Identifying Data 2020/21
Subject (*) Foreign Language Teaching Code 652G02032
Study programme
Grao en Educación Primaria
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Obligatory 6
Language
English
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Coordinador
Couto Cantero, Pilar
E-mail
pilar.couto@udc.es
Lecturers
Couto Cantero, Pilar
Galán Rodríguez, Noelia María
E-mail
pilar.couto@udc.es
noelia.galan@udc.es
Web
General description Nesta materia introdúcense conceptos fundamentais na área da Didáctica da Lingua Estranxeira en Educación Primaria orientando o proceso de ensino e aprendizaxe dende unha perspectiva crítica e reflexiva. Realizarase un achegamento á DLE prestando especial atención á competencia comunicativa e as catro destrezas da lingua. Do mesmo modo, formularase unha revisión dos conceptos fundamentais do uso da lingua inglesa que servirán como ferramenta para o estudante, non só para abordar os contidos propios desta materia, senón tamén para o seu futuro como docentes nun espazo europeo plurilingüe.
Contingency plan
1. Modificacións nos contidos
Non hai modificacións
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen pero modifícanse adaptadas á docencia remota
-Sesión maxistral
-Presentación oral
-Proba mixta
-Aprendizaxe colaborativo
-Análise de fontes documentales
-Portafolio do alumno

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
As tutorías realízanse virtualmente por correo UDC, teléfono desviado, moodle e TEAMS.

4. Modificaciones na avaliación
*Observacións de avaliación:
- I.1. Uso da Lingua Inglesa. 2 puntos.
- I.2. Didáctica da LE. 3 puntos.
- I.3. Comprensión e expresión escrita. 1 punto.
- I.4. Traballo individual ou grupal. 2 puntos.
- I.5. Presentación oral. 1 punto.
- I.6. Portafolio. 1 punto.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Study programme competencies
Code Study programme competences
A43 Comprender os principios básicos das ciencias da linguaxe e a comunicación.
A44 Adquirir formación literaria e coñecer a literatura infantil.
A45 Coñecer o currículo escolar das linguas e a literatura.
A46 Falar, ler e escribir correcta e adecuadamente nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma.
A47 Coñecer o proceso de aprendizaxe da linguaxe escrita e o seu ensino.
A48 Fomentar a lectura e animar a escribir.
A49 Coñecer as dificultades para a aprendizaxe das linguas oficiais de estudantes de outras linguas.
A50 Afrontar situacións de aprendizaxe de linguas en contextos multilingües.
A51 Expresarse, oralmente e por escrito nunha lingua estranxeira.
A52 Desenvolver e avaliar contidos do currículo mediante recursos didácticos apropiados e promover as competencias correspondentes aos estudantes.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun contorno de traballo.
B8 Capacidade para elaborar discursos coherentes e organizados loxicamente.
B9 Capacidade para expoñer as ideas elaboradas, de forma oral e na escrita.
B10 Capacidade de expresión oral e escrita en varias linguas (a lo menos nunha lingua estranxeira).
B11 Capacidade de comprensión dos distintos códigos audiovisuais e multimedia e manexo das ferramentas informáticas.
B13 Lectura e interpretación de imaxes.
B15 Capacidade para utilizar diversas fontes de información, seleccionar, analizar, sintetizar e extraer ideas importantes e xestionar a información.
B22 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B23 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B24 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B25 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Expresarse, oralmente e por escrito nunha lingua estranxeira. A50
B7
B8
B9
B10
B23
B24
C2
C7
Afrontar situacións de aprendizaxe de linguas en contextos multilingües. A46
A48
A51
B10
B25
C1
C2
Afrontar situacións de aprendizaxe de linguas en contextos multilingües. A43
A44
A45
A47
A49
A52
B5
B11
B13
B15
B22
C3
C8

Contents
Topic Sub-topic
1. Teaching and Learning EFL. - Models and guidelines for acquiring Foreign Languages.
- Communicative contents in Foreign Languages.
- Elements of the teaching and learning process of Foreign Languages.
- Methodologies for teaching and learning Foreign Languages.
- Spoken expression and comprehension in Foreign Languages.
- Written expression and comprehension in Foreign Languages.
- Didactic resources and proposals for communication.
- European policies´ analysis concerning acquiring Foreign Languages.
- European Framework of Reference for Languages. Language Portfolio.
- Syllabus for Foreign Languages in Primary Education.
- Cross-curricular projects in Primary Education.
2. Use of English. - Use of English contents according to B1/B2 level CEFR

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A43 A44 A45 A49 A51 A52 B10 C2 C8 24 20 44
Oral presentation A51 B8 B9 B10 B11 B22 B24 C2 C3 4.5 10 14.5
Mixed objective/subjective test A47 A51 B10 B23 B25 C2 C7 1.5 25 26.5
Collaborative learning A46 A50 A52 B5 B7 B11 B22 C1 C2 C3 12 18 30
Document analysis A46 A48 B13 B15 0 23 23
Student portfolio A48 A51 B9 B10 C2 0 10 10
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é coñecida tamén como "conferencia", "método expositivo" ou "lección maxistral". Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Oral presentation Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactuar dun modo ordenado, formulando cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
Mixed objective/subjective test Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
Collaborative learning Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar, a súa propia aprendizaxe e o dos outros membros do grupo.
Document analysis Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise destes. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico.
Student portfolio É unha carpeta ou arquivador ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno nun período de tempo, cos comentarios e cualificacións asignadas polo profesor, o que permite visualizar o progreso do alumno. O portafolios ou carpeta inclúe todo o que fai o alumno, como: apuntamentos ou notas de clases, traballos de investigación, guías de traballo e o seu desenvolvemento, comentarios de notas, resumos, probas escritas, autoavaliacións, tarefas desenvolvidas, comentarios de progreso do alumno realizado polo profesor, etc.

Personalized attention
Methodologies
Collaborative learning
Oral presentation
Student portfolio
Description
Oral presentations, activities, tasks and the portfolio done throughout the module may need individual support during office hours.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A47 A51 B10 B23 B25 C2 C7 Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
65
Collaborative learning A46 A50 A52 B5 B7 B11 B22 C1 C2 C3 Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar, a súa propia aprendizaxe e o dos outros membros do grupo. Se materaliza na elaboración e presentación dunha Unidade Didáctica. 20
Oral presentation A51 B8 B9 B10 B11 B22 B24 C2 C3 Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactuar dun modo ordenado, formulando cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. 10
Student portfolio A48 A51 B9 B10 C2 É unha carpeta ou arquivador ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno nun período de tempo. O portafolios ou carpeta inclúe todo o que fai o alumno, como: apuntamentos ou notas de clases, traballos de investigación, guías de traballo e o seu desenvolvemento, comentarios de notas, resumos, probas escritas, autoavaliacións, tarefas desenvolvidas, comentarios de progreso do alumno realizado polo profesor, etc. 5
 
Assessment comments

Assessment for students with regular attendance:

Assessment will be based on the following criteria
and items:
Assessment criteria:
- Accomplishment of the stated objectives.
- Understanding of theoretical and practical
contents.
-
Evaluation of collaborative and individual tasks done throughout the year.
Assessment
items:
- I.1.
Use of English. 2 marks.
- I.2.
Foreign Language Didactics. 3 marks.
- I.3.
Written expression and comprehension. 1.5 marks.
- I.4.
Project. 2 marks.
- I.5.
Oral presentation. 1 mark.
- I.6.
Portfolio (optional). 0.5 marks.
Items I.1, I.2 and I.3 will be assessed individually
on the date fixed by the official calendar. Items I.4, I.5 will be assessed
individually or in groups (max. 4 students) on the date chosen at the beginning
of the module. Item I.6 is optional and can be done individually or in groups.
The portfolio includes written and oral activities, tasks and exercises done in
the classroom. These must be accompanied with a comment or reflection regarding
the application in a Primary classroom.

 Items 1, 2, 3, 4 and 5 are compulsory. The final
qualification will be the result of adding each of items´ marks. A failing
grade means that all items must be done once again for the next opportunity. 

Assessment for students without regular attendance:

1. Students
with official academic exemption:
According to the law that deals with undergraduate
students at University of A Coruña and their dedication (approved by the Govern
Council on the 29th of May 2012), these students can ask the Dean
for partial time dedication so attendance is not compulsory for them.
2. Students with continuation of studies (repeat
students) 
Assessment criteria:
- Accomplishment of the stated objectives
- Understanding of theoretical and practical
contents
-
Evaluation of collaborative and individual tasks done throughout the year
Assessment
items:
- I.1.
Use of English. 2.5 marks.
- I.2.
Foreign Language Didactics. 3 marks.
- I.3.
Written expression and comprehension. 1.5 marks.
- I.4.
Project. 2 marks.
- I.5.
Oral presentation. 1 mark.

Items I.1, I.2 and I.3 will be assessed individually
on the date fixed by the official calendar. Items I.4, I.5 will be assessed
individually on the date chosen at the beginning of the module. 

Items 1, 2, 3, 4 and 5 are compulsory. The final
qualification will be the result of adding each of items´ marks. A failing
grade means that all items must be done once again for the next opportunity.

 


Sources of information
Basic

Bibliografía

Principal

Murphy, R. (1994). English Grammar in Use (with answers). CUP. (Cualquier edición).

Complementaria

Beaumont, D. & Granger, C. (1989). The Heinemann English Grammar. Heinemann

Bernard, S. (1988). Vocabulary Builder 1 & 2. Longman.

Bolton, David & Goodey, Noel (1996): English Grammar in Steps (with answers). London. Richmond Publishing.

Eastwood, J. (1994). Oxford Practice Grammar (with answers). Oxford. Oxford University Press.

Harmer, J. & Rossner, R. (1991). More than Words. Longman.

McCarthy, M. & O´Dell, F. (1994). English Vocabulary in Use. CUP.

Rudzka, B. (et al) 1981. The Words you Need.  Macmillan.

Swan, M. (1995): Practical English Usage. Oxford. Oxford University Press.

Swan, M. & Walter, C. (1997). How English Works. OUP.

Watcyn-Jones, P. (1980). Test your Vocabulary 1 , 2, 3, 4 & 5 . Penguin.

Wellman, G. (1989). The Heinemann English Wordbuilder. Heinemann.

 

Dictionaries

COLLINS COBUILD DICTIONARY. Collins Publishers.

LONGMAN DICTIONARY OF CONTEMPORARY ENGLISH, Longman.

OXFORD SPANISH DICTIONARY, OUP.

PASSWORD, 1980. Ed.SM.

 

Didáctica

Asher, J. 1981. Learning Another Language Trhough Actions: The Complete Teacher's Guidebook, Sky Oaks Productions, Los Gatos (California).

Byrne, D. (1990): Teaching oral English. England. Longman.

Brumfit, Ch.(Ed.). (1992): Teaching English to Children, Collins ELT.

Doff, A. (1988): Teach English: a training course for teachers: teacher's workbook. Cambridge. Cambridge UniversityPress. (1994 impr).

Ellis, R. (1994): The Study of Second Language Acquisition. Oxford: OUP.

Genesee, F. (1994): Educating second language children: the whole child, the whole curriculum, the whole community.Cambridge [England] New York. Cambridge University Pres.

Harmer, J. (1991): The Practice of English Language Teaching, Longman.

Kennedy, Ch. & Jarvis, J.1991. Ideas and Issues in Primary ELT, Nelson.

Larsen-Freeman, D. 1986. Techniques and Principles in Language Teaching, OUP.

Lazar, G. (1993): Literature and language teaching: a guide for teachers and trainers. Cambridge. Cambridge UniversityPress.

Lee, W. R. (1979): Language teaching games and contests. W. R. Lee. (2d ed.) Oxford - New York. Oxford UniversityPress.

López de Parra, L., Córdoba Beltrán, M. A., Segura Castro, M. H. y Polanía Muñoz, J. T. (2017). Desarrollo investigativo en didáctica de la lengua y la literatura (2010-2015). Actualidades Pedagógicas, (69), 49-79. doi: http://dx.doi.org/10.19052/ap.3639

Nunan, D. (2000): Language teaching methodology : a textbook for teachers. Edinburgh (UK) Longman.

Parrott, M. (1993): Tasks for language teachers: a resource book for training and development. Cambridge. CambridgeUniversity Press.

Richards, Jack C. (1994): Reflective teaching in second language classrooms. Jack C. Richards, Charles Lockhart.Cambridge [England] New York, NY, USA. Cambridge University Press.

Richards, Jack C. (2001): Approaches and methods in language teaching: a description and analysis. Jack C. Richards, and Theodore S. Rodgers. (2nd ed.). Cambridge. Cambridge University Press.

Sevillano García Mª L. y Martín-Molero, F. (1993): Estrategias metodológicas en la formación del profesorado. 1ª ed.Madrid. UNED.

Solano-Flores, G. (2017): Assessing English Language Learners. Routledge.

Spratt, M. (1994): English for teachers: a language development course. Cambridge. England. New York. CambridgeUniversity Press.

Ur, P. (1996): A course in language teaching: practice and theory. Cambridge. Cambridge University Press.

Vez Jeremías, J. M. (2000): Fundamentos lingüísticos en la enseñanza de lenguas extranjeras. Barcelona. Ariel.

Vince, M. (2001): Elementary language practice for spanish students. Oxford Macmillan.

Wallace, M. J. (1991): Training foreign language teachers: a reflective approach. Michael J. Wallace. Cambridge [England]New York. Cambridge University Press.

Zanón Gómez, J. (1993): Claves para la enseñanza de la lengua extranjera. Madrid. Ministerio de Educación y Ciencia D.L.

 

Bibliografía Específica

Storytelling

ELLIS, G. & BREWSTER, J. 1991. The Storytelling Handbook, Penguin.

JUNIOR PUFFINS series: cuentos para niños. Penguin.

Songs

DAKIN, J. 1968. Songs and Rhymes for the Teaching of English, Longman.

DALE T. GRIFFEE, 1992. Songs in Action, Prentice Hall.

GRAHAM, C. 1978. Jazz Chants for Children, OUP.

MACMILLAN PUBLISHERS, 1981. My English Songbook with Rhymes, Macmillan.

MURPHEY,T.1992. Music & Song, OUP.

Games

ASHWORTH & CLARK, 1992. Playground Games, Level 2. Collins ELT.

GRAHAM, C. 1992. The Chocolate Cake, Prentice Hall.

HADFIELD, J., (1984), Communication Games, London: Harrap.

JACKSON, P., (1988), Tricks and Games with Paper, London: Angus & Robertson.

OXLEY, C. 1993, Indoor and Outdoor Games, Scholastic.

RETTER, C. & VALLS, N. (1984), Bonanza: 77 English Language Games for

Young Learners, Longman.

RIXON, Shelagh, (1981), How to use Games in Language Teaching, Mcmillan.

RIXON, S., (1983), Fun and Games, Macmillan.

Complementary

Web pages:

-Verbal tenses/ grammar

http://www.englishpage.com/verbpage/verbtenseintro.html

http://www.englishforjapanese.com/exercises/verb%20forms/29%20gerund.html

http://www.autoenglish.org/index.html

http://perso.wanadoo.es/autoenglish/freeexercises.htm(the grammar aquarium)

http://www.edufind.com/english/grammar/

-English Grammar for Spanish

http://www.ompersonal.com.ar/omgrammar/indicetematico.htm

- Games

http://www.learnenglish.org.uk/kids/games/index.asp

http://www.tefl.net/esl-lesson-plans/esl-games.htm

- Skimming exercises

http://web2.uvcs.uvic.ca/elc/studyzone/570/pulp/hemp1.htm

-Scanning exercises

http://web2.uvcs.uvic.ca/elc/studyzone/570/pulp/hemp2.htm

- TEFL

http://iteslj.org/

http://iteslj.org/t/ppt/

http://www.tefl.net/esl-teaching.htm

http://www.tefl.net/teacher-tips/teacher-taboos.htm

- Listening

http://www.web-pop.com/flashindex.html

- BBC the British Council

http://www.teachingenglish.org.uk/

http://www.britishcouncil.org/learnenglish-central-grammar-grammar-games-archive.htm

-Council of Europe. Common European Framework of Reference

http://coe.int

-Ministerio de Educación. ELP (Portfolio)

http://www.mec.es/programas-europeos/docs/resolution.pdf

http://www.oapee.es/iniciativas/portfolio/portfolios-validados-esp.html

http://www.coe.int/T/DG4/Portfolio/documents/ELPguide_teacherstrainers.pdf

http://www.mec.es/programas-europeos/docs/guia_pel_primaria.pdf

http://aplicaciones.mec.es/programas-europeos/jsp/plantilla.jsp?id=pel_docs

- Unión Europea

http://europa.eu/pol/educ/index_es.htm

- European Profile for LT Education

http://ec.europa.eu/education/policies/lang/doc/profilebroch_en.pdf

-ESL

http://en.wikipedia.org/wiki/English_as_a_Second_Language

http://esl.about.com

http://www.eslteachersboard.com/

http://www.englishclub.com/vocabulary/english-phonetic-spelling.htm

-Cambridge University Press

http://www.cambridge.org/elt/letstalk/support/default.htm

- Dictionary

http://dictionary.cambridge.org/

-younger students

http://www.youthonline.ca/

-classic short stories

http://www.world-english.org

-primary school (profesores de universidades españolas)

http://www.bazoypenate.com/

- Songs

http://www.isabelperez.com/songs/worldholdon.htm


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Resources must be used sustainably in order to avoid negative effects on the environment. Therefore, it is recommended to send activities, projects and task online. Otherwise, it is preferable that plastic is not used, double-page printing, recycled paper and avoid printing drafts. It is crucial to remember the ethical principles regarding sustainability values in professional and personal behaviour.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.