Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Fundamentos da educación física na sociedade actual Código 652G02031
Titulación
Grao en Educación Primaria
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Coordinación
Carretero García, Miriam
Correo electrónico
miriam.carretero@udc.es
Profesorado
Carretero García, Miriam
Correo electrónico
miriam.carretero@udc.es
Web
Descrición xeral Nesta materia sitúase a Educación Física no contexto socioeducativo xeneral e repásanse aqueles contidos que, pola súa capacidade de adaptación ás necesidades dos alumnos e as súas familias, así como de resposta ás problemáticas sociais emerxentes, configuran os elementos centrais da Educación Física actual.
Os Mestres en Educación Primaria deben coñecer aspectos básicos sobre a actividade físico-deportiva, como o desenvolvemento das habilidades motrices e das calidades físicas básicas, a relación entre a actividade física e a saúde, así como o desenvolvemento de estratexias para fomentar entre os seus alumnos estilos de vida activos. De igual forma, deben ser capaces de canalizar as súas propostas a través de metodoloxías lúdicas e participativas, que impliquen ao alumno e lle permítan aprender a través do gozar e a iniciativa persoal.
Estas competencias representan unha das claves do coñecemento da motricidad para un Mestre en Educación Primaria, nun dobre sentido. Por unha banda, é necesario saber que requirimentos son necesarios para contribuír ao desenvolvemento motor equilibrado dos alumnos e tamén que estímulos están contraindicados para determinadas idades, niveis madurativos e de desenvolvemento. Doutra banda, un Mestre en Educación Primaria debe saber identificar os distintos elementos que interveñen nas actividades que propón, independentemente da natureza das mesmas (lúdicas, expresivas, deportivas, etc.) para garantir que as esixencias motrices que expón aos seus alumnos axústanse ás súas posibilidades.
Non se trata unicamente de adquirir coñecementos específicos sobre actividade física, senón de situalos no noso contexto socioeducativo e darlles un tratamento metodolóxico coherente coas formulacións pedagóxicas da etapa de Educación Primaria. Na devandita etapa preséntanse a saúde e a educación do lecer como referencias imprescindibles para comprender o enfoque desde o que se desenvolve a Educación Física na actualidade.
A materia “Fundamentos da Educación Física na Sociedade Actual” atópase incluída no grupo das materias obrigatorias, segundo o actual Plan de Estudos. O número de créditos que ten asignados é 6.

Competencias do título
Código Competencias do título
A57 Comprender os principios que contribúen á formación cultural, persoal e social desde a educación física.
A58 Coñecer o currículo escolar da educación física.
A59 Adquirir recursos para fomentar a participación ao longo da vida en actividades deportivas dentro e fóra da escola.
A60 Desenvolver e avaliar contidos do currículo mediante recursos didácticos apropiados e promover as competencias correspondentes nos estudantes.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B11 Capacidade de comprensión dos distintos códigos audiovisuais e multimedia e manexo das ferramentas informáticas.
B14 Capacidade para traballar en equipo de forma cooperativa, para organizar e planificar o traballo, tomando decisións e resolvendo problemas, tanto de forma conxunta como individual.
B15 Capacidade para utilizar diversas fontes de información, seleccionar, analizar, sintetizar e extraer ideas importantes e xestionar a información.
B21 CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B22 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B23 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B24 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B25 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Situar a materia de Educación Física no contexto socioeducativo da Educación Primaria. A57
B3
B15
Asumir a importancia da Educación Física na formación integral dos alumnos de Educación Primaria. A57
B3
Coñecer os aspectos cualitativos (habilidades motrices) e cuantitativos (calidades físicas) que determinan a práctica de actividade física en idade escolar. A58
A59
B15
B23
Capacidade de comprender e aplicar as nocións básicas sobre actividade física saudable a contextos de Educación Primaria. A57
A59
B1
B2
B6
B15
C8
Ser capaz de identificar recursos e estratexias para a promoción de estilos de vida activos en distintos contextos. A57
A59
B1
B2
B3
B14
C1
C8
Capacidade de deseñar, xustificar, aplicar e avaliar propostas para traballar aspectos concretos do currículo de Educación Física. A58
A59
A60
B1
B2
B5
B11
B14
B15
B21
B22
B24
B25
C3
C7
Capacidade de analizar o contido de diversas sesións de Educación Física e de valorar críticamente a súa adecuación aos ciclos da Educación Primaria. A58
A60
B2
B5
B15
B21
C7

Contidos
Temas Subtemas
1. A Educación Física no contexto socioeducativo actual. .
2. Aprendizaxe e desenvolvemento motor en idade escolar .
2. Acondicionamiento físico en idade escolar .
4. Nocións básicas sobre actividade física saudable. .
5. Propostas didácticas integrais. .

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Análise de fontes documentais A58 B5 B15 5 15 20
Traballos tutelados A58 A59 A60 B1 B5 B6 B14 B21 B22 B23 C8 2 24 26
Presentación oral B2 B11 B24 B25 C1 C3 2 8 10
Práctica de actividade física A57 A58 A59 A60 B1 B2 B5 B14 B22 B24 C7 15 0 15
Sesión maxistral A57 A58 A59 A60 C7 C8 10 10 20
Proba de resposta breve A58 A59 A60 B1 B5 B6 B23 C1 3 18 21
Saídas de campo A57 A58 A59 B1 B2 5 5 10
Aprendizaxe colaborativa A58 A59 B1 B5 B6 B22 5 20 25
Actividades iniciais B3 C1 1 0 1
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Análise de fontes documentais Utilizaranse diversos documentos audiovisuais e bibliográficos relevantes para a temática da materia e que co seu análise aportarán coñecementos e contribuirán o desenvolvemento das competencias marcadas para a mesma.
Traballos tutelados Realizarase un traballo de aplicación dos contidos desenvolvidos en clase. Nel deberá programarse e xustificarse unha proposta docente na que se desenvolvan aspectos concretos do currículo de Educación Física, segundo os principios vistos en clase. O traballo realizarase en grupos.

As profesoras especificarán con antelación os requisitos formais de presentación dos traballos. O cumprimento dos devanditos requisitos é imprescindible para que os traballos sexan aceptados.
Presentación oral Exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, expondo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
Práctica de actividade física O alumnado poñerá en práctica sesións de Educación Física deseñadas por eles mesmos para diferentes cursos de Educación Primaria e os compañeiros e compañeiras realizarán as prácticas correspondentes ás devanditas sesións.
Sesión maxistral Exposición oral por parte das profesoras, dos Fundamentos da Educación Física na Sociedade actual. Isto complementarase con infografías e vídeos, ao tempo que se buscará a implicación do alumnado a través das preguntas e o debate, de forma que se favoreza a reflexión e o pensamento crítico.
Proba de resposta breve
Ao longo do curso iranse expondo aos alumnos diversas probas ou traballos breves de aula para comprobar o seguimento dos contidos da materia. As probas poderanse facer individualmente ou en pequenos grupos. O resultado deste apartado da avaliación é a media das cualificacións obtidas nas probas realizadas durante o curso.
Saídas de campo Actividades desenvolvidas en espazos distintos ao contorno académico universitario habitual (espazos de espacial interese natural e/ou patrimonial para a realización de actividade física de forma interdisciplinar) relacionadas co ámbito de estudo da materia. Estas actividades céntranse no desenvolvemento de capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, a recollida de información, o desenvolvemento de propostas didácticas, a valoración de riscos e impacto ambiental de actividades realizadas con grupo de alumnos, etc.
Aprendizaxe colaborativa Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo.
Actividades iniciais Actividades que se realizarán ao inicio da materia a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado en relación á Educación Física escolar, coñecer cales son as súas experiencias previas coa mesma e así poder partir dun punto que permita favorecer a aprendizaxe significativa.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Práctica de actividade física
Proba de resposta breve
Descrición
Nas proba de resposta breve atenderanse tódalas dúbidas individuáis ou grupáis dos contidos da materia.

Aprendizaxe colaborativa: durante a realización destos traballos o profesorado atenderánse a todas as dúbidas que poidan xurdir a través das canles habilitadas para este efecto, potenciando na medida do posible, o traballo autónomo do alumnado.

No caso de que o alumnado imparta sesións prácticas, solicitará á revisión das mesmas antes da súa posta en práctica. A profesora realizará as suxestións que considere necesarias para a mellora das mesmas e realizará observacións a cada un dos alumnos/as sobre a forma de pór en práctica as distintas actividades. Ao final de clase, poranse en común co resto do grupo aqueles aspectos salientables relacionados coa docencia que xurdisen no desenvolvemento da sesión.

No caso dos traballos tutelados, os alumnos poden solicitar titorías grupáis para revisar o traballo. A profesora poderá realizar suxestións ou solicitar modificacións, que deberán ser aprobadas antes da entrega definitiva.

A atención personalizada realizarase a través das seguintes canles, tendo o alumno a posibilidade de seleccionar cales deles quere empregar, en función das súas necesidades e posibilidades de comunicación: titorías presenciais ou en directo a través da área de traballo “Teams” da UDC, mediante videoconferencia, conexión de audio ou chat; a través do correo electrónico institucional; a través dos chats e foros dispoñibles en Moodle.

Nesta materia non se admite dispensa académica de exención de asistencia salvo no caso do alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC" - Aprobada polo Consello Social do 04/05/2017-. Para aquelas actividades que non poida realizar por non asistir a clase, deberá acudir ás revisións das mesmas co profesorado para poder desenvolvelas.

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia poderá solicitar as titorías que precise para o seguimento da materia. Así mesmo terá a súa disposición todo o material teórico no campus virtual da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A58 A59 A60 B1 B5 B6 B14 B21 B22 B23 C8 Realizarase un traballo de aplicación dos contidos desenvolvidos en clase. Nel deberá programarse e xustificarse unha proposta docente na que se desenvolvan aspectos concretos do currículo de Educación Física, segundo os principios vistos en clase. O traballo realizarase de forma grupal.

O profesorado especificará con antelación os requisitos formais de presentación dos traballos. O cumprimento dos devanditos requisitos é imprescindible para que os traballos sexan aceptados.

50
Proba de resposta breve A58 A59 A60 B1 B5 B6 B23 C1 Realizaranse pequenas probas ou traballos breves de aula ao longo do curso. As probas poderanse facer individualmente ou en pequenos grupos. O resultado deste apartado da avaliación é a media das cualificacións obtidas nas probas realizadas durante o curso. 50
 
Observacións avaliación


Primeira oportunidade: Para acceder á avaliación descrita anteriormente, será obrigatoria a participación no 80% das horas presenciais da materia. É necesario superar unha puntuación mínima nos distintos apartados da avaliación para que fagan media entre eles.

Segunda oportunidade: Ao alumnado participase nun 80% das horas presenciais na primeira oportunidade, conservaránselle as cualificacións que alcanzasen a puntuación mínima sinalada polo profesorado. Terá que repetir as partes da avaliación nas que non alcanzase ese mínimo. 

O alumnado que non participe no 80% das horas presenciais da materia (xa sexan alumnos a tempo parcial, con dispensa académica de exención de asistencia ou por outros motivos), ten á súa disposición un modelo de avaliación alternativo, que será o mesmo para ambas as oportunidades: proba mixta (100%), realizada na data marcada oficialmente pola Universidade da Coruña e na que se deberá demostrar o dominio dos contidos teórico-prácticos da materia. A proba mixta terá dúas partes e será preciso aprobar ambas para facer media e superar a materia. No caso de non superar unha das partes a nota será a da parte suspensa.

A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.

Os traballos desta materia entregaranse de forma electrónica, procurando o uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio ambiente. O mesmo obxectivo terán as saídas de campo, tratando en todo momento de que o impacto ambiental sexa mínimo.

Asemade deberase incorporar a perspectiva de xénero nos traballos e exposicións nesta materia.

Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas fomentando valores de respecto e igualdade.

Na asignatura facilitarase a plena integración do alumnado facilitando o acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.

NOTA: as metodoloxías de “Práctica de actividade física” e “Saídas de campo” están suxeitas á posibilidade de garantir as medidas de seguridade dos participantes. Se non se dan as condicións de seguridade adecuadas, estas metodoloxías poderán substituírse por sesións de aula.


Fontes de información
Bibliografía básica

Esta bibliografía é orientativa e poderá ser ampliada polo profesorado ao comezo da materia.

Capdevilla, L. (2005). Actividad física y estilo de vida saludable. Documenta Universitaria.

Casajús, A., Leiva, M. T., Ferrando, J. A., y otros. (2006). Relación entre la condición física cardiovascular y la distribución de grasa en niños y adolescentes. Apunts Medicina del´esport(149), 7-14.

Cornell, J. (2028). Compartir la naturaleza. Juegos y actividades para reconectar con la naturaleza para todas las edades. La Traviesa ediciones.

Cuenca, M. (2006). Aproximación multidisciplinar a los estudios de ocio. Universidad de Deusto.

Decreto 155/2022, do 15 de setembro, polo que establecen a ordenación e o currículo da educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia, Diario Oficial de Galicia, 183, de 26 de septiembre de 2022, 49595-50009. https://www.xunta.gal/dog/Publicados/2022/20220926/AnuncioG0655-190922-0001_es.html

Del Villar, F. (2009). La calidad del aprendizaje en Educación Física. Una propuesta para la Educación Secundaria. Tándem. Didáctica de la EducaciónFísica, -(29), 64-77.

Delgado, M., Guitiérrez, A., y Castillo, M. J. (1997). Entrenamiento físico-deportivo y alimentación: de la infancia a la edad adulta. Paidotribo.

Delgado, M., y Tercedor, P. (2002). Estrategias de intervención en educación para la salud desde la Educación Física. INDE.

Devís, J. (2000). Actividad física, deporte y salud. INDE.

Estrada, J. (2001). Orientaciones para mejorar la programación del acondicionamiento físico en el ámbito de la Educación Física. Ponencia presentada en el XIX Congreso Nacional de Educación Física, Murcia.

Fraile, A. (2004). Didáctica de la Educación Física. Una perspectiva transversal. Biblioteca Nueva.

Fraile, A. (2011). El aprendizaje motor: punto de encuentro de la educación integral. Tándem. Didáctica de la Educación Física, -(36), 5-6.

Fröhner, G. (2003). Esfuerzo físico y entrenamiento en niños y jóvenes. Paidotribo.

García, M. (2006). Posmodernidad y deporte: entre la individualización y la masificación. Encuesta sobre hábitos deportivos de los españoles. Madrid: CIS.

Gerbaux, M., y Berthoin, S. (2004). Aptitud y entrenamiento aeróbico en la infancia y la adolescencia. INDE.

Green, K. (2010). Key themes in youth sport. Routledge.

Gudrum, F. (2003). Esfuerzo físico y entrenamiento en niños y jóvenes. Paidotribo.

Hahn, E. (1988). Entrenamiento con niños. Martínez Roca.

Hanscom, A. (2016). Balanced and barefoot : how unrestrictedoutdoor play makes for strong, confident, and capable children. New Harbinger Publications.

Hohmann, A., Lames, M., y Letzelter, M. (2005). Introducción a las ciencias del entrenamiento. Barcelona: Paidotribo.

Honoré, C. (2006). Elogio de la lentitud. RBA.

Honoré, C. (2008). Bajo presión. Como educar a nuestros hijos en un mundo hiperexigente. Barcelona: RBA.

Horst, R., y Weineck, J. (2004). Entrenamiento y práctica deportiva escolar. Paidotribo.

Hueso, K (2019). Jugar al aire libre. Plataforma editorial.

Jiménez, A., y Montil, M. (2006). Determinantes de la práctica de actividad física. Dykinson.

Kirk, D. (2010). Physical Education futures. Routledge.

Kirk, D., Macdonald, D., y O'Sullivan, M. (2006). Handbook of physicaleducation. Sage.

Laker, A. (2003). The future of physical education. Building a newpedagogy. Routledge.

Larraz, A. (2009). ¿Qué aprendizajes de educación física debería tener elalumnado al finalizar sexto curso de primaria? Tándem. Didáctica de la Educación Física, -(29), 45-63.

Latorre, P., y Herrador, J. (2003). Prescripción del ejercicio físico para lasalud en edad escolar. Paidotribo.

Ley Orgánica 3/2020, de 29 de diciembre, por la que se modifica la Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de Educación. Boletín Oficial del Estado, 340, de 30 de diciembre de 2020, 122868-122953. https://www.boe.es/boe/dias/2020/12/30/pdfs/BOE-A-2020-17264.pdf

López, S. (2018). Esencia : diseño de espacios educativos :aprendizaje y creatividad. Ediciones Khaf.

López Pastor, V. M.; Pedraza González, M. A; Ruano Herranz, C. y SáezLaguna, J. (Coords.) (2017). Educación Física y Dominios de Acción Motriz: unidades didácticas. Miño y Dávila.

López Pastor, V. M. (Coord. . (2016). Programar por dominios de acción motriz en educación física. Miño y Dávila.

López Pastor, V. M. (Coord. . (2006). La evaluación en educación física: revisión de los modelos tradicionales y planteamiento de unaalternativa : la evaluación formativa y compartida. Miño y Dávila.

López, P. A. (2000). Ejercicios desaconsejados en la actividad física. INDE.

López, P. A. (2002). Mitos y falsas creencias en la práctica deportiva.Barcelona: INDE.Marés, R. (2009). Estiramientos. Hispano-Europea.

Marés, R. (2009). Estiramientos. Hispano-Europea.

Martín, D., Nicolaus, J., y Ostrowski, C. (2004). Metodología general del entrenamiento infantil y juvenil. Paidotribo.

Martínez, P. (1996). Desarrollo de la resistencia en el niño.  INDE.

Medina Jiménez, E. (2003). Actividad física y salud integral. Paidotribo.

O'Sullivan, M., y MacPhail, A. (2010). Young people's voices in physicaleducation and youth sport. Routledge.

Oña, A. (2005). Actividad física y desarrollo. Ejercicio físico desde el nacimiento. Wanceulen.

ORDE do 26 de maio de 2023 pola que se desenvolve o Decreto 155/2022, do 15 de setembro, polo que se establecen a ordenación e o currículo da educaciónprimaria na Comunidade Autónoma de Galicia e se regula a avaliación nesa etapa educativa. Diario Oficial de Galicia, 111, de 13 de xuño de 2023,  36230-36270. https://www.xunta.gal/dog/Publicados/2023/20230613/AnuncioG0655-290523-0002_es.html

Otero Saborido, F. M. (2010). Proyecto globalizador en un centro educativo: educación física interdisciplinar, juegos olímpicos en la antigua Grecia. Tándem. Didáctica de la Educación Física, -(33), 36-45.

Pazos, J. M., y Aragunde, J. L. (2000). La educación postural. INDE.

Pedraza González, M. A. y Torres García, D. (Coords.) (2005).Sendas educativas con un carácter globalizador : experiencias para educación infantil y primaria. Miño y Dávila.

Pérez Pueyo, A., y López Pastor, V. M. (2010). La evaluación en las unidadesdidácticas de educación física: base legal, análisis de tópicos y ejemplificación. Tándem. Didáctica de la Educación Física, -(33), 109-120.

Pikler, E. (2000). Moverse en libertad. Desarrollo de la motricidad global.

Riera Riera, J. (2005). Habilidades en el deporte. INDE.

Rodríguez García, P. L. (2006). Educación Física y salud en primaria. INDE.

Ruíz, L.M. y García, M. V. (2011). Lo que los deportes enseñan cuando se aprenden los deportes. Tándem. Didáctica de la Educación Física, -(36), 17-26.

Ruíz, L. M. (2001). Desarrollo, comportamiento motor y deporte. Síntesis.

Ruíz Pérez, L. M., y Graupera, J. L. (2011). Práctica, aprendizaje y educación física: un viejo tema con nuevas variaciones. Tándem. Didáctica de la Educación Física, -(36), 7-16.

Sampson, S. (2023). Criando salvajes. El arte y la ciencia de enamorarse de la naturaleza. La Traviesa ediciones.

Sánchez Bañuelos, F. (2002). Didáctica de la Educación Física. Madrid: Pearson Educación.

Serra, L., Roman, B., y Aranceta, J. (2006). Actividad física y salud. Estudio enKid. Masson.

Toro, J. (1996). El cuerpo como delito. Ariel.

Torrents, C., Araújo, D., Gordillo, A. y Vives, M. (2011). El diseño de contextos de enseñanza-aprendizaje para el desarrollo de la motricidad. Tándem. Didáctica de la Educación Física, -(36),27-35.

Varela, A., Carretero-García, C., Varela-Garrote, L. y Fraguela-Vale, R. (2022). Creatividad, motricidad y bienestar a través de las actividades artístico-expresivas en el contexto educativo. En C. Urpí (Ed.), Creatividad y bienestar en contextos educativos y sociales (91-104). Narcea.

Vázquez, P., Balagué, N., y Hristovski, R. (2011). Creatividad o aprendizaje en la educación física escolar: ¿por dónde empezamos? Tándem. Didáctica de la Educación Física, -(36), 36-43.

Velázquez Buendía, R. (2011). El modelo comprensivo de la enseñanza deportiva. Tándem. Didáctica de la Educación Física, -(37), 7-19.

Wattchow, B. y Brown, M. (2011). A pedagogy of place. Outdoor education for a changing world. Monash University.

Wauquiez, S., Barras, N., Henzi, M. y Fundación Silviva. (2021). La escuela a cielo abierto. La Traviesa ediciones.

Wheaton, B. (2004). Understanding lifestyle sport. Consumption, identity and difference.  Routledge.

Whitehead, M. (2010). Physical literacy. Throughout the lifecourse. Routledge.

Wright, J., y Macdonald, D. (2010). Young people, physical activity and theeveryday.  Routledge.

Zimmerman, F. J. y Bell, J. F. (2010). Associations oftelevision content type and obesity in children. American Journal of Public Health, 100(2),334-340.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Deseño e desenvolvemento curricular da educación física/652G02014
Xogos motores/652G02025
Expresión corporal e adaptacións curriculares/652G02026

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Iniciación deportiva/652G02036
Educación física para o lecer/652G02035

Observacións

No caso de que se solicite entregar algún traballo impreso, teranse en conta as seguintes recomendacións: non utilizar plásticos, elixir impresión a dobre cara e empregar papel reciclado. Na medida do posible, evitar a impresión de borradores.

.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías