Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Métodos de investigación Código 652G03019
Titulación
Grao en Educación Social
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Formación básica 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Filosofía e Métodos de Investigación en Educación
Coordinación
Arias Rodriguez, Maria Alicia
Correo electrónico
alicia.arias.rodriguez@udc.es
Profesorado
Arias Rodriguez, Maria Alicia
Correo electrónico
alicia.arias.rodriguez@udc.es
Web http://http://www.udc.es/fymide
Descrición xeral A realidade socio-educativa do educador social é complexa, diversa e difícil de analizar, describir e interpretar, por iso é necesario, que ao longo da súa formación académica, adquira unha serie de competencias que lle permitan desenvolver a súa posterior actividade profesional. Por tal circunstancia, a aprendizaxe e aplicación de dirversas metodoloxías de investigación, que se planifican nesta materia, permitirá nun futuro ao educador social selecionar a máis adecuada para solucionar os problemas que se encontrará no seu próximo ámbito laboral. Sen esquecer que o educador social dentro do seu ámbito laboral terá que investigar para poder achegar posibles solucións que melloren o contexto no que se desenvolva a súa actividade laboral.

A diversidade de concepcións epistemolóxicas aplicables ás distintas situacións sociais será fonte de información para o investigador social, permitíndolle determinar cal é a máis adecuada para solucionar o problema ao que se enfronta. Non se pretende establecer unha prelación ou unha orde de importancia entre os variados modos de investigación, senón que é o problema de investigación o que determinará a elección dunha metodoloxía ou outra, facendo dela a máis válida para este tipo de problema.

O desenvolvemento da investigación pretende, ademais de solucionar problemas existentes no contexto social, ser fonte de información e formación para os profesionais encargados de desenvolver a súa actividade neste campo de traballo, permitíndolles intervir con máis garantías de calidade e, sobre todo, ser capaces de anticiparse aos problemas e as necesidades do ámbito.

Competencias do título
Código Competencias do título
A5 Identificar e analizar os factores contextuais que afectan os procesos de intervención socioeducativa.
A6 Seleccionar diferentes métodos e técnicas para a planificación e avaliación de programas e servizos.
A11 Observar, analizar, interpretar procesos de mediación social, cultural e educativa.
A13 Deseñar e levar a cabo proxectos de investigación elementais aplicables aos diferentes campos de intervención.
B1 Elaborar, analizar, sintetizar, valorar e transmitir criticamente a información.
B2 Redactar e presentar informes técnicos, memorias, regulamentos ou calquera outro documento básico que contribúa a regular a acción socioeducativa.
B5 Capacidade de mostrar actitudes coherentes coas concepcións éticas e deontolóxicas propias da profesión.
B6 Adquirir e dominar habilidades comunicativas que permitan transmitir información, ideas e propostas a diversas audiencias.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer á terminoloxía; as diversas fases do plantexamento da invesatigación e as diversas metodoloxías tanto do ámbito cuantitativo como cualitativo nos de intervención socioeducativos A5
A6
A11
A13
C2
Analizar a información recollida nos procesos de intervención socioeducativos, empregando as técnicas de análise adecuadas B1
B2
B5
B6
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse dende diversas perspectivas e unha de elas as perspectiva de xénero C1
C3
C4
C6
C8

Contidos
Temas Subtemas
BLOQUE I.- FUNDAMENTOS DA INVESTIGACIÓN EN EDUCACIÓN. TEMA 1. - A INVESTIGACIÓN EDUCATIVA.
1.1. Definición e características da
investigación científica.
1.2 Definición e características da
investigación educativa.
1.3. Tipos de Investigación.
TEMA 2. - OS PARADIGMAS DE INVESTIGACIÓN. 2.1. Cuestiones básicas.
2.2. Características de los paradigmas.
2.3. Posiciones ante la diversidad paradigmatica.
BLOQUE II.- A INVESTIGACIÓN NO ÁMBITO EDUCATIVO E SOCIAL. TEMA 3. - O PROCESO XERAL DE INVESTIGACIÓN.
3.1. Formulación do problema.
3.2. Revisión da literatura.
3.3. Hipótese e variables.
3.4. Deseños de investigación.
3.5. Poboación e mostra.
3.6. Técnicas de recollida de datos.
3.7. Informe da investigación.
3.8. Diferenzas do proceso de investigación dende
a perspectiva cuantitativa e/ou cualitativa.
BLOQUE III.- METODOLOXÍA CUANTITATIVA E CUALITATIVA NA INVESTIGACIÓN EDUCATIVA TEMA 4. - A INVESTIGACIÓN DENDE UNHA PERSPECTIVA CUANTITATIVA.
4.1. Introdución.
4.2. Investigación experimental
4.3. Investigación non experimental.
TEMA 5. - INVESTIGACIÓN DENDE UNHA PERSPECTIVA CUALITATIVA.
5.1. Investigación acción, investigación
colaborativa e investigación participativa.
5.2. Investigación evaluativa
5.3. Otros métodos cualitativos: biográfico, etnográfico, fenomenología, etnometodología y estudio de casos.
TEMA 6.- A ESTADÍSTICA COMO INSTRUMENTO DE INVESTIGACIÓN.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Aprendizaxe colaborativa A11 A13 C6 C8 0 48 48
Análise de fontes documentais C4 0 12 12
Discusión dirixida A5 B1 4 4 8
Obradoiro B2 C1 C2 14 14 28
Proba mixta A5 A6 A11 A13 B1 B2 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C6 C8 4 4 8
Sesión maxistral A6 B5 C4 C6 C8 20 20 40
 
Atención personalizada 6 0 6
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Aprendizaxe colaborativa Esta formada por un conxunto de metodoloxías como a discusión dirixida, obradoiro, análise de fontes documentais, esquemas, lecturas, mapas conceptuais, solución de problemas, etc. Todos estes procedementos guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías dá información e dá comunicación. Concretamente, nesta metodologia configurásense grupos pequenos (non máis de 5 persoas). Cada alumno traballase para ou grupo na resolución dás tarefas que propón ou profesor para así optimizar a súa propia aprendizaxe e ou doutros membros do grupo.
Análise de fontes documentais Metodoloxía que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (artigos, textos educativos, bases de datos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para o analisis destes. Esta metodoloxía pódese empregar: como introdución a un tema, como instrumento de aplicación, para explicar procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico.
Discusión dirixida Metodoloxía dinámica de grupos na que os membros de cada grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre conceptos presentados na sesión maxistral (clase expositiva) como na sesíones prácticas (clase interactiva). A devandita discursión estará moderada polo profesor
Obradoiro Con esta tarefa preténdese combinar outras metodoloxías, como por exemplo, exposicións orais, solucións de problemas, prácticas guiadas, etc. Pero tendo presente que con ela o alumno desenvolve tarefas puramente prácticas sobre un tema específico con apoio e supervisión do profesorado.
Proba mixta Proba utilizada para a avaliación de aprendizaxes, Esta proba consta de varias preguntas que poden ser directas ou afirmacións incompletas, mesmo preguntas con varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións. Pero sempre esas respostas unha sóla é a válida. NESTA PROBA AS RESPOSTAS INCORRECTAS RESTARÁN ÁS CORRECTAS
Sesión maxistral Clase impartida polo profesor sobre os contidos xa citados na guía docente. Esta metodoloxía utiliza exclusivamente a palabra como vía de transmisión da información a todo o grupo.

Atención personalizada
Metodoloxías
Discusión dirixida
Sesión maxistral
Obradoiro
Aprendizaxe colaborativa
Análise de fontes documentais
Proba mixta
Descrición
Na atención personalizada o profesor resolverá as dúbidas que teña o alumno sobre os diferentes temas a traballar na materia. Pero ademais calquera dúbida que poida xurdir para a solución de problemas, nas lecturas, no obradorio, na aprendizaxe colaboradora, a análise de fontes documentais como na discusión dirixida. Durante estas sesións, realizarase un seguimento do traballo do alumno, supervisando e orientando máis directamente o proceso a seguir en cada unha das actividades realizadas.

Esta atención personalizada realizarase no despacho do profesorado (P1A18) no horario de titorias. Este horario está colgado no taboleiro que está no despacho do profesor, na páxina web do departamento de Filosofía e Métodos de Investigación en Educación como da Facultade de Ciencias da Educación.

A ATENCIÓN PERSONALIZADA REALIZARASE CARA A CARA ENTRE O ALUMNO E PROFESOR POLO QUE A ATENCIÓN VIRTUAL NON FORMA PARTE NIN SE REALIZARÁ NESTA MATERIA. O CORREO ELECTRÓNICO DO PROFESOR NON SE DEBE UTILIZAR COMO: ELEMENTO PARA SOLICITAR CITA NIN PARA REALIZAR CONSULTAS.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Discusión dirixida A5 B1 Para realizar esta tarefa débese ter en conta o seguinte:
a-formaranse grupo pequenos non máis de 5 persoas;
b-se traballará con materiais que presentará o profesor en clase;
c-el material sempre será complemento de conceptos presentados nas sesións maxistrais;
d-cada grupo elixirá un voceiro. A función da devandita figura é de presentar e defender as ideas do grupo. O profesor vixiará que cada vez que se realice a devandita metodoloxía non sexa sempre o mesmo voceiro;
e-a figura de moderador realizaraa o profesor,
y-está actividade compleméntase cando se entregue, despois de realizala, cun esquema das ideas principais do material (presentado polo profesor) ao profesor.

Concretamente, realizaranse catro discusións dirixidas. Cada unha delas vale dous puntos. Senón se ten algunha discusión realizada, automaticamente, non se obtería os puntos asignados a esta metodoloxía.

Esta entrega sempre é Ao FINAL DA CLASES NA QUE SE REALICE ESTA METODOLOXÍA. NUNCA SE ENTREGARÁ ESTA ACTIVIDADE: NA CUADRÍCULA DO PROFESOR, NIN POR CORREO ELECTRÓNICO, NIN NO DESPACHO DO PROFESOR FOSE DO HORARIO DE CLASE.
8
Obradoiro B2 C1 C2 Esta metodoloxía levarase a cabo cando se desenvolva o tema 6. O contido deste tema realizarase a finais do mes de abril e/ou no mes de maio (todo depende de como se desenvolva os temas anteriores). No tema 6, o profesor realizará algún problema de resolución de problemas estatísticos para que o estudante observei o proceso. Polo tanto, neste proceso suprímese as clases expositivas e interactivas e todo o alumnado da materia debe asistir obrigatoriamente. Xa que, o profesor propoñerá ao estudiantado unha serie de problemas estatísticos que terá que resolver en clase, por medio de saídas ao encerado onde o estudante expoñerá a resolución desta práctica guiada.La asistencia e realización de todos estes problemas equivale a adquirir 15 puntos. Se o alumnado non asiste algunha desas clases, automaticamente, no adquirirá os 15 puntos.

Para a avaliación desta actividade terase en conta: o desenvolvemento da actividade, a axilidade na súa realización, a presentación, etc.

AO FINAL DA CLASES NA QUE SE REALICE ESTA METODOLOXÍA ENTREGARASE TODAS AS PRACTICAS REALIZADAS. NUNCA SE ENTREGARÁ ESTA ACTIVIDADE: NA CUADRÍCULA DO PROFESOR, NIN POR CORREO ELECTRÓNICO, NIN NO DESPACHO DO PROFESOR
15
Aprendizaxe colaborativa A11 A13 C6 C8 Como é unha metodoloxía para observar a aprendizaxe de cada estudante. Por iso, o estudante tendá que:conocer e manexar os ordenadores. Nesta metodoloxía convértese nun instrumento moi importante de avaliación, xa que o alumno para desenvolver outras metodoloxías aquí expostas, terá que optimizar a súa propia aprendizaxe e o do resto do grupo.
Como é complemento a outras metodoloxías aplicarase un punto sobre as seguintes tarefas: analisis de fontes documentales,discursion dirixida e obradoiro. Tamén, hai que ter en conta que para que se compute o punto a cada unha desas metodoloxías se debe cumprir os requisitos desas metodoloxías descriptos nesta avaliación, como son: a capacidade de traballo individual, capacidade de traballo en equipo, coñecementos xerais básicos, capacidade de sintesis e análise, capacidade de aplicar os coñecementos das sesións maxistrais á práctica, capacidade para xerar novas ideas (innovación e creatividade), capacidade crítica e autocrítica, toma de decisións, comunicación oral e escrita e habilidades de investigación.
20
Análise de fontes documentais C4 Dentro da investigación educativa, o estudante ten que coñecer e familiarizarse coas bases de datos nas que lles permita a busca de información.

Para iso, o profesor o primeiro día de clases sinalará ao alumnos os días concretos nos que se realizará a actividade de actividades de busca e consulta. Para iso, o alumnado deberá traer ordenador para poder seguir as explicacións do profesor.

DURANTE A SESIÓN PROPOÑERASE UNHA SERIE DE ACTIVIDADES QUE SERÁN ENTREGADAS Á PROFESORA AO FINALIZAR CADA SESIÓN CON CADA GRUPO INTERACTIVO
3
Proba mixta A5 A6 A11 A13 B1 B2 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C6 C8 O exame da convocatorias ou a proba de resposta múltiple consta de dúas partes:

1-Parte teórica dividida á súa vez en dúas partes:
a)una primeiro, denominada "Teoria pura", constará dun número de items de resposta aberta. Unha pregunta cunha resposta incorrecta resta unha pregunta cunha resposta correcta. Esta parte apróbase cando se alcanza unha puntuación de 10 sobre 18 puntos que é a puntuación máxima que se alcanza aquí.
b)la segunda parte, denominada "Teoría práctica", constará dun resumo dun articulo de investigación cualitativo ou cuantitativo no que o estudante debe responder a unha serie de preguntas de resposta múltiple. Unha pregunta cunha resposta incorrecta resta unha pregunta cunha resposta correcta. Esta parte apróbase cando se alcanza unha puntuación de 10 sobre 18 puntos que é a puntuación máxima que se alcanza aquí.

IMPORTANTE ESTA PARTE TEÓRICA (coas dúas subprobas) CONSIDÉRASE SUPERADA CANDO SE SUPERAN AS DOUS PARTES EN CADA UNHA DELAS ALCÁNZASE UN 10 SOBRE 18. SE SE SUSPENDE UNHA DESTAS PARTES SUSPÉNDESE A PARTE TEÓRICA (non se garda nota de ningunha parte, en ningunha convocatoria, se se suspende).

2-Parte estatística. Esta parte consta de varios problemas estatísticos. Esta parte apróbase cando se alcanza unha puntuación de 10 sobre 18 puntos que é a puntuación máxima que se alcanza aquí.

NOTA ACLARATORIA.

SE NON SE ALCANZA NA PARTE TEÓRICA UN 10 E NA PARTE ESTATÍSTICA OUTRO 10 (TENDO EN CANTA QUE A PUNTUACIÓN MÁXIMA ALCANZADA É DE 36 NA PARTE TEÓRICA E 18 NA PARTE PRÁCTICA NON SUESTE GARDA A NOTA DA PARTE APROBADA. O ESTUDANTE SUSPENDEU O EXAME. O ESTUDANTE TERÁ QUE IR Á SEGUINTE CONVOCATORIA COAS DÚAS PARTES E TERNER EN CONTA AS PARTICULARIDADES DESTAS.


A DATA DOS EXAMÉNS DAS CONVOCARTORIAS ESTÁN MARCADOS POR XUNTA DE FACULTADE POLO TANTO NON SE MOVEN

BAREMO A TER EN CONTA:

a)10 PUNTOS A 12 PUNTOS EQUIVALE A UN APROBADO (5-6). Concretamente, 10 e 11 puntos equivale a un cinco; 12 puntos equivale a un seis.

b)13 PUNTOS A 15 PUNTOS EQUIVALE A UN NOTABLE (7-8). Concretamente, 13 e 14 puntos equivale a un sete; 15 puntos equivale a un oito.

c)16 PUNTOS A 18 PUNTOS EQUIVALE A UN SOBRESAÍNTE (9-10). Concretamente, 16 e 17 puntos equivale a un nove; 18 puntos equivale a un 10
54
 
Observacións avaliación
Na avaliación da materia (exposta no apartado da guía docente, denominado;"Paso 7: Avaliación") terase en conta antes de nada o seguinte:

ALUMNADO QUE SE MATRICULA POR PRIMEIRA VEZ NESTA MATERIA.Este alumnado ten as seguintes opcións de evaluación:
a)ESTUDIANTES QUE ASISTAN SEMPRE A CLASE (considéranse que asisten un 80%, isto equivale a non ter máis de 3 faltas sen xustificar. Xustifícase as faltas médicas (con xustificante correctamente cuberto por un médico colexiado) e as faltas por un traballo (con xustificante correctamente cuberto no traballo onde se xustifique que en horas de clase se está a traballar). 
Nunca se poderá realizar as actividades fóra de aula. Para isto o profesor en clases solicitará aos alumnos que asine unha folla tanto á entrada de clases como á salida.
La avaliación destes alumnos ten en conta o seguinte: 1-A "participación en clase", na medida que a intervención activa en clase permita ao profesor facerse unha mellor idea dos coñecementos, as dúbidas e inquietudes dos alumnos. A información adquirida, por parte do profesor, con este procedemento intégrase coa obtida polo resto de procedementos utilizados, e con iso preténdese conseguir unha valoración máis individualizada e completa; 2-a través das seguintes metodoloxías: "discusión dirixida" (8 sobre 100puntos), "obradoiro" (15 sobre 100puntos), "aprendizaxe colaboradora" (20 sobre 100puntos) e "analise de fontes documentais" (3 sobre 100 puntos) o estudante alcanzará unha puntuación de 46 sobre 100.Los alumnos alcanzarán estes puntos como máximo se cumpres os seguintes requisitos: a-débese entregar todo o material, por exemplo, se se establece catro discusións dirixidas e o alumno (sempre que xustifique a ausencia e non supere o 80%de ausencias a clase) non presenta máis que dous a puntuación máxima alcanzada sería, nesta metodoloxía, non alcanzaría ningunha puntuación. Esta explicación é aplicable a todas as metodoloxías deste apartado. b-para alcanzar a puntuación máxima de cada metodoloxía non se terá en conta só se se entrega o material ou non. Terase en conta varios factores como: a capacidade de traballo individual, capacidade de traballo en equipo, coñecementos xerais básicos, capacidade de sintesis e análise, capacidade de aplicar os coñecementos das sesións maxistrais á práctica, capacidade para xerar novas ideas (innovación e creatividade), capacidade crítica e autocrítica, toma de decisións, comunicación oral e escrita e habilidades de investigación. 
TODO ISTO OBSERVARA O PROFESOR AO LONGO DAS CLASES INTERACTIVAS (non hai que esquecer que moitas destas metodoloxías se elaborasen e desenvolvesen nas devanditas clases). Por tal motivo nesas clases o profesor tomará as observacións pertinentes 
3-El exame da convocatorias ou a proba de resposta múltiple consta de dúas partes. A puntuación que se pode alcanzar é de 54 puntos:a-Parte teórica dividida á súa vez en dúas partes: unha primeira, denominada "Teoría pura",constará dun número de items de resposta aberta. Esta parte apróbase cando se alcanza unha puntuación de 10 sobre 18 puntos que é a puntuación máxima que se alcanza aquí. A segunda parte, denominada "Teoría práctica";constará dun resumo dun articulo de investigación cualitativo ou cuantitativo no que o estudante debe responder a unha serie de preguntas de resposta múltiple. Esta parte apróbase cando se alcanza unha puntuación de 10 sobre 18 puntos que é a puntuación máxima que se alcanza aquí IMPORTANTE ESTA PARTE TEÓRICA CONSIDÉRASE SUPERADA CANDO SE SUPERAN AS DOUS PARTES CUN DEZ EN CADA UNHA DELAS. SE SE SUSPENDE UNHA DESTAS PARTES SUSPÉNDESE A PARTE TEÓRICA.
 BAREMO A TER en conta (só no caso de estudantes que se matriculan por primeira vez nesta materia e asisgten sempre a clase): 10 PUNTOS A 12 PUNTOS EQUIVALE A UN APROBADO (5-6). Concretamente, 10 e 11 puntos equivale a un cinco; 12 puntos equivale a un seis.13 PUNTOS A 15 PUNTOS EQUIVALE A UN NOTABLE (7-8). Concretamente, 13 e 14 puntos equivale a un sete; 15 puntos equivale a un ocho.16 PUNTOS A 18 PUNTOS EQUIVALE A UN SOBRESAÍNTE (9-10). Concretamente, 16 e 17 puntos equivale a un nove; 18 puntos equivale a un 10. 
b-Parte estatística. Esta parte consta de varios problemas estatísticos. Esta parte apróbase cun 10, polo tanto, esta parte puntua sobre 18 puntos. O baremo que dá a cada problema plasmarase no exame. 
 NOTA ACLARATORIA.

SE NON SE ALCANZA EN CADA UNHA DAS PARTES DA PARTE TEÓRICA UN DEZ E NA PARTE ESTATÍSTICA OUTRO DEZ, NON SE GARDA A NOTA DA PARTE APROBADA. O ESTUDANTE TERÁ QUE IR Á SEGUINTE CONVOCATORIA COAS DÚAS PARTES E TER EN CONTA AS PARTICULARIDADES DESTAS. MOI IMPORTANTE: SE O ALUMNO SUSPENDE O EXAME MARCADO PARA A CONVOCATORIA DE XUÑO COMO TODAS AS PRACTICAS REALIZADAS E VALORADAS NAS CLASES INTERACTIVAS NON SE LLES GARDA AS PUNTUACIÓNS ALCANZADAS NAS DEVANDITAS ACTIVIDADES PARA AS SEGUINTES CONVOCATORIAS A ESTES ALUMNOS QUE SUSPENDEN O EXAME DE XUÑO CON PRACTÍCALAS RELIZADAS AO LONGO DO CURSO. 
O EXAME DA CONVOCATORIA DE XULLO DESE MESMO CURSO ACADÉMICO PUNTUARÁ SOBRE 100 PUNTOS. Isto quere dicir, os alumnos deben alcanzar a seguinte puntuación: a)Parte teórica, inclúe a parte denominada "Teoría pura" e a parte denominada "Teoría Práctica" a puntuación máxima é de 10 en cada unha das partes. Ambas as dúas partes aprobarase cun 5. Se algunha das partes non se aproba cun cinco, considérase que o alumno suspende toda a parte teórica. b)Parte estatística a puntuación máxima é dun 10. Se se suspende algunha das dúas partes, anteriormente indicadas, o alumno suspenderá todo o exame (non se garda partes nin notas).
A DATA DOS EXAMÉNS DAS CONVOCATORIAS ESTÁN MARCADOS POR JUNTA DE FACULTAD POLO TANTO non SE MOVEN. 
PARA OS ALUMNOS QUE ASISTEN A CLASE E TEÑEN ALCANZADOS A FINAIS DO MES DE ABRIL (30 DE ABRIL) UNHA PUNTUACIÓN DAS CLASES INTERACTIVAS DE 46 PUNTOS. PODEN PRESENTARSE AOS EXAMÉNS PARCIAIS (DA TEORIA DE TEXTOS (PRÁCTICA) E PARTE ESTATÍSTICA (O PAREte PRACTICA). OS EXAMÉNS PARCIAIS REALIZARANSE CANDO SE CUMPRAN (TODAS;LOS SEGUINTES SITUACIÓNS: A-A materia que entraría na parte teórica e que corresponde ao que se imparte nas clases expositivas remátese de explicar en clase antes de maio. b-La materia que entraría na parte de textos e que corresponde ao que se traballa nas clases interactivas remátese de explicar en clase antes de maio. c-La materia que entraría na parte practica e que se explica en clase na última semana de abril e as semanas que corresponden de maio (segundo calendario académico) remate o último día de clases deste curso académico.

O profesor a finais de abril comentará en clases que alumnos teñen alcanzados os 46 puntos e se se cumpren todas as condicións anteriores. 
b) ESTUDANTES QUE NON ASISTAN SEMPRE A CLASE (considéranse que non asisten cando faltan máis dun 80%, é dicir, ten máis de tres faltas sen xustificar. Se jstifica as faltas médicas (con xustificante correctamente cuberto por un médico colexiado) e as faltas por un traballo (con xustificante correctamente cuberto no traballo onde se xustifique que en horas de clase se está a traballar. Tamén, estarían neste punto os alumnos, que teñan aprobado por el organo correspondente, a matrícula parcial. Estes alumnos deben presentar unha copia da resolución da devandita matrícula ao profesor);alumnos non teñen que realizar ningunha das prácticas marcadas nas clases interactivas, Son estudantes que directamente realizarán o exame de calquera das convocatorias. 
La PUNTUACIÓN CONSEGUIDA EN ESTE EXAMEN POR ESTOS ALUMNOS PUNTUARÁ SOBRE 100 PUNTOS. Esto quiere decir, los alumnos deben alcanzar la siguiente puntuación: a)Parte teórica, incluye la parte denominada "Teoría pura" y la parte denominada "Teoría Práctica" la puntuación máxima es de 10 en cada una de las partes. ambas partes se aprobará con un 5. Si alguna de las partes no se aprueba con un cinco, se considera que el alumno suspende toda la parte teórica. b)Parte estadística la puntuación máxima es de un 10. Si se suspende alguna de las dos partes, anteriormente indicadas, el alumno suspenderá todo el examen (no se guarda partes ni notas)

Fontes de información
Bibliografía básica
Arnal, J., Del Rincón, D. y Latorre, A. (1992). Investigación educativa. Fundamentos y metodología. Barcelona: Labor. Bisquerra Alzina, R. (2004). Metodología de la investigación educativa. Madrid: La Muralla. Colás, P. y Buendía, A. (1992).Investigación educativa. Sevilla: Alfar. De La Orden, A. (1985).Investigación educativa. Diccionario de Ciencias de la Educación. Madrid: Anaya. De la Herrán (Coord.) (2005). Investigar en educación. Fundamentos, aplicaciones y nuevas perspectivas. Madrid: Dilex. Dendaluce, I. (Coord.) (1988). Aspectos metodológicos de la investigación educativa. (II Congreso Mundial Vasco). Madrid: Narcea. Etxeberría Murgiondo, J. y Tejedor Tejedor, F. J. (2005). Análisis descriptivo de datos en educación. Madrid: La Muralla. García Hoz, V. (1994). Problemas y métodos de investigación en educación personalizada. Madrid: Rialp. García Ferrando, M. (2000). Socioestadística. Introducción a la Estadística en Sociología. Madrid: Alianza. Hernández Sampieri, R., Fernández Collado, C. y Baptista, P. (2003). Metodología de la investigación. (3ª. Edic.). México: McGraw-Hill. Latorre, A. (2003).La investigación-acción. Conocer y cambiar la práctica educativa. Barcelona: Graó. León, O. y Montero, I. (1993).Diseño de investigaciones. Introducción a la lógica de la investigación en Psicología y Educación. Madrid: McGraw-Hill. Losada, J. L. y López Feal, R. (2003).Métodos de investigación en Ciencias Humanas y Sociales. Madrid: Thomson. Pérez Serrano, G. (Coord.). (2001). Modelos de investigación cualitativa en Educación Social y Animación Sociocultural. Aplicaciones Prácticas. Madrid: Narcea. Rodríguez Gómez, G., Gil Flores, J. y García Jiménez, E. (1996). Metodología de la investigación cualitativa. Málaga: Aljibe.
Bibliografía complementaria
Bisquerra, R (1987). Introducción a la estadística aplicada a la investigación educativa. Barcelona: Promociones y Publicaciones Universitarias. De Lara Guijarro, E. y Ballesteros Velázquez, B (2001). Métodos de investigación en educación social. Madrid: Universidad Nacional de Educación a Distancia. Fox. D.J. (1987). El proceso de investigación en educación. Pamplona: Eunsa. Grim, P. (2010). La certeza absoluta y otras fricciones. Los secretos de la estadística. Barcelona: RBA Libros Sierra Bravo, R. (1987). Técnicas de Investigación social. Teorías y ejercicios. Madrid: Paraninfo

Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Métodos de avaliación de programas/652G03023
Técnicas de recollida e análise da información/652G03026

Observacións
Se pueden consultar las siguientes fuentes: http://www.udc.es/dep/fam http://www.educacion.udc.es http://www-ice.up.es/upc/ice/ice.nsf. http://dialnet.inicaja.es http://www.mec.es http://bibloteca.udc.es http://www.um.es/~depmide/RIE http://www.uv.es/a http://www.bne.es http://aera.net


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías