Identifying Data 2022/23
Subject (*) Anatomy of the Organs of Hearing and Speech Code 652G04001
Study programme
Grao en Logopedia
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinador
Arufe Gonda, María del Carmen
E-mail
maria.arufe@udc.es
Lecturers
Arufe Gonda, María del Carmen
Fafián Labora, Juan Antonio
E-mail
maria.arufe@udc.es
juan.labora@udc.es
Web http://www.udc.es
General description Conceptos básicos sobor Citología e Histología.
Estudo de Neuroanatomía e Anatomía do aparato bucofonoarticulador

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecer e integrar os fundamentos biolóxicos da Logopedia: a Anatomía e Fisioloxía.
A6 Coñecer a clasificación, a terminoloxía e a descrición dos trastornos da comunicación, a linguaxe, a fala, a voz e a audición e as funcións orais non verbais.
A29 Adquirir a formación práctica para o traballo individual, grupal, cooperativo e de mediación con facilitador.
A32 Utilizar tecnoloxías da información e da comunicación.
B1 Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional.
B2 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Aprender a aprender.
B7 Capacidade de análise e síntese.
B8 Capacidade de observar e de escoitar de forma activa.
B9 Capacidade de organizar e planificar.
B17 Saber expresarse en público.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
4. Desenrolar a capacidade e observción, descripción, orientación e relación. A1
B1
B2
B4
C1
C6
3. Coñecer e empregar correctamente a nomenclatura anatómica. A1
A6
A29
A32
B1
B2
B7
B8
B17
C1
C6
C7
1. Adquirir coñecementos anatómicos básicos. A1
B1
C1
C6
5. Adquirir a capacidade de xuicio crítico. A1
A29
A32
B1
B2
B4
B9
B17
C1
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
Temario Teórico

Bloque I: Citoloxía

Bloque II: HistoloxíaT

Bloque III: Neuroanatomía

Bloque IV: Órgano de la Audición

Bloque V: Aparato Respiratorio

Bloque VI: Órganos Fonoarticulatorios


Bloque VII: Aparato Cardiocirculatorio.



Bloque I: Citoloxía
Tema 1: Concepto. Tipos de células. Orgánulos celulares.
Tema 2: División celular: mitosis e meiosis.

Bloque II: Histoloxía
Tema 3: Tecidos: concepto e clasificación.
Tema 4: Tecido epitelial. Tecido conectivo. Tecido muscular. Tecido nervioso.

Bloque III: Neuroanatomía
Tema 5: Columna vertebral. Características dunha vértebra tipo. Características específicas de cada tipo de vértebra. Sacro e cóccix.
Tema 6: Costillas: características e tipos. Esternón. Tórax en conxunto.
Tema 7: Osteoloxía cráneo e cara.
Tema 8: Introducción o SNC. Configuración externa: encéfalo e médula espinal. Meninxes. Sistema ventricular.
Tema 9: Configuración interna do SNC. Principales funcions do encéfalo.
Tema 10: Introducción o SNP: pares craneales e nervios raquídeos.
Tema 11: Vía motora. Vía sensitiva. Arco reflexo.
Tema 12: SNA: sistema nervioso simpático e sistema nervioso parasimpático.
Tema 13: Vascularización. Grandes troncos supraorticos. Arterias carótidas, arterias vertebrales y sus ramas. Senos Venosos

Bloque IV: Órgano da Audición
Tema 14: Anatomía do oído.
Tema 15: Transmisión do sonido. Vía auditiva.

Bloque V: Aparato Respiratorio
Tema 16: Vías respiratorias inferiores: traquea e ramificación bronquial. Porción respiratoria: bronquiolos respiratorios e alvéolos. Músculos inspiradores e espiradores. Diámetros torácicos e mecánica respiratoria.

Bloque VI: Órganos Fonoarticulatorios
Tema 17: Faringe: división y musculatura faringea.
Tema 18: Cavidad oral: Vestíbulo bucal, arcadas gingivodentales, cavidad bucal y lengua.
Tema 19:Fosas nasales: paredes, senos paranasales y nariz.
Tema 20:Laringe: Cartílagos, articulaciones, membranas y ligamentos de la laringe. Musculatura laríngea. Anatomía funcional de la laringe. Soplo fonatorio.

Bloque VII: Aparato Cardiocirculatorio.
Tema 21: . Anatomía do corazón. Grandes vasos. Ciclo cardiaco. Circulación maior e circulación menor.

Temario práctico
1ª Práctica: Osteoloxía cabeza
2ª Práctica: Osteoloxía cuello y tronco
3ª Práctica: Neuroanatomía
4ª Práctica: Órgano da audición
5ª Práctica: Larinxe.
1ª Práctica: Osteoloxía cabeza
2ª Práctica: Osteoloxía cuello e tronco
3ª Práctica: Neuroanatomía
4ª Práctica: Órgano da audición
5ª Práctica: Larinxe.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Student portfolio A1 A29 A32 B1 B2 B4 B7 B8 B9 B17 C1 C6 C7 C8 0 17 17
Guest lecture / keynote speech A1 B1 B2 B4 30 60 90
Supervised projects A1 A6 B1 B2 B4 0 16 16
Oral presentation A1 A6 B1 B2 B4 0 6 6
Laboratory practice A1 A6 B1 B2 B4 10 6 16
Multiple-choice questions A1 A6 B1 B2 B4 2 0 2
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Student portfolio O longo do curso o alumno tendrá que realizar tres cuadernos de Anatomía durante as horas de práctivas
Guest lecture / keynote speech exposición dos temas por parte do profesor
Supervised projects Se realizará un traballo tutelado en grupo dos temas do temario
Oral presentation O grupo de traballo presentará e expondrá o seu traballo tutelado ante o resto dos grupos e ante o profesor
Laboratory practice se realizaran prácticas na aula e o alumno tendra que aprendrer a identificar as distintas estructuras anatómicas.
Multiple-choice questions se realizará unha proba escrita que constara de 18 preguntas tipo test e dúas laminas anatómica para completar, dibuxar e/o sinalar.

Personalized attention
Methodologies
Student portfolio
Supervised projects
Description
desenvolvemento do traballo
metodoloxía do traballo
busqueda bibliográfica

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A1 A6 B1 B2 B4 Los alumnos deberán asistir a prácticas de laboratorio e participar. 10
Guest lecture / keynote speech A1 B1 B2 B4 Se valorará a asistencia a clase así como a súa actitude e participación na materia. Terán que facer os exercicios correpondentes a cada tema e entregalos no moodle. 10
Student portfolio A1 A29 A32 B1 B2 B4 B7 B8 B9 B17 C1 C6 C7 C8 O alumno deberá realizar uns cadernos nas clases practicas onde o profesor os revisará se están completos y calificará o traballo do alumno. 10
Supervised projects A1 A6 B1 B2 B4 Se realizarán en grupos ou individualmente. 10
Oral presentation A1 A6 B1 B2 B4 O traballo tutelado expoñerase na aula 10
Multiple-choice questions A1 A6 B1 B2 B4 proba tipo test e
láminas anatómicas
50
 
Assessment comments

Os alumnos deberán asistir as prácticas de laboratorio para facer o cuaderno. En caso de non asistir,a sua ausencia deberá estar xustificada.


Sources of information
Basic

Histología básica: texto y atlas. Au: Junqueira & Carneiro. Ed: Masson Histología: texto y atlas color. Au: Ross/Romell.Ed. Panamericana Neuroanatomía: texto y atlas en color. Au: Crossman, A.R.Ed. Masson Estructura y función del cuerpo humano. Au: Thibodeau.Ed. Harcourt Brace Anatomía General. Au: Kamina. Ed. Panamericana/ Maloine La Voz. Tomo 1: Anatomía y Fisiología de los órganos de la voz y del habla Au: Francois Le Huche, André Allalí. Ed. Masson Atlas de Anatomía Humana Sobotta. Au: Sobotta, J.Ed. Panamericana Atlas de Anatomía en Ortofonía. Lenguaje y Deglución. Au: David H. Mc.farland. Ed Elsevier Masson Atlas de Anatomía con correlación clínica". Tomo 3: Sistema Nervioso y órganos de los sentidos Ed. Panamericana Atlas de Anatomía Humana para estudiantes y médicos. Au: Kahle, W. Ed. Omega Nomenclatura anatómica ilustrada.Au: Feneis, H. Ed.Masson Anatomía de los órganos del lenguaje y audición Ed: Panamericana. Neurología para el Logopeda. 5º ED. evolve. Anatomía Humana para estudiante de Ciencias de la Salud. 2ªEd. Suárez Quintanilla J. y cols. Elsevier. Flashcards de Anatomía. cabeza y cuello. 5ª Ed. Elsevier. Neurología para el Logopeda. 5º ED. evolve. Anatomía Humana para estudiante de Ciencias de la Salud. 2ªEd. Suárez Quintanilla J. y cols. Elsevier. Flashcards de Anatomía. cabeza y cuello. 5ª Ed. Elsevier.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Para axudar a conseguir una contorna inmediata sustentable e cumprir o obxectivo estratéxico 9 do I Plan de Sustentabilidade Medio-ambiental Green Campus FCS, todos os traballos documentais que se realicen nesta materia serán entregados a través de Moodle, en formato dixital, sen necesidade de imprimilos. De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase imprimir borradores.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.