Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Psicolingüística Código 652G04003
Titulación
Grao en Logopedia
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía
Coordinación
Laffon Lage, Blanca
Correo electrónico
blanca.laffon@udc.es
Profesorado
Laffon Lage, Blanca
Pasaro Mendez, Eduardo Jose
Correo electrónico
blanca.laffon@udc.es
eduardo.pasaro@udc.es
Web
Descrición xeral Nesta asignatura abordaranse algúns dos temas centrais sobre o procesamento da linguaxe. A súa estrutura, o procesamento da oración e do discurso, o procesamento morfolóxico, e o acceso ao léxico. Ademáis abordarase o modo no que se produce o procesamento da fala, a relación entre os recursos computacionais dispoñibles na memoria de traballo e no mecanismo de procesamento da linguaxe, así coma o modo no que se resolve a ambigüedade.

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 Coñecer e integrar os fundamentos psicolóxicos da Logopedia: o desenvolvemento da linguaxe, o desenvolvemento psicolóxico, a Neuropsicoloxía da linguaxe, os procesos básicos e a Psicolingüística.
A3 Coñecer e integrar os fundamentos lingüísticos da Logopedia: Fonética e fonoloxía, morfosintaxe, semántica, pragmática, sociolingüística.
A8 Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico.
A26 Adquirir un coñecemento práctico para a avaliación logopédica.
A28 Adquirir un coñecemento práctico en intervención logopédica (formación práctica en ámbitos escolares, clínico-sanitarios e asistenciais).
A32 Utilizar tecnoloxías da información e da comunicación.
B1 Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional.
B5 Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada.
B7 Capacidade de análise e síntese.
B13 Coñecer e manexar as novas tecnoloxías da comunicación e da información.
B17 Saber expresarse en público.
B24 Traballar en equipo e, de ser o caso, de forma interdisciplinar.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer e integrar os fundamentos psicolóxicos da Logopedia: o desenvolvemento da linguaxe, o desenvolvemento psicolóxico, a Neuropsicoloxía da linguaxe, os procesos básicos e a Psicolingüística. A2
A8
Coñecer e integrar os fundamentos lingüísticos da Logopedia: Fonética e fonoloxía, morfosintaxe, semántica, pragmática, sociolingüística. A3
A26
Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada. A32
B5
C3
Traballar en equipo e, de ser o caso, de forma interdisciplinar. B1
B17
B24
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. A28
B13
C6
Saber escribir e discutir un texto científico con rigurosidade B7
C1

Contidos
Temas Subtemas
Parte 1: Cuestións xerais de Psicolingüística. Tema 1: Introdución: Aspectos da Psicolingüística.
Tema 2: Principios de Psicolingüística.
Tema 3: Mecanismos psicolóxicos.
Parte 2: Comprensión lingüística. Tema 4: A percepción da linguaxe.
Tema 5: O léxico interno.
Tema 6: Comprensión e memoria de oracións.
Tema 7: Comprensión e memoria do discurso.
Parte 3: Produción lingüística e interación conversacional. Tema 8: Produción da fala e da linguaxe.
Tema 9: Interación conversacional.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Obradoiro A8 A26 A28 B1 B24 C1 15 30 45
Presentación oral B17 C3 C6 22 55 77
Proba de resposta múltiple A2 A3 1 11 12
Análise de fontes documentais A32 B5 B7 B13 5 10 15
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Obradoiro Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenrola tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Presentación oral Exposición dos apartados do programa, fundamentalmente por parte da profesora a modo de clase maxistral.
Proba de resposta múltiple Realización dunha proba obxectiva "tipo test", con 30 preguntas, sobre os contidos traballados ao longo do curso. Para cada pregunta se presentarán catro alternativas de resposta, das que só unha será correcta.
Análise de fontes documentais Utilización de películas relevantes para a temática da materia, con actividades específicamente deseñadas para a análise das mesmas (presentación, debate, dosier...)

Atención personalizada
Metodoloxías
Análise de fontes documentais
Obradoiro
Presentación oral
Proba de resposta múltiple
Descrición
Atención personalizada, orientando e supervisando o traballo nestas actividades ao longo do curso.

Atención en grupo para aclarar dúbidas nas clases presenciais, e individual en titorías para quen expoña contidos ou desexe máis información.

A orientación individualizada para a proba obxectiva, tanto ao alumnado asistente a clases presenciais coma ao que teña "recoñecimento de adicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia", levarase a cabo a través das titorías.


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Obradoiro A8 A26 A28 B1 B24 C1 Asistencia e participación nas actividades prácticas levadas a cabo, e elaboración dunha memoria sobre as mesmas. 10
Proba de resposta múltiple A2 A3 A puntuación obtida na proba obxectiva, de 30 preguntas tipo test, aportará ata un 90% da calificación na asignatura. 90
 
Observacións avaliación

PARA OBTER O APROBADO NA ASIGNATURA REQUÍRESE SUPERAR O EXAMEN E OBTER UN MINIMO DE 5 PUNTOS NA CALIFICACION FINAL

Alumnado con reconoñecemento de adicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Se non hai posibilidads de asistencia e participación nas clases interactivas, a calificación poderá derivarse exclusivamente da puntuación obtida no examen (o 100%).


Fontes de información
Bibliografía básica (). .
Carreiras, M. (1997). Descubriendo y procesando el lenguaje. Madrid: Trotta
Pinker, S. (2007). El mundo de las palabras. Una introducción a la naturaleza humana.. Barcelona: Paidós.
Garayzábal, E. y Codesido, A. I. (2015). Fundamentos de Psciolingüística. Madrid: Síntesis
Altmann, G. T. M. (2002). La ascensión de babel. Barcelona: Ariel
Campos, A. (1988). Manual de prácticas de psicología básica. Barcelona: Grupo Editor Universitario
Cuetos, F. (2012). Neurociencia del lenguaje. Bases neurológicas e implicaciones clínicas. Madrid: Editorial Médica Panamericana
Fernández-Rey, J., Fraga, I., Redondo, J. M. y Alcaraz, M. A. (2004). Procesos Psicológicos Básicos II. Manual de prácticas de memoria y lenguaje.. Madrid: Pirámide
Berko, J., y Bernstein, N. (1999). Psicolingüística. Madrid: McGraw-Hill
Garman, M. (1995). Psicolingüística. Madrid: Visor
De Vega, M., y Cuetos, F. (1999). Psicolingüística del español. Madrid; Trotta
Cuetos, F., González, J., y De Vega, M. (2015). Psicología del lenguaje. Madrid: Editorial Médica Panamericana
Carroll, D. W. (2006). Psicología del lenguaje. Madrid: Thomson Paraninfo
Harley, T. A. (2013). Psicología del lenguaje. De los datos a la teoría. Madrid: McGraw-Hill
Belinchon, M., Riviere, A., e Igoa, J. M. (2004). Psicología del lenguaje. Investigación y teoría. Madrid: Trotta

Bibliografía complementaria

 


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías