Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Procesos psicolóxicos básicos Código 652G04002
Titulación
Grao en Logopedia
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía
Coordinación
Gonzalez Fernandez, Maria angeles
Correo electrónico
maria.angeles.gonzalez@udc.es
Profesorado
Gonzalez Fernandez, Maria angeles
Correo electrónico
maria.angeles.gonzalez@udc.es
Web
Descrición xeral Obxetivos da materia:
- Que o alumnado adquira os contidos máis relevantes de Psicoloxía Básica para a súa formación logopédica.
- Formación práctica: Análise das implicacións e aplicacións dos contidos, métodos e técnicas ao ámbito da logopedia

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 Coñecer e integrar os fundamentos psicolóxicos da Logopedia: o desenvolvemento da linguaxe, o desenvolvemento psicolóxico, a Neuropsicoloxía da linguaxe, os procesos básicos e a Psicolingüística.
A4 Coñecer e integrar os fundamentos educativos da Logopedia: Procesos de ensino e aprendizaxe.
A9 Coñecer e aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación.
A14 Coñecer as funcións da Intervención logopédica: prevención, educación, reeducación, rehabilitación e tratamento.
A23 Coñecer, aplicar e valorar criticamente as técnicas pedagóxicas, así como os recursos metodolóxicos e didácticos para o ensino da linguaxe.
A28 Adquirir un coñecemento práctico en intervención logopédica (formación práctica en ámbitos escolares, clínico-sanitarios e asistenciais).
A31 Adquirir o desenvolvemento os recursos persoais para a intervención: habilidades sociais e comunicativas, habilidades profesionais, avaliación da propia actuación profesional, técnicas de observación, técnicas de dinamización ou toma de decisións.
B3 Apreciar as distintas manifestacións da diversidade.
B4 Aprender a aprender.
B5 Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada.
B8 Capacidade de observar e de escoitar de forma activa.
B17 Saber expresarse en público.
B18 Ser creativo no exercicio da profesión.
B22 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer e integrar os fundamentos psicolóxicos da Logopedia: o desenvolvemento da linguaxe, o desenvolvemento psicolóxico, a Neuropsicoloxía da linguaxe, os procesos básicos e a Psicolingüística. A2
Coñecer e integrar os fundamentos educativos da Logopedia: Procesos de ensino e aprendizaxe. A4
Coñecer e aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación. A9
Coñecer as funcións da Intervención logopédica: prevención, educación, reeducación, rehabilitación e tratamento. A14
Coñecer, aplicar e valorar criticamente as técnicas pedagóxicas, así como os recursos metodolóxicos e didácticos para o ensino da linguaxe. A23
Adquirir un coñecemento práctico en intervención logopédica (formación práctica en ámbitos escolares, clínico-sanitarios e asistenciais). A28
Adquirir o desenvolvemento os recursos persoais para a intervención: habilidades sociais e comunicativas, habilidades profesionais, avaliación da propia actuación profesional, técnicas de observación, técnicas de dinamización ou toma de decisións. A31
Apreciar as distintas manifestacións da diversidade. B3
Aprender a aprender. B4
Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada. B5
Capacidade de observar e de escoitar de forma activa. B8
Saber expresarse en público. B17
Ser creativo no exercicio da profesión. B18
Traballar de forma autónoma con iniciativa. B22
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. C2
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C6
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C8

Contidos
Temas Subtemas
Introdución As raíces da psicoloxía. Os grandes temas da psicoloxía. Niveis de análises e especialidades da psicoloxía. A reflexión crítica baseada na ciencia da psicoloxía.
Sensación e percepción A percepción do mundo: Principios básicos. Visión, audición e outros sentidos. A organización perceptiva. A interpretación perceptiva.
Memoria Modelos de procesamento da información. Codificación, almacenamento e recuperación da información. O esquecemento. A construción dos recordos. Optimización da memoria.
Aprendizaxe Condicionamento clásico. Condicionamento operante. Aprendizaxe baseada na observación.
Motivación Conceptos motivacionais. Fame, motivación sexual e necesidade de pertenza. A motivación no traballo.
Emoción A emoción no corpo. A expresión das emocións. A experiencia emocional. Estrés e saúde. O coidado da saúde.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Obradoiro A31 B4 C1 C6 C7 C8 15 30 45
Presentación oral A2 B3 B5 B8 22 55 77
Proba de resposta múltiple A4 A9 A23 1 11 12
Análise de fontes documentais A14 A28 B17 B18 B22 C2 C3 5 10 15
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Obradoiro Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Presentación oral Exposición dos apartados do programa, fundamentalmente por parte da profesora a modo de clase maxistral.
Proba de resposta múltiple Realización dunha proba obxectiva "tipo test", con 30 preguntas, sobre os contidos traballados ao longo do curso. Para cada pregunta presentaranse catro alternativas de resposta, das que só unha será correcta.
Análise de fontes documentais Utilización de películas relevantes para a temática da materia, con actividades especificamente deseñadas para a análise das mesmas (presentación, debate, dossier...)

Atención personalizada
Metodoloxías
Análise de fontes documentais
Presentación oral
Proba de resposta múltiple
Descrición
Atención personalizada, orientando e supervisando o traballo nestas actividades ao longo do curso.

Atención en grupo para aclarar dúbidas nas clases presenciais, e individual en titorías para aqueles que expoñan contidos ou precisen máis información.

A orientación individualizada para a proba obxectiva, tanto ao alumnado asistente ás clases presenciais como ao que teña "recoñecemento de adicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia", levará a cabo a través das titorías.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba de resposta múltiple A4 A9 A23
A puntuación obtida na proba obxectiva, de 30 preguntas tipo test, achegará ata un 90% da cualificación na materia
90
Obradoiro A31 B4 C1 C6 C7 C8 Asistencia e participación nas actividades prácticas levadas a cabo, e elaboración dunha memoria sobre as mesmas. 10
 
Observacións avaliación

A asistencia, actitude e participación en clase (clases teóricas e de docencia interactiva), así como a asistencia a prácticas de laboratorio, poderán ter un efecto modulador de ata un 10% sobre a cualificación final.


Para aprobar a materia, os estudantes deberán obter una puntuación global mínima de 5 puntos, sobre 10 (equivalente a un 50% do global). A puntuación global é o resultado de sumar as puntuacións obtidas na prueba obxectiva (na que se inclúen preguntas para avaliar o estudo de casos), a asistencia ás clases interactivas, e o posible efecto modulador da asistencia, actitude e participación en clase e prácticas.

Se un alumno non asiste ás clases interactivas e ten concedida a correspondente dispensa de asistenca a clase, en tal caso, a proba obxectiva terá un peso do  85% sobre a cualificación final.


Fontes de información
Bibliografía básica Leahey, T. H. y Harris, R. J. (2000). Aprendizaje y cognición. Madrid. Prentice Hall
Campos, A. (1988). Manual de prácticas de psicología básica . Barcelona. Grupo Editor Universitario
Domjan, M. y Bukhard, B. (2003, 5ª Ed.). Principios de aprendizaje y de conducta. Madrid. Thomson
Smith, E. E. y Kossylin, S. M. (2008). Procesos cognitivos. Madrid. Prentice Hall
Myers, D. G. (2011). Psicología. Madrid. Editorial Médica Panamericana
Ruiz-Vargas, J. M. (1998). Psicología de la memoria. Madrid. Alianza

Bibliografía complementaria (). .


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
Ninguna


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías