Identifying Data 2015/16
Subject (*) Orientación e políticas de emprego Code 652G03031
Study programme
Grao en Educación Social
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Optativa 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Filosofía e Métodos de Investigación en Educación
Coordinador
Perea Vega, Gustavo Ariel
E-mail
gustavo.perea@udc.es
Lecturers
Perea Vega, Gustavo Ariel
E-mail
gustavo.perea@udc.es
Web http://www.udc.es/fymide
General description Esta materia proporcionará claves para analizar e valorar as políticas de emprego que se están levando a cabo nos contextos galego, español e europeo, de xeito que se interioricen como ferramentas de traballo desde un doble rol: primeiro como futuro/a persoa en busca de emprego que terá que usalas para a súa propia inserción, e segundo, como futuro/a educador/a que terá que desenvolver programas formativos e de inserción na comunidade. Transversalmente, o alumnado valorará criticamente a perspectiva institucional do escenario sociolaboral no que estamos a vivir e as alternativas posibles ao incremento das desigualdades sociais.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A3 Analizar as políticas de benestar social e a lexislación que sustentan os procesos de acción socioeducativa.
A5 Identificar e analizar os factores contextuais que afectan os procesos de intervención socioeducativa.
A15 Elaborar e xestionar medios e recursos para a intervención socioeducativa.
A17 Formar axentes de intervención socioeducativa e comunitaria.
B1 Elaborar, analizar, sintetizar, valorar e transmitir criticamente a información.
B2 Redactar e presentar informes técnicos, memorias, regulamentos ou calquera outro documento básico que contribúa a regular a acción socioeducativa.
B5 Capacidade de mostrar actitudes coherentes coas concepcións éticas e deontolóxicas propias da profesión.
B6 Adquirir e dominar habilidades comunicativas que permitan transmitir información, ideas e propostas a diversas audiencias.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Analizar o escenario sociolaboral A3
Identifica e analiza as políticas de emprego A3
A5
Elabora unha diagnose dunha comarca galega e propón alternativas de actuación A15
Oriéntase cara a orientación profesional como medida activa de emprego na que pode intervir o/a educador/a social A17
Busca información sobre o actual mercado laboral A3
B1
Analiza as características das actuais políticas de emprego a nivel autonómico, estatal e europeo A3
A5
B1
Sintetiza e valora criticamente as políticas de emprego actuais a nivel autonómico, estatal e europeo A3
A5
B1
Propón alternativas á actual crise económica desde a perspectiva do/a educador/a social A3
A5
B1
Transmite criticamente a información desde o rol de educador/a social A3
A5
B1
Diseña un dossier no que plasma os resultados de aprendizaje adquiridos A3
A5
B1
B2
Integra actitudes éticas e deontolóxicas ao valorar críticamente as políticas activas de emprego e ao transmitir criticamente a ifnormaicón desde o rol de educador/a social A3
A5
B1
B5
Comunica na aula as súas valoracións críticas sobre as políticas de emplrego e o rol que interpreta o educador/a nelas A3
A5
B1
B6
C1
Busca información sobre o escenario sociolaboral e as políticas de emprego usando as TICs A3
A5
C3
Utiliza as TICs para a elaboración de dossiers, informes e materiais para a materia A3
A5
C3
Planifica as súas necesidades de formación no campo das TICs C3
Utiliza as TICs nos procesos de simulación de orientación das persoas desempregadas A15
A17
C3
Manexa distintas fontes de información que lle permiten exercer unha cidadanía crítica e formular solucións orientadas ao ben común A3
A5
A15
A17
C4
Valora e ter presente as políticas de emprego relacionadas co mundo emprendedor A3
A17
C5
Interioriza desde o punto de vista do educador/a social a importancia da cultura emprendedora como elemento alternativo ao traballo por conta allea A17
C5
Interioriza a importancia da formación ao longo da vida A17
C7
Elabora o seu itinerario formativo a longo prazo A17
C7

Contents
Topic Sub-topic
TEMA I. O Escenario sociolaboral
1.1. Conceptos básicos de referencia
1.2. A crise de emprego: desemprego e precariedade laboral
1.3. Emprego e desemprego: evolución e situación actual
1.3.1. Mocidade e mercado laboral
1.3.2. Muller e mercado laboral
1.4. Causas do desemprego
1.5. Cambios na estructura ocupacional e formación ó longo da vida

TEMA II. As políticas de Emprego:evolución e situación actual 2.1. Políticas de emprego: concepto e tipoloxía
2.2. As politicas de Emprego na Unión Europea
2.3. As políticas de Emprego en España
2.4. As políticas de Emprego en Galicia

TEMA III. Olladas alternativas
3.1. Na diagnose

3.2. Nas propostas
TEMA IV. A orientación profesional como medida activa de emprego 4.1.Evolución e consideración actual nas políticas de emprego e educativas.

4.2. A orientación con persoas desempregadas: organización, accións desenvolvidas e profesionais.
.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A3 A5 23 46 69
Mind mapping A3 A5 B1 B2 1 8 9
Document analysis A15 A5 B1 C3 C4 C5 2 10 12
Directed discussion A17 B1 B5 B6 C1 C4 C5 C7 14 0 14
Student portfolio B2 2 20 22
Supervised projects C3 C7 2 12 14
Workbook C4 C7 1 6 7
Introductory activities A3 1 0 1
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech O profesor exporá oralmente os contidos da materia a nivel conceptual, complementados co uso de medios audiovisuais, e supervisará as distintas metodoloxías coas que terá que traballar o alumnado
Mind mapping O alumnado confeccionará un traballo individual no que establecerá relacións entre os conceptos aprendidos nas sesións maxistrais
Document analysis O alumnado buscará e utilizará documentos audiovisuais e/ou bibliográfico/webgráficos relevantes para a materia seguindo as indicacións do profesor
Directed discussion O alumnado discutirá sobre as situación sociolaboral actual, as políticas de emprego desenvolvidas e o seu rol como educadores/as á hora de levar a cabo unha orientación laboral
Student portfolio O alumnado recollerá nun portafolio as aprendizaxes realizadas durante o período da materia. Este portafolio servirá para avaliar ao alumnado.
Supervised projects O alumnado traballará autonomamente nas temáticas desenvolvidas na aula baixo a supervisión do profesor
Workbook O alumnado terá que introducirse no hábito de lectura como fonte de actualización profesional importante para a toma de decisións con fundamento
Introductory activities O profesor realizará unha actividade inicial de sondeo para ver os coñecementos previos do alumnado

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Student portfolio
Mind mapping
Description
Na atención personalizada o profesor resolverá as dúbidas que teña o alumno sobre os diferentes temas a traballar na materia.
Esta atención personalizada realizarase no despacho do profesorado no horario de tutorias. Este horario está colgado no taboleiro que está no despacho do profesor, na páxina web do departamento de Filosofía e Métodos de Investigación en Educación como da Facultade de Ciencias da Educación.


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Student portfolio B2 Os criterios de avaliación estarán relacionados cos resultados de aprendizaxe a adquirir, e que se terán que trasladar a este portafolio 100
 
Assessment comments

A avaliación da materia será levada a cabo a través do portafolio do alumnado. Os criterios de avaliación estarán relacionados cos resultados de aprendizaxe.


Sources of information
Basic

Navarro, V.Torres, J. e Garzón, A. (2011). Hay alternativas. Propuestas para crear empleo y bienestar social en España.. Madrid: Editorial Sequitur
Castillo, J. J. (2009). La soledad del trabajador globalizado. Memoria, presente y futuro.. Madrid: Editorial Catarata
García, J. A e Saban, C (coords) (2008). Un nuevo modelo de formación para el S XXI. La enseñanza basada en competencias. Barcelona: Editorial Davinci
Vence, X. (2011). Crise e radicalización neoliberal. As alternativas silenciadas. Santiago: Editorial Laiovento
Ruiz Viñals, C. (Coorda) ((2006)). Políticas sociolaborales. Un enfoque pluridisciplinar.. Barcelona: Editorial UOC
Garzón, A.; Torres, J. e Navarro, V. (2012). Lo que España necesita . Bilbao: Editorial Deusto

Complementary
Bastida, A. (2001) La inserción sociolaboral. Reflexiones sobre la práctica. Madrid, Popular. Carmona, G. (2001). El plan personal para la inserción socio-laboral: teoría y práctica en la empresa para la inserción laboral. Huelva, Universidad de Huelva Casal, J. (2000). ‘Modalidades de transición profesional y precarización del empleo’, en Cachón, L. (ed.). La inserción profesional. Alzira, Germania, pp. 151-180 GALLART, M.A. (2002). Educación y trabajo. Montevideo, Cinterfor. MARHUENDA, F. (coord.)(2006). La cualificación profesional básica: competencias para la inclusión sociolaboral de jóvenes. Revista de Educación, nº 341.

Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Orientación ocupacional/652G03021

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Orientación e Políticas de Emprego complementa os contidos da materia Orientación Ocupacional. Permite analizar a evolución e características actuais do mercado laboral, das políticas de emprego desenvolvidas na Unión Europea, en España e en Galicia, así como distintas olladas sobre as reformas laborais e das pensións e sobre a actual crise e como se pode atallar.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.