Identifying Data 2019/20
Subject (*) Lifelong Learning Code 652G03008
Study programme
Grao en Educación Social
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
First Basic training 6
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Pedagoxía e Didáctica
Coordinador
Rumbo Arcas, Maria Begoña
E-mail
begona.rumbo@udc.es
Lecturers
Rumbo Arcas, Maria Begoña
E-mail
begona.rumbo@udc.es
Web
General description A asignatura de E. Permanente está contextualizada no módulo APRENDIZAXE AO LONGO DA VIDA da titulación do Grado de E. Social. E unha asignatura que se contempla como necesaria para a formación básica dos futuros profesionais en educación social por varios motivos:
1. O propio concepto aporta as bases teóricas que sirven de referente para xustificar á educación social, ao entender e explicar que a educación debe traspasar os muros da escola.
2. Estamos ante unha realidad tecnoloxizada e cambiante, o que nos exige estar continuamente aprendiendo e innovando.
3. A educación permamente adquire un recoñecimento e alcance maior na actual estructura económica altamente competitiva, o que nos exixe estar inmersos en procesos formativos que nos permitan alcanzar as exigencias profesionais que nos demanda o mercado global.
4. O emerxer dunha nova concepción de ciudadanía precisa ducha E. Permanente que nos permita construir unha democracia más participativa e nos enseñe a "aprender a vivir xuntos".

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Comprender os supostos e fundamentos históricos, pedagóxicos, psicolóxicos e sociolóxicos da acción socioeducativa e os seus ámbitos de actuación, valorando as súas implicacións.
A3 Analizar as políticas de benestar social e a lexislación que sustentan os procesos de acción socioeducativa.
A5 Identificar e analizar os factores contextuais que afectan os procesos de intervención socioeducativa.
A17 Formar axentes de intervención socioeducativa e comunitaria.
A20 Desenvolver unha disposición favorable ao traballo en contornos multiculturais e plurilingüísticos.
B1 Elaborar, analizar, sintetizar, valorar e transmitir criticamente a información.
B3 Xerar a cultura profesional colaborativa, fomentando o traballo en rede e integrándose en grupos interdisciplinares con iniciativa e responsabilidade.
B4 Deseñar e impulsar espazos socioeducativos en contextos de diversidade atendendo á igualdade de xénero, á equidade e respecto aos dereitos humanos, favorecendo o empoderamento das persoas e colectivos ubicados en situacións de desvantaxe social.
B5 Capacidade de mostrar actitudes coherentes coas concepcións éticas e deontolóxicas propias da profesión.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Comprender os supostos e fundamentos da educación permanente e a súa repercusión no contexto socioeconómico actual. A2
A5
A20
B1
Analizar as políticas de benestar social e a súas implicacións na educación permanente. A3
A5
C6
Realizar unha lectura comprensiva dos textos de educación permanente seleccionados na materia. A17
B1
B4
B5
C1
C4
C6
C7
Xustificar e argumentar as ideas nas lecturas seleccionadas para a materia A2
A17
B1
B3
B5
C1
C6
Expresarse adecuadamente utilizando a terminoloxía académica propia da materia. B1
C1
Asumir como profesional e ciudadano a importancia da educación permanente no mundo globalizado. A20
B4
B5
C4
C7

Contents
Topic Sub-topic
1. Educación Permanente e Sociedade do Coñecemento
1.1.Caracterización da sociedade do coñecemento e a economía do coñecemento.
1.2. Significado e implicacions da educación permanente no sistema educativo actual.
2. Conceptualización da Educación Permanente 2.1. Cara un concepto da educación permanente. Historia, definición e relación da educación permanente con outros conceptos: educación de adultos, educación recurrente, formación profesional…
2.2. Obxetivos, finalidades e principios metodolóxicos da educación permanente.
2.3. O papel da UNESCO na conceptualización da E.Permanente: Os catro pilares.
3. Contradicións e problemas da posta en práctica da filosofía da educación permanente 3.1. Confusión terminolóxica.
3.2. Confusión educativa.
3.3. Contradicións entre os seus principios e os seus obxetivos nun mundo global.
4. O enfoque crítico da Educación Permanente: A Educación Popular e Paulo Freire 4.1. A Educación Permamente Adaptativa vs. Educación Permanente liberadora.
4.2. A investigación participativa como método de intervención na realidade social.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Collaborative learning A5 A20 B3 B5 C4 8 0 8
Directed discussion A3 A5 B1 B4 C1 20 22 42
Workbook A2 A17 C7 12 50 62
Mixed objective/subjective test C6 2 30 32
 
Personalized attention 6 0 6
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Collaborative learning Organizaranse as clases en pequenos grupos no que os estudantes, previa lectura dos textos, debaten e intercambian opinions fundamentadas sobre o traballado.
Directed discussion Trátase da posta en común no grupo-aula da análise das fontes seleccionadas, previo traballo individual e en grupos reducidos (Programa Piloto de docencia en Galego).
Workbook Para traballar esta asignatura nas clases expositivas, seleccionarase unha serie de lecturas que sexan pertinentes e de interese para a aprendizaxe da mesma e axuden ao estudante a clarificar conceptos e comprender os coñecementos básicos. Ademais, é de obrigada a lectura para as clases interactivas, do libro de Freire, P (1975). La pedagogía del oprimido. Madrid: S.XXI.
Mixed objective/subjective test Elaboración dun exame sen material sobre os temas traballados nas clases expositivas e interactivas.

Personalized attention
Methodologies
Collaborative learning
Description
A atención personalizada está vinculada á orientación que precise cada estudante para alcanzar satisfactoriamente as competencias planificadas na asignatura.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test C6 Os criterios de avaliación son: *Comprensión das ideas básicas da materia. *Utilizar con rigor académico o vocabulario propio da materia. *Profundidade e argumentación das ideas, fundamentadas nas clases teóricas recibidas.

Realizase unha proba final, na data aprobada pola Xunta de Facultade e exposta na páxina web do centro. Dita proba será un 90% da materia. Nela se comprobará o nivel de coñecementos e competencias adquiridos, tanto nas clases expositivas, como nas clases interactivas. Para superar a asignatura é preciso superar ambas partes.

O 10% restante da cualificación final compleméntase co traballo e participación dos estudantes na dinámica das clases.

Por cada falta de ortografía restarase 0,25p.
100
 
Assessment comments

Para o alumnado que ten recoñecida a condición de estudante a tempo parcial, segundo a"Norma
que regula o réxime de dedicación ao estudo e a permanencia e a
progresión dos estudantes de grao e mestrado universitario na
Universidade da Coruña"

(aprobada en Consello de Goberno de 28 de xuño de 2016), á  asistencia
mínima será dun 30 % das clases expositivas. As interactivas poderán ser
realizadas con caracter no presencial de forma individual, seguindo as
directrices marcadas para ditas clases a principio do curso e serán evaluables na proba mixta asignada para a materia.


Sources of information
Basic

AA. VV (1996).La educación encierra un tesoro. Madrid. Santillana/UNESCO

A.VV (1998). Sectores emergentes en el campo de la educación permanente.  Baleares: Universitat de les Illes Balears y Diálogos.

Cabello Martínez, Mª J (2002). Educación Permanente y Educación Social. Málaga: Aljibe.

Carr, N (2011). Qué está haciendo internet con nuestras mentes?. Superficiales. Madrid: Taurus.

García Garrido, J.L y Egido Gálvez,(Coords.)(2006). Aprendizaje permanente. Pamplona:Eunsa.

Gonzal Mayos y Brey, A (Eds.) (2011). La Sociedad de la ignorancia. Barcelona: Península

Freire, P (1975). Pedagogía del oprimido. Madrid: S.XXI

Gelpi, E (1990).  Educación permanente. Problemas laborales y perspectivas educativas.  Madrid.  Ed. Popular.

Gimeno Sacristán, J (2005). La educación que aún es posible. Madrid: Morata.

Goody, J (2004). Capitalismo y modernidad: el gran debate. Barcelona: Crítica

Hamilton, C (2006). El fetiche del crecimiento. Pamplona: Laetoli

Hargreaves, A (2003). Enseñar en la sociedad del conocimiento. Barcelona: Octaedro.

Jarauta, B e Imbernón, F (Coords.)(2012). Pensando en el futuro de la educación. Barcelona: Graó.

Jarvis, P (2007). Globalisation, Lifelong Learning and the Learning Society.N. Yoork. Routledge.

Lankshear, C y Knobel, M (2008). Nuevos analfabetismos. Madrid. Morata.

Longworth N (2003). El aprendizaje a lo largo de la vida. Barcelona: Paidos.

Mayos Ç y Brey, A (Eds.)(2011). La sociedad de la ignorancia. Barcelona: Península.

Salvar Martinrey y Serrano Marín, V (2011). La revolución digital y la sociedad de la información. Zamora: Comunicación Social.

Sennet, R (2006). La cultura del nuevo capitalismo. Barcelona: Anagrama.

Trilla, J (1993). La educación fuera de la escuela. Ambitos no formales y educación social. Barcelona.  Ariel.

Complementary

AA. VV (1994). Nuevas perspectivas críticas en educación. Barcelona. Paidós/Ecuador.

Beck, U (2001). ¿Qué es la Globalización?.Barcelona: Paidós/B. Aires.

Faure ( 1973). Aprender a ser. Madrid. Alianza

Fernández Enguita, M; Souto, X.M. y Rodríguez Ravéna, R (2005). La sociedad del conocimiento: democracia y cultura. Barcelona: Octaedro.

Freire, P (1993). Pedagogía de la esperanza. Madrid: S. XXI

Husen, T (1988). Nuevos análisis de la sociedad de aprendizaje. Barcelona. Paidos.

Jarvis, P(2008).The Routledge Internatinal Handbook of Lifelong Learning. Routledge:N. York

Imbernón, F (1999) (Coord.).La educación en el siglo XXI. Los retos del futuro inmediato. Barcelona: Biblioteca de Aula.

Lerena, C (1989). Escuela, ideología y clases sociales en España. Madrid. Akal.

Navarro, V (2002). Bienestar insuficiente, democracia incompleta. Barcelona: Anagrama.

Peters, M.A; Britton, A y Blee, H (2008). Global Citizenship Education. Philosophy, Theory and Pedagogy. The Netherlands:Sensepublishers.

Ruiz Ballesteros, E (2005). Intervención social: cultural, discursos y poder. Madrid: Talasa Ediciones.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Sociology of Education/652G03028
Introduction to Contemporary Philosophy/652G03036

Subjects that continue the syllabus
Adult Education/652G03018

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.