Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A57 |
Comprender os principios que contribúen á formación cultural, persoal e social desde a educación física. |
A58 |
Coñecer o currículo escolar da educación física. |
A59 |
Adquirir recursos para fomentar a participación ao longo da vida en actividades deportivas dentro e fóra da escola. |
A60 |
Desenvolver e avaliar contidos do currículo mediante recursos didácticos apropiados e promover as competencias correspondentes nos estudantes. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B11 |
Capacidade de comprensión dos distintos códigos audiovisuais e multimedia e manexo das ferramentas informáticas. |
B14 |
Capacidade para traballar en equipo de forma cooperativa, para organizar e planificar o traballo, tomando decisións e resolvendo problemas, tanto de forma conxunta como individual. |
B15 |
Capacidade para utilizar diversas fontes de información, seleccionar, analizar, sintetizar e extraer ideas importantes e xestionar a información. |
B21 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B22 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B23 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B24 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B25 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Situar a materia de Educación Física no contexto socioeducativo da Educación Primaria. |
A57
|
B3 B15
|
|
Asumir a importancia da Educación Física na formación integral dos alumnos de Educación Primaria. |
A57
|
B3
|
|
Coñecer os aspectos cualitativos (habilidades motrices) e cuantitativos (calidades físicas) que determinan a práctica de actividade física en idade escolar. |
A58 A59
|
B15 B23
|
|
Capacidade de comprender e aplicar as nocións básicas sobre actividade física saudable a contextos de Educación Primaria. |
A57 A59
|
B1 B2 B6 B15
|
C8
|
Ser capaz de identificar recursos e estratexias para a promoción de estilos de vida activos en distintos contextos. |
A57 A59
|
B1 B2 B3 B14
|
C1 C8
|
Capacidade de deseñar, xustificar, aplicar e avaliar propostas para traballar aspectos concretos do currículo de Educación Física. |
A58 A59 A60
|
B1 B2 B5 B11 B14 B15 B21 B22 B24 B25
|
C3 C7
|
Capacidade de analizar o contido de diversas sesións de Educación Física e de valorar críticamente a súa adecuación aos ciclos da Educación Primaria. |
A58 A60
|
B2 B5 B15 B21
|
C7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. A Educación Física no contexto socioeducativo actual. |
. |
2. Aprendizaxe e desenvolvemento motor en idade escolar |
. |
2. Acondicionamiento físico en idade escolar |
. |
4. Nocións básicas sobre actividade física saudable. |
. |
5. Propostas didácticas integrais. |
. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Document analysis |
A58 B5 B15 |
2 |
8 |
10 |
Supervised projects |
A58 A59 A60 B1 B5 B6 B14 B21 B22 B23 C8 |
2 |
24 |
26 |
Oral presentation |
B2 B11 B24 B25 C1 C3 |
2 |
0 |
2 |
Physical exercise |
A57 A58 A59 A60 B1 B2 B5 B14 B22 B24 C7 |
15 |
15 |
30 |
Guest lecture / keynote speech |
A57 A58 A59 A60 C8 C7 |
15 |
15 |
30 |
Short answer questions |
A58 A59 A60 B1 B5 B6 B23 C1 |
4 |
32 |
36 |
Introductory activities |
B3 C1 |
3 |
0 |
3 |
Mixed objective/subjective test |
A57 A58 A60 B2 B3 B6 B22 C1 |
2 |
9 |
11 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Document analysis |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. |
Supervised projects |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do “como facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. |
Oral presentation |
Exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, expondo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Physical exercise |
Metodoloxía baseada na posta en práctica de sesións de actividade física para que os alumnos poidan impartilas (función docente), vivencialas (análise da pertinencia dos contidos) ou observalas (procesos de avaliación e control). Trátase dunha metodoloxía fundamentalmente práctica, pero cunha intención de reflexión e aplicación dos aspectos teóricos relacionados. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Short answer questions |
Ao longo do curso iranse expondo aos alumnos diversas probas ou traballos breves de aula para comprobar o seguimento dos contidos da materia. As probas poderanse facer individualmente ou en pequenos grupos. O resultado deste apartado da avaliación é a media das cualificacións obtidas nas probas realizadas durante o curso. |
Introductory activities |
Actividades que levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativas, que partan dos saberes previos do alumnado. |
Mixed objective/subjective test |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de breve desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Physical exercise |
Short answer questions |
|
Description |
Aprendizaxe colaborativa.
Realizarase en pequenos grupos que traballarán a partir de distintos documentos sobre aspectos relacionados coa materia. O profesor orientará individualizadamente o traballo dos grupos, dando pautas para iniciar o traballo, revisando o proceso, resolvendo dúbidas e valorando as achegas que vaian xurdindo.
Traballos tutelados.
Para a súa realización os alumnos deben acudir en grupos reducidos a revisar o traballo (titoría) despois da primeira corrección e antes da súa exposición nas prácticas de actividade física. O profesor poderá realizar suxestións ou solicitar modificacións sobre o traballo realizado, que deberán ser aprobadas antes da entrega definitiva para a súa posta en práctica.
Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia.
Poderá recibir orientación sobre a preparación da materia no horario habitual de titorías.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Mixed objective/subjective test |
A57 A58 A60 B2 B3 B6 B22 C1 |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de breve desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
50 |
Supervised projects |
A58 A59 A60 B1 B5 B6 B14 B21 B22 B23 C8 |
Realizarase un traballo de aplicación dos contidos desenvolvidos en clase. Nel deberá programarse e xustificarse unha proposta docente na que se desenvolvan aspectos concretos do currículo de Educación Física, segundo os principios vistos en clase. O traballo realizarase de forma grupal.
O profesor especificará con antelación os requisitos formais de presentación dos traballos. O cumprimento dos devanditos requisitos é imprescindible para que os traballos sexan aceptados.
Este traballo será valorado cun 40% da cualificación final de traballos tutelados.
Así mesmo, realizaranse pequenos traballos en grupo ao longo do curso que serán valorados cun 10% da cualificación final do apartado de traballos tutelados.
|
40 |
Short answer questions |
A58 A59 A60 B1 B5 B6 B23 C1 |
Realizaranse pequenas probas ou traballos breves de aula ao longo do curso. As probas poderanse facer individualmente ou en pequenos grupos. O resultado deste apartado da avaliación é a media das cualificacións obtidas nas probas realizadas durante o curso. |
10 |
|
Assessment comments |
Primeira oportunidade: para acceder á avaliación descrita anteriormente, será obrigatoria a asistencia ao 80% das horas presenciais da materia. É necesario superar unha puntuación mínima nos distintos apartados da avaliación para que fagan media entre eles.
Segunda oportunidade: ao alumnado que asistise a máis dun 80% das horas presenciais na primeira oportunidade, conservaránselle as cualificacións que alcanzasen a puntuación mínima sinalada polo profesorado. Terá que repetir as partes da avaliación nas que non alcanzase ese mínimo.
O alumnado que non asista ao 80% das horas presenciais da materia (xa sexan alumnos a tempo parcial, con dispensa académica de exención de asistencia ou por outros motivos), ten á súa disposición un modelo de avaliación alternativo, que será o mesmo para ambas as oportunidades: proba mixta (100%), realizada na data marcada oficialmente pola Universidade da Coruña e na que se deberá demostrar o dominio dos contidos teórico-prácticos da materia.
|
Sources of information |
Basic
|
|
Esta bibliografía es orientativa y podrá ser ampliada por el profesorado al comienzo de la materia. Alter, J. (1990). Los estiramientos.
Barcelona: Paidotribo. Añó,
V. (1997). Planificación y organización
del entrenamiento juvenil. Madrid: Gymnos. Capdevilla,
L. (2005). Actividad física y estilo de
vida saludable. Girona: Documenta Universitaria. Casajús,
A., Leiva, M. T., Ferrando, J. A. y otros. (2006). Relación entre la condición
física cardiovascular y la distribución de grasa en niños y adolescentes. Apunts Medicina del´esport(149), 7-14. Delgado,
M. y Tercedor, P. (2002). Estrategias de
intervención en educación para la salud desde la Educación Física.
Barcelona: INDE. Devís,
J. (2000). Actividad física, deporte y
salud. Barcelona: INDE. Estrada,
J. (2001). Orientaciones para mejorar la
programación del acondicionamiento físico en el ámbito de la Educación Física.
Paper presented at the Actas del XIX Congreso Nacional de Educación Física,
Murcia. Fraile,
A. (2011). El aprendizaje motor: punto de encuentro de la educación integral. Tándem. Didáctica de la Educación Física, -(36),
5-6. Fraile,
A., Álamo, J. M., Van der Bergh, K., González, J., Graça, A., Kirk, D., . . .
Theeboom, M. (2004). El deporte escolar
en el siglo XXI: análisis y debate desde una perspetiva europea. Barcelona:
Graó. Fröhner, G. (2003). Esfuerzo físico
y entrenamiento en niños y jóvenes. Barcelona: Paidotribo. García, M. (2006). Posmodernidad y
deporte: entre la individualización y la masificación. Encuesta sobre hábitos
deportivos de los españoles. Madrid: CIS. Gudrum, F. (2003). Esfuerzo físico y
entrenamiento en niños y jóvenes. Barcelona: Paidotribo. Hohmann, A., Lames, M. y Letzelter, M. (2005). Introducción a las ciencias del entrenamiento. Barcelona: Paidotribo. Horst, R. y Weineck, J. (2004). Entrenamiento
y práctica deportiva escolar. Barcelona: Paidotribo. Larraz, A. (2009). ¿Qué aprendizajes de educación física debería tener el
alumnado al finalizar sexto curso de primaria? Tándem. Didáctica de la Educación Física, -(29), 45-63. Latorre, P. y Herrador, J. (2003). Prescripción
del ejercicio físico para la salud en edad escolar. Barcelona: Paidotribo. Martín, D., Nicolaus, J. y Ostrowski, C. (2004). Metodología general del entrenamiento infantil y juvenil.
Barcelona: Paidotribo. Oña, A. (2005). Actividad física y
desarrollo. Ejercicio físico desde el nacimiento. Sevilla: Wanceulen. Pazos, J. M. y Aragunde, J. L. (2000). La
educación postural. Barcelona: INDE. Pikler, E. (2000). Moverse en
libertad. Desarrollo de la motricidad global. Riera Riera, J. (2005). Habilidades
en el deporte. Barcelona: INDE. Rodríguez García, P. L. (2006). Educación
Física y salud en primaria. Barcelona: INDE. Ruíz, L. M. (2001). Desarrollo,
comportamiento motor y deporte. Madrid: Síntesis. Serra, L., Roman, B. y Aranceta, J. (2006). Actividad física y salud. Estudio enKid. Barcelona: Masson. Toro, J. (1996). El cuerpo como
delito. Barcelona: Ariel. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Curriculum Design and Development in Physical Education/652G02014 | Fine Motor Games/652G02025 | Physical Expression and Curriculum Adaptations/652G02026 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Introduction to Sports/652G02036 | Physical Education and Leisure /652G02035 |
|
Other comments |
No caso de que se solicite entregar algún traballo impreso, teranse en conta as seguintes recomendacións: non utilizar plásticos, elixir impresión a dobre cara e empregar papel reciclado. Na medida dos posible, evitar a impresión de borradores. |
|