en el aula Homenaje a Pablo Abrantes (Graó: Barcelona)

GORGORIÓ, N.; DEOULOFEU, J.; BISHOP, A. (coords.) ( 2000) Matemáticas y educaciónRetos y cambios desde una perspectiva internacional / (Graó:ICE de la Universitat de Barcelona; Barcelona)

N.C.T.M. (2003) "Principios y Estándares para la educación matemática" (S.A.E.M. Thales:Sevilla)

UDINA IABELLÓ, F. (1989) "Aritmética y calculadoras" (Síntesis:Madrid)

VELÁSQUEZ, FIDELA (coord.) (2004) Matemáticas e Internet (Graó: Barcelona)


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Education in Mathematics I/652G02008

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Education in Mathematics III/652G02024
Problem Solving in Mathematics/652G02030

Other comments

Recoméndase os envíos dos traballos telemáticamente e, de non ser posible, non utilizar plásticos. Elixir a impresión a doble cara, empregar papel reciclado e evitar imprimir borradores.

Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.

Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.