Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Iniciación deportiva Código 652G02036
Titulación
Grao en Educación Primaria
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Coordinación
Arufe Giraldez, Victor
Correo electrónico
v.arufe@udc.es
Profesorado
Arufe Giraldez, Victor
Correo electrónico
v.arufe@udc.es
Web
Descrición xeral O Graduado en Educación Primaria (prioritariamente con mención en Educación Física) debe realizar no seu labor profesional programas e propostas educativo-deportivas tanto na contorna escolar como no extraescolar.
O achegamento do Graduado en Educación Primaria (especialmente aqueles con mención en Educación Física) ao deporte na sociedade actual e á importancia que ten o seu desenvolvemento nas idades de Educación Primaria é un dos aspectos de maior importancia na Educación Física.

Coñecer e dominar os distintos modelos de ensino do deporte nos procesos de iniciación, valorar a situación do deporte na escola e reflexionar sobre os seus principais problemáticas, ofrecer ao futuro graduado referencias para adecuar tanto o seu enfoque como as súas propostas educativas ás características dos grupos aos que teñan que impartir clase.

A materia “Iniciación deportiva" pertence ao grupo de materias optativas, no plan de estudos de Grao en Educación Primaria.

O número total de créditos é de 4,5. A descrición do seu contido, reflectido no Plan de Estudos, indica os seguintes descriptores: o deporte na sociedade actual; a iniciación deportiva; análise da estrutura dos deportes; aspectos metodolóxicos do proceso de iniciación deportiva; a organización do deporte en idade escolar e problemáticas que afectan o deporte e á súa iniciación, o papel do educador e os principios pedagóxicos da educación motriz.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non haberá

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Mantéranse todas as metodoloxías vinculadas ao traballo autónomo do alumno e docencia non presencial.

*Metodoloxías docentes que se modifican
As metodoloxías que fan referencia á presencialidade serán sustiuídas por metodoloxías de ensinanza non presencial

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Para a realización de tutorías utilizarase o correo electrónico ou a plataforma TEAMS no caso de facer videotutorías.

4. Modificacións na avaliación
A proba correspondente ao examen final da materia realizarase vía online, a través dun examen oral ou tipo test na aplicación moodle. O resto de instrumentos e criterios de avaliación manterase.

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Competencias do título
Código Competencias do título
A57 Comprender os principios que contribúen á formación cultural, persoal e social desde a educación física.
A58 Coñecer o currículo escolar da educación física.
A59 Adquirir recursos para fomentar a participación ao longo da vida en actividades deportivas dentro e fóra da escola.
A60 Desenvolver e avaliar contidos do currículo mediante recursos didácticos apropiados e promover as competencias correspondentes nos estudantes.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B9 Capacidade para expoñer as ideas elaboradas, de forma oral e na escrita.
B11 Capacidade de comprensión dos distintos códigos audiovisuais e multimedia e manexo das ferramentas informáticas.
B14 Capacidade para traballar en equipo de forma cooperativa, para organizar e planificar o traballo, tomando decisións e resolvendo problemas, tanto de forma conxunta como individual.
B15 Capacidade para utilizar diversas fontes de información, seleccionar, analizar, sintetizar e extraer ideas importantes e xestionar a información.
B21 CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B22 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B23 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B24 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B25 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Saber empregar o deporte en procesos de iniciación con procesos metodolóxicos adecuados ás idades de Educación Primaria. A66
B1
B2
B4
B5
C7
Experimentar intervencións prácticas con diferentes metodoloxías a través do deporte adecuadas ás idades de Educación Primaria. A59
B10
B11
Valorar críticamente a presenza do deporte e os procesos de iniciación no ámbito da actividade física e deportiva. B6
B14
C3
Capacidade para realizar unha análise estructural e funcional do deporte. A57
A60
B1
B2
B4
B5
C3
Capacidade para observar as características do desenvolvemento motor no deporte en nenos e establecer o punto de partida do proceso de ensinanza-aprendizaxe das situaciones motrices. A57
A59
B24
B25
Capacidade para detectar erros básicos no deseño de sesións de iniciación deportiva en función das problemáticas particulares. A59
A60
B2
B4
B5
B15
B21
C7
Capacidade para o establecimiento das bases metodolóxicas que guiarán o proceso de ensinanza na iniciación deportiva no ámbito escolar. A58
A59
A60
B1
B2
B3
B4
Valorar críticamente a situación do deporte na idade escolar. A60
B3
B9
B11
B15
B22
B23
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
BLOQUE TEMÁTICO 1:Marco conceptual do deporte e a iniciación deportiva. Este bloque está composto de 3 temas que conceptualizan a materia, abórdanse principalmente aspectos relacionados co deporte e a súa iniciación nas idades de Educación Primaria así como as estruturas organizativas do deporte e os modelos do deporte escolar.
Tema 1. O deporte e a iniciación deportiva - Concepto de deporte e terminoloxía básica.
- Modelos de deporte na sociedade actual.
- Clasificacións do deporte.
Tema 2. As estructuras organizativas do deporte - O Consello Superior de Deportes.
- As Federacións deportivas.
- As Comunidades Autónomas.
- Os clubs e as asociacións.
- Os concellos e deputacións.
Tema 3. Análise dos modelos de deporte escolar
- Aproximación aos diferentes modelos na xestión do deporte escolar.
- Programas lúdicos, educativos e competitivos.
BLOQUE TEMÁTICO 2: A ensinanza do deporte en categorías inferiores. Neste bloque temático abórdase como se estrutura o deporte e cales son os aspectos metodolóxicos máis importantes nos procesos de ensino-aprendizaxe dos mesmos.
Tema 4. O deportista, o educador deportivo e o deporte. - Características físicas, sociais, psíquicas e afectivas dos nenos/ as.
- Rol do educador deportivo.
- Fases do ciclo vital do deportista.
Tema 5. Principios da educación motriz - Pautas a seguir no ensino do deporte en nenos/ as.
- Confección de tarefas válidas para o desenvolvemento integral do neno/a.
- Metodoloxía e didáctica do deporte escolar.
BLOQUE TEMÁTICO 3: A iniciación deportiva no contexto socioeducativo actual. Este é un bloque temático onde se expón o deporte en idade escolar fronte ás problemáticas que o rodean. Faise unha análise particular desde a óptica e reflexión do graduado en Educación Primaria, especialmente con mención en Educación Física.
Tema 6. Actualidade do deporte escolar. Problemática e medidas propostas. - Análise dos axentes que afectan directa ou indirectamente á práctica deportiva escolar.
- A educación en valores a través da iniciación deportiva.
- Hábitos hixiénico-saudables e prevención de lesións deportivas.
Tema 7. A competición deportiva en nenos e nenas e xóvenes deportistas. - Estudo e análise da competición deportiva en nenos/ as.
BLOQUE TEMÁTICO 4: As escolas deportivas: posta en práctica dun modelo de ensinanza do deporte escolar. Este bloque está composto dun tema de carácter teórico-práctico no que se propón ao alumno a elaboración dun proxecto de escola deportiva para nenos de 7 a 12 anos.
Tema 8. As escolas deportivas e as actividades extraescolares. - Desenvolvemento e práctica de sesións de iniciación deportiva a distintos deportes.
- Elaboración dun proxecto dunha escola deportiva.
- Recensión histórica, aspectos regulamentarios, ensino do deporte (técnica, táctica) e avaliación.
- Atención á diversidade.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais B1 B11 0.5 2.5 3
Sesión maxistral A58 A59 B3 C6 C7 8 12 20
Proba mixta A57 B2 B21 B22 B23 B24 B25 C3 2 20 22
Aprendizaxe colaborativa B1 B5 B6 B14 C7 3 4.8 7.8
Práctica de actividade física A59 A66 A60 B1 B2 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B1 B2 C7 9 9 18
Traballos tutelados B4 B9 B14 B15 C8 9 29.7 38.7
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Levaranse a cabo ao comezo da materia actividades iniciais para coñecer as competencias, intereses e motivacións do alumnado para o logro dos obxectivos para alcanzar. Deste xeito poderemos coñecer información de interese (punto de partida) para articular mellor a docencia e optimizar os procesos de ensino-aprendizaxe.
Sesión maxistral Os temas correspondentes aos bloques 1, 2 e 3 da materia serán expostos na aula a través de diferentes medios: explicación oral, apoio con presentacións informáticas, visualización de materiais didácticos en soporte CD e DVD.
Proba mixta Realizarase unha proba obxectiva na data marcada oficialmente pola Universidade da Coruña. A proba pode incluír preguntas longas, curtas e/ou tipo test e versará sobre todos aqueles contidos abordados tanto nas sesións teóricas como nas prácticas.
Aprendizaxe colaborativa Realizaranse diversos traballos guiados polo docente na aula e tamén a través da plataforma moodle da Universidade da Coruña Virtual. Estes traballos organizaranse en pequenos grupos que traballarán conxuntamente na resolución de problemas concretos.
Práctica de actividade física A través desta metodoloxía realizaranse prácticas no pavillón universitario a través dos contidos da materia e aplicados aos diferentes ciclos da Educación Primaria. As prácticas serán dirixidas polo docente e desenvoltas polos alumnos.
Traballos tutelados Realizarase un traballo teórico-práctico para expoñer en clase. Consiste na confección dun proxecto de escola deportiva ou actividade extraescolar.

Atención personalizada
Metodoloxías
Aprendizaxe colaborativa
Traballos tutelados
Descrición
Traballos tutelados:
- dedicarase un tempo para todo o grupo no que se explicará en que consiste o traballo;
- a semana previa á exposición do traballo na aula reunirase cada microgrupo co/a docente. Así se establecerá a validez do deseño e contidos do traballo para a súa exposición, establecéndose as correccións oportunas.

Aprendizaxe colaborativa:
- realizaranse diversos traballos en clase e a través da plataforma da Universidade da Coruña moodle para desenvolvelos en grupos, nalgúns casos é necesario que o/a docente guíe este traballo para o seu axuste para a consecución dos obxectivos da materia.

Nota: Aprendizaxe Servizo
Haberá posibilidade de realizar unha experiencia de Aprendizaxe-Servizo cunha Asociación de atención a menores a través da cal o alumnado do Grao de Educación Primaria poderá intervir nun contexto real dirixindo sesións de iniciación deportiva a nenos desta asociación a fin de mellorar o seu estado de benestar e potenciar o seu desenvolvemento físico, social, afectivo e emocional a través do deporte.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A57 B2 B21 B22 B23 B24 B25 C3 Realizarase no mes de Xuño, na data marcada oficialmente pola Universidade da Coruña. Será de caracter teórico, podendo conter preguntas tema e/ou tipo test.
70
Traballos tutelados B4 B9 B14 B15 C8 Para avaliar estes traballos, é necesario que cumpra os aspectos formais indicados nun documento que se colga na versión virtual da materia. En xeral valorarase: - A coherencia dos argumentos da introdución do mesmo. - Que o traballo se axuste aos contidos expostos en cada parte do mesmo. - A validez dos argumentos para as idades de referencia. - O modo de exposición escrita dos contidos e os seus argumentos. - As fontes e recursos bibliográficos consultados. Poderán ser avaliados outros aspectos comentados polo profesor na aula. A nota do traballo pode diferir dun alumno a outro, en función do grao de participación e implicación de cada un no mesmo.
30
 
Observacións avaliación

 1.Apartado teórico 70% 2.Apartado práctico 30% (traballo tutelado). O docente poderá valorar positivamente a actitude do alumnado, a súa implicación, curiosidade, participación e achega para o bo desenvolvemento das clases. A nota final será a media das cualificacións obtidas, solicitándose en cada unha delas unha nota igual ou superior a 5 sobre 10 para aprobar a materia".


Aqueles alumnos/ as con dispensa académica de exención de asistencia serán avaliados a través dunha proba individual final, do mesmo xeito que aqueles que non cumpran a asistencia do 80% das sesións presenciais.

 


Fontes de información
Bibliografía básica (). .
Castejón, F.J. y López, V. (1997). "Iniciación deportiva"en Manual del Maestro Especialista en Educación Física . Madrid. Pila Teleña
Luis Miguel García López; David Gutiérrez Díaz del Campo (2016). Aprendiendo a Enseñar Deporte. Barcelona, Inde
García Eiroá, J (2000). Deportes de equipo. Barcelona. Inde
Batalla, A. y Martínez, P. (2002). Deportes individuales. Barcelona. Inde
Verdú, Floren (2019). ducación Física 100% Aplicable: Juegos e Iniciación Deportiva de 6 a 12 Años . Autoeditado
Giménez, F.J; Sáenz-López, P. y Díaz, M. (1997). El deporte escolar. Huelva. Universidad de Huelva Publicaciones
Personne, J (2005). El deporte para el niño. Sin récords ni medallas. . Barcelona. Inde
Cárdenas, D. (2000). El entrenamiento integrado de las habilidades visuales en la iniciación deportiva. Málaga. Aljibe
Graça, A. y Oliveira, J. (). enseñanza de los juegos deportivos. Barcelona. Paidotribo
Giménez, F.J. (2000). Fundamentos básicos de la iniciación deportiva en la escuela. Sevilla. Wanceulen
Castejón, F.J. (1995). Fundamentos de iniciación deportiva y actividades físicas organizadas. Madrid. Dykinson
Bengué, L. (2005). Fundamentos transversales para la enseñanza de los deportes de equipo. Barcelona. Inde
Bueno Torrens y cols (2019). Gamificación en Educación Física: Reflexiones y propuestas para sorprender a tu alumnado. Barcelona. Inde
Contreras, O.; De (2001). Iniciación deportiva. Madrid. Síntesis
Diaz, M; Sáenz-López, P. y Tierra, J. (1995). Iniciación deportiva en primaria: actividades físicas organizadas. Sevilla. Wanceulen
González Víllora, Sixto (2019). Innovando con el modelo de Educación Deportiva. Barcelona. Aula Magna Proyecto clave McGraw Hill
Lagardera, F. y Lavega, P (2003). Introducción a la praxiología motriz.. Barcelona. Paidotribo
Ortí, J. (2004). La animación deportiva, el juego y los deportes alternativos. Barcelona. Inde
Arufe Giráldez, Víctor (2012). La construcción del deportista desde la infancia. A Coruña. Sportis
Juan A. Mestre Sancho,José Manuel Brotóns Piqueres,Manuel Álvaro Manzano (2002). La gestión deportiva: clubes y federaciones. Barcelona, Inde
Hernández Moreno, J. (2000). La iniciación a los deportes desde su estructura y dinámica. Barcelona. Inde
Ruiz, F.; García, A. y Casimiro, A. (2001). La iniciación deportiva basada en los deportes colectivos. Madrid. Gymnos
Blázquez, D. (1995). La iniciación deportiva y el deporte escolar. Barcelona. Inde
Arufe, V.; Patiño, Mª.J. y García, J.L. (). La iniciación deportiva. Un enfoque interdisciplinar. Santiago de Compostela. Asociación Cultural Atlética Gallega
Rivadeneyra, Mª.L. y Sicilia, A. (2004). La percepción espacio-temporal y la iniciación a los deportes de equipo en Primaria. Barcelona. Inde
Arufe Giráldez, Víctor (2010). Manual Básico del Técnico Deportivo de un Club. A Coruña. Sportis
Domingo Blázquez Sánchez (Director y Editor) (2017). Métodos de enseñanza en educación física. Barcelona, Inde
Navarro Ardoy, Daniel (2020). Modelos pedagógicos en Educación Física. Autoeditado
Irene Pellicer Royo (2015). NeuroEF. Barcelona, Inde
Devís, J. y Peiró, C. (1992). Nuevas perspectivas curriculares en educación física: la salud y los juegos modificados. Barcelona. Inde
Méndez, A. (2003). Nuevas propuestas lúdicas para el desarrollo curricular de Educación Física: juegos con material alternativo, juegos predeportivos y juegos multiculturales. Barcelona. Paidotribo
Maiztegui, C. y Pereda, V. (2000). Ocio y deporte escolar. Deusto. Instituto de Estudios de Ocio
Mazón, V. (2001). Programación de la Educación Física en Primaria. Barcelona. Inde

Sportis Scientific Technical Journal. Revista científica gratuita que te mostrará cada 4 meses artículos de gran interés para tu día a día (Click aquí para darte de alta gratuitamente en la revista científica) 

Convídase o alumnado a visitar esta web onde poderá atopar un total de 200 revistas científicas vinculadas ao ámbito das Ciencias do Deporte. Unha gran maioría delas teñen acceso gratuíto

https://www.victorarufe.com/2016/03/05/el-conocimiento-cient%C3%ADfico-del-deporte-al-alcance-de-todos-os-presento-m%C3%A1s-de-150-revistas-cient%C3%ADficas/

Bibliografía complementaria

LISTADO DE REVISTAS CIENTÍFICAS VINCULADAS AL DEPORTE Y LA EDUCACIÓN FÍSICA

Gestión del deporte

TÍTULO

IDIOMA

URL

Podium Sport, Leisure and Tourism Review

Portugués

http://www.podiumreview.org.br

Revista Intercontinental de Gestión Deportiva

Portugués

http://www.aigd.info/rigd#all

Derecho y Gestión del Deporte

Español

http://www.amdeged.es/

 

Ciencias del Deporte, Educación Física y Motricidad

TÍTULO

IDIOMA

URL

 Sportis. Scientific Technical Journal of School Sport, Physical Education and Psychomotricity

Español / Inglés

http://www.sportis.es/revista/

Retos. Nuevas tendencias en Educación Física, Deportes y Recreación

Español

http://www.retos.org/

Revista Internacional de Ciencias del Deporte

Español

http://www.cafyd.com/REVISTA/ojs/

Motricidad. European Journal of Human Movement

Español

http://revistamotricidad.es/

Journal of Human Sport and Exercise

Inglés

http://www.jhse.ua.es/jhse/index

Apunts. Educación Física y Deportes

Español

http://www.revista-apunts.com/es/

Lectura Educación Física y Deportes. Revista Digital

Español

http://www.efdeportes.com/

Kronos

Español

http://www.revistakronos.com/kronos/

Habilidad Motriz

Español

http://www.colefandalucia.com/

Journal of Sport and Healt Research (JSHR)

Español

http://www.journalshr.com/

Revista Internacional de Deportes Colectivos

Español

http://asesdeco.com/

Revista de Entrenamiento Deportivo

Español

http://revistaentrenamientodeportivo.com/

Motricidade

Portugués

http://revistas.rcaap.pt/motricidade

Journal of Human Kinetics

Inglés

http://www.johk.pl/

Revista Portuguesa de Ciencias do Desporto

Portugués

http://www.fade.up.pt/rpcd/entradaPT.html

Sportski Logos

Bosnio

http://www.nf.unmo.ba/sportski-logos.aspx

Movimento

Español /Portugués

http://www.seer.ufrgs.br/Movimento

 

Educación Física

TÍTULO

IDIOMA

URL

Ágora para la Educación Física y el Deporte

Español

http://www5.uva.es/agora/index.php/about-joomla

EmasF. Revista Digital de Educación Física

Español

http://emasf.webcindario.com/

Acción Motriz

Español

http://www.accionmotriz.com/revistas_ver.php?id=17

Arte y Movimiento

Español

http://revistaselectronicas.ujaen.es/index.php/artymov

TRANCES

Español

http://www.trances.es/

Apunts. Educación Física y Deportes

Español

http://www.revista-apunts.com/es/

Gymnasium. Revista de Educación Física, Deporte y Salud

Portugués

http://revistas.ulusofona.pt/index.php/gymnasium/

Revista Iberoamericana de Psicomotricidad y Técnicas Corporales

Español

http://psicomotricidadum.com/

Revista Pedagógica Adal

Español

http://www.apefadal.es/

Gymnasium. Revista de Educaçao Física, Desporto e Saúde

Portugués

http://revistas.ulusofona.pt/index.php/gymnasium/

Motriz. Journal of Physical Education

Inglés

http://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz

 

Psicología del deporte

TÍTULO

IDIOMA

URL

Revista de Psicología del Deporte

Español

http://www.rpd-online.com/

Revista Iberoamericana de Psicología del Ejercicio y el Deporte

Español

http://www.webs.ulpgc.es/riped/

Cuadernos de Psicología del Deporte

Español

http://revistas.um.es/cpd

 

Nutrición Deportiva

TÍTULO

IDIOMA

URL

Journal of the International Society of Sport Nutrition

Inglés

http://www.jissn.com/

International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism

Inglés

http://journals.humankinetics.com/ijsnem

 

 

Medicina del Deporte

TÍTULO

IDIOMA

URL

Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y el Deporte

Español

http://cdeporte.rediris.es/revista/revista.html

Revista Andaluza de Medicina del Deporte

Español

http://zl.elsevier.es/es/revista/revista-andaluza-medicina-deporte-284

Archivos de Medicina del Deporte

Español

http://www.femede.es/

Revista Cubana de Medicina del Deporte y la

Cultura Física

 

Español

http://www.imd.inder.cu/index.php/revistas/  

Montenegrin Journal of Sports Science and Medicine

Inglés

http://www.mjssm.me/?

 

Otras revistas de gran importancia en el ámbito americano y mundial. Todas ellas están en inglés.

ACSM’s Health & Fitness

Adapted Physical Activity Quarterly

American Journal of Physical Medicine & Rehabilitation

American Journal of Public Health

American Journal of Sports Medicine

Annals of Physical and Rehabilitation Medicine

Archives of Physical Medicine and Rehabilitation

Biology of Sport

British Journal of Sports Medicine

Canadian Journal of Applied Physiology

Canadian Journal of Public Health

Clinical Biomechanics

Clinical Journal of Sport Medicine

Clinical Kinesiology

Clinics in Sport Medicine

Current Reviews in Musculoskeletal Medicine

Current Sports Medicine Reports

Ergonomics

European Journal of Applied Physiology

European Journal of Physical and Rehabilitation Medicine

European Journal of Sport Science

European Physical Education Review

Exercise and Sport Sciences Reviews

Exercise Immunology Review

Gait & Posture

Human Movement Science

Human Performance

International Journal of Athletic Therapy & Training

International Journal of Sport Management and Marketing

International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism

International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity

International Journal of Physical Education

International Journal of Sport Psychology

International Journal of Sports Medicine

International Journal of Sports Physiology and Performance

International SportMed Journal

Isokinetics and Exercise Science

Journal of Aging and Physical Activity

Journal of Applied Biomechanics

Journal of Applied Physiology

Journal of Applied Sport Psychology

Journal of Athletic Training

Journal of Back and Musculoskeletal Rehabilitation

Journal of Biomechanics

Journal of Electromyography and Kinesiology

Journal of Motor Behavior

Journal of Orthopedic & Sports Physical Therapy

Journal of Physical Activity & Health

Journal of Physical Education, Recreation, and Dance

Journal of Physiotherapy

Journal of Rehabilitation Medicine

Journal of Science and Medicine in Sport

Journal of Sport and Exercise Psychology

Journal of Sport and Social Issues

Journal of Sport Rehabilitation

Journal of Sport Management

Journal of Sports Medicine and Physical Fitness

Journal of Sports Science and Medicine

Journal of Sports Sciences

Journal of Strength and Conditioning Research

Journal of Teaching in Physical Education

Journal of the Philosophy of Sport

Kinesiology Review

Knee Surgery, Sports Traumatology, Arthroscopy 

Measurement in Physical Education and Exercise Science

Medicine and Science in Sports and Exercise

Medicina Dello Sport

Motor Control

Movement Disorders

Muscle & Nerve

Pediatric Exercise Science

Perceptual & Motor Skills

Physical and Health Education Journal

Physical Education and Sport Pedagogy

Physical Educator

Physical Therapy

Physical Therapy in Sport

Physician & Sports Medicine

Physiotherapy

Physiotherapy Research International

Physiotherapy Theory and Practice

Psychology of Sport and Exercise

Quest

Research in Sports Medicine

Research Quarterly for Exercise and Sport

Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports

Science and Sports

Sociology of Sport Journal

Sport History Review

Sport in History

Sport Marketing Quarterly

Sport, Education, and Society

Sports Biomechanics

Sports Engineering

Sports Health

Sports Medicine

Sports Medicine and Arthroscopy Review

Strength and Conditioning Journal

The Sport Psychologist

Wilderness and Environmental Medicine


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Educación física para o lecer/652G02035

Materias que continúan o temario
Deseño e desenvolvemento curricular da educación física/652G02014
Fundamentos da educación física na sociedade actual/652G02031
Xogos motores/652G02025
Expresión corporal e adaptacións curriculares/652G02026

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías