Identifying Data 2016/17
Subject (*) Psicoxerontoloxía Code 652G03024
Study programme
Grao en Educación Social
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Obligatoria 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Psicoloxía Evolutiva e da Educación
Coordinador
Piñeiro Aguin, Isabel
E-mail
isabel.pineiro.aguin@udc.es
Lecturers
Piñeiro Aguin, Isabel
Regueiro Fernández, Bibiana
E-mail
isabel.pineiro.aguin@udc.es
bibiana.regueiro@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecer os campos da educación social e recoñecer novos ámbitos emerxentes.
A4 Distinguir os estadios evolutivos das persoas, e interpretar as súas implicacións educativas.
A9 Deseñar e desenvolver proxectos, programas e servizos nos diferentes campos de intervención profesional promovendo a participación e o desenvolvemento comunitario.
A13 Deseñar e levar a cabo proxectos de investigación elementais aplicables aos diferentes campos de intervención.
B1 Elaborar, analizar, sintetizar, valorar e transmitir criticamente a información.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Distinguir os estadios evolutivos das persoas e interpretar as súas implicacións educativas A1
A4
A9
A13
B1
C6
C7
C8
Diseñar e levar a cabo proxectos de investigación elementales aplicables aos diferentes campos de intervención C8
Diseñar e desarrollar proxectos, programas e servicios nos diferentes campos de intervención profesional promovendo a participación e o desenrrolo comunitario A13
Elaborar, analizar, sintetizar, valorar e transmitir críticamente a información B1
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrentarse C6
Asumir como profesional e cidadán a a importancia do aprendizaxe ao longo da vida C7

Contents
Topic Sub-topic
1. Retos psicosociais do envellecemento. A xubilación 1.1. O envellecemento demográfico. 1.2. Consecuencias do envellecemento demográfico. 1.3. A xubilación. 1.4. A preparación para a xubilación.
2. Funcionamento cognitivo nas persoas maiores. 2.1. A explicación do envellecemento: o modelo da competencia vs. o modelo do declive. 2.2. O envellecemento satisfactorio. 2.3. Cambios bio-psico-sociais no envellecemento. 2.4. Os procesos cognitivos no envellecemento: A intelixencia e a atención. 2.5 Os procesos cognitivos no envellecemento: a memoria. 2.6. Factores sociais e afectivo-motivacionais na vellez. 2.7. Variables moduladoras do desenrrolo cognitivo nas persoas maiores.
3. A dependencia 3.1 . Introdución . 3.2 . Caracterización da discapacidade . 3.3 . Caracterización da dependencia . 3.4 . Autonomía funcional e autonomía persoal . 3.5 . Autodeterminación . 3.6 . A Dependencia e avaliación ao longo dos anos . 3.7 . Factores sociodemográficos que afectan á dependencia : idade , discapacidade e familiares .
4. A demencia 4.1 . Introdución . 4.2 . Caracterización da demencia . 4.3 . Dimensións afectadas: 4.3.1 . Déficits cognitivos . 4.3.2 . Déficits sociais . 4.3.3 . Déficits afectivo - motivacional . 4.3.4 . Trastornos de comportamento . 4.4 . A avaliación psicolóxica da demencia : 4.4.1 . A avaliación psicolóxica das persoas maiores. 4.4.2 . Avaliación psicolóxica da demencia .
5. Intervención psicolóxica nas persoas maiores con dependencia 5.1 . Estimulación cognitiva : 5.1.1 . As principais características dos programas de estimulación cognitiva . 5.1.2 . Estratexias e técnicas psicolóxicas empregadas na estimulación cognitiva .
6. O coidado das persoas maiores con dependencia: Aspecto xerais. 6.1 . Introdución . Por que prestamos axuda a nosa familia? 6.2 . Características do coidador . 6.3 Que supón para a familia o coidado dunha persoa maior con dependencia ? 6.4 . Que supón para o coidador principal o coidado dunha persoa maior con dependencia?
7. Atención ao coidador non profesional das persoas maiores con dependencia. 7.1. A importancia do apoio social. 7.2. A avaliación e a intervención psicolóxica do cuidador. 7.3. O sistema formal de apoio aos coidadores de maiores con demencia: a “descarga” dos coidadores.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Workbook A4 C6 C7 0 25 25
Objective test A4 C7 2 2 4
Student portfolio A4 A9 C7 10 40 50
Supervised projects A9 A13 B1 10 40 50
Guest lecture / keynote speech A1 A4 C7 C8 20 0 20
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Workbook Lectura de libros e posterior comentario en grupos sobre a temática da vellez
Objective test Exame tipo test
Student portfolio Prácticas de contidos desenrrolados no aula
Supervised projects O alumno deberá realizar un traballo tutelado sobre cada uno dos temas do programa. Para iso, apoiarase na bibliografía básica, que deberá ler obrigatoriamente. Estos traballos tendrán un peso máximo dun 30% na nota final
Guest lecture / keynote speech Explicación teórico/práctica por parte da mestra

Personalized attention
Methodologies
Student portfolio
Supervised projects
Description

A través das tutorías (presenciales e/ou non presenciais intentarase dar resposta aos problemas que o alumno poida ter con respecto á materia

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Student portfolio A4 A9 C7 Prácticas dos contidos do temario 40
Objective test A4 C7 Exame tipo test 50
Supervised projects A9 A13 B1 Traballos sobre a temática 10
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Vega, J.L. y Bueno, B. (1995). ? Desarrollo adulto y envejecimiento. . Ed. Síntesis.
Fernández-Ballesteros, R., Moya, R., Íñiguez, J. y Dolores, M. (1999). ? ¿Qué es la psicología de la vejez?. Madrid: Biblioteca Nueva.
J. Sáez (Coord.) (2003). Educación y aprendizaje en las personas mayores . Madrid: Dykinson.
J. Lirio (Coord.) (2005). La metodología en Educación Social. Recorrido por diferentes ámbitos profesionales. Madrid: Dykinson.

Complementary (). .


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.