Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Cuestións filosóficas do mundo contemporáneo Código 652G03036
Titulación
Grao en Educación Social
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
Couceiro Bueno, Juan Carlos
Correo electrónico
juan.couceiro.bueno@udc.es
Profesorado
Couceiro Bueno, Juan Carlos
Correo electrónico
juan.couceiro.bueno@udc.es
Web http://www.udc.es (página Web de la Facultad de Ciencias de la Educación)
Descrición xeral Se trata, na presente asigntura, de plantar problemas filosóficos contemporáneos que se poidan trasponer aos intereses propios da titulación de Educación Socia

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Coñecer os campos da educación social e recoñecer novos ámbitos emerxentes.
A2 Comprender os supostos e fundamentos históricos, pedagóxicos, psicolóxicos e sociolóxicos da acción socioeducativa e os seus ámbitos de actuación, valorando as súas implicacións.
A4 Distinguir os estadios evolutivos das persoas, e interpretar as súas implicacións educativas.
A5 Identificar e analizar os factores contextuais que afectan os procesos de intervención socioeducativa.
A8 Detectar factores de vulnerabilidade, de exclusión e de discriminación social que dificulten a inclusión social, escolar e laboral de persoas e colectivos
A11 Observar, analizar, interpretar procesos de mediación social, cultural e educativa.
A14 Identificar e emitir xuízos razoados sobre problemas socioeducativos para mellorar a práctica profesional.
A20 Desenvolver unha disposición favorable ao traballo en contornos multiculturais e plurilingüísticos.
B1 Elaborar, analizar, sintetizar, valorar e transmitir criticamente a información.
B2 Redactar e presentar informes técnicos, memorias, regulamentos ou calquera outro documento básico que contribúa a regular a acción socioeducativa.
B4 Deseñar e impulsar espazos socioeducativos en contextos de diversidade atendendo á igualdade de xénero, á equidade e respecto aos dereitos humanos, favorecendo o empoderamento das persoas e colectivos ubicados en situacións de desvantaxe social.
B5 Capacidade de mostrar actitudes coherentes coas concepcións éticas e deontolóxicas propias da profesión.
B6 Adquirir e dominar habilidades comunicativas que permitan transmitir información, ideas e propostas a diversas audiencias.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Poseer coñecementos filosóficos da nosa contemporaneidade que poidan axudar ás persoas marxinadas e excluídas. A2
A5
A8
A11
A14
A20
B1
B2
B5
C1
C3
C4
C6
C8
Incorporar, desde a filosofía, ás peronas adultas nunha educación transformadora. A2
A4
A5
A8
A11
A14
B1
B2
B4
B5
B6
C1
C3
C4
Proteger, con axuda da filosofía, ás familias con necesidades educativas básicas. A1
A2
A5
A8
A11
A14
A20
B1
B2
B4
B5
B6
C1
C3
C4
C6
C7
C8
Resolución de conflitos desde a deliberacón dos axentes implicados. A1
A2
A5
A8
A11
A14
A20
B1
B2
B4
B5
C1
C4
C6
Propostas filosóficas para o ocio e o tempo libre. A1
A2
A5
A8
A11
A14
B1
B2
B5
C1
C3
C4
C6
C8

Contidos
Temas Subtemas
Ontoloxía e facticidad en M. Heidegger 1.1 A clarificación da existencia.
1.2 A Khere heideggeriana
T. W. Adorno: a dialéctica da Ilustración. 2.1 A transformación da realidad
2.2 A estética adorniana
3. L. Wittgenstin e a súa concepción da filoofía .1 A Filosofía neopositivista e logicista
3.2 A productiva autocrítica na filosofía wittgensteniana
4. A Hermenéutica contemporánea 4.1 Visión xeral da Hermenéutica
4.2 A experiencia hermenéutica como experiencia formativa

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Seminario A1 A2 A4 A5 A8 A11 A14 A20 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C3 C4 C6 C7 C8 20 37 57
Sesión maxistral A1 A2 A4 A5 A8 A11 A20 B1 B4 B5 B6 C1 C4 C6 C7 20 6 26
Lecturas A1 A2 A5 A8 A11 A14 B1 B2 B5 B6 C1 C4 C6 C7 0 26 26
Proba mixta A1 A2 A4 A5 A8 A11 A14 B1 B2 B5 B6 C1 C4 C6 C8 2 33 35
 
Atención personalizada 6 0 6
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Seminario El seminario (análisis de fuentes e deliberaciones) é un elemento importante para a formación do estudante na presente asignatura.
Sesión maxistral As clases expositivas configuran unha cobertura teórica global para que o estudante encuentre referencias nas súas tareas nos seminarios.
Lecturas Se procederá ás lecturas, pola parte do estudiantado, que sirvan de apoio tanto ás clases expositivas como aos seminarios.
Proba mixta O exame final constará dunha pregunta de resposta breve e outra de carácter xeral.

Atención personalizada
Metodoloxías
Lecturas
Seminario
Proba mixta
Descrición
A atención personalizada preténdese satisfacer as necesidades do alumnado tanto individualmente como en grupo.

Trátase de atender aos estudantes en calquera momento que o precisen. Para iso, estará dispoñible o seguinte:

a) Por correo electrónico (calquera día da semana).
b) Na aula, logo de consensuar o horario co alumnado.

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial rexerase pola "norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de grao da UDC" (art. 2.3; 3.6 e 4.5) do 29/05/2011.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Lecturas A1 A2 A5 A8 A11 A14 B1 B2 B5 B6 C1 C4 C6 C7 A cualificación do libro de lectura farase a través da resposta do alumnado a unha pregunta que se faga sobre o mesmo, acompañada dun breve episodio textual. 15
Seminario A1 A2 A4 A5 A8 A11 A14 A20 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C3 C4 C6 C7 C8 Na avaliación dos seminarios terase en conta que as presentacións teñan rigor e congruencia conceptual. Ademais, tamén se recoñecerá a participación do alumnado. 15
Proba mixta A1 A2 A4 A5 A8 A11 A14 B1 B2 B5 B6 C1 C4 C6 C8 Será obrigatoria unha proba mixta como exame final.
Esta proba constará dunha pregunta ampla e outra curta.
70
 
Observacións avaliación

Na primeira
avaliación esixiríase superar o correspondente exame final e as tarefas
realizadas durante o curso.  Na segunda
oportunidade, só será necesario o exame final. 

Os estudantes que teñan unha escusa académica só terán que facer o exame
final. Quedan excluídas as tarefas prácticas. En todo caso, deberán poñerse en
contacto co profesorado para obter detalles os da avaliación. 

O comportamento fraudulento na materia
suporá, segundo a normativa, a cualificación de "suspenso" de todas
as probas realizadas.

 

 

 

 

 

 

 


Fontes de información
Bibliografía básica (). .
(). .
(). .
J. Derrida (1984). La filosofía como institución. Barcelona: J. Granica
G. Vattimo (1996). La sociedad transparente. Barcelona: Paidós
L. Pareyson (1954). La teoria della formativitá. Torino:Rosenberg&Sellier
L. Wittgenstein (1953). Philosophiesche Untersuchungen. Kegan, P.: London
M. Heidegger (1971). Ser y Tiempo. F.C.E: México
T, W, Adorno (1980). Teoría estética. Madrid:Taurus
Gadamer, H. G. (1977). Verdad y Método. Salamanca:Sígueme

Bibliografía complementaria G. E.Cirigliano (1968). Análisi fenomenológico de la educación. Madrid: Anaya
J. LL. Plumb (1973). Crisis en las Humanidades. Barcelona: Planeta
A. Brocoli (1977). Ideología y educación. México: Imagen
H. L.Elvin (1960). La educación y la sociedad contemporánea. Aguilar:Madrid
J. Dewey (1990). La escuela y la sociedad. Madrid: Beltrán
K. Mannheim (1960). Libertad, poder y planificación. México:FCE
G. Vattimo (2012). Vocación y responsabilidad del filósofo. Barcelona: Herder


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías