Identifying Data 2023/24
Subject (*) Anatomy of the Organs of Hearing and Speech Code 652G04001
Study programme
Grao en Logopedia
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinador
Arufe Gonda, María del Carmen
E-mail
maria.arufe@udc.es
Lecturers
Arufe Gonda, María del Carmen
Fafián Labora, Juan Antonio
E-mail
maria.arufe@udc.es
juan.labora@udc.es
Web http://www.udc.es
General description Conceptos básicos sobor Citología e Histología.
Estudo de Neuroanatomía e Anatomía do aparato bucofonoarticulador

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecer e integrar os fundamentos biolóxicos da Logopedia: a Anatomía e Fisioloxía.
A6 Coñecer a clasificación, a terminoloxía e a descrición dos trastornos da comunicación, a linguaxe, a fala, a voz e a audición e as funcións orais non verbais.
A29 Adquirir a formación práctica para o traballo individual, grupal, cooperativo e de mediación con facilitador.
A32 Utilizar tecnoloxías da información e da comunicación.
B1 Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional.
B2 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Aprender a aprender.
B7 Capacidade de análise e síntese.
B8 Capacidade de observar e de escoitar de forma activa.
B9 Capacidade de organizar e planificar.
B17 Saber expresarse en público.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
4. Desenrolar a capacidade e observación, descripción, orientación e relación. A32
B4
B17
C6
3. Coñecer e empregar correctamente a nomenclatura anatómica. A1
A6
A29
A32
B1
B2
B7
B8
B17
C1
C6
C7
1. Adquirir coñecementos anatómicos básicos. A1
B1
C1
C6
5. Adquirir a capacidade de xuicio crítico. A1
A29
A32
B1
B2
B4
B9
B17
C1
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
Temario Teórico

Bloque I: Citoloxía

Bloque II: HistoloxíaT

Bloque III: Neuroanatomía

Bloque IV: Órgano de la Audición

Bloque V: Aparato Respiratorio

Bloque VI: Órganos Fonoarticulatorios


Bloque VII: Aparato Cardiocirculatorio.



Bloque I: Citoloxía
Tema 1: Concepto. Tipos de células. Orgánulos celulares.
Tema 2: División celular: mitosis e meiosis.

Bloque II: Histoloxía
Tema 3: Tecidos: concepto e clasificación.
Tema 4: Tecido epitelial. Tecido conectivo. Tecido muscular. Tecido nervioso.

Bloque III: Neuroanatomía
Tema 5: Columna vertebral. Características dunha vértebra tipo. Características específicas de cada tipo de vértebra. Sacro e cóccix.
Tema 6: Costillas: características e tipos. Esternón. Tórax en conxunto.
Tema 7: Osteoloxía cráneo e cara.
Tema 8: Introducción o SNC. Configuración externa: encéfalo e médula espinal. Meninxes. Sistema ventricular.
Tema 9: Configuración interna do SNC. Principales funcions do encéfalo.
Tema 10: Introducción o SNP: pares craneales e nervios raquídeos.
Tema 11: Vía motora. Vía sensitiva. Arco reflexo.
Tema 12: SNA: sistema nervioso simpático e sistema nervioso parasimpático.
Tema 13: Vascularización. Grandes troncos supraorticos. Arterias carótidas, arterias vertebrales y sus ramas. Senos Venosos

Bloque IV: Órgano da Audición
Tema 14: Anatomía do oído.
Tema 15: Transmisión do sonido. Vía auditiva.

Bloque V: Aparato Respiratorio
Tema 16: Vías respiratorias inferiores: traquea e ramificación bronquial. Porción respiratoria: bronquiolos respiratorios e alvéolos. Músculos inspiradores e espiradores. Diámetros torácicos e mecánica respiratoria.

Bloque VI: Órganos Fonoarticulatorios
Tema 17: Faringe: división y musculatura faringea.
Tema 18: Cavidad oral: Vestíbulo bucal, arcadas gingivodentales, cavidad bucal y lengua.
Tema 19:Fosas nasales: paredes, senos paranasales y nariz.
Tema 20:Laringe: Cartílagos, articulaciones, membranas y ligamentos de la laringe. Musculatura laríngea. Anatomía funcional de la laringe. Soplo fonatorio.

Bloque VII: Aparato Cardiocirculatorio.
Tema 21: . Anatomía do corazón. Grandes vasos. Ciclo cardiaco. Circulación maior e circulación menor.

Temario práctico
1ª Práctica: Osteoloxía cabeza
2ª Práctica: Osteoloxía cuello y tronco
3ª Práctica: Neuroanatomía
4ª Práctica: Órgano da audición
5ª Práctica: Larinxe.
1ª Práctica: Osteoloxía cabeza
2ª Práctica: Osteoloxía cuello e tronco
3ª Práctica: Neuroanatomía
4ª Práctica: Órgano da audición
5ª Práctica: Larinxe.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Student portfolio A1 A29 A32 B1 B2 B4 B7 B8 B9 B17 C1 C6 C7 C8 0 17 17
Guest lecture / keynote speech A1 B1 B2 B4 30 60 90
Supervised projects A1 A6 B1 B2 B4 0 16 16
Oral presentation A1 A6 B1 B2 B4 0 6 6
Laboratory practice A1 A6 B1 B2 B4 10 6 16
Multiple-choice questions A1 A6 B1 B2 B4 2 0 2
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Student portfolio O longo do curso o alumno tendrá que realizar tres cuadernos de Anatomía durante as horas de práctivas
Guest lecture / keynote speech exposición dos temas por parte do profesor
Supervised projects Se realizará un traballo tutelado en grupo de artigos relacionados coa materia.
Oral presentation O grupo de traballo presentará e expondrá o seu traballo tutelado ante o resto dos grupos e ante o profesor
Laboratory practice se realizaran prácticas na aula e o alumno tendra que aprendrer a identificar as distintas estructuras anatómicas.
Multiple-choice questions se realizará unha proba escrita que constara de 18 preguntas tipo test e dúas laminas anatómica para completar, dibuxar e/o sinalar.

Personalized attention
Methodologies
Student portfolio
Supervised projects
Description
O alumnado ten acceso a tutorías para unha atención personalizada por parte do profesorado da materia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A1 A6 B1 B2 B4 Los alumnos deberán asistir a prácticas de laboratorio e participar. 5
Guest lecture / keynote speech A1 B1 B2 B4 Se valorará a asistencia a clase así como a súa actitude e participación na materia. Terán que facer os exercicios correpondentes a cada tema e entregalos no moodle. 10
Student portfolio A1 A29 A32 B1 B2 B4 B7 B8 B9 B17 C1 C6 C7 C8 O alumno deberá realizar uns cadernos nas clases practicas onde o profesor os revisará se están completos y calificará o traballo do alumno. 5
Supervised projects A1 A6 B1 B2 B4 Se realizarán en grupos ou individualmente. 5
Oral presentation A1 A6 B1 B2 B4 O traballo tutelado expoñerase na aula 5
Multiple-choice questions A1 A6 B1 B2 B4 proba tipo test e
láminas anatómicas
70
 
Assessment comments

Os alumnos deberán asistir as prácticas de laboratorio para facer o cuaderno. En caso de non asistir, a sua ausencia deberá estar xustificada.

"Cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia será evaluado mediante a presentación do portafolio e as diferentes probas de resposta múltiple.


Sources of information
Basic

Histología básica: texto y atlas. Au: Junqueira & Carneiro. Ed: Masson Histología: texto y atlas color. Au: Ross/Romell.Ed. Panamericana Neuroanatomía: texto y atlas en color. Au: Crossman, A.R.Ed. Masson Estructura y función del cuerpo humano. Au: Thibodeau.Ed. Harcourt Brace Anatomía General. Au: Kamina. Ed. Panamericana/ Maloine La Voz. Tomo 1: Anatomía y Fisiología de los órganos de la voz y del habla Au: Francois Le Huche, André Allalí. Ed. Masson Atlas de Anatomía Humana Sobotta. Au: Sobotta, J.Ed. Panamericana Atlas de Anatomía en Ortofonía. Lenguaje y Deglución. Au: David H. Mc.farland. Ed Elsevier Masson Atlas de Anatomía con correlación clínica". Tomo 3: Sistema Nervioso y órganos de los sentidos Ed. Panamericana Atlas de Anatomía Humana para estudiantes y médicos. Au: Kahle, W. Ed. Omega Nomenclatura anatómica ilustrada.Au: Feneis, H. Ed.Masson Anatomía de los órganos del lenguaje y audición Ed: Panamericana. Neurología para el Logopeda. 5º ED. evolve. Anatomía Humana para estudiante de Ciencias de la Salud. 2ªEd. Suárez Quintanilla J. y cols. Elsevier. Flashcards de Anatomía. cabeza y cuello. 5ª Ed. Elsevier. Neurología para el Logopeda. 5º ED. evolve. Anatomía Humana para estudiante de Ciencias de la Salud. 2ªEd. Suárez Quintanilla J. y cols. Elsevier. Flashcards de Anatomía. cabeza y cuello. 5ª Ed. Elsevier.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Para axudar a conseguir una contorna inmediata sustentable e cumprir o obxectivo estratéxico 9 do I Plan de Sustentabilidade Medio-ambiental Green Campus FCS, todos os traballos documentais que se realicen nesta materia serán entregados a través de Moodle, en formato dixital, sen necesidade de imprimilos. De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase imprimir borradores.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.