Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Psicolingüística Código 652G04003
Titulación
Grao en Logopedia
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
Grado 1º cuatrimestre
Primero Formación básica 6
Idioma
Castellano
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía
Coordinador/a
Laffon Lage, Blanca
Correo electrónico
blanca.laffon@udc.es
Profesorado
Laffon Lage, Blanca
Pasaro Mendez, Eduardo Jose
Correo electrónico
blanca.laffon@udc.es
eduardo.pasaro@udc.es
Web
Descripción general Nesta asignatura abordaranse algúns dos temas centrais sobre o procesamento da linguaxe. A súa estrutura, o procesamento da oración e do discurso, o procesamento morfolóxico, e o acceso ao léxico. Ademáis abordarase o modo no que se produce o procesamento da fala, a relación entre os recursos computacionais dispoñibles na memoria de traballo e no mecanismo de procesamento da linguaxe, así coma o modo no que se resolve a ambigüedade.

Competencias del título
Código Competencias del título
A2 Conocer e integrar los fundamentos psicológicos de la Logopedia: el desarrollo del lenguaje, el desarrollo psicológico, la Neuropsicología del lenguaje, los procesos básicos y la Psicolingüística.
A3 Conocer e integrar los fundamentos lingüísticos de la Logopedia: Fonética y fonología, morfosintaxis, semántica, pragmática, sociolingüística.
A8 Conocer los fundamentos del proceso de evaluación y diagnóstico.
A26 Adquirir un conocimiento práctico para la evaluación logopédica.
A28 Adquirir un conocimiento práctico en intervención logopédica (formación práctica en ámbitos escolares, clínico-sanitarios y asistenciales).
A32 Utilizar tecnologías de la información y de la comunicación.
B1 Acceso, selección y gestión de las fuentes de información relevantes para la práctica profesional.
B5 Aprender autónomamente, y motivarse para hacerlo de forma continuada.
B7 Capacidad de análisis y síntesis.
B13 Conocer y manejar las nuevas tecnologías de la comunicación y de la información.
B17 Saber expresarse en público.
B24 Trabajar en equipo y, en su caso, de forma interdisciplinar.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma.
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida.
C6 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse.

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias del título
Coñecer e integrar os fundamentos psicolóxicos da Logopedia: o desenvolvemento da linguaxe, o desenvolvemento psicolóxico, a Neuropsicoloxía da linguaxe, os procesos básicos e a Psicolingüística. A2
A8
Coñecer e integrar os fundamentos lingüísticos da Logopedia: Fonética e fonoloxía, morfosintaxe, semántica, pragmática, sociolingüística. A3
A26
Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada. A32
B5
C3
Traballar en equipo e, de ser o caso, de forma interdisciplinar. B1
B17
B24
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. A28
B13
C6
Saber escribir e discutir un texto científico con rigurosidade B7
C1

Contenidos
Tema Subtema
Parte 1: Cuestións xerais de Psicolingüística. Tema 1: Introdución: Aspectos da Psicolingüística.
Tema 2: Principios de Psicolingüística.
Tema 3: Mecanismos psicolóxicos.
Parte 2: Comprensión lingüística. Tema 4: A percepción da linguaxe.
Tema 5: O léxico interno.
Tema 6: Comprensión e memoria de oracións.
Tema 7: Comprensión e memoria do discurso.
Parte 3: Produción lingüística e interación conversacional. Tema 8: Produción da fala e da linguaxe.
Tema 9: Interación conversacional.

Planificación
Metodologías / pruebas Competéncias Horas presenciales Horas no presenciales / trabajo autónomo Horas totales
Taller A8 A26 A28 B1 B24 C1 15 30 45
Presentación oral B17 C3 C6 22 55 77
Prueba de respuesta múltiple A2 A3 1 11 12
Análisis de fuentes documentales A32 B5 B7 B13 5 10 15
 
Atención personalizada 1 0 1
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Taller Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenrola tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Presentación oral Exposición dos apartados do programa, fundamentalmente por parte da profesora a modo de clase maxistral.
Prueba de respuesta múltiple Realización dunha proba obxectiva "tipo test", con 30 preguntas, sobre os contidos traballados ao longo do curso. Para cada pregunta se presentarán catro alternativas de resposta, das que só unha será correcta.
Análisis de fuentes documentales Utilización de películas relevantes para a temática da materia, con actividades específicamente deseñadas para a análise das mesmas (presentación, debate, dosier...)

Atención personalizada
Metodologías
Análisis de fuentes documentales
Taller
Presentación oral
Prueba de respuesta múltiple
Descripción
Atención personalizada, orientando e supervisando o traballo nestas actividades ao longo do curso.

Atención en grupo para aclarar dúbidas nas clases presenciais, e individual en titorías para quen expoña contidos ou desexe máis información.

A orientación individualizada para a proba obxectiva, tanto ao alumnado asistente a clases presenciais coma ao que teña "recoñecimento de adicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia", levarase a cabo a través das titorías.


Evaluación
Metodologías Competéncias Descripción Calificación
Taller A8 A26 A28 B1 B24 C1 Asistencia e participación nas actividades prácticas levadas a cabo, e elaboración dunha memoria sobre as mesmas. 10
Prueba de respuesta múltiple A2 A3 A puntuación obtida na proba obxectiva, de 30 preguntas tipo test, aportará ata un 90% da calificación na asignatura. 90
 
Observaciones evaluación

PARA OBTER O APROBADO NA ASIGNATURA REQUÍRESE SUPERAR O EXAMEN E OBTER UN MINIMO DE 5 PUNTOS NA CALIFICACION FINAL

Alumnado con reconoñecemento de adicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Se non hai posibilidads de asistencia e participación nas clases interactivas, a calificación poderá derivarse exclusivamente da puntuación obtida no examen (o 100%).


Fuentes de información
Básica (). .
Carreiras, M. (1997). Descubriendo y procesando el lenguaje. Madrid: Trotta
Pinker, S. (2007). El mundo de las palabras. Una introducción a la naturaleza humana.. Barcelona: Paidós.
Garayzábal, E. y Codesido, A. I. (2015). Fundamentos de Psciolingüística. Madrid: Síntesis
Altmann, G. T. M. (2002). La ascensión de babel. Barcelona: Ariel
Campos, A. (1988). Manual de prácticas de psicología básica. Barcelona: Grupo Editor Universitario
Cuetos, F. (2012). Neurociencia del lenguaje. Bases neurológicas e implicaciones clínicas. Madrid: Editorial Médica Panamericana
Fernández-Rey, J., Fraga, I., Redondo, J. M. y Alcaraz, M. A. (2004). Procesos Psicológicos Básicos II. Manual de prácticas de memoria y lenguaje.. Madrid: Pirámide
Berko, J., y Bernstein, N. (1999). Psicolingüística. Madrid: McGraw-Hill
Garman, M. (1995). Psicolingüística. Madrid: Visor
De Vega, M., y Cuetos, F. (1999). Psicolingüística del español. Madrid; Trotta
Cuetos, F., González, J., y De Vega, M. (2015). Psicología del lenguaje. Madrid: Editorial Médica Panamericana
Carroll, D. W. (2006). Psicología del lenguaje. Madrid: Thomson Paraninfo
Harley, T. A. (2013). Psicología del lenguaje. De los datos a la teoría. Madrid: McGraw-Hill
Belinchon, M., Riviere, A., e Igoa, J. M. (2004). Psicología del lenguaje. Investigación y teoría. Madrid: Trotta

Complementária

 


Recomendaciones
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente

Asignaturas que continúan el temario

Otros comentarios


(*) La Guía Docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la UDC. Este documento es público y no se puede modificar, salvo cosas excepcionales bajo la revisión del órgano competente de acuerdo a la normativa vigente que establece el proceso de elaboración de guías