Identifying Data 2015/16
Subject (*) Relixión, cultura e valores Code 652G02043
Study programme
Grao en Educación Primaria
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Optativa 4.5
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Didácticas Específicas
Coordinador
López Calvo, Jesús Andrés
E-mail
a.lopez.calvo@udc.es
Lecturers
López Calvo, Jesús Andrés
E-mail
a.lopez.calvo@udc.es
Web
General description A asignatura de RELIXION, CULTURA E VALORES ofrécese como optativa a todos os alumnos dos Graos de Infantil e Primaria, e como parte da formación necesaria para a habilitación de profesor de Relixión Católica en Infantil e Primaria. Esta formación deberá completarse nos Centros de Estudios Superiores da Igrexa.
As competencias a que se aspira con esta formación son: o coñecemento das relixións e do cristianismo en particular, os criterios para comprender os conflitos e problemas interculturais e interrelixiosos e o achegamento académico ás orixes do cristianismo e á relixiosidade popular galega.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A15 Coñecer e abordar situacións escolares en contextos multiculturais.
A23 Analizar e incorporar de forma crítica as cuestións máis relevantes da sociedade actual que afectan á educación familiar e escolar: impacto social e educativo das linguaxes audiovisuais e das pantallas; cambios nas relacións de xénero e interxeracionais; multiculturalidade e interculturalidade; discriminación e inclusión social e desenvolvemento sustentable.
A36 Coñecer o feito relixioso ao longo da historia e a súa relación coa cultura.
A37 Desenvolver e avaliar contidos do currículo mediante recursos didácticos apropiados e promover as competencias correspondentes nos estudantes.
A40 Formular e resolver problemas vinculados coa vida cotiá.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B18 Compromiso ético para o exercicio das tarefas docentes.
B19 Capacidade de adaptarse a novas situacións nunha sociedade cambiante e plural.
B20 Relación con diversos interlocutores sociais.
B21 CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B22 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B23 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B24 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B25 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Adquirir coñecemento sobre a evolución do pensamento, as costumes, as crenzas e os movementos sociais e políticos ao longo da historia. Coñecemento das relixións e a súa interacción na sociedade actual. A23
A36
A37
B6
B18
C4
C7
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. A15
B18
B19
B21
B25
C4
Habilidades para representarse mentalmente, interpretar e comprender a realidade relixiosa, organizar e autorregular o seu coñecemento e a acción sobre dita realidade dotándoos de coherencia. A40
B6
B18
B19
B20
B22
B23
B24
C4
C7

Contents
Topic Sub-topic
MODULO 1. A materia "Relixión, Cultura, Valores" nunha educación integral.

MODULO 2. O Feito relixioso na historia e na estructura do ser humano.

MODULO 3. O Feito relixioso cristián e Valores:

MODULO 4. Iniciación ao coñecemento da Biblia.

MODULO 5. Manifestacións significativas e influenza do cristianismo no patrimonio cultural galego.
Módulo 1.
1.1 Argumento personalista. Argumento culturalista.

Módulo 2.
2.1 A presencia do Feito Relixioso na historia da humanidade.
2.2 As grandes relixións históricas.
2.3 A experiencia relixiosa.
2.4 O Feito Relixioso e as súas distintas manifestacións sociais, morais, culturais e artísticas.
2.5 Principais tradicións e crenzas relixiosas presentes na nosa sociedade (Cristianismo, Xudaísmo, Islam).

Módulo 3
3.1 Os valores cívicos e éticos dende a perspectiva relixiosa católica.
3.2 O diálogo intercultural e interrelixioso na construcción da convivencia cidadá.
3.3 O dereito á educación relixiosa e moral de acordo coas propias conviccións.
3.4 A xustiza social na identificación educativa.
3.5 O currículo de Relixión e Moral católicas de 2014 e os seus estándares de aprendizaxe.

Módulo 4
4.1 A Biblia como obra literaria.
4.2 A Biblia como historia.
4.3 A Biblia como norma de acción ou “lei”.
4.4 A Biblia como profecía.
4.5 A Biblia como oración.

Módulo 5
5.1 A romanización e a cristianización de Gallaecia.
5.2 O Monacato.
5.3 O Camiño de Santiago.
5.4 A organización do territorio: a parroquia.
5.6 As romaxes, as peregrinacións e os seus símbolos.
5.7 O feito relixioso na cultura oral e no calendario do ciclo anual.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A23 A40 B22 B23 B24 4 48 52
Objective test A15 A36 B25 2 0 2
Mind mapping A36 A37 0 32 32
Workbook A36 B6 B18 B19 B20 B21 C7 C4 0 15 15
 
Personalized attention 12 0 12
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Acordados co profesor, que lles fará o correspondente seguimento mediante atención personalizada, procurarán personalizar os tremas do curso.
Objective test Cuestionario sobre o que o alumno demostrará a adquisición de coñecementos sobre os contidos da materia.
Mind mapping Exposición e aprendizaxe da representación esquemática dos contidos implícitos no temario da materia, en orde a elaboración de futuras unidades didácticas.
Workbook Facilitar que o alumno sexa quen de extraer información dun texto proposto, preferentemente no elenco das fontes de información, que axude a mprofundar na importancia e universalidade do feito relixioso nas diferentes culturas.

Personalized attention
Methodologies
Workbook
Supervised projects
Description
Moitas das cuestións relixiosas están hoxe na actualidade e nos medios de comunicación. Cómpre establecer a relación entre os acontecementos e o estudo teórico das súas orixes e evolución. A discusión dirixida implica a participación do alumno e o intercambio de perspectivas e opinións.
Os cuestionarios e comentarios de clase son debatidos e compartidos polos alumnos presentes.

Os traballos tutelados responderán aos intereses do alumno e serán acordados co profesor e terán un seguimento con el por medio de entrevistas persoais. Son un factor de personalización dos temas do curso.
A proba mixta será o exame final, clave da avaliación, deberá ser preparada persoalmente por cada un dos alumnos.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A23 A40 B22 B23 B24 Acordados co profesor, que lles fará o correspondente seguimento mediante atención personalizada, procurarán personalizar os tremas do curso. 30
Objective test A15 A36 B25 Cuestionario sobre o que o alumno demostrará a adquisición de coñecementos sobre os contidos da materia. 70
 
Assessment comments

Para os alumnos que non fagan traballo tutelado a proba obxectiva escrita sumará o 1000% da avaliación final.


Sources of information
Basic José Antonio Fernández Marín (2015). Enseñar a aprender Religión. CCS
José Antonio Fernández Marín (2014). Fundamentos de la Enseñanza Religiosa Escolar. CCS
José Antonio Fernánde Marín (2010). Las competencias básicas en la enseñanza religiosa escolar. PPC

Complementary Andrés Torres Queiruga (1992). 10 palabras clave en Religión. Verbo Divino
V. Martín Pindado (1995). El hecho religioso. Datos, estructura, valoración. CCS
Xosé Ramón Mariño Ferro (1987). Las romerías, peregrinaciones y sus símbolos. Xerais
Francesc Torralba Roselló (1998). Pedagogía del sentido. PPC
Eugenio Trías (2000). Por qué necesitamos religión. Plaza y Janés
Carmen Pellicer - Martín Varela- Fernando Cordero (2015). Virtudes olvidadaS, Valores con futuro. San Pablo


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
A asigntura de RELIXIÓN, CULTURA E VALORES require do alumno, non unha explicita simpatía pola fe católica, pero si unha certa familiaridade coa mesma: manexo da Biblia, coñecementos básicos de Relixión Católica adquiridos en Secundaria e Bacharelato. Sen esta disposición e competencias previas non será imposible, pero si moi dificil adquirir os coñecementos e contidos do programa da asignatura.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.