Identifying Data 2020/21
Subject (*) Social Psychology Code 652G03004
Study programme
Grao en Educación Social
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
First Basic training 6
Language
Galician
English
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Psicoloxía
Coordinador
Garcia Mira, Ricardo Antonio
E-mail
ricardo.garcia.mira@udc.es
Lecturers
Garcia Mira, Ricardo Antonio
E-mail
ricardo.garcia.mira@udc.es
Web http://http://www.people-environment-udc.org/en/integrantes/ricardo-garcia-mira/
General description O curso de Psicoloxía social ten unha importancia evidente de cara a que o alumno desenvolva habilidades importantes do seu proceso de formación. O seu valor é moi significativo para o futuro educador social, a fin de comprender e actuar sobre o proceso de aprendizaxe, é dicir, concentrándose no sentido dunha Psicoloxía Social da Educación, e en particular da Educación Social.
É por iso que, dentro dos chamados procesos psicosociais básicos, se faga gran énfase na chamada Psicoloxía Social Cognitiva, dado o seu interese e importancia dentro da tendencia actual da disciplina e as relacións cos campos descritos.

Resumidamente, polo tanto, preténdense acadar os seguintes obxectivos:

- Coñecementos básicos de Psicoloxía Social.
- Desenvolvemento de estratexias de busca e valoración de materiais psicosociais que en cada caso sexan do futuro interese do alumnado.
- Socialización do alumnado na terminoloxía, forma de conceptualizar a realidade, e metodoloxía da Psicoloxía Social.
Contingency plan 1. MODIFICACIÓN NOS CONTIDOS

- Non hai modificación.

2. METODOLOXÍAS

Metodoloxías docentes que se manteñen:

– Sesión maxistral
– Discusión dirixida(computa na avaliación)
– Traballos tutelados (con Atención persoalizada)(computa na avaliación)
– Atención persoalizada

Metodoloxías docentes que se modifican:

- Proba mixta (non se realizará, xa que a avaliacións deste coñecementos se incorpora a
metodoloxía dos “Traballos tutelados”)

3. MECANISMOS DE ATENCIÓN PERSOALIZADA AO ALUMNADO

-Correo electrónico: Diariamente. De uso pra facer consultas, solicitar encontros virtuais para
resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados.

–Teams: Unha sesión semanal en gran grupo para o avance dos contidos teóricos e dos traballos
tutelados na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario de aulas da facultade.
Unha sesións semanal (ou mais se fora preciso, en pequeno grupo, para o seguimento e apoio na realización dos “traballos tutelados”. Esta dinámica
permite facer un seguimento normalizado e axustado as necesidades da aprendizaxe do
alumando para desenvolver o traballo da materia.

4. MODIFICACIÓNS NA AVALIACIÓN

Traballos tutelados (100%): En relación cos traballos tutelados valorarase:

– A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
– A profundidade do contido.
– O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
– A utilización de fontes documentais complementarias e actuais.
– A presentación e a claridade da exposición.

*OBSERVACIÓNS DE AVALIACIÓN

Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente, agás que:
- As referencias ao cómputo da asistencia, que só se realizará respecto das sesión que houbo
presencial ate o momento no que se suspendeu a actividade presencial.

SITUACIÓNS

A. Alumnado con dedicación completa:

Asistencia/participación nas actividades de clase mínima do 80%:
- Elaboración e presentación dos traballos de pequeno grupo (100%).

B. Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de
exención de asistencia, segundo establece a "Norma que regula o Réxime de Dedicación ao Estudio dos Estuadiantes de Grao na UDC":

Asistencia/participación nas actividades de clase mínima do 80%:
- Elaboración e presentación dos traballos de pequeno grupo (100%).

2. REQUISITOS PARA SUPERAR A MATERIA:

A. Asistir e participar regularmente nas actividades da clase.
B. Obter unha puntuación do 50% do peso de cada unha das partes obxecto de avaliación
(traballos tutelados).
C. Entregar e expoñer os traballos tutelados na data que se indique.
D. A oportunidade de xullo estará sometida aos mesmos criterios que a de xuño.

5. MODIFICACIÓS DA BIBLIOGRAFÍA OU WEBGRAFÍA

Non se realizarán cambios.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Comprender os supostos e fundamentos históricos, pedagóxicos, psicolóxicos e sociolóxicos da acción socioeducativa e os seus ámbitos de actuación, valorando as súas implicacións.
A5 Identificar e analizar os factores contextuais que afectan os procesos de intervención socioeducativa.
A6 Seleccionar diferentes métodos e técnicas para a planificación e avaliación de programas e servizos.
A9 Deseñar e desenvolver proxectos, programas e servizos nos diferentes campos de intervención profesional promovendo a participación e o desenvolvemento comunitario.
A11 Observar, analizar, interpretar procesos de mediación social, cultural e educativa.
A12 Mediar en situacións de risco e conflito.
A13 Deseñar e levar a cabo proxectos de investigación elementais aplicables aos diferentes campos de intervención.
A14 Identificar e emitir xuízos razoados sobre problemas socioeducativos para mellorar a práctica profesional.
A20 Desenvolver unha disposición favorable ao traballo en contornos multiculturais e plurilingüísticos.
B1 Elaborar, analizar, sintetizar, valorar e transmitir criticamente a información.
B5 Capacidade de mostrar actitudes coherentes coas concepcións éticas e deontolóxicas propias da profesión.
B6 Adquirir e dominar habilidades comunicativas que permitan transmitir información, ideas e propostas a diversas audiencias.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer e comprender os supostos básicos da Psicoloxía Social A2
A5
A20
Distinguir a forma de concibir a realidade e a metodoloxía da Psicoloxía Social A6
A11
Saber empregar a linguaxe disciplinar propia da Psicoloxía Social A2
A14
Desenvolver estratexias de busca e material de avaliación psicosocial A9
A11
A13
Adquirir a capacidade creativa e criterios prácticos que permitan aplicar principios de intervención para solucionar problemas concretos, incorporando os coñecementos teóricos e os criterios éticos da disciplina A12
B1
B5
B6
C4
C6
C7

Contents
Topic Sub-topic
I.- INTRODUCCION: DEFINICIÓN, HISTORIA E METODOLOXÍA DDA PSICOLOXÍA SOCIAL Tema 1.- O comportamento humano como comportamento social: definiciones de Psicoloxía Social.
Tema 2.- Niveis de análise en Psicoloxía Social.
Tema 3.- Historia da Psicoloxía Social.
Tema 4.- Filosofía e epistemoloxía do comportamento social.
Tema 5.- O método en Psicoloxía Social.
Tema 6.- Técnicas de investigación en Psicoloxía Social.
II.- ORIENTACIÓNS TEÓRICAS EN PSICOLOXÍA SOCIAL Tema 7.- Orientacións psicodinámicas
Tema 8.- Orientacións da Aprendizaxe Social.
Tema 9.- Orientacións cognitivas.
Tema 10.- Orientacións críticas, interaccionismo simbólico e teoría do rol.
Tema 11.- Orientacións etolóxicas, sociobiolóxicas, culturais e outras orientacións.
III.- PERCEPCION E COGNICION SOCIAL Tema 12.- Percepción social.
Tema 13.- Atribución social
Tema 14.- Cognición social.
Tema 15.- Actitudes psicosociais.
Tema 16.- Estereotipos.
Tema 17.- Representacións sociais.
IV.- CONTROL DA ACCION E PERSONALIDADE SOCIAL Tema 18.- Teorías da Personalidade Social.
Tema 19.- O Self, a Autoestima e o Autoconcepto.
V.- PROCESOS PSICOSOCIAIS BÁSICOS Tema 20.- Motivación social.
Tema 21.- Comparación social e normas sociais.
Tema 22.- Emocións.
Tema 23.- Influencia social e poder.
Tema 24.- Conformidade e desviación social.
Tema 25.- Socialización.
VI.- COMUNICACIÓN Tema 26.- Comunicación no verbal.
Tema 27.- Comunicación verbal e linguaxe.
Tema 28.- Persuasión.
Tema 29.- Testimonio e Mentira.
Tema 30.- Comunicación de masas.
VII.- RELACIONES INTERPERSONAIS E INTERACCIÓN SOCIAL Tema 31.- Atracción.
Tema 32.- Relacións Intimas e Amor.
Tema 33.- Altruísmo e Comportamento Prosocial.
Tema 34.- Agresión e violencia
Tema 35.- Apoio Social.
VIII.- A PERSPECTIVA APLICADA: A PSICOLOXÍA AMBIENTAL Tema 36.- Psicoloxía ambiental
Tema 37.- As actitudes ambientais e o comportamento pro-ambiental.
Tema 38.- Sustentabilidade e cambio climático.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Research (Research project) A2 A5 A6 A9 A11 A12 A13 A14 A20 B1 B5 B6 C4 C6 C7 10 30 40
Collaborative learning A11 A12 B5 B6 C4 C7 10 20 30
Diagramming B1 10 30 40
Document analysis A2 A5 A9 C6 C7 5 20 25
Objective test A2 A11 C6 C7 4 4 8
 
Personalized attention 7 0 7
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Research (Research project) Dado que o alumno debe elaborar un traballo extenso, incorporase unha metodoloxía de traballo na elaboración de proxectos de investigación, imprescindible como formato de presentación do mismo. Dito traballo pode realizarse en grupos de 2 persoas, ou de manera individual. O tema será aprobado previamente polo profesor. A través deste traballo o alumno aprenderá os rudimentos básicos da investigación e se aproximará a cómo a investigación serve para xerar coñecemento
Collaborative learning O alumno poderá traballar en grupo xunto con outro alumno se o desea (se ben se recomenda) para o desenvolvemento en profundidade dun dos temas do programa. Se trata dun traballo conxunto de revisión e/ou análise de fontes.
Diagramming Algunhas das exposicións de sesións maxistrais do profesor esixirán que o alumno desenvolva temas específicos, se ben de maneira breve e no plazo máximo de 2 semanas dende a exposición na aula. É un breve traballo de revisión sobre un tópico que se entregaría mediante a plataforma moodle.
Document analysis Para a elaboración dos traballos citados o alumno debe consultar fontes documentais propias da Psicoloxía Social. É importante que o alumno adquira a capacidade de buscar información e saiba empregar os recursos á súa disposición na universidade, de xeito que mediante esta actividade se fomentan estas capacidades.
Objective test Unha das partes integrantes do proceso de aprendizaxe desta asignatura consiste en obtar información exacta e obxectiva sobre os contidos da mesma. Para iso, o alumno debe realizar unha proba obxectiva de coñecementos de preguntas tipo test. As preguntas extraeranse dos apuntes do profesor, así como de algúns manuaies específicos que se concretarán na aula nas clases expositivas. Trátase dunha proba tipo test con 30 preguntas.

Personalized attention
Methodologies
Research (Research project)
Diagramming
Document analysis
Description
The professor will resolve any doubts that may arise from the study of the existing material and the chapters of the books that are recommended to facilitate learning and enable a good execution in the objective test.
In addition, since the students will carry out a work, the elaboration of the same will be supervised by the teacher.
On the other hand, any student will be able to consult as many doubts as he / she has regarding the subject.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A2 A11 C6 C7 Exame tipo test de 30 preguntas. 4 opcións en cada unha, cunha resposta correcta. Os errores non descontan, pero a superación do examen requerirá a resposta acertada a dous tercios das preguntas. 50
Research (Research project) A2 A5 A6 A9 A11 A12 A13 A14 A20 B1 B5 B6 C4 C6 C7 A nota global de cada proxecto de investigación comprende a labor de analizar a información, búsqueda bibliográfica, etc. O alumno recollerá información, aprenderá a elaborar, evaluar los datos recollidos, e elaborará un informe que relacione investigacións previas cos datos recollidos por el mesmo. 50
 
Assessment comments

Students with academic leave must complete the same requirements as the rest of the Students

The research project is comprised of several assignments.

Students need to pass the test with a 50% of the maximun score to pass the course


Sources of information
Basic

HANDBOOK OF THE SUBJECT:

MORALES, J.F. MOYA, M., GAVIRIA, E.(2007) Psicología social (3a. ed.), McGraw-Hill España, 2007. ProQuest EbookCentral,http://ebookcentral.proquest.com/lib/bibliotecaudcsp/detail.action?docID=3194912.

OTHER SOURCES:

Antons, K. (1986). Práctica de la dinámica de grupos, ejercicios y técnica. Barcelona: Herder.

Arias Orduña, A, V. (2012) Psicología Social Aplicada. Madrid: Panamericana

Aronson, E. (1997). El Animal Social: Una Introducción a la Psicología Social. Madrid: Alianza Editorial.

Barriga, S.; Leon, J.M. & Martinez, M. (Eds.) (1987), Intervención Psicosocial: el Individuo y la Comunidad, Agentes de su Propio Bienestar. Barcelona, Hora.

Blanch, J.M. (1982). Psicologías Sociales: Aproximación Histórica. Barcelona, Hora.

Blanco, A. (1988). Cinco tradiciones en la Psicología Social. Madrid, Morata.

Blanco, A.; Becerra, A.& Caballero, A. (2004). Psicología de los Grupos. Madrid: Pearson - Prentice House.

García-Mira, R., Sabucedo, J. y Romay, J.  (2002). Psicología y medio ambiente. Aspectos psicosociales, educativos y metodológicos. A Coruña: Instituto de Estudios e Investigación Psicosocial.

García-Mira, R., Sabucedo, J. y Romay, J. (2004), Culture, Environmental Action and Sustainability. Cambridge, MA: Hogrefe.

García-Mira, R. & Vega, P. (2009), Sostenibilidad, valores y cultura ambiental. Madrid: Pirámide.

Collier, G.; Minton, H.L. & Reynolds, G. (1996). Escenarios y Tendencias de la Psicología Social. Madrid: Tecnos.

De Diego Vallejo, R. & Chico Del Rio, M. (2013). Prácticas de Psicología Social. Madrid: Pirámide.

Departamento de Ecopsicología y Personalidad, U.A.M. (1986). Prácticas de Psicología social. Madrid: Universidad Autónoma de Madrid.

Fernández Sedano, I. & Cuadrado Guirado, I. (2012). Psicología Social. Madrid: Sanz y Torres

Hogg, M. A. & Vaughan, G. M. (2010) Psicología Social.Madrid: Panamericana

Ibañez, T. (1990). Aproximaciones a la Psicología Social. Barcelona, Sendai.

Ibañez, T. (Ed.) (1989). El Conocimiento de la Realidad Social. Barcelona, Sendai.

Jimenez Burillo, F. (1981). Psicología Social. Madrid, U.N.E.D. (2 vols.)

Marín Sánchez, M. & Troyano Rodríguez, Y. (2012). Psicología Social de los procesos grupales. Madrid: Pirámide

Martin, A.; Chacon, F. & Martinez, M. (Eds.) (1988). Psicología Comunitaria. Madrid, Visor.

Morales, J.F. & Huici, C. (Eds.) (1989). Lecturas de Psicología Social. Madrid, UNED.

Morales, J.F.; Blanco, A.; Huici, C. & Fernandez Dols, J.M. (Eds.) (1985). Psicología Social Aplicada. Bilbao, Desclée de Brouwer.

Morales, J.F.; Komblit, A.L.; Paez, D. & Asun, D. (2002). Psicología Social. Madrid: Pearson - Addison Wesley.

Munne, F. (1971). Grupos, Masas y Sociedades. Barcelona, Hispano-Europea.

Munne, F. (1982). Psicología Social. Barcelona, CEAC.

Munne, F. (1986). La Construcción de la Psicología Social como Ciencia Teórica. Barcelona, Alamex.

Munne, F. (1989). Entre el Individuo y la Sociedad: Marcos y Teorías Actuales sobre el Comportamiento Interpersonal. Barcelona, PPU.

Myers, D.G. (2004). Explorando la Psicología Social. Madrid, McGraw Hill.

Paez, D. et al. (2003). Psicología Social, Cultura y Educación. Madrid, Pearson - Prentice Hall.

Paez, D.; Valencia, J.; Morales, J.F.; Sarabia, B.; y Ursua, N. (1992). Teoría y Método en Psicología Social. Barcelona, Anthropos.

Pastor, G. (1978). Conducta Interpersonal: Ensayo de Psicología social Sistemática. Salamanca, Universidad Pontificia de Salamanca.

Paterna Bleda, C., Martínez Martínez, M. C. & Vera Martínez, J. J. (2015). Psicología social: de la teoría a la práctica cotidiana.Madrid: Pirámide

Peiro, J.M. (1983). Psicología de la Organización. Madrid, U.N.E.D.

Peiro, J.M. (1990). Organizaciones: Nuevas Perspectivas Psicosociales. Barcelona, PPU.

Quiles Del Castillo, M. N., Morera Bello, M. D., Rodríguez Torres, R. (1998). Psicología social: procesos interpersonales. Madrid: Pirámide.

Rodriguez, A. & Seoane, J. (Eds.) (1989). Creencias, Actitudes y Valores. Madrid, Alhambra.

Sánchez, M.M. & Pecino-Martínez, R. (2012). Introducción a la Psicología Social. Madrid: Pirámide

Sangrador, J.L. (1982). Interacción Humana y Conducta Social. Madrid, Salvat.

Segovia Vázquez, S. (coord.) (1989). Cuadernos de prácticas de psicología (3º curso). Cuadernos de la UNED. Madrid: Universidad Nacional de Educación a Distancia.

Torregrosa, J.R. & Crespo, E. (Eds.) (1984). Estudios Básicos de Psicología Social. Barcelona, Hora.

Torregrosa, J.R. & Sarabia, B. (Eds.) (1983). Perspectivas y Contextos de la Psicología Social. Barcelona, Hispano-Europea.

Torregrosa, J.R. (Ed.) (1974). Teoría e Investigación en la Psicología Social Actual. Madrid, Instituto de la Opinión Pública.

Bibliografía complementaria (en inglés)

Aronson, E., Wilson, T. D., & Akert, R. M. (2015). Social Psychology (9th ed.). Boston, MA: Pearson/Allyn and Bacon. 

Baron, R. A., & Branscombe, N. R. (2016). Social Psychology (14th ed.). Boston, MA: Pearson/Allyn and Bacon. 

Baumeister, R. F., & Bushman, B. J. (2013). Social Psychology and Human Nature (3rd ed.). Belmont, CA: Thomson/Wadsworth. 

Crisp, R. J., & Turner, R. N. (2014). Essential Social Psychology (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publications. 

DeLamater, J. D., Collett, J. L., & Myers, D. J. (2014). Social Psychology (8th ed.). Boulder, CO: Westview Press. 

Dickerson, P. (2012). Social Psychology: Traditional and Critical Perspectives. Harlow, UK: Pearson. 

Fiske, S. (2014). Social Beings: A Core Motives Approach to Social Psychology (3rd ed.). New York: Wiley. 

Franzoi, S. L. (2016). Social Psychology (7th ed.). Redding, CA: BVT Publishing. 

Gilovich, T., Keltner, D., Chen, S., & Nisbett, R. (2015). Social Psychology (4th ed.). New York: W. W. Norton. 

Greenberg, J., Schmader, T., Arndt, J., & Landau, M. (2015). Social Psychology: The Science of Everyday Life. New York: Worth Publishers. 

Hewstone, M., Stroebe, W., & Jonas, K. (Eds.). (2012). An Introduction to Social Psychology (5th ed.). London: Blackwell. 

Kassin, S. M., Fein, S., & Markus, H. R. (2013). Social Psychology (9th ed.). Boston, MA: Houghton Mifflin. 

Kenrick, D. T., Neuberg, S. L., & Cialdini, R. B. (2014). Social Psychology: Goals in Interaction (6th ed.). Boston, MA: Pearson/Allyn and Bacon. 

Myers, D. G. (2014). Exploring Social Psychology (7th ed.). New York: McGraw-Hill. 

Myers, D. G. (2012). Social Psychology (11th ed.). New York: McGraw-Hill. 

Smith, E. R., & Mackie, D. M. (2014). Social Psychology (4th ed.). Philadelphia, PA: Psychology Press. 

Psicología Social Aplicada

Brewer, M. B., & Hewstone, M. (Eds.). (2003). Applied Social Psychology. London: Blackwell. 

Buunk, B. P., & Van Vugt, M. (2013). Applying Social Psychology: From Problems to Solutions (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publications. 

Donaldson, S. I., Berger, D. E., & Pezdek, K. (Eds.). (2006). Applied Psychology: New Frontiers and Rewarding Careers. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates. 

Schneider, F. W., Gruman, J., & Coutts, L. M. (Eds.). (2011). Applied Social Psychology: Understanding and Addressing Social and Practical Problems (2nd ed.). London: Sage Publications. 

Steg, L., Keizer, K., Buunk, A. P., & Rothengatter, T. (Eds.). (2017). Applied Social Psychology: Understanding and Managing Social Problems (2nd ed.). New York: Cambridge University Press.

Lecturas seleccionadas

Lesko, W. A. (2011). Readings in Social Psychology: General, Classic, and Contemporary Selections(8th ed.). Boston: Allyn and Bacon. 

Nier, J. (Ed.). (2015). Taking Sides: Clashing Views in Social Psychology (5th ed.). New York: McGraw-Hill. 

Ruscher, J. B., & Hammer, E. Y. (Eds.). (2009). Current Directions in Social Psychology (2nd ed.). Upper Saddle River, NJ: Pearson/Prentice Hall.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.