Identifying Data 2015/16
Subject (*) Técnicas de recollida e análise da información Code 652G03026
Study programme
Grao en Educación Social
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Obligatoria 6
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Filosofía e Métodos de Investigación en Educación
Coordinador
Salvador González, Xabier de
Arias Rodriguez, Maria Alicia
E-mail
javier.desalvador@udc.es
alicia.arias.rodriguez@udc.es
Lecturers
Arias Rodriguez, Maria Alicia
Salvador González, Xabier de
E-mail
alicia.arias.rodriguez@udc.es
javier.desalvador@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A5 Identificar e analizar os factores contextuais que afectan os procesos de intervención socioeducativa.
A6 Seleccionar diferentes métodos e técnicas para a planificación e avaliación de programas e servizos.
A13 Deseñar e levar a cabo proxectos de investigación elementais aplicables aos diferentes campos de intervención.
A19 Asesorar e supervisar programas, planos, proxectos e centros socioeducativos.
A21 Deseñar e implementar procesos de avaliación de programas e estratexias de intervención socioeducativa en diversos contextos.
B1 Elaborar, analizar, sintetizar, valorar e transmitir criticamente a información.
B2 Redactar e presentar informes técnicos, memorias, regulamentos ou calquera outro documento básico que contribúa a regular a acción socioeducativa.
B5 Capacidade de mostrar actitudes coherentes coas concepcións éticas e deontolóxicas propias da profesión.
B6 Adquirir e dominar habilidades comunicativas que permitan transmitir información, ideas e propostas a diversas audiencias.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Know the main technical of data collection in the processes of social and educational intervention. A5
A6
A13
A21
B1
C1
C4
C6
Design instruments of data collection of processes of social and educational intervention, applying different technical. A5
A6
A13
A21
B1
B2
C1
C4
C6
Schedule data collection and analysis in processes of social and educational intervention. A5
A6
A13
A19
A21
B1
B2
C6
C8
Realizar a recollida da información pertinente dun proceso de intervención socioeducativo B1
B2
B5
B6
C1
C6
Know the main technical of data analysis in the processes of social and educational intervention. A6
A13
B1
C3
C6
C8
Analizar a información recollida nos procesos de intervención socioeducativos, empregando as técnicas de análise adecuadas. A5
A6
A13
A19
B1
B2
C3

Contents
Topic Sub-topic
INTRODUCCIÓN.
A recollida e análise da información no proceso de planificación e desenvolvemento de investigacións, avaliacións e xestión de programas e servizos socioeducativos.
1. A información e análise en metodoloxías cuantitativas

2. A información e análise en metodoloxías cualitativas
I. TÉCNICAS DE RECOLLIDA DA INFORMACIÓN 1. Instrumentos de recollida da información cuantitativos:

1.1. Enquisas e Cuestionarios
1.2. Escalas

2. Instrumentos de recollida da información cualitativos.

2.1. Observación
2.2. Entrevistas
2.3. Grupos de discusión
II. TÉCNICAS DE ANÁLISE DA INFORMACIÓN 1. Análise da información cuantitativa
1.1. A estadística como ferramenta de análise de datos.
1.2. Estadistica descriptiva
1.3. Mostreo
1.4. Estadística inferencial

2. Análise da información cualitativa
2.1. Análise de contido
2.2. Análise da información cualitativa asistida por ordenador

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A5 B1 C4 C6 C8 10 15 25
ICT practicals A6 C3 10 10 20
Field trip A6 A13 A21 0 5 5
Problem solving A19 B2 10 15 25
Document analysis B1 0 15 15
Workshop B5 B6 C1 10 15 25
Collaborative learning A6 A13 A19 A21 B1 B2 C1 C3 5 8 13
Mixed objective/subjective test A5 A6 A13 A19 A21 B1 B2 B5 B6 C1 C3 C4 C6 C8 2 10 12
 
Personalized attention 10 0 10
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Presentación e explicación conceptual da materia a partires de esquemas
ICT practicals Análise da información informatizada. Emprego de programas informáticos
Field trip recollida de información
Problem solving análise e resolución de supostos prácticos.
Document analysis Indagación e estudio de información documental.
Workshop Desenvolvemento de tarefas prácticas de recollida e análise da información.
Collaborative learning traballo en pequeno grupo de determinadas prácticas.
Mixed objective/subjective test Proba final avaliativa da materia

Personalized attention
Methodologies
Problem solving
ICT practicals
Mixed objective/subjective test
Field trip
Guest lecture / keynote speech
Workshop
Collaborative learning
Description
Atención individual ou de grupo tanto en aula como en horario de titoría no despacho.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Problem solving A19 B2 Xustificación e adecuación da proceso e resolución. 5
ICT practicals A6 C3 Realización adecuada das tarefas 5
Mixed objective/subjective test A5 A6 A13 A19 A21 B1 B2 B5 B6 C1 C3 C4 C6 C8 Respostas correctas e xustificadas ás preguntas ou problemas prantexados 75
Field trip A6 A13 A21 Realización adecuada da tarefa (recollida de información) 5
Workshop B5 B6 C1 Realización adecuada das tarefas 5
Collaborative learning A6 A13 A19 A21 B1 B2 C1 C3 Grao de participación nas actividades de grupo 5
 
Assessment comments

Consideracións:

As metodoloxías: Solución de problemas, Prácticas a través de TIC, Saídas de campo, Obradoiro e Aprendizaxe colaborativa computan conxuntamente un 30% da nota final en función das prácticas realizadas. É NECESARIO acadar nestes traballos un mínimo do 40% da súa puntuación.

A proba final (proba mixta) ten un peso do 70% da nota final. Consistirá en dúas partes: unha primeira, (proba obxectiva) e a segunda, práctica. É NECESARIO acadar en cada unha das partes da proba un mínimo do 40% da súa puntuación.


Sources of information
Basic ETXEBERRIA, J. y TEJEDOR, F.J. (2005). Análisis descriptivo de datos en educación. Madrid: La Muralla
TEJEDOR, F.J. y ETXEBERRIA, J. (2006). Análisis inferencial de datos en educación. Madrid: La Muralla
AZOFRA, M.J. (1999). Cuestionarios. Madrid: CIS (Cuadernos Metodológicos, 26)
RUBIO, MJ y VARAS, J. (2011). El análisis de la realidad en la intervención social. Madrid: CCS
VALLES, M. S. (2002). Entrevistas cualitativas. Madrid: CIS (Cuadernos Metodológicos, 32)
GRIMA, P. (2010). La certeza absoluta y otras ficciones. Los secretos de la estadística. Barcelona: RBA Libros
ALVIRA, F. (2011). La encuesta: una perspectiva general metodológica. Madrid: CIS (Cuadernos Metodológicos, 35)
VISAUTA, B. (1989). Técnicas de investigación Social. Barcelona: PPU
MARTÍNEZ MEDIANO, C. (Coorda.) (2004). Técnicas e instrumentos de recogida y análisis de datos. Madrid: UNED

Complementary ESCUDERO PÉREZ, J. (2004). Análisis de la realidad local. Madrid: Narcea
DE KETELE, J.M. y ROEGIERS, X. (1995). Metodología para la recogida de información. Madrid: La Muralla
CORBETTA, P. (2003). Metodología y Técnicas de Investigación Social. Madrid: McGraw-Hill
BRIONES, G. (2003). Métodos y técnicas de investigación para las Ciencias Sociales . México: Trillas, 4a.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Métodos de investigación/652G03019

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Métodos de avaliación de programas/652G03023
Avaliación e diagnóstico de necesidades socioeducativas/652G03039

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.