Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
Coñecer os campos da educación social e recoñecer novos ámbitos emerxentes. |
A5 |
Identificar e analizar os factores contextuais que afectan os procesos de intervención socioeducativa. |
A6 |
Seleccionar diferentes métodos e técnicas para a planificación e avaliación de programas e servizos. |
A8 |
Detectar factores de vulnerabilidade, de exclusión e de discriminación social que dificulten a inclusión social, escolar e laboral de persoas e colectivos. |
A9 |
Deseñar e desenvolver proxectos, programas e servizos nos diferentes campos de intervención profesional promovendo a participación e o desenvolvemento comunitario. |
A14 |
Identificar e emitir xuízos razoados sobre problemas socioeducativos para mellorar a práctica profesional. |
A17 |
Formar axentes de intervención socioeducativa e comunitaria. |
A18 |
Dirixir e coordinar planos e proxectos socioeducativos. |
A21 |
Deseñar e implementar procesos de avaliación de programas e estratexias de intervención socioeducativa en diversos contextos. |
B1 |
Elaborar, analizar, sintetizar, valorar e transmitir criticamente a información. |
B2 |
Redactar e presentar informes técnicos, memorias, regulamentos ou calquera outro documento básico que contribúa a regular a acción socioeducativa. |
B3 |
Xerar a cultura profesional colaborativa, fomentando o traballo en rede e integrándose en grupos interdisciplinares con iniciativa e responsabilidade. |
B4 |
Deseñar e impulsar espazos socioeducativos en contextos de diversidade atendendo á igualdade de xénero, á equidade e respecto aos dereitos humanos, favorecendo o empoderamento das persoas e colectivos ubicados en situacións de desvantaxe social. |
B5 |
Capacidade de mostrar actitudes coherentes coas concepcións éticas e deontolóxicas propias da profesión. |
B6 |
Adquirir e dominar habilidades comunicativas que permitan transmitir información, ideas e propostas a diversas audiencias. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
To evaluate programs, projects, services and policies oriented towards personal, profesional and institutional development
|
A1 A5 A6 A8 A9 A18 A21
|
B1
|
C4 C8
|
Diagnosing the diferent dimensions, areas and contexts of psycho-pedagogical intervention |
A1 A5 A6 A14 A17 A18
|
B1 B2 B3 B5
|
C4 C6
|
Desingning and implementing research projects applied to different educational intervention fields and contexts
|
A1 A5 A8 A9 A18
|
B2 B3
|
C4 C6 C8
|
Problem solving skills
|
A6 A8 A17 A18
|
B4 B6
|
C6
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
A1 A5 A6 A8 A9 A17
|
B1 B2 B3 B4
|
C4 C8
|
Being sensitive to social and community problems from a Social Psychology perspective
|
A5 A8 A17
|
B1 B2 B3 B4 B6
|
C4
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
I. INTRODUCTION |
1 The concept of Community
2 Historical evolution of Community Psychology
3 Current definitions for Community Psychology
4 Differences with other fields
5 The Ecological Model
6 The Social Action Model
7 Methodological strategy in Community Psychology
8 Intervention risks in Community Psychology
9 Needs evaluation
10 Social problem definition
|
IV - SOCIALIZATION PROBLEMS IN CHILDREN AND ADOLESCENTES |
1 Socialization sources
2 Risk factors
3 Social exclusion
4 Children abuse
4.1 Aggressor chracteristics
4.2 Generla intervention principles
5 School violence
5.1 Victim and aggressor profile
5.2 Other participants
5.3 School violence consequences
5.4 School violence prevention
6 Agression towards parents
6.1 Demography of aggression towards parents
6.2 Child aggressor profiles
6.3 Facilitating and predictor variables
6.4 Intervention guidelines and strategies
7 Juvenile delinquency
7.1 Etiology
7.2 Intervention techniques and response protocols
8 Psychopatic adolescents
8.1 Defining factors
8.2 Psychopathy evaluation
8.3 Treatment
9. Parental educational styles
10 Media Violence |
V - DOMESTIC VIOLENCE |
1 Domestic violence and harassment
2 Estatistical data
3 Domestic violence prediction
4 The cycle of Domestic violence
5 Aggressor treatment
|
VI - SEX CRIMES |
1 Types of aggressors
2 Causes for sexual abuse
3 Juvenile sexual offenders
4 paedophilic aggressors
5 Recidivism predictors
6 Aggresor treatment
7 Secual offender treatment in Spain
8 Relationship between sexual offences and pronography |
VIII - MENTAL ILLNESS |
1. Mental illness within the Community
2 Community intervention on mental disorders
3 Predisposing factors
4 Mental illness and social support
5 Protection factors for mental illness |
6-RESILIENCIA PSICOLÓXICA E APLICACIÓN A CONTEXTOS COMUNITARIOS |
1 Concepto de Resiliencia
2 Tipos de Resiliencia
3 Modelos de Resiliencia
4 Aplicacións da resiliencia psicolóxica |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Supervised projects |
A5 A6 A8 A9 B1 B2 B4 C8 C4 |
6 |
48 |
54 |
Oral presentation |
A14 B1 |
10 |
20 |
30 |
Case study |
A14 A17 A18 B5 B6 C8 |
14 |
17 |
31 |
Workbook |
A1 A21 C6 |
2 |
10 |
12 |
Guest lecture / keynote speech |
B3 C6 C8 |
20 |
0 |
20 |
|
Personalized attention |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Supervised projects |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do “como facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
|
Oral presentation |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
|
Case study |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Workbook |
|
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral comentada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas pregunas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é tamén coñecida como "conferencia", "método expositivo" ou "lección maxistral". Esta última modalidade soe reservarse para un tipo especial de lección impartida por un docente en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Case study |
|
Description |
Students are expected to come to orientation hours to complete their course essays and projects. The lecturer will provide guidance on
- Selecting appropriate topics and bibliographic orientation
- Developing the essay structure
Essays will be individual and projects can be done individually or by groups of no more than 4 atudents
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Guest lecture / keynote speech |
B3 C6 C8 |
Lectures of the content of the course |
10 |
Supervised projects |
A5 A6 A8 A9 B1 B2 B4 C8 C4 |
El 20% de la evaluación de la asignatura se hará a través de un trabajo tutelado que consta de dos partes.
La primera versará sobre el estudio sobre un problema social desde el punto de vista de la psicología comunitaria (se valorará que sea local).
La segunda consistirá en el desarrollo hipotético de un plan de intervención comunitaria.
Este formato puede sustituirse por un trabajo en grupo que consiste en la participación en una investigación, con recogida, análisis, y redacción de un informe sobre los datos.
|
30 |
Oral presentation |
A14 B1 |
Projects will be presented in the classroom
|
20 |
Case study |
A14 A17 A18 B5 B6 C8 |
Ao longo do cuatrimestre presentaranse diferentes situacións relacionadas coa asignatura que o alumnado deberá debatir, traballar en grupo ou individual, resolver, realizar rol playings, etc, para coñecer máis en profundidade as diferentes realidades sociais |
40 |
|
Assessment comments |
CONVOCATORIA ORDINARIA A nota final será a suma de todas as metodoloxías arriba indicadas. CONVOCATORIA EXTRAORDINARIA Aquelas persoas que non aprobasen na convocatoria de xuño e teñan polo menos, un 4 sobre 10 en dita convocatoria, poderán gardar a nota para a portunidade de xullo, debendo realizar unha proba con contidos das sesións maxistrais para superar esta convocatoria, que computará o 60% da nota total. No caso de non acadar polo menos un 4 sobre 10 na convocatoria anterior, a persoa deberá realizar unha proba con contidos referentes ás sesións maxistrales, traballos tutelados e estudos de casos que computará o 100% da nota No Asistencia a clase/dispensa Aquelas persoas que obtiveran a dispensa a clase ou que, por causas debidamente xustificadas, no poidan asistir, deberán poñerse en contacto coa profesora ao principio do cuadrimestre para realizar as tarefas de forma continuada e enviárselas á profesora. Na convocatoria extraordinaria poderán optar a superar a asignatura facendo unha única proba que suporá o 100% da nota sobre os contidos e os casos da asignatura
|
Sources of information |
Basic
|
JAVALOY, F. (2001). Comportamiento Colectivo y Movimientos Sociales. Madrid: McGraw Hill
MAYA JARIEGO, I., GARCÍA RAMÍREZM m. SANTOLAYA SORIANO, F.J. (2007). Estrategias de intervención psicosocial : casos prácticos. Madrid: Pirámide
MUSITU, G. et al (1994). Intervención Comunitaria. Valencia : Set i Set Edic
MUSITU, G, (2004). Introducción a la Psicología Comunitaria. Barcelona: UOC
CLEMENTE DIAZ, M. (2010). Introducción a la psicología social : enfoques teóricos clásicos. Madrid. universitas
SANCHEZ VIDAL, A. (2007). Manual de Psicología Comunitaria: un enfoque integrado. Madrid: Pirámide
COSTA, M. & LÓPEZ, E. (1991). Manual para el Educador Social. Madrid: Ministerio de Asuntos Sociales
SANCHEZ, A. (1996). Psicología Comunitaria. Barcelona: Ediciones de la Universidad de Barcelona
FERNANDEZ SEDANO, I., MORALES, J.F., MOLERO, F. (2011). Psicología de la intervención comunitaria . Bilbao: Descleé de Brouwer |
|
Complementary
|
Davis, Flora (2000). La comunicación no verbal. Madrid : Alianza,
Blanca Estela Barcelata Eguiarte (2019). Adaptación y resiliencia adolescente en contextos múltiples /. Ciudad de México : Editorial El Manual Moderno, 2019.
PUIG, G. y RUBIO, J.L. (2011). Manual de resiliencia aplicada. Barcelona : Gedisa, 2011. |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|