Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Intervención en contextos familiares de risco Código 652G03015
Titulación
Grao en Educación Social
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía Evolutiva e da Educación
Coordinación
García Fernández, Manuel
Correo electrónico
manuel.garcia.fernandez@udc.es
Profesorado
García Fernández, Manuel
Correo electrónico
manuel.garcia.fernandez@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 Comprender os supostos e fundamentos históricos, pedagóxicos, psicolóxicos e sociolóxicos da acción socioeducativa e os seus ámbitos de actuación, valorando as súas implicacións.
A5 Identificar e analizar os factores contextuais que afectan os procesos de intervención socioeducativa.
A6 Seleccionar diferentes métodos e técnicas para a planificación e avaliación de programas e servizos.
A7 Aplicar metodoloxías educativas e dinamizadoras da acción socioeducativa.
A9 Deseñar e desenvolver proxectos, programas e servizos nos diferentes campos de intervención profesional promovendo a participación e o desenvolvemento comunitario.
A11 Observar, analizar, interpretar procesos de mediación social, cultural e educativa.
A12 Mediar en situacións de risco e conflito.
A19 Asesorar e supervisar programas, planos, proxectos e centros socioeducativos.
A20 Desenvolver unha disposición favorable ao traballo en contornos multiculturais e plurilingüísticos.
A21 Deseñar e implementar procesos de avaliación de programas e estratexias de intervención socioeducativa en diversos contextos.
B4 Deseñar e impulsar espazos socioeducativos en contextos de diversidade atendendo á igualdade de xénero, á equidade e respecto aos dereitos humanos, favorecendo o empoderamento das persoas e colectivos ubicados en situacións de desvantaxe social.
B5 Capacidade de mostrar actitudes coherentes coas concepcións éticas e deontolóxicas propias da profesión.
B6 Adquirir e dominar habilidades comunicativas que permitan transmitir información, ideas e propostas a diversas audiencias.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conocer los procedimimentos básicos de intervención en contextos familiares convencionales, no convencionales y de riesgo A2
A6
A19
Capacidad de observar y escuchar de forma activa A2
A5
A6
A7
A9
A11
A12
A20
A21
B4
B5
B6
C4
Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional B5
Resolver problemas de forma efectiva A2
A5
A6
A11
A12
A20
A21
B4
B5
B6
C4
Apreciar las distintas manifestaciones de la diversidad. A5
A6
A7
A9
A12
A20
A21
B4
B5
B6
C4

Contidos
Temas Subtemas
I. SESIONES EXPOSITIVAS
1. La familia como contexto de desarrollo humano
2. Formación y desarrollo de los vínculos afectivos
3. La socialización en el contexto familiar
4. El desarrollo socioemocional en las familias adoptivas
5. Divorcio, monoparentalidad y nuevos emparejamientos
6. Desarrollo socioemocional en contextos familiares de riesgo: los malostratos en la familia
II. SESIONES INTERACTIVAS
1. Análisis de las concepciones familiares
2. La observación conductual
3. Enseñanza de habilidades parentales
4. Habilidades básicas de comunicación terapéutica

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A2 1 0 1
Sesión maxistral A2 A5 A6 A11 A12 A19 B4 21 42 63
Portafolios do alumno A7 A9 A20 A21 B6 B5 C4 21 38 59
Proba mixta A2 A5 A6 A7 A9 A11 2 23 25
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Presentación de los contenidos teórico/prácticos y de las competencias de la materia
Sesión maxistral Presentación de los contenidos teóricos del los temas que conforman la guía docente
Portafolios do alumno Recogida de la información y elaboración de los contenidos prácticos de los temas que conforman la guía docente
Proba mixta Preguntas tipo de probas de ensayo y/o preguntas tipo de pruebas objetivas

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Portafolios do alumno
Descrición
Las actividades teórico/prácticas podrán suponer la asistencia a sesiones de atención personalizadas por parte del alumnado

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Portafolios do alumno A7 A9 A20 A21 B6 B5 C4 Hasta 2,5 puntos siempre que se haya superado la prueba mixta 25
Proba mixta A2 A5 A6 A7 A9 A11 Consistirá en un examen de pregunta corta y/o tipo test sobre los contenidos trabajados en las sesiones teóricas 75
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías